Vanmiddag aan het meertje gelegen hier, was wel warm zeg! Maar morgen ga ik met m'n vriend naar Zandvoort
Morgen is er op het circuit een motor endurance race, kan je ook even gaan kijken als je het leuk vindt. Degen die op de paddock met een paardentrailer staat, hoort bij mij
Ik ga altijd naar bloemendaal.. Wel duur maar zeker de moeite waard! (echt, als je daar bent móét je gewoon even naar bloomingdale om iets te eten of te drinken! Super leuk daar!) Heb geen idee hoe het daar zit met ov.. kom eigenlijk altijd met de auto..
Ik zag ook weer mooie dressuurpunten voorbij komen!
Oef wat was het warm dit weekend! Gisteren vroeg gereden, en daarna met de kinderen van mijn vriendin naar het starnd geweest, en daarna lekker gebarbequed.
Voor vandaag had ik beloofd dat ik een rit zou rijden, dat werd een 3-uurs rit tussen 10 en 1, dat was wel even afzien, met dit weer is drie uur op je paard best wel lang Toch viel het me tijdens het rijden nog mee, de grootste opdoffer van de hitte kreeg ik tijdens het afsponzen bij stal, daar was het pas echt heet!
Daarna nog lekker een paar uurtjes naar het strand geweest, dat is toch wel makkelijk als je op zo'n 200 meter van het strand af woont geen ov en geen auto nodig
Hey allemaal! Ik ben maar niet alles terug gaan lezen, niet zo'n zin in Heb vandaag weer wedstrijd gehad: dressuur en springen in galder-ulvenhout ! Dressuur ging wel lekker, was dus wel erg benieuwd naar de uitslag! Rest van de middag tot half 2 beetje rondgehangen en toen Joery opgezadeld voor het springen! Normaal is daar parade maar dat is voor degene die 's ochtends moeten dressuren ook niet echt prettig want die moeten dan heel de dag wachten. Dus ik liep voorbij de prijsuitreiking met joery en dacht mijn naam te horen maar wist niet zeker. Dus we stonden nog even te kletsen toen ik zei: loopt er iemand mee even naar de prijsuitreiking kijken! Ze waren toen al bij de E-B, dus mijn ring was net geweest. Ik vraag aan een clubgenootje of ze iets van mij wist, zegt ze ja je bent 1e en anja heeft je beker! Ik zo echt?! Want had een 1e prijs met 190 punten nou ook niet verwacht, jaja echt super gefeliciteerd zei ze. Nou wat was ik trots hoor op men ventje, wij totaal geen dressuurcombinatie en dan mooi 1e rijden !! Nou toen kon ik alleen maar met volle moed het springparcours in!! Met losspringen ging het nog niet helemaal maar na 3 sprongetjes wel! Het was zoo warm dat je beter niet te veel kon doen want anders konden ze niet meer in het parcours!! Nou toen het parcours in: 1 goed, 2 bijna weigering: hij stond stil want de sprong was eng blijkbaar ! Ik mijn handen naar voren en been en ja hoor hij sprong zonder balken... verder ging alles nog goed, wel wat moeten roepen en doen zo dat hij er meer vertrouwen in kreeg, maar hij sprong weer als vanouds! Nou toen kon mijn dag helemaal niet meer kapot! Dus ik de barrage, van te voren nog 1 sprongetje gedaan wat goed ging! De barrage ging ook echt super, zoals een echt barrage lekker snel en afsnijden ondanks dat het B was! Hahahaha! Toen kwam ik bij de laatste ik gaf extra gas om er lekker overheen te vliegen maar helaas kwam Joery niet uit en maakte een extra hupje waardoor de balk viel! Maar wat maakt het uit! Het ging super! Uiteindelijk had ik nog 47,5 voor stijl ondanks die balk! Zonder balk was ik hier anders gedeeld 5e mee geworden! Maar wat maakt het uit dit was een super afsluiting van het B en het L kunnen we zeker aan na vandaag !
Het is wel een beetje een lang verhaal geworden, maar ik ben ook zo trots op Joery !!
Laatst bijgewerkt door Loes_Joery op 02-07-06 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik had dus vandaag concours van m'n eigen clubbie. M'n ouders moesten 's ochtends allebei ringmeesteren. M'n vader bij het springen en m'n moeder bij de dressuur Kimdepim kwam voor dit super de puper concours helemaal uit Friesland. En zo konden ze mij mooi bij de boerderij oppikken want ik hoefde pas 's middags te rijden
Het was intussen al lekker warm geworden, zeker wel 30+ Maar wij keurig in (zomer) tenue parcours gelopen. Daarna Sambal opgezadeld en gaan losrijden voor de dressuur. Ik moest eerst m'n tweede proefje rijden. Door het parcourslopen niet zo lang kunnen losrijden, maar dat was ook helemaal niet nodig. Hij liep erg lekker en de proef ging ook goed. Bij de eerste middendraf kwam ie halverwege iets terug in tempo dus ik druk hem nog een keer aan. Sam had de smaak te pakken waardoor de rem een beetje zoek was en de middendraf tot A door ging Verder nog een paar kleine foutjes (te grote keertwendingen en soms iets te weinig aan m'n buitenteugel) maar wel te vreden Daarna snel naar de trailer, sambal omgebouwd en naar de springring. Daar aangekomen vroeg ik aan het meisje wat voor het draadje stond te wachten welk nummer ze was. Zij was dus nummer 7 en ik was 8, oliebol dacht ik! Dus maar gelijk aangereden op een steiltje wat er stond, want er was niemand om de hindernis te verlagen. Dit kwam voor Sambal een beetje te veel uit de lucht vallen waardoor hij de balk zo voor zich uit schoof Daarna m'n vader geroepen maar die vond dat ik gewoon op m'n eigen tijd moest starten. Na twee sprongen moest ik er al in. Ik boos kon toch wel wat later starten maarja toch maar de ring in gegaan.. Het parcoursje ging niet echt geweldig Had Sam niet goed in de hand staan en we konden geen mooi constant tempo rijden. Nou zul je zien zijn we toch nog foutloos ook Daarna barrage. Toen de bel ging gilde m'n vader dat er nog een hindernis af lag, de balk lag achter de sprong dus best wel link. Ik was al door de start maar ging maar weer stappen. De jury gillen dat ik al gestart was en dat ik gewoon door moest. Ik stond dus op iets van 4 meter van hindernis 1 (een oxer). De eerste balk hadden we dus al te pakken Stomme jury Verder nog een balkje maar het ging iets te onbenullig Daarna kon ik gelukkig zo door naar het progressief. Dit ging wel weer netjes en Sam begon fijn te springen. Foutloos rondje was het resultaat. Ingebouwde barrage en die ging ook goed. Wel kort gewend, maar was zelf ook een beetje oververhit aan het raken en had zoiets van we doen het maar mooi in een beheerst tempo. Lekker gereden en weer foutloos Na het springen gelijk weer naar de trailer want er moest weer gedressuurd worden (en dat na een dressuurproef en vier rondjes springen ) Toen ik naar het losrijden stapte hoorde ik nog dat ik tweede was geworden, dus die ook maar gelijk even opgehaald Nog even volhouden en los gaan rijden voor de dressuur. Ik had zoiets van wat balen dat dit m'n selectieproef is, maar mijn super Sammie trok zich er niks van aan en daar gingen we weer! Losrijden ging lekker en toen naar de ring. De ring lag dus net naast het bos. Het ritselde daar heel erg dus toen zaten we al bijna bij de voorganger in de baan Maar de proef zelf ging erg lekker Ik was helemaal blij en ook wel heeeel erg trots op mijn Ballie Heb gewoon een stoere Sahara-pony die zonder piepen gewoon super z'n best doet en met 32 graden gewoon 4 rondjes springt en 2 proefjes loopt M'n punten waren ook nog eens hartstikke mooi. Voor m'n eerste proef had ik 188 punten en een 1e prijs en voor de tweede proef (tevens selectie) had ik 200 punten en ook een eerste prijs
Net pas terug uit Bathmen (tussendoor wel Sam naar de boerderij gebracht) helemaal moe, maar wél super tevreden Alle drie de selectiewedstrijden met de dressuur nog 1e geworden Moet het op de Kring wel heel erg gaan verpesten wil het nog fout gaan
Ik heb vandaag gecrosstraind in Baarle nassau, en ook daar was het warm.... pfffff... Maar ik ben wel blij, Os werkte fijn mee We waren maar met 4 dus best veel gedaan en leuke lijntjes gereden
In het rijden van korte bochten hield ie zich wel strak, maar de bodem was ook wel hard. Na de les konden we gelukkig lekker onze paarden onder de douche zetten. Dat heb ik thuis nog een keer gedaan. Paardjes hadden het wel warm en al die dazen...
Voorlopig hebben we even een periode zonder crossen.
En de stoere heg. Daar stond ik wel eerst stil... Ik voelde dat Os terug kwam, maar ik was gewoon al behoorlijk moe aan het worden, voelde gewoon dat ik ff geen kracht had om door te drukken. Crossen met die hitte hakt er wel in Maar daarna twee keer lekker over heen gesprongen!
Haha ik heb precies hetzelfde! Laat mij maar mooi binnen zitten! Ik ben best erg verbrand gisteren.. Bij mij op school is er gelukkig in de meeste ruimtes ook airco, en waar geen airco is, is gewoon geen zonlicht dus daar word het ook niet warmer.. Pff alleen nu nog anderhalf uur in de auto om er te komen.. En die heeft géén airco
Mooi dat het goed ging Loes! Jij ook lekker gereden zo te lezen Vief!
Zo ik zal zo ook naar school..en daar is bijna alles zonder airco. Hoop vanmiddag ff te kunnen thuiswerken, hier is het koeler. Heb alleen altijd een hekel aan de bus met dit weer, is vaak erg benauwd.
Netjes gereden JJ en Vief! Leuke foto's MissJ! Kan me voorstellen dat het warm was met dit weer zeg!
Mooie foto's weer MJ! met weer vreselijk enge hindernissen
Ik zit te twijfelen, heb nog 1x gewone training Renswoude. 1x inhalen van andere keer, ik dacht in Oudhoorn, maar nu mailde Pleun Renswoude. En als er plek is kan ik gister inhalen, en dat is in... Renswoude (wel in de week voor Vlietlanden, dus wat dat betreft wel een goede oefening, toch?) Maar 3x hetzelfde terrein, is dat wel leuk? Alhoewel ik Renswoude wel echt enorm leuk vond en er graag nog een keer heen ga...
Sim, fijn dat Djin lekker ging, dat kon je wel even gebruiken.
Ik heb gisterenochtend Pablo gereden, die liep weer heel fijn. Ik word er bang van, kan nooit zo lang goed blijven gaan. En daarna met Laquinta buiten gereden, dazen vielen nog mee. Lekker naar het crossterreintje gestapt, daar wat afsprongetjes uit stap gedaan en weer terug gestapt. We waren toch zo maar 2 uur weg geweest