[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Canter

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 07:21

Heee Lielle, toch tijdfouten?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 07:38

ja, 21 seconden Maar dat gebeurt nu niet meer

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 08:36

we gaan trouwens 24 sept (zaterdag) trainen in Minderhout, wie wil er mee?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 08:52

Zat je nog wel bij de prijzen of net niet meer Lielle?
Was het een moeilijke cross of was Pablo te heet dat je dan zo hard aan die controle moest werken?

Nee he 24 september kunnen wij dus weer niet mee met trainen. Want zondag 25 sept hebben we al een wedstrijd. Was al bang dat dit weer zou gebeuren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 08:59

er waren zelfs zeven prijzen. De cross was helemaal niet moeilijk en Pablo was zelfs heel braaf, maar ik heb eigenlijk een rondje met het oog op het M gereden, dus overal in een nette parcoursgalop erbij komen en goede afstanden krijgen. Huiswerk van Rob

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 09:01

Gefeliciteerd met je prijs dan. Op naar het M!

Ik ga zometeen Online invlechten en dan vertrekken wij naar Arnhem. Ienie heeft vandaag lekker vrij.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 09:14

Gefeliciteerd Lielle, fijn dat je zo lekker gereden hebt
Iedereen veel succes vandaag

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 10:04

Gister geen fut meer gehad om nog wat te schrijven. Het was de hele dag zo warm en ik was druk met 2 paarden.

Ik was om half 5 op stal gistermorgen en het goot van de lucht en het onweerde flink. Lekker vooruitzicht dus.

Om half 7 aangekomen in Gorssel en het stopte opeens met regenen. Gelukkig. Ik was al bang dat de bodem bagger zou zijn, maar gelukkig was de bodem heel erg goed. Zelfs de stukken over het gras waren prima en niet eens glad.

Dressuur met Djinny ging niet eens erg onaardig. Zelfs het achterwaarts gaan ging goed. Met de galop en gebroken lijn in contragalop sprong ze opeens over op x (ze kan het dus wel het vuilakje!). Toch kreeg ik maar 138 pnt. Er werd over het algemeen heel laag gepunt; ik hoorde er meer over klagen. Oke mijn proef was geen 165 waard, maar toch wel 150. Maar goed, ik heb inmiddels geleerd niet zo heel veel waarde te hechten aan de punten bij de SGW dressuur. En zelfs Margo van heel laag gepunt. Belachelijk want zij zit altijd bovenin. Kan toch niet dat je dan opeens een punt of 50 lager krijgt. Nou ja, eindeloze discussie denk ik.......

Daarna de cross verkend (ook gelijk voor het L) en er zaten best wel wat pittige sprongen in. Hind 3 een behoorlijke picknicktafel van bielzen, Hind 4 een dikke trakehner met een flinke greppel er onder. De clever mouse was tricky en de brug met daarna de gastank. Verder stond er een goede maar eerlijke M-cross gebouwd.

Springen met djin ging zoals altijd: 3 balken, maar ze was wel goed te rijden in het springparcours.

Toen van start in de cross. We begonnen hardstikke lekker en Djin wilde graag (zoals altijd ) De picknicktafel en de trakehner waar ik een beetje tegen op zag gingen als een speer! De driesprong (witte hooibalen) op het open veld gingen van een leie dakje.
Op de Hauptner Jump had ik helaas een weigering. Eigen schuld want ik dacht daar te simpel over. Ik had haar net wat geslotener moeten houden. Opnieuw aangereden en toen ging het gesmeerd.
We zijn heelhuids gefinished met 1 weigering en wat tijdfouten. Maar ik ben tevreden over mijn M-debuut! Djin springt het met gemak en ze had volgens mij wel door dat het nu wat moeilijker was, want ze lette goed op mij als we een hindernis aanreden.

Toen snel Killea klaarmaken voor de dressuur. Ging heel lekker, maar hetzelfde verhaal als met Djin. Kreeg maar 148 punten.

Het inspringen ging erg lekker en ik ging vol vertrouwen de ring in.
Op Hind 1 had ik gelijk een weigering! Nou ja zeg! Opnieuw aangereden en toen ging ze goed. Op hindernis 3 weer een weigering! Opnieuw aangereden en toen ging het wel weer goed. Hind 4 een balk en op 5 weer een stop! Dag doei de mazzel; uitgebeld!
Op het losspring terrein nog wat sprongen genomen en die deed ze weer met 2 hoeven in haar neus. Stom paard!
Ik mocht nog wel HC crossen, maar met zulke resultaten in het springparcours leek me dat niet verstandig.
Van de week nog maar een springtraining er tegen aan en dan hopen dat ze in IJsselsteijn weer wel goed springt.

Chantal, sorry dat ik niet reageerde op je smsje. Telefoon heeft de hele dag in de auto gelegen dus ik zag je berichtje pas savonds thuis.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 10:07

*bijlezen zal voor een andere keer zijn*

toch proficiat voor degene die op wedstrijd zijn geweest.

ik vertrek nu naar Waregem naar de cross gaan kijken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 10:23

Vief, jammer van de dressuur

Kim, netjes een wp! Losrijden zonder zadel is wel stoer

veel plezier Tenemieke

Scum succes

Simmie, ik had het al gezegd maar goed hoor met Djin. Het zag er gelikt uit op de waterbak.

En mijn verslagje:
Vroeg op pad (what's new) en onderweg wat regen maar in Gorssel was het idd prachtig. Pablo had de afgelopen week met springen erg lekker gelopen, maar de dressuur had hij nog niet zo'n plezier in dus mijn moeder had hem eerst even gelongeerd. Daarna richting dressuurterrein (ver lopen!) en nog even wat losgereden. Dat ging best erg fijn, ik had dan ook goede hoop. Helaas kreeg hij het op weg naar de jury ineens op zijn heupen, tong hing een halve meter buiten bord en hij kwispelde er gewoon mee. Na het melden ging hij zelfs bijna staken maar na een paar rondje knijpen en glimlachen ben ik dan toch maar begonnen. Binnenkomen was nog steeds bagger (de enige 5) maar daarna ging het knopje weer om en liep hij best een redelijke proef voor 174 punten. Ik stond 7e en dat klopte wel voor mijn gevoel.

Daarna even het springterrein gezocht, dat erg verborgen lag, en de cross verkend, Ik had dus als opdracht meegekregen om gewoon netjes gecontroleerd rond te rijden als oefening voor het M. Ik vond de hindernissen voor het L iig erg meevallen, en ook het M zag er best doenlijk uit De aardigste sprongen waren eigenlijk de kuilpakken op de wei, de clever mouse (opsprong met steil), de op/afsprong (met de discussie over de vlaggen ) en de zandloper, een driepsrong van een breed hek, een heel smal sprongetje en weer een breed hek, alles op 2 galopsprongen. Dat, gecombineerd met de aanrijroute, maakte het aardig technisch

Chantal en simmie nog aangemoedigd in de cross en toen op naar het springen. Ik moest van Rob meer letten op het recht houden op de sprong en dat wierp zeker vruchten af. Hij sprong met veel macht, mooi gecontroleerd en simpel foutloos, daar was ik erg blij mee. Daarna richting cross, en dat ging erg fijn. Pablo liep niet zo te stieren, gewoon mooi in een gecontroleerd tempo en schakelde keurig terug bij de sprong. We hadden een paar sprongen met een wat mindere afstand (2 * kort, 1 * groot) maar het liep verder heerlijk. Alleen het fonteintje in de waterbak was erg spannend Zandloper ging ook simpel en het enige smetje waren de 21 seconden overschrijding ( ) Maar goed, van Rob moest ik gewoon blij zijn met de fijne cross

Daarna Pablo verzorgd en zelf wat liggen pitten voor de prijsuitreiking. Uiteindelijk was ik dus 6e (7 prijzen) en zonder mijn tijdfouten had ik 3e gestaan Patsmu was 1e en Julia 5e, dus veel bekenden

Nu dus op naar het M, zoals het gisteren ging heb ik er alle vertrouwen in

Ik heb trouwens een nieuwe stopwatch gekocht (bij Canter ) dus Marieke, je mag de mijne voor een kleinigheidje hebben.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:56

Lielle schreef:
Vief, jammer van de dressuur

Kim, netjes een wp! Losrijden zonder zadel is wel stoer

haha Mijn dressuur wou niet en vief had zonder zadel losgerede

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:20

Leuk verslag Lielle
idd Kim (goed opgelet hoor )

Als je bokt opent staat er bij de nieuwsberichten over de Duitse ploeg Marco Poedersuiker Whahaha

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 12:53

verkeerd om onthouden sorry
Vief (nu doe ik het wel goed ) ik had het gezien Zo heb je ook een schrijfster banketstaaf Wang (l ulu)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:46

maakt niet uit hoor lielle

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:57

Gefeliciteerd met je prijs Lielle!

Netjes van je M-debuut Simmie

Chantal: jammer van je langsloper maar verder toppie

Ik ben er net weer van de hockey, eerste wedstrijd met een heel jong damesteam ooit in de damescompitie. En ja, weer gewonnen, 7-0 en 3 gescoord :D:D Dit hadden we echt nooit verwacht, omdat we echt nog heel jong zijn, de helft is nog jonger dan 18 jaar. Maar toch ging het heel erg lekker We staan nu al bovenaan

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:59

wauw goed hoor andrea

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:04

Hallo!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:07

haaaj

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:12

Goed gedaan allemaal in Gorssel !!
en andrea ook met de hockey!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:17

Ik ga dr ff vandoor.. (rijden )

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:19

kimdepim schreef:
Ik ga dr ff vandoor.. (rijden )

dat mag.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:33

Hee Kim en PP: hier mijn verslagje, hebben jullie ook weer wat nuttigs te lezen

Zo, ook weer terug uit Gorssel en lekker moeoeoe! Ik moest er om half 4 uit en om 1 uur sliep ik nog niet door het onweer vannacht.

5 uur weggereden en iets voorbij Arnhem gaat de vrachtwagen kapot....nou ja, kapot...ik kon niet harder dan 30 km p/u dus dat schoot niet zo op. Wegenwacht erbij en die waren er lekker snel en konden het euvel verhelpen. Daardoor kwam ik om half 8 aan in Gorssel, net toen mijn dressuurproef zou moeten beginnen

Losrijden op weg naar de ring gedaan en maar meteen gestart. Rex stond er nog niet echt lekker aan en was nog niet zo wakker: 169 punten en dat is voor ons doen laag

Gelijk door op Pico en ook die niet los kunnen rijden. Ze was zo gek als een deur en het was een proef met heel veel spanning. Deze jury zag dat wel (vorige keer was het veel erger en toen had ik 170 punten ) en gaf ons 154, wel terecht.

Springen met Rex was het dieptepunt van onze carriere.....5 (ja VIJF!!) balken. Hij trekt er niet op aan, als ik hem verzamel komt hij er veel te dicht onder en maakt een voorbeenfout, als ik hem iets naar voren rijdt gaat hij te vlak en maakt een achterbeenfout. Erg frustrerend!
Cross ging foutloos maar niet naar mijn zin. Hij frutselde overal een mini-pasje bij zodat we steeds ongeveer vanuit stilstand weg moesten rijden van de hindernis. Nu kon dat makkelijk omdat het laag stond, maar bij zo'n trakehner bijvoorbeeld moet je dat dus niet doen.

Pico had alweer heel wat opgestoken van de springtraining donderdag bij Rob....1 balkje op de eerste van 10 en dat was mijn eigen schuld. Cross met haar ging heel erg fijn; ik durfde haar nog niet voluit te laten galopperen, want voordat ik het weet neemt ze het weer van me over en eindigen we in Bathmen ofzo....(is ook een leuke cross, maar we waren nu in Gorssel bezig ) Water sprong ze zo in en ook de zandloper ging prima. De enige vervelende afstand had ik op de passage de route, 1 hele grote galopsprong en 1 krabbeltje....maar goed, dat was mijn fout. Foutloos dus met wel wat tijdsoverschrijding vermoed ik, want ik moet haar dus af en toe even "corrigeren"

Ik weet niet zo goed wat ik met Rexje aanmoet. Hij is volgens mij niet in orde. Hele erge snotneus, snel buiten adem (dat kan aan het weer liggen) en hij plast ontzettend veel. Rob wilde hem volgende week op strafkamp hebben, maar ik ga er toch nog eens mee naar de kliniek. Kijken hoe het nu met die ontsteking is, bloed laten onderzoeken en een gedegen voedingsadvies vragen. Het zit me niet lekker en ik vind het zielig om hem aan te pakken als hij zich niet goed voelt. Verder is hij wel vrolijk en jolig...

maar goed, weer 4 puntjes erbij!! Ga voortaan wel vragen of ze alles wat verder uit elkaar kunnen zetten, want het is zonde als de dressuur van Pico steeds de mist ingaat omdat ik geen tijd heb om los te rijden..

ik heb trouwens nog een bokker gezien met logo die ik helemaal niet kende....ik geloof nr 64 van de M pony's...

Simmie: netjes hoor, een prima M debuut!
Ik heb nog speciaal op je gelet in de cross en ik kon me ook al bijna niet voorstellen dat ik je gemist had, maar nu wordt duidelijk waarom....balen zeg!

Chantal: ook niet verkeerd hoor! Wel jammer van de dressuur!

Lielle; gefeliciteerd! Spannend volgende keer in het M! Over jouw horloge....waarom heb jij nu een andere gekocht?

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:39

Dankje Marieke
Fijn dat de wegenwacht er zo snel was.
wel jammer van de dressuur natuurlijk ( 169 is voor mij erg hoog )
maar je bent weer 4 punten rijker.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:40

Heej.. een Sgw muts in wording hiero Momenteel functioneer ik als Sgw groom .. Marieke en Lielle heb ik inmiddels gemeet. En ja hoor.. in Laren doe ik ook mee. We rijden dan met zijn 4en.. (dat wil zeggen 3 zijn er overtuigd.. 1 is ingeschreven maar die weet zelf nog niet dat ze meewil doen ).,
Maar as zondag in Neede ga ik weer mee groomen, volgens mij had ze nummer 116 dit keer.. dus als je er iemand achteraan ziet hobbelen (kort staartje of los haar (boven schouder)) grote kans da ik het ben. Vind het wel leuk om bokkers te meeten.. Dus als je ook rond die koers moet starten pb me anders ff.. Vind het wel een leuk wereldje de cross.. Raak er geloof ik ook neit over uit gepraat (ja.. Juul.. je hebt je zin )

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:53

super gedaan hoor allemaal!!

en andrea met haar hockey

Marieke: diegene die jij hebt gezien is een clubgenootje van mij