[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:53

Ze is nu 1,56m en 4jaar. Voor mij is dat qua verkoop na doorrijden gewoon niet interessant genoeg. Wel jammer want het is echt een heel fijn beestje.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:06

Whahahaha Mootje wat een gezeur!!!
Er ligt op 1 pad! Wat trouwens al jaren het springpad wordt genoemd omdat er vroeger boompjes lagen een klein bosje opgestapelde takken van misschien hooguit 70 cm hoog! Lopen nog 2 paden omheen dus ze kan er ook zo omheen! Maarja zag al weer op de foto's wat voor 1 het er is...
Ohh hou je in Hen :P

Zeker leuk beestje Lau! Jammer dat ze voor jou te klein is!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:07

En Joki gewoon een x proberen! Wie weet is het een hele ontdekking en misschien rij je voor niks je 1ste proefje! Weet je zeker dat het wel wat is of niks ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:51

Het ging er weer lekker aan toe hier gisteravond :D Iedereen lekker geslapen?

Laura: Moest wel even om je eerste reactie lachen ! Als er iemand in het topic is die er nog prima op past ben jij het wel, maar snap de redenatie ;)
Joki: Woll heeft ook wel van die dagen dat het zonder beter gaat dan met, ik zou het ook gewoon eens proberen :)

Ik ga maar gauw eens wat kleren aantrekken en richting de uni :evaw:

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:56

Noor, TG en Sim, ik ga graag met jullie mee de 26ste maart als het kan.

Ik snap al die geheimzinnigheid rond rhino nooit zo. Wat dat betreft kunnen een heleboel stallen een voorbeeld nemen aan de fam. Beukers. Die hebben er vorig jaar nooit geheimzinnig over gedaan en ze zijn er altijd heel open over geweest.
Zelf zou ik niet zo snel op pad als het in de buurt heerst. Mijn drachtige merrie wordt op advies van de DA wel geënt.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:00

goedemorgen, er is gisteravond gezellig gebept, dat is weer lekker wakker worden met bijlezen deze morgen.
@Danielle: heerlijk een weekje vakantie. Geniet ervan!!
@MM: 16 weken "verlof", maar stel je niet in op verlof want dat is het echt niet. Het is niet voor niets, dus niet voor de leut, maar het is ook wel leuk. En de reden van het verlof is nog leuker. Onze oudste krijgt nog 2 weken extra. Zij heeft een managementfunctie bij een landelijk bekende vakantieparkenketen, en dat valt onder de "Recreatie", en daar schijnt het zwangerschapsverlof nog 2 weken langer te zijn.
@Mootje: "komt wel goed schatje". Alles op z'n tijd, en jouw tijd komt nog wel. Gember, bij het een wel lekker enbij het ander niet. Wel gebruik ik dan altijd verse gemberteen, en bij 1 recept "chinees varkensvoer" geheten, gebruik altijd een potje gembersnippers, en dan vind ik het wel lekker. Gemberkoekjes zijn trouwens ook wel lekker.
Verder wordt het hier weer een dagje bankhangen. Ik baal als een stekker, want ik knap gewoon niet op. Morgenavond is de bijscholing in Ermelo. Als ik daar niet heen ga, dan kan ik later nog een keer naar Asten in Brabant....... dus morgenavond wil ik daar eigenlijk wel bij zijn. Chauffeur probeert vrij te regelen want zelf rijden is sowieso nog geen optie. Hotelletje is morgen zo nog geboekt, dus ik wacht het nog even af, maar ik baal wel. Nu eigenlijk al 2 weken ziek, waarvan 1 week echt alleen in pyama, huispak etc.
Fijne dag allemaal!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:06

Morning!

Lielle, ik kan het wel meenemen zondag! Wil je snippers of 'bolletjes' gember?
MM, lekker bezig :') Neem je daarna ook ouderschapsverlof?
Texelse, ziek zijn is saaaaaiii!!
Joki, sporen zijn niet meer verplicht in het M? :o?

Bij Beukers stond toen een drachtige merrie naast een merrie die verworpen had (een van de eerste voor ze in quarantaine gingen) en die heeft gewoon een gezond veulen gehad, dus direct contact hoeft niet persé abortus/besmetting tot gevolg te hebben. Maar Nudine is op advies van de DA toen ook geënt. Maar het is een rotziekte.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:08

Toen de rhino bij Beukers was heeft Noor onze DA gebeld en gezegd, ik wil crossen in WB is dat verstandig. Niet dus, pas de avond van tevoren hebben we o.a. op advies van onze buuf besloten toch te gaan en wie rijdt daar? De DA uit dezelfde praktijk.
Maandags toch even gebeld, dat werd geen leuk gesprek waarbij het er eigenlijk op neerkwam dat zij kleine huisdieren behandelde, in de manege waar zij reed geen crossers kwamen en bovenal dat zij werk en privé gescheiden hield.
Maar na afloop snapte ze het wel.

Edit: goedemorgen allemaal. Schilder is vanmorgen met de praktijkkamer ga en vanmiddag ga ik met m'n mannetjes S. naar de Vlindertuin in Waarland.

edit: wil de stille meelezer dit keer niet de verrassing voor de mannetjes doorspelen aan de buuf? Zo duidelijk!
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 22-02-12 09:19, in het totaal 2 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:09

Dat was in Westerbork, muti. Beukers was dicht toen er rhino was.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:10

Sporen zijn al een tijd geleden afgeschaft en anders heb je nog van die neppers :=
Waarom niet Joki, eerlijk gezegd kan het volgens mij niet slechter gaan O:) Ik krijg echt jeuk als ik jouw verhalen lees....
Henny _O- Adem in, adem uit!
Texelse, Balen dat je al zo lang kwakkelt. Hopelijk kun je wel gewoon naar de bijscholing :(:)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:11

WB = Westerbork.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:14

Ja, maar toen was er geen rhino bij beukers....maar ergens anders in de buurt. WB was toen 1e veulentje dood werd geboren, beukers was afgelopen jaar.

Joki, ik heb ook echt respect voor jouw geduld. Ik had dat paard allang door de worst gedraaid :') (niet l.ullig bedoeld hoor!)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:15

Ow, dan haal ik 2 rhino's door elkaar maar het verhaal blijft hetzelfde. Ik vind dat zeker een DA een voorbeeldfunctie moet hebben.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:16

Goedemorgen!

De stallen hier in de buurt hebben coorect gehandeld! Direct iedereen in de omgeving gebeld en bekend gemaakt wat er was. Ik vind het erg jammer dat je hier op bokt geen bericht mag plaatsten, ook nadat er al drie paarden zijn overleden.
Ik maak me ook geen zorgen over de stal eigenaren, meer over het volk dat er rondloopt. De 1 lest bij die en die gaat weer gezellig naar een andere stal in demiddag etc. Maar goed, eerst nog maar eens de uitslag van de stal om de hoek afwachten!
Ik zal Rob zo ook even inlichten, die zit tenslotte ook in de buurt!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:18

MargreetW schreef:
Ow, dan haal ik 2 rhino's door elkaar maar het verhaal blijft hetzelfde. Ik vind dat zeker een DA een voorbeeldfunctie moet hebben.

Dat zeker.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:19

Vergeten op te reageren, maar vind dat idd echt een schandalig verhaal Noor!
Zal onze DA die bij ons op stal staat ook even vragen waar ze allemaal komt op een dag!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:29

En er is alweer een paard overleden, van dezelfde stal welliswaar, maar dit begint echt verschrikkelijke vormen aan te nemen! Ik ga voorlopig niet meer van het terrein af iig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:30

Gatver Kris!

Margriet_

Goedemorgen!

_lautje_

Is dit allemaal ergin de buurt bij Rob Kris?
Ik wil vanmiddag naarhem toe, maar begin nu wel te twijfelen... Alhoewel ik niet in de stallen kom natuurlijk.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:31

Jeetje Kris, wat erg daar allemaal.
Hoop toch echt dat er zondag geen paarden komen uit die regio of mensen die daar rondlopn. Dan maar geen training hoor.

Margriet, wat een leuk bericht. Gefeliciteerd hoor. Leuk vriendje pardon verloofde.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:33

1 stal zit hemelsbreed 10 km van Rob af. De andere 20 km. Alles hier in de omgeving zit inmiddels dicht.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:33

Ieder jaar weer deze angst om de rhino.
Soms heeft het voordelen om op een eiland te wonen. Natuurlijk komen hier ook de beesten van het eiland af, en het water houdt rhino echt niet tegen, maar toch scheelt het. Sterkte Kris!! En idd, "ho ho, geen risico"

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:36

Bah Kris, wat een naar nieuws zeg....

Muti, jij hebt toch de HTC Sensation? Bevalt goed toch? Nog andere mensen met een smartphone? Zo ja, welke?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:37

De Samsung Galaxy. Bevalt heel erg goed!