[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:15

Hee hee Noortje, in principe gaan wij ook gewoon mee hé, en opa en oma ook hoor.
Dus we zijn als het eventjes kan gewoon op volle sterkte!

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:21

@ noort: ik zie al dat je moeder gereageerd heeft :) Texel duurt nog even. Komt vast goed!

@ bvw: ik train er ook knetterhard voor en ben daarnaast niet snel tevreden :o

Ik ga zo maar eens richting huis.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 18:01

Rowo, Ik ben ook niet snel tevreden en wil steeds meer. Gisteren kwam ik er weer achter dat ik meer wilde dan mijn paard lichamelijk kan handelen :o

Ik heb net de bevestiging gehad dat ik zondag B start, Mijn debuut komt dus véél sneller dan gepland!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:08

Spannend Mootje, weet je ook al hoe laat???

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:10

spannend mo! Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan doen!

Ik was ook nooit snel tevreden maar heb geleerd dat ik sneller tevreden moet zijn. En vooral met dressuur want van jury kan je alles verwachten...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 18:10

Ik heb gevraagd of ik de laatste open B plek mag hebben, wat 12.34 dressuren betekent! Maar jij kwam toch niet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:11

Noort en Margreet, wat een waardeloos nieuws zeg, ik weet zo even niet wat ik moet zeggen.

Billy, :(:) het gaat nog niet echt beter zo te lezen.

BVW, die cursus wil ik ook graag doen. Alleen niet handig om dat gelijk met ORUN te doen, dan ben ik twee avonden weg ;( D*mn, zo vaak wordt het niet gegeven.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:31

Mootje schreef:
Ik heb gevraagd of ik de laatste open B plek mag hebben, wat 12.34 dressuren betekent! Maar jij kwam toch niet?

Nou ja, je weet nooit wat ik in mijn hoofd haal ;) Staat niet in de planning, maar wil jouw paard (en jou natuurlijk ;)) wel eens irl zien! :D

Crosstraining morgen gaat door!! :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:58

Mootje schreef:
Ik heb net de bevestiging gehad dat ik zondag B start, Mijn debuut komt dus véél sneller dan gepland!

Gewaagd hoor!
Dacht dat je eerst het B-springen door wilde zijn voor je officieel ging starten?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:05

Toch nog wat positief nieuws dus Noor :(:) En ik vind het ook heel knap hoe je overal op (lijkt te) reageren. Hou je sterk!

@ Evie, gewoon proberen! Maar een proefje gaat niet alleen over lekker aan het lopen hebben he! Als je je oefeningen niet goed afwerkt, kun je toch niet meer dan een 6 krijgen. Misschien moet je eens mee schrijven, dan leer je dat ook heel erg!
Rowo, jij scoort ook wel lekker met de paarden! Ik mag altijd al blij zijn met 180 punten :o
Gaaaf dat je toch al debuut hebt Mootje :D
Lekker dat je crosstraining doorgaat Noor!

Ik heb net les gehad met Vorstin. Was even heeel chaggo op de buurjongetjes op stal. Die gingen heel leuk iedere keer als ik langskwam (reed in de binnenbak met de deur open) heel hard schreeuwen om Vorstin te laten schrikken. Wat vervelend zeg! Vorstin vond het wel eng, maar bleef toch best braaf. Toen ze op een gegeven moment niet meer reageerde, begonnen ze dus ook keihard tegen dingen te slaan. Toen schrok ze wel echt, dus ben ik in de andere helft van de bak blijven rijden. Gelukkig dropen ze op een gegeven moment af, maar hoe irritant zeg! Als het mijn kinderen waren geweest, had ik ze echt aan hun oren het huis in getrokken!
Jammer genoeg kwam Lilian te laat om er iets van te zeggen. Met lessen ging ze op een gegeven moment wel fijn trouwens :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:23

je had ze toch kunnen vertellen op zeer dringende wijze (nog net niet scheldend) dat ze moesten opzouten!!
wel fijn dat vorstin braaf bleef..

ik heb vandaag ook lekker dressuur gereden...hij gaat steeds meer zitten in de draf en gaat steeds meer aanleuning zoeken op mijn handen..
na 2 jaar begon ik er een beetje een punthoofd van te krijgen of hij ooit aanleuning zou gaan zoeken..
ik ben dus blij :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:55

Simmie schreef:
Evie_Bandido schreef:
... ik dacht dat ik hem fijn aan het lopen had maar 178 waren de hoogste punten die ik die twee dagen gezien heb (de rest zat onder de 170 ;) )

178 punten is niet iets om je voor te schamen hoor! Als je er nou 158 reed...

Dat had ik vorige week met Trakkie, en reed nog een echt goede proef ook. Was gelukkig voor het eerst onder 160

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:01

Eenmalig kan het best voorkomen en vooral als je gewoon echt een proef verknald. Maar k zie er genoeg op concours die wekelijks onderaan staan. Dan was bij mij de lol er al snel af :o Zelfde als met SGW's dat je steeds mega lage dressuurpunten haalt, of altijd met -tig strafpunten uit het springen of cross komt. Dan zou ik niet meer starten. K rijd voor mijn plezier, maar ook prestatiegericht.

Zetje ging overigens net niet echt lekker. K heb haar een paar keer goed op de handrem gezet, gelukkig ging het later stukken beter. Maar anderzijds heeft ze geen schuld nu Frits er nog maar 3 dagen af is.

@ mootje: oeh spannend zeg!! Maar misschien gaat juist nu wel erg goed!

@ shanouk: ik zou ook mega boos geworden zijn! Vind het knap dat je je ingehouden hebt!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:14

@ Noor en Margreet Wat een K** nieuws. Veel sterkte de komende tijd.

Heb verder niet bijgelezen.
Net de ruin gereden. Die was in 1e instantie dwars. Als ik benen gaf stond hij stil met zijn oren in zijn net. Longeerlijn gepakt en 10 minuten laten galoperen. Blijkbaar zat er wat dwars want daarna liep hij gewoon. Ook nog even gesprongen want krijg een koper voor hem. Hopelijk heeft hij dan een dag dat hij zich gedraagt..
Heb ook even geregeld dat ik in Neede later kan starten :D Ik zag zoveel open plekken aan het eind :o

Ga nu bankhangen want ben erg moe. Werk is een beetje vermoeiend momenteel..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:18

Ik heb altijd heel veel tijdfouten in de cross :D Maar goed ik rijd (zeker met Het in NL) niet voor de tijd. Heb liever controle. En met Amati vind ik het niet nodig om hard te rijden. Die is 5.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:21

Sannnn schreef:
Had je les van J.H.B Bianca? Dat was ook mijn commentaar toen ik de 1e keer bij hem les had. :P
Vond je hem fijn?

YEP !!!! Ik vond hem wel goed. Ik reed er een stuk beter uit dan dat ik erin kwam, dus tja.... :D

SIM @ duimen op een goed telefoontje maandag !!!!! ;)

Ik moet voor een kleine bevordering bij de brandweer een cursus volgen over sociale vaardigheden (16 lessen). Nu moeten we ook een presentatie geven, mag over alles, maar meer het idee dat je leert spreken voor de groep......hahahahaha.......1 keer raden waar dat over gaat !!!!!! EVENTING !!!!! }>
Dan weet ik tenminste waar ik het over heb.......mijn hobby......ga me echt geen moeillijke dingen op de hals halen.. :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:22

Het shirt :D ( en ok een hele stoere 3 jarige)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 23-09-10 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:22

@ evie gewoon starten
@pb Met mijn huidige paard heb ik niet veel tijdfouten. Ik rij 1 tempo en neem haar een beetje terug voor de sprong. In Gorssel had ik met 3 weigeringen en een extra rondje om de molenwiek maar 17 tijdfouten. Vind ik niet veel of de tijd moet heel ruim hebben gestaan. Mijn vorige paard was altijd tussen de 10/20 sec te langzaam. Ik rij zonder horloge en niet voor de tijd maar puur voor foutloos. Zie bij de uitslag pas mijn tijd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:24

Ik heb ook zelden een horloge om. Het wordt gewoon te sterk als ik hard rij. Hij kan echt genadeloos hard, maar dan mis ik voor mijn gevoel teveel controle. Daarnaast slijten paarden heel erg van hard lopen.
En zeker in de B, L en M vind ik dat onnodig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:28

Ik vind je stippenshirt leuker PB. Deze vind ik persoonlijk te druk en een beetje oudbollig op de een of andere manier. Paard vind ik wel heel leuk!

_Noor

Mooie polo, PB!
Evie: gewoon starten hoor. Misschien heeft het ook wat met zenuwen/wedstrijdritme te maken?
Shanoek: die buurjochies hadden van mij allang al een tetter gehad! ;)

Even een rondje gehobbeld met Nudien langs de weg. Werd eigenlijk al wat te donker, dus dat kan ook niet lang meer. Daarna Jer even lekker lang en laag gereden, was superbraaf en los in alle oefeningen :) Net op tijd klaar want het is hier nu flink aan rommelen!

Sussie85

Evie: inderdaad gewoon starten! Dan weet je in ieder geval waar je staat en waar je nog aan moet gaan werken wil je straks echt hoge punten gaan scoren. Wedstrijd is toch anders als thuis en dan kom je toch weer andere dingen tegen. Een flater sla je niet snel hoor.
PB: gave driejarige en je hebt een mooi shirt gewonnen!
Shanouk: ik vrees dat ik dan toch zo brutaal zou zijn en die kinderen duidelijk had gemaakt dat ik dat niet waardeer.

Als ik iedere wedstrijd onderaan zou rijden op wedstrijd zou voor mij ook de lol er zo af zijn. Aan de andere kant zou dat voor mij een reden zijn om extra hard aan het werk te gaan om de boel te verbeteren. Alleen zou ik dan wel een wedstrijdstop inlassen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:33

Gaaf paard. Shirtje vind ik persoonlijk wat druk en zijn niet mijn kleuren. Ben allergisch voor oranje haha. Daar word ik megableek van.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:36

Shirtje is idd druk, maar daar hou ik wel van. Streep is overigens rood, maar reed in het avondlicht.

Paard is idd erg tof. Niet zo groot 1,62 en super werkwillig. Dus als jullie nog iemand weten ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:36

Sussie85 schreef:
Als ik iedere wedstrijd onderaan zou rijden op wedstrijd zou voor mij ook de lol er zo af zijn. Aan de andere kant zou dat voor mij een reden zijn om extra hard aan het werk te gaan om de boel te verbeteren. Alleen zou ik dan wel een wedstrijdstop inlassen.

Dan was ik er allang mee gestopt.
Ik kom mensen tegen op concours, die in de B rijden toen ik met Nudine in de B reed (bijna 10 jaar terug!!!) en nu in het L1 of L2 of met veel mazzel M1 aan het rommelen zijn. 10 JAAR later. Geen punten halen, 0 verbetering, altijd onderaan. Waar ben je dan mee bezig :n Dat is toch voor niemand leuk?