[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anja

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:52

Ojah ik ben net ook weer gevraagd of ik als ik weer volop kan rijden een 5 jarige wil gaan rijden..Hij kent nog maar heel weinig en de eigenaresse heeft weinig tijd en zoekt iemand die er goed mee aan de slag gaat..
Een vriendin van mij rijd daar ook en kwam ermee..Is voor mij zowat om de hoek..Zou een heel stuk makkelijker zijn dan waar in nu rijd wat 15 min. fietsen is...
Eerst even afwachten of het goed blijft gaan..En in dat geval zou ik eventueel samen met dat paardje kunnen gaan opbouwen..

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:53

hahaha, ik zou helemaal in een deuk liggen als ik iemand zonder zadel zag losrijden. goed van je winstpunt+:)+

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:56

Whahah was ook wel grappig
Zit gelukkig wel goed in balans en doorzitten gaat me ook wel goed af, dus het was geen gestuiterd en geglij ofzo

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:58

stel je voor dat je er af valt. en je pony vlucht weg!
dan gaat iedereen keihard roepen: JA DUH, WIE GAAT ER DAN OOK LOSRIJDEN ZONDER ZADEL. :p

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:05

Whahaha
Ze waren me nu al aan het uitlachen
Maar ik heb nog wel wat leuke stills voor jullie zometeen moet ze nog ff maken

@ Anja, wat leuk dat je misschien op dat paardje mag gaan rijden, lijkt me echt fijn als ze zo dichtbij staat

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:19

Nou hier de stills

Aanschouw hier mijn nieuwe sgw sjabrakje
Afbeelding

En ook even de andere kant...
Afbeelding

Verder heb ik nog een oude springfoto van Sam in de aanbieding:
Afbeelding

En als laatste nog een fotootje van m'n kamer.. *helemaal trots eindelijk bloeit m'n plantje weer!!*
Afbeelding

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:20

hee dat is een molenruiters sjabrakje!
wij hadden een keer met de heuvelruiters een discussie daarover

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:24

Had trouwens nog een vraagje over zo'n bontonderlegger.
Had een hele goedkopen gevonden op www.piafferuitersport.nl maar deze heeft dus de wol door door de stof geweven zegmaar..
Kan het niet uitleggen.. kopieer wel even het verhaaltje
Fijn gestept, katoenen zadelonderlegger met een schapenwollen onderkant en bontrand.
Het schaap is hiervoor geschoren en de wol is in een sythetische ondergrond geweven.
Met zadellussen.

Deze kost €36

Zou deze onderlegger de druk net zo goed verdelen als een echte schapenvacht met leer er nog aan?? Denk het niet.. maar hoop van wel natuurlijk

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:25

pietpiraat schreef:
hee dat is een molenruiters sjabrakje!
wij hadden een keer met de heuvelruiters een discussie daarover

Ja, wel een oude hoor
Wat voor discussie??

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:26

nou dat ging over die molen!
ik weet niet meer precies hoe dat zat, zal het morgen is navragen

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:14

gefeliciteerd met je wp vief..
jammer dat sam zn dagje niet had..

Hier mijn verslagje van vandaag :

Om 8 uur ging de wekken .. en om half10 opweg naar Ommen.. toen we daar aankwamen heb ik even het parcours van de zijkant bekeken.. (Parcours lopen voor de B was om half 9 ofso) en toen naar de trailer gegaan.. en opgezadeld.. (we hadden eerst nog even andere springschoenen gekocht voor hem) en toen los gaan rijden.. (had mijn zweepje mee omdat hij met het parcour van de cross in WW zomaar stopte om niks--> en ik rijd eigelijk niet met zweep omdat hij daar echt heel heet van word.. ik hoef hem niet eens te gebruiken en hij is heel kort en toch heeft hij het door en draait een beetje door ) maar ik denk toch maar erbij.. nou hij was wel wat druk maar hij lette goed op in het parcours.. het ging eigenlijk heel lekker had alleen 2 pechbalkjes echt jammer.. als het goed blijft gaan ga ik nog een paar keer B en dan de L weer proberen
(rond 12 uur moest ik trouwens springen )
en toen pauze tot half 4... (wij dan ) en toen is om half 4 mn vader gaan vlechten en om 4 uur opgezadeld.. en om even over half 5 mocht ik rijden.. (Z1) nou de eerste proef hadden we een beetje ruzie .. hij gallopeerde steend aan en stak ineens zn kop gewoon omhoog.. en hij was echt de hele tijd aan het drammen en ik hield m steends strak bij de kop en toen werd hij boos op mij en ik op hem .. (niet goed van mij ) en de 2e proef had ik even een andere manier gezocht.. en toen deed ik in de halve volte halfe baan (voor de SB) even mijn binnenhand naar voren --> en ja hoor die lummel gaf meteen na en deed de SG goed.. en de eerste proef gallopeerde die steeds aan en stak sn kop omhoog .. nou dus ik was wel blij dat dat iig goed ging.. hij viel 2 x uit de contra gallop .. en sprong over.. was wel flauw van hem.. en de Keertwendingen waren te groot..
had de eerste proef 160 en de 2e 173.. was al beter.. nog lang niet genoeg.. maar we gaan in balkbrug over 2 weken gewoon weer ons best doen..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:16

Je vader vlecht je pony???????
Goh, dat is wel erg makkelijk

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:21

miss_jumpy schreef:
Je vader vlecht je pony???????
Goh, dat is wel erg makkelijk

eeeh jah .. mijn vader doet het al vanaf zn 14e en vind het leuk ik heb het 1 keergeprobeert en dat was niet netjes dus mogt ik het niet meer doen hahaa ..
Hij word ook vaak door kennisen gevraagt of mijn vader hun paarden voor een keuring ofzo willen vlechten..
hij ging vroeger ook altijd met een man mee naar de keuring paarden voor mensen vlechten..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:38

Whoeha, ik zou het wel eens willen zien als mijn vader voor me zou vlechten. Die raakt nog geeneens een paard aan.

Ben wel heel benieuwd naar de bokkers in Gorssel.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:39

grappig!!
Nou, als hij het leuk vindt zou ik het ook wel weten als ik jou was!
Ik hou helemaal NIET van vlechten en mijn vlechtjes zien er nooit uit, ze gaan voor de cross ook altijd weer uit
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 10-09-05 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:39

Ik laat mijn vader echt niet vlechten ! Whaha, dat worden grote lelijke en scheve dingen Vaders.... Hij kan wel goed staarten uitkammen en benen wassen

Ik ben er weer van een vage vrijdag en zaterdag. Ik ging samen met een vriendin naar Amsterdam om in Amstelveen een hockeytoernooi te bekijken van de hoofdklasse. We zijn uiteindelijk niet in Amstelveen beland.... Grrr, al die metro's en alles door elkaar daar, we snapten het niet meer en toen we het snapten was het al te laat om er nog heen te gaan Mja, we hadden wel een slaapplek en dus besloten we om maar even uit eten te gaan, was lekker, maar we hadden geen honger Toen nog even wat kroegjes ingedoken maar dat was ook al geen succes.... Het waren allemaal van die 'praatcafé's', wel leuk als je mensen kent, mja dat deden wij dus niet.
Dus om 1 uur lag ik al in bed!
Vanmorgen om half 9 ging de wekker alweer omdat we vandaag naar huis moesten om te hockeyen. Wij naar het station met de metro, pfff dat ding had weer es vette vertraging dus moesten we nog rennen ook om de trein te halen Daarna in Amersfoort was er een machinist zoek dus daar ook een halfuur vertraging opgelopen. Toen moesten we helemaal om omdat ze bezig waren met het spoor... Weer dikke vertraging van een kwartier. Kwamen we eindelijk in Zwolle, moesten we wéér rennen om de trein te halen.
We hadden ingeschat dat we rond 2 uur in Hardenberg zouden aankomen en we moesten half 3 hockeyen dus besloten we ons maar in de trein om te kleden (wc uiteraard).
Snel vanaf het station naar de hockey gesjeest en snel beetje ingespeeld en opstelling gemaakt. En toen maar hockeyen...
Ik zit eigenlijk al in de dames maar doe af en toe mee met de A's omdat ze anders niet genoeg hebben en zo oud lijk ik nou ook weer niet
Nouja, met 10-4 makkelijk gewonnen en er 5 gescoord
Ze vroegen nog of ik uit een hoger team kwam, welnee joh, zit gewoon in de A's hoor!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:42

goh andrea, wel typisch een "plattelandsmeisje gaat een dagje naar de stad" verhaal Ik moest er wel om lachen!!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:42

Goed gedaan hoor.. de helft gescoort wauw

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:41

Bitwise schreef:
@Gomir, ik laat bij het enten de veearts ook even naar de tanden kijken. Is een routine die ik wel gemakkelijk vind. Omdat er ook renpaarden op stal stonden werd er 2x per jaar geent.

Die van mij word ook ieder jaar nagekeken hoor. Was in december nog gedaan...moet je tandarts het alleen wel goed doen
Otje had achterin zijn mond echt onwijze haken, wangslijmvlies was er helemaal van beschadigd. En omdat die kiezen ook nog iets naar buiten staan en daar precies de hoge neusriem langsloopt kreeg ik het advies eens met mexicaan te rijden, heb echt een ander paard nu

Ik ben benieuwd naar de Gorssel-verhalen (of moest iedereen morgen rijden?)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:50

Ik ben ook benieuwd. Had al ergens gelezen dat Lielle 6e was geworden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 23:54

dat klopt. Heb een hele fijne croos gereden, hard aan controle gewerkt. Had wel daardoor tijdfouten, anders was ik 3e geworden. Springen was foutloos en dressuur 174 punten. Maar nu ga ik

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:55

Netjes Lielle! Dat wordt dus M starten in *waar was het ook weer*

Slaap lekker!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 00:13

Ik ga er ook weer vandoor :wave doegjj

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 00:16

ik ben net terug van de verjaardag,
ga nu maar naar bed, om half 8 gaat de wekker weer

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 06:17

Hallo daar!!
Ik heb niks bijgelezen, geen tijd voor dus dat ga ik vanavond doen!

Gister was een geslaagde dag in Gorssel met Cheval.
Drs was een beetje prut, 147pnt. Maar ja wat wil je ook als je net 2 weekjes weer wat aan de dressuur hebt gedaan... dus nog best tevreden over de dressuurproef!
Springen 2 balkjes. Ik had gelijk al een balkje op hindernis 1, ik weet zeker dat ik een goede afstand reed maar Cheval was gewoon dom bezig... jammer is dat want van dat soort balkjes word ik altijd een beetje onzeker. Afijn op 7 nog 1 balkje door mijn schuld en verder een fijn parcours.
Cross ging ook prima! 1 langsloper op de primagas tank na de brug. Maar verder foutloos. Verder liep hij de cross makkelijk uit! Echt heerlijk om weer is een cross gereden te hebben, was echt lang geleden (maarsbergen).
Nou ik ga snel eten en dan met L'Amour richting Gorssel!