[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:10

Ik doe het in het oranje haha. Eerst opzoek naar oornetje.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:25

Ik net een setje erbij gekocht, in kersenrood op een zwart paard!

Ik zit zo in dubio... Wil dit seizoen graag L starten, maar zal ik dat direct in maarsbergen doen of niet? Hoe vinden jullie die cross?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:26

Dat moet te vinden zijn toch?
Ik heb aan het eind van het seizoen vorig jaar een nieuwe capcover en oornetje gekregen. Is dat dus meer blauw dan paars. Ik ga dus op zoek naar een bijpassend shirt.

Ik denk dat ik ook iets ga zoeken in lichtblauw :-)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:04

Dany ik ga ik ook de overstap maken maar dat doe ik na mb zodat ze er eerst makkelijk kan inkomen en met veel zelfvertrouwen het seizoen in gaat en dan maak ik in markelo de overstap. Maar dat is mijn redenering

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:57

hey antonius :wave: leuk je hier te zien, ik krijg het in het Belgische topic niet goed bijgehouden met lezen, dus lees wat stilletjes mee in grote vlagen. Maar hier ben ik wat meer te vinden. Gaat gelukkig weer goed hè! Ik vind blauw en beige echt een goede keuze, en daarbij met die kleuren kun je altijd los iets erbij kopen. En dan met sterren! blauwe sterren op beige en/of beige sterren op blauw...lijkt me echt gaaf.

dany overstap B naar L kan in mijn opzicht eigenlijk overal, je moet je er zelf prettig bij voelen dat is het voornaamste. En als je er eerst weer een beetje in wilt komen doe dan eerst B en dan de volgende wedstrijd L...we zijn maar hobby ruiters en plezier en goed gevoel boven alles!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:40

Zei ik ook al tegen mijn man, die twijfelt Maarsbergen al M of toch nog L. Denk dat hij toch voor L gaat om er in te komen, maar dat flexibel starten is wel fijn dat het kan. Wij doen het net als Joki dus :j

Mijn man heeft sinds het NK een setje van zijn werk, wit dekje met naam van het bedrijf en cross shirt van het bedrijf. Daar rijdt hij nu in rond. Maar ze gaan het logo veranderen begreep ik, dus dat wordt weer uitzien naar iets anders. Andere spring dekje is grijs, en we hebben een grijs oornetje. Moeten we alleen nog een grijs shirt ergens vandaan toveren.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:03

Een 'bekende' hier :) leuk leuk! Ik zal wellicht hier wat meelezen, maar niet zo veel posten, over Nederlandse crossen weet ik toch niets :+
Ben er denk ik intussen wel uit dat ik voor donkerbeige met donkergroen zal gaan. Heb een heel mooie zadeldoek met oortjes en shirt in die kleur gevonden, allemaal zelfde merk, dus ook zeker dezelfde kleuren. Vanavond maar bestellen, en dan enkel nog capcover bestellen.

Wat betreft overgaan, ik ken de crossen zelf dus niet, maar als Maarsbergen echt een makkelijke is en vorig seizoen ging goed, dan zou ik hier ook durven overgaan. Ik ben ook al van de Belgische L (dus M Nederland) naar M (Ndl Z) overgegaan op de 1e cross en dat ging heel vlot, omdat ik weet dat die cross daar veel minder technisch en minder zwaar gebouwd staat dan gelijk welke andere. Ik rij die 1e keer dan wel op het tempo van de 'oude' reeks, zodat enkel de hindernissen moeilijker zijn, en niet ook nog eens de tijd.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:05

Ja het lastige is, is dat ik ook in markelo debuut wou maken. Maar is op zondag en dan rijd ik niet.. Dus dacht dan maarsbergen maar L en markelo gewoon rondje B omdat toch ritme wil houden. Even m'n hersenen laten kraken en kijken hoe ze aanvoelt, in principe kunnen we het makkelijk aan.. Maarsbergen is toch niet extreem zwaar ofzo ?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:14

Ga je op voorhand nog wat crosstraining doen? Als je nog naar enkele crossterreinen kan gaan, dan heeft je paard dat toch ook weer gezien. Ok, het is geen wedstrijdritme, maar als je dan zelf niet teveel risico voor de tijd neemt, zou ik dat wel durven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:17

B en L is niet zo'n groot verschil in Maarsbergen volgens mij. Rondje is grotendeels gelijk. Als ze makkelijk het water in springt zou ik gewoon L starten.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:09

Mb staat niet technisch. Hindernissen zijn wel altijd aan de maat. Dus wanneer je je daar gewoon zeker bij voelt, kan het prima.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:23

Ja ik krijg crossles van Rob in ede en ga privéles bij Alice naber doen van te voren. Allemaal in de maand ervoor, dus mocht ze heel vreemd aanvoelen kan ik altijd het omzetten als mogelijk is of afmelden. Hoogte en breedte is het hem niet voor m'n paard, ze is soms wat heet nog, maar vooral in springparcours cross is ze stuk fijner te rijden.

Water is ze erg makkelijk, vind ze zelf geweldig, nog nooit naar gekeken in training vorig jaar dikke boom landing direct water en ook hindernis in water en afsprong, dus als ze is zoals vorig seizoen dan zal dat geen probleem moeten zijn.

Bedankt voor het meedenken !!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 07:45

Je hebt er toch ook getraind vorig jaar? Aantal lijntjes en hindernissen die je toen gesprongen hebt kom je ook tegen in de L cross van MB :j

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:55

Ja klopt ! Mooi jullie hebben m'n kleine twijfel weg gehaald ! Ik ga lekker L starten ! Dat wordt genieten !

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:05

Hallo Ik breek hier weer even in wellicht dat hier iemand met interesse is.

Ik doe mijn praktisch nieuwe Charles Owen ProII Gold weg in maat 59. Kaartjes doos etc. nog aanwezig. Bij interesse kan ik hier ook foto's van maken.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:04

Even een vraag voor iedereen. Helaas staat mijn paard 2 weken op rust door een keer lomp aanstoten van zijn been. Echter had ik mij opgegeven voor een indoor crossles morgen middag in Ermelo. Iemand die voor mij in de plaats wilt gaan? Is de les om 14.00 van Jeroen Kroesbergen (fijne instructeur!) en is 15 euro. Je zit in een groepje met allemaal (bijna) L combinaties.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:13

he wat balen voor je dat je zelf niet mee kan doen. Hoop dat er iemand kan voor jou in de plaats.

Ik kon vandaag ook niet mee doen in ermelo. Mijn toppertje staat op de kliniek. Darm verstopping. :( hopelijk vandaag mee naar huis!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:30

Elke en vainquer hopelijk zijn jullie paarden weer gauw fit

ik heb vandaag de indoor cross in Ermelo gereden. Paard en ik hebben genoten. Simpel, scherp en foutloos rond. Goed voor een derde prijs

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:37

Knap Joki, ik heb 7 feb in Utrecht alleen ik vergeet altijd de helft van de hindernissen. M_Vainqueur is ben beginnend B dus dat gaat niet werken helaas :-(.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:53

O ik was graag gegaan maar heb norgen een high tea.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:26

Even een vraag tussendoor.
Wij zitten er aan te denken om als voorbereiding op het eventing seizoen de oefencross jn baarle-nassau te rjden.combinatie is op L/M niveau. Is deze oefencross dan de moeite?
Is voor ons namelijk 2 uur rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:19

Indoor cross is niet aan ons besteed, dan rijdt mijn man liever een gewoon rondje springen. Daarnaast nu even wat rust met springen, omdat Chaplin ook een week met een blessure gelopen heeft. Dus deze week even rustig aan opgebouwd weer, met alleen dressuurmatig werk.

Elke: hopen dat ze snel opknapt!

Joki: goed gedaan :D

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:39

Jammer ik rijd niet op zondag anders was ik graag gegaan !

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:47

m vaigneur vraagje wat is je echte naam. Ben bij de knhs en dan kunnen ze kijken of het groepje past bij mijn nivo.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:28

_Elke schreef:
he wat balen voor je dat je zelf niet mee kan doen. Hoop dat er iemand kan voor jou in de plaats.

Ik kon vandaag ook niet mee doen in ermelo. Mijn toppertje staat op de kliniek. Darm verstopping. :( hopelijk vandaag mee naar huis!

Jemig elke! Wat klote zeg! Beterschap voor je paard!