[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:11

Bull wil wel opdraven na het springen, maar na de cross gaat hij zijn hoofd en hals zo lang maken en blijft hij stappen als een ezel, dan moet hij wel altijd ff aangemoedigt worden, die zal wel denken, ga zelf maar rennen ik heb net gecrosst.. :D

caro29

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:17

Ik heb mijn merrie aangeleerd op commando aan de hand te draven. Werkt prima. Niemand hoeft op te jagen. Scheelt mij ook gelijk een paniekerig paard. Hoef er gelukkig ook niet aan te sleuren hoogstens na de cross een keertje klikken. men wil wel altijd paard even opjagen maar meestal zeg ik wel dat het niet nodig is. Heel terrein aan de hand over is niet echt nodig.

@ Joki vind het goed dat je het even oefend. Scheelt echt straks op de keuring. Dagelijks even doen zodat het normaal wordt voor je paard. Heb ik ook gedaan. Daarnaast liet ik een "vreemde"er even naast gaan staan en hand voor de singel leggen. Dat vind mijn merrie ook niet prettig.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:49

Marijke: Nee alleen de kennismakings lessen van hilde heb ik gedaan. :)
Naar de eilanden is ook leuk, maar Parijs of Londen lijkt me heel gaaf. :j
Milaan is ook een aanrader trouwens haha.

Succes met jureren texelse, paar droge sokken is misschien handig om mee te nemen. :P

Caro: Oei vind je dat niet een beetje eng? Ivm brand ofzo? Als zijn hele deur dan gebarricadeerd is..
Mijn paard maakt ook haar deur altijd los als je de veiligheidsclip er niet op hebt. Maar die is dan zo dom om in de deur opening te blijven staan kijken, die durft er niet uit.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:13

Goeiemoggel

Ik heb zo'n zin om te trainen vanmiddag dat ik bijna van mijn stoel af stuiter :+ *\o/*

@ Texelse, als we naar een eiland gaan wordt het inderdaad Texel! Oeh een 2 persoon bubbel badje... lekker! Veel plezier met jureren. Dubarry's zijn altijd goed :)
@ Sannn heeft een lekkere bos rit gemaakt. Jij zit wel echt in een kerkelijk deel ja :D Ach dan is het inderdaad lekker rustig in het bos.
@ Hier schijnt nu heerlijk de zon en is de lucht mooi blauw maar het waait vrij hard dus er kan ook zo regen aan komen. (nu waait de bak mooi droog met zon en wind dus das goed)
@ Jantine dan zijn we de 31e zeeeeeer waarschijnlijk concurenten!! OF nou ja conculega's. Want ik kan bijna wel raden waar je heen gaat :D :D
@ Caro geweldig zo'n paard die je aan kijkt met zo'n duidelijke gedachte! Moet ik altijd heel hard om lachen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:35

zo net heerlijk gereden met ol. Lekker een groot buitenritje gemaakt. maar wat kan een vogelverschrikker of paardenverschrikker eng zijn zeg.. pff nog nooit gehad dat hij daar voor weg vliegt. maarja dat is het doel van zo'n poppetje he.

Marijke en Jantine waar gaan jullie heen? ruurlo?

Jammer dat hier nooit wedstrijden zijnmet 2 parcoursen. Maar eens kijken of ik die ergens kan vinden.
volgens mij wel ergens in aug in markelo.

Dressuur op WDR

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:57

Ik ga dan iig naar Barchem en ik denk dat Jantine daar ook heen gaat :)
In augustus is Snorrewindse paardedagen. Daar kun je elke dag 2 parcoursen of 2 dressuur proeven rijden. Is op zaterdag en zondag 7+8 augustus en woensdag 10 augustus. Ik ben er zondag en woensdag. zondag spr en dr en woensdag 2x dressuur.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:59

ik misschien zaterdag (weet niet welke klasse er dan gereden wordt. want pa en ma gaan zondags op vakantie dus kan ik niet met trailer weg. en woensdags moet ik werken

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:23

@ Danielle het is of dat of een paard midden in de nacht los door het dorp. Hij bleef nu bij de stal maar hij kan ook het lint opendoen en wegwandelen. Mijn ouders wonen aan een doorgaande weg waar je 80km mag maar meestal wordt er veel harder gereden. Ik ben hem 's morgens al een keer om half 8 tegen gekomen op weg naar het werk. Hij rent dan via de weg naar andere paarden 1,5km verderop en springt dan daar zo de wei in. Dat is niet zo grappig. Vanavond doe ik de ketting er ook maar weer om. Het is een groot boefje :D

Helaas was mijn ruin gisteren niet dwars op het dressuurzadel. Hij is weer niet rad |( . merrie was ook megadwars :( . Ik hou het er maar op dat zij lkast van het weer heeft pfff af en toe zo geen leuke hobby |(

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:37

Aha, dat wist ik niet. Wat een paard heb jij zeg haha. :P

Dat is niet zo leuk! :\

Ik heb niet zo'n zin om te rijden eigenlijk, had me zo verheugt op de crossles.. :=

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:52

:wave:

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:20

Sannn en Marijke, ik ga inderdaad naar Barchem. Je kan er wel flexibel springen, maar geen 2 parcoursen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:20

Texelse veel plezier met jureren
Lastig zo een Houdini Caro en vervelend dat hij weer niet rad is.

Ik heb net de kur op WDR gekeken maar ik ben nu totaal Totilas-moe. Volgens mij hebben ze van de 2 uur durende uitzending zeker 45 minuten (waarschijnlijk langer) over Totilas gekletst.

Zo Ferrose even licht rijden maar vanmorgen met stapppen had ze nog energie genoeg. Ze kwam volgens DA ook goed uit de cross van Renswoude. Sinds ik mijn eerste oefencross een paard van de deelnemer na mij met tighing up syndrom (of hoe je het ook schrijft) heb zien staan ben ik daar altijd bang voor geweest. Dus was wel heel blij dat het nu een keer gecontroleerd werd en dat Ferrose er geen enkele moeite mee heeft.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:38

Het was idd heerlijk rustig in het bos! Was alleen verdwaald, ging naar deel wat ik niet zo goed kende, wel super mooi daar met hei en heuvels. Dus dat ga ik andere keer beter verkennen. :D
Is dat bij manege Snorrewind Marijke? Misschien dat ik daar wel heen ga dan… Dan is het met de reis wel waard. Hier in de buurt hebben we op 10/ 15 minuten veel wedstrijden, maar dan 2 proeven dressuur of 1 parcours springen. Aan flexibel springen heb ik op dit moment niets helaas.
Hoe was het gisteren Noor?
Dan is het maar goed dat je niet in Aken zelf geweest bent Joki, daar hoor je alleen maar Totilas. ;)

Het was trouwens hier in het bos ook goed te doen, sommige paden niet dan. Maar zijn hier overal geulen etc, daar gaat het water heen. Als ze dat in Ermelo ook doen denk ik dat het vrijdag wel goed moet komen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:42

Heb net mijn ouders op vakantie lastiggevallen met het bericht vd ruin en eindelijk laten ze hem op korte termijn nakijken op de kliniek. Iig foto's van het rechterachterbeen. Het begin is er..
Mijn wedstrijd met de ruin omgezet naar de merrie..

@ sann was in elk geval een mooie oefening in het bos

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:45

sann hier kun ej ook alleen flexibel. denk dat ik ook naar markelo ga (toch uurtje met trailer)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:50

Markelo is 10 minuutjes vanaf hier, dus ik ben er ws ook wel te vinden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:51

Denk trouwens wel dat ik donderdags naar Zevenaar kom Mendy! Das bij jou in de buurt toch? Moet alleen ff afwachten wanneer springles kan, anders gaat dat voor. :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:54

ja dat is ons concours.
ik woon daar 10min vandaan
Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 17-07-11 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:59

Goedemiddag!
Ik heb vanochtend heerlijk gereden! Lekker plassen gestampt :D
Daarna alles schoongemaakt en op stal kür op muziek gekeken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:59

Was er vorig jaar ook, toen zaten we op het verkeerde concours, maar vond het wel super mooi concours! Groot ook, wel het ritje waard.
Wij hebben vooral Indoor grotere concoursen.

Om 3 uur komt er trouwens springen Aken op WDR.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:32

Goede middag!!

Zo heb flink uitgeslapen tot 11 uur paard gepakt en richting strand, was er bijna gaat het me toch een partij gieten!! :oo jack wilde geen stap meer voor uit ja op zij en bleef met zijn reet in de wind staan..
Dus ben maar omgekeerd en in het duin maar even wat gegalpeerd nat was ik toch al :=

Gister avond weer te gezellig en was om 5 uur thuis. :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:36

Dat was dus echt een latertje Corien! Nog lekkere hapjes gezien?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:37

ja en geproefd hahahah :o

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:43

oeee Corien!
Ik lag ook pas om 5 uur op bed ofzo, moest eerst weer werken (meer gefeest in de tent maar goed hahah) en daarna nog weer een after party, heb bijna geen stem meer hihi.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:44

ja ik ging om half 3 de kroeg uit en ook een after party bij die vrienden groep :=