[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:12

Het is hier nog heerlijk weer, TG staat al de hele dag buiten. Waarschijnlijk laatste dagje dat ie naar buiten mag/kan.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:16

Jeetje Noor dat is schrikken!! Hopelijk slaat de chemo goed aan, heel veel sterkte nog de komende tijd. :(:)

Ben net even met mijn hondje naar de dierenarts geweest, hij moest even opnieuw geënt worden en zo kon er gelijk een paspoort bij krijgen. Tijdens het geven van het prikje was mijn lieve hond ineens niet zo lief meer :o Gelukkig zijn we er nu weer voor een jaar vanaf en kan hij lekker overal mee naartoe.

Hier ook heerlijk weer 8-) Heb vanmorgen al heerlijk in het zonnetje gereden en ga zo ff met de hond lekker in het bos wandelen (is ook wel goed om mijn hoofd leeg te maken...)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:19

hier is het ook heerlijk weer! Helaas ben ik met school bezig...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:40

Goedemiddag!
Noor en Margreet (en vader natuurlijk ook) : wat een ontzettend naar nieuws, hopelijk slaat de chemo goed aan, veel sterkte :(:) .
Mootje: Een vervroegd B-debuut zou wel heel erg leuk zijn :D !
Billy: Lijk me heerlijk om in het bos te wandelen met een hond :) .

Ik vind jullie verhaaltjes over Z rijden wel leuk om te lezen, ik was daar laatst ook over aan het nadenken. Ik denk dat Bandido best naast het crossen Z-dressuur zou kunnen lopen, en nu hij steeds losser door zijn lijf gaat lopen beginnen de dresuurambities wel weer een beetje te borrelen :o .Het scheelt denk ik ook wel dat hij volledig dressuurgefokt is en toch een wat andere bouw heeft dan de meeste spring/crosspaarden, of Bam ooit Z zal springen is weer een ander verhaal, ik denk eerlijk gezegd niet dat dat er in zit :n.
Wat alleen jammer is is dat mijn paard dan wel in staat zou moeten zijn om een leuke Z-proef te lopen, maar of ik daar als ruiter ook goed genoeg voor ben is nog maar de vraag :+ . (Maar dromen mag altijd toch O:) ?)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:43

Overigens vind ik qua dressuur niveau helemaal niet lastig om dat te combineren met crossen. Dressuur is toch de basis. Ik train 5x in de week echt fanatiek dressuur en Het kan echt qua oefeningen en niveau Z1 lopen. Amati is nog wat groener in de aanleuning maar tot M1 is alles bevestigd. tot het M1 is het allemaal heel basis die proeven. Als een paard een beetje voorelkaar is in het lijf, moeten ze dat zo lopen.

Sussie85

Evie: daar groei je vanzelf in hoor! Voor alle Z-ruiters was het ook ooit de eerste keer.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 23-09-10 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Jeetje Noor, toch eigenlijk nog onwijs kl ote nieuws, ook al weet je nu waar je aan toe bent. Hopelijk gaat alle chemo aanslaan!

Ik ga vnvd alleen Zetje rijden, Avi was echt moe na hele weekend concours en 2 dagen les achter mekaar. T is echt heerlijk weer. Ze stonden weer lekker te dommelen in de wei vanmiddag.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:09

Noor en Margreet :(:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:10

Hoe ging je gesprek Simmie?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:11

Geloof wel goed. Er was wel een klik en ze hebben meerdere mensen nodig. Vergroot mijn kansen.
Vandaag hebben ze de hele dag gesprekken en maandag gaan ze iedereen bellen met een afwijzing of 2e uitnodiging.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:20

spannend simmie, we gaan weer massaal duimen tot maandag :j .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:23

Idd heel hard duimen, ook voor morgen! Gelukkig is iig je eerste gevoel goed.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:28

Spannend Sim!

Ik ben het opzich wel eens met het idee dat Z dressuur prima gecombineerd kan gaan met crossen en springen. Alleen op Z niveau zijn en actief Z starten vind ik wel wat anders. Op Z niveau thuis rijden lijkt me toch anders dan Z starten. In het crosseizoen kom ik echt niet aan dressuur starten toe, dus wat dat betreft vind ik het wel lastig te combineren. Maar thuis op het niveau rijden lukt wel aardig :) Alleen merk ik dat er voor het starten toch echt nog wel wat verbeterpunten zijn. Ik zou echt wel iets hebben aan proefgerichter trainen/lessen. Ik kan nog zoveel punten halen op het net afwerken van de onderdelen!
Maarja, net als Evie ben ik met mijn eerste paard bezig, dus ik heb nog een hoop te leren :) Jammer dat er gewoon niet genoeg tijd is om alles met 1 paard te doen! Ik vind het echt lastig om alles te combineren. Er zijn nog zoveel dingen waar ik aan wil werken, maar de tijd is er gewoon niet. Vorstin is geen paard die ik iedere week mee moet nemen naar wedstrijd, en daar moet ik ook mee oppassen dat ik niet teveel doe met springen en crossen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:39

fijn sim! Nu afwachten...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:42

Het is inderdaad lastig om met al die leuke dingen die je kan doen niet teveel van je paard te vragen Snoekiej. Gelukkig vind Bam het erg leuk om op wedstrijd te gaan (werken an sich vind hij al geweldig) dus kan hij het (mentaal) zeer goed aan om bijna ieder weekend of bijvoorbeeld 3 dagen achter elkaar op wedstrijd te gaan. Maar je moet natuurlijk ook nog opletten dat het allemaal fysiek niet teveel wordt, ik vind 2 dagen achter elkaar op springwedstrijd belastender dan bijvoorbeeld 4 dagen achter elkaar dressuren.

Is dit een goed moment om te vertellen dat ik onwijs aan het twijfelen ben om over 2 weken een dressuurwedstrijd die om de hoek is te starten? het lijkt me erg leuk, maar ik ben bang dat ik vreselijk voor l*l sta :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:50

Hoezo zou je voor l.ul staan Evie? Het trainen gaat de laatste tijd toch weer extra lekker :)?
Ik zit er ook weer over te denken om over een maandje ofzo te gaan starten. Vorstin loopt weer erg fijn en ze wordt ook al weer sterker. Ik kan haar gerust alweer een poosje in de wedstrijdhouding trainen. Alleen de oefeningen moeten nog verder geperfectioneerd en ik moet weer oefenen met doorzitten :o En de spanning moet ik los kunnen laten natuurlijk. Maar daar gaan we de cursus van de KNHS voor doen! Die begint al op 5 oktober!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:56

peanutbutter schreef:
Overigens vind ik qua dressuur niveau helemaal niet lastig om dat te combineren met crossen. Dressuur is toch de basis. Ik train 5x in de week echt fanatiek dressuur en Het kan echt qua oefeningen en niveau Z1 lopen. Amati is nog wat groener in de aanleuning maar tot M1 is alles bevestigd. tot het M1 is het allemaal heel basis die proeven. Als een paard een beetje voorelkaar is in het lijf, moeten ze dat zo lopen.

Amen, dat bedoelde ik dus ook te zeggen vanmorgen. En als je paard thuis goed voor elkaar is, kun je hem toch ook een proefje doorsturen?

Simmie, fijn dat het eerste gevoel goed is. Hopelijk kun je aan de slag. Iig alvast succes weer voor morgen!
Dorien, ik ga vanavond ook even lekker rondlummelen met Jer en stukje langs de weg met Nudientje om het hoofd leeg te maken.

Huisarts heeft nog gebeld naar mijn moeder. Zij had de chirurg ook gesproken. De 2 plekjes in de dikke en dunne darm zijn zo klein dat ze op de MRI niet zichtbaar waren. Nu op de PET-scan wel, maar "dubieus klein". Het kan dus ook nog een ontsteking, zweertje of poliep zijn. Verder zijn de plekken op de lever in 2 weken niet gegroeid. Toch nog wat positief nieuws dus. Huisarts heeft ons op het hart gedrukt dat we er voor moeten (en kunnen!) gaan. Dus: volle kracht vooruit maar.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:04

Wat ontzettend k.lote nieuws Noor. Maar dat de plekjes heel klein zijn is wel wat positief. Hopelijk krijgen jullie over 6 weken positief nieuws en slaat de chemo aan!! Heel veel sterkte.. :(:)

Had je les van J.H.B Bianca? Dat was ook mijn commentaar toen ik de 1e keer bij hem les had. :P
Vond je hem fijn?

Fijn dat het goed ging Simmie! Hopelijk wordt je uitgenodigd voor 2e gesprek.

Ik merk zelf ook dat Vero nu moeilijker wordt. Tot en met L2 ben ik eigenlijk fluitend zonder al te veel moeite doorgekomen. Moet nu wel dressuurmatig er aan gaan werken.
Ga nu gauw met Vero het bos in voor het begint te regenen. :wave:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:06

Snoekiej: Omdat de laatste keer dat ik een keer dressuur heb gestart (van de zomer) is uitgedraaid op een desillusie, ik dacht dat ik hem fijn aan het lopen had maar 178 waren de hoogste punten die ik die twee dagen gezien heb (de rest zat onder de 170 ;) ) . Nu heb ik het idee dat hij nog een stuk beter loopt, meerdere mensen is het positief opgevallen dat hij zoveel losser is in zijn achterhand, alleen ben ik al die impuls en beweging in zijn lijf niet gewend, dus heb er ook nog niet zoveel controle over :+ .
Ik zit dus nog behoorlijk te twijfelen...
Noor: Fijn dat er toch nog een positieve wending aan de uitslag zit!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:41

@ noor: maar k kan me best voorstellen dat je er behoorlijk depressief bent na zulk nieuws. Knap hoe je er in staat hoor, petje af!

Ik ga tot nu toe ook erg goed met beide paarden in de dressuur. En hoe dat vanaf de M zal zijn zien we dan wel weer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:53

Evie_Bandido schreef:
... ik dacht dat ik hem fijn aan het lopen had maar 178 waren de hoogste punten die ik die twee dagen gezien heb (de rest zat onder de 170 ;) )

178 punten is niet iets om je voor te schamen hoor! Als je er nou 158 reed...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:53

@ Rowo: zo zie ik niet uit hoor!
rowo schreef:
@ noor Knap hoe je er in staat hoor, petje af!

Zo zie ik er niet uit hoor :+

Ga nu even snel een factuurtje maken voor vriendje, huiswerk afmaken en inleveren en dan vanavond naar de paarden en VROEG naar bed! :Z

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:56

Van jou kant uitgezien misschien niet, maar ik vind het wel knap.
Rijd ze vnvd!

178pnt is idd niet iets om je voor te schamen. Vanaf de 160 en lager zou erger zijn :+ Neemt niet weg dat ik echt niet blij ben met onder de 180. en eigenlijk ook niet met onder de 190 :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:01

Ik heb gelukkig veel steun aan vriendje en mijn lieve vriendinnetje! :) En afleiding zoeken helpt! Het is alleen kl*te dat ik niks kan doen behalve extra lief zijn voor pa&moe :P. Maar ja, dat is nu eenmaal zo!

Mijn schoonzusje gaat volgende week mee naar Texel, dus in principe kan ik daar gewoon rijden :j

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:05

Mandy ik zie ook aan je onderschrift dat je ook wel goed scoort!
Ik droom daar alleen maar van, maar wie weet wat ik het weekend doe met Wiso! Ook al ben ik heel blij met 180 ;)
En 178 is inderdaad niets om voor te schamen, gewoon opgeven dus voor de wedstrijd! Je geeft zelf ook al aan dat hij nu beter loopt ;)