Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gelukkig zijn we er nu weer voor een jaar vanaf en kan hij lekker overal mee naartoe.
Heb vanmorgen al heerlijk in het zonnetje gereden en ga zo ff met de hond lekker in het bos wandelen (is ook wel goed om mijn hoofd leeg te maken...)
.
!
.
.Het scheelt denk ik ook wel dat hij volledig dressuurgefokt is en toch een wat andere bouw heeft dan de meeste spring/crosspaarden, of Bam ooit Z zal springen is weer een ander verhaal, ik denk eerlijk gezegd niet dat dat er in zit
.
. (Maar dromen mag altijd toch
?) 

Alleen merk ik dat er voor het starten toch echt nog wel wat verbeterpunten zijn. Ik zou echt wel iets hebben aan proefgerichter trainen/lessen. Ik kan nog zoveel punten halen op het net afwerken van de onderdelen!
Jammer dat er gewoon niet genoeg tijd is om alles met 1 paard te doen! Ik vind het echt lastig om alles te combineren. Er zijn nog zoveel dingen waar ik aan wil werken, maar de tijd is er gewoon niet. Vorstin is geen paard die ik iedere week mee moet nemen naar wedstrijd, en daar moet ik ook mee oppassen dat ik niet teveel doe met springen en crossen.
?
En de spanning moet ik los kunnen laten natuurlijk. Maar daar gaan we de cursus van de KNHS voor doen! Die begint al op 5 oktober! peanutbutter schreef:Overigens vind ik qua dressuur niveau helemaal niet lastig om dat te combineren met crossen. Dressuur is toch de basis. Ik train 5x in de week echt fanatiek dressuur en Het kan echt qua oefeningen en niveau Z1 lopen. Amati is nog wat groener in de aanleuning maar tot M1 is alles bevestigd. tot het M1 is het allemaal heel basis die proeven. Als een paard een beetje voorelkaar is in het lijf, moeten ze dat zo lopen.
) . Nu heb ik het idee dat hij nog een stuk beter loopt, meerdere mensen is het positief opgevallen dat hij zoveel losser is in zijn achterhand, alleen ben ik al die impuls en beweging in zijn lijf niet gewend, dus heb er ook nog niet zoveel controle over
.

Neemt niet weg dat ik echt niet blij ben met onder de 180. en eigenlijk ook niet met onder de 190