[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:17

Dat speelse van Pancho (ruintje) is ook het probleem! Vivre is daar niet altijd van gediend en dan ontvangt hij klappen, met blessures als gevolg. Nu er een draadje tussen zit kunnen ze allebei kiezen of ze een willen spelen (voor zover dat mogelijk is) of met rust gelaten willen worden. Gaat zo wel prima in ieder geval.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:19

@ wolin; bedenk je wel dat later erbij in gooien ook weer grote problemen kan geven, omdat je een nieuw paard bij een 'bestaande' kudde in doet. Ik heb dat ooit gezien ergen anders en dat paard werd zonder blikken of blozen de wei door gejaagd en de hoek in getrapt. Dat zou ik nog veel enger vinden :\

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:53

Jackson zit nu ook onder.. paar x buiten getaan met een maatje..

Vief gelukkig dat je weer warm ;) kan douce ik ga zo even lekker badderen

Heb even me proefjes geoefent ging fijn :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:10

Wolin mag van mij best tussen alle paarden, maar ik wil geen slippartijen, zeker niet als het nat is en ze nu zo ongecontroleerd aan de kletter gaan, ze staat zomers ook gewoon bij de andere 15 merries :) , ze hoeft van mij niet apart. Maar als ze net het land op gaan, dan gaan ze racen. Als ze al even staan is er niks aan de hand. Ik wil Wolin eigenlijk ook gewoon direct bij de andere paarden erin zetten, maar dan pas als ze uitgeraced zijn. Dus na een halfuurtje ofso. Dan doet Wolin even gek in haar eentje en dan kan ze gaan snuffelen en rangorde bepalen. Wo staat gewoon bij de rest. Ik wil Wo dan ook niet vrijdag erop hebben :n , dan is er al een rangorde gevormd namelijk.. Dus wel echt vanavond, maar dan wanneer de andere merries zijn uitgeraced :) .
Bij ons zijn de merries heel rustig op het land, af en toe een galopje, voor de rest staan ze te kroelen en te eten (af en toe een bitchfight... hoort er bij :o ), maar de ruinen zijn echt een ramp, lopen er een paar bij die de strotten van andere paarden vastpakken. Zijn al een flink aantal uit het land gehaald vorig jaar met opgezette keel en wonden daar :n , je bent niet blij als je een ruin hebt die er tussen staat... :\ De merries zijn verder heel relaxed.

Wolin is vorig jaar ook een halfuurtje later er in gegaan, toen kwam ze als een soort opperhoofd het land opgelopen en zij was gewoon de leider, punt. :P Geen klap gevallen, helemaal niks. Wolin liep er rond als de koningin, ze hoefde alleen haar hals erop te zetten en te stampen en de paarden maakten wel dat ze wegkwamen _O- . Wo heeft een bepaalde 'air' om zich heen. Wo is ook wel een eerlijke leider, zo kwam ze tussen knokpartijen in om de herriemaker weg te jagen en dan nam ze het zwarte schaap mee naar de rest van de groep :) . Wo bewaarde de rust wel :j .

Jeeeeejjjjj ik heb weer lenzen in _/-\o_ , weg met de bril B-) :))

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:14

@Vief: Wolin is met dit weer ook steeds hengstig, maar ze speelt dan ook op dit moment buiten met een ruin (en een merrie), dus zodra hij even wat snuffelt is zij weer spontaan hengstig :)) 8)7 .

Vilgert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:18

WolinLotte schreef:
Wolin is vorig jaar ook een halfuurtje later er in gegaan, toen kwam ze als een soort opperhoofd het land opgelopen en zij was gewoon de leider, punt. Geen klap gevallen, helemaal niks. Wolin liep er rond als de koningin, ze hoefde alleen haar hals erop te zetten en te stampen en de paarden maakten wel dat ze wegkwamen . Wo heeft een bepaalde 'air' om zich heen. Wo is ook wel een eerlijke leider, zo kwam ze tussen knokpartijen in om de herriemaker weg te jagen en dan nam ze het zwarte schaap mee naar de rest van de groep . Wo bewaarde de rust wel .

hoor je de rest al fluisteren: "knielen de konigin komt eraan" :=

Gisteren een exceemdeken gekocht voor Blue, dadelijk maar ff-kes proberen aan te trekken moet namelijk over het hoofd aangetrokken

maar hier schijnt de zon nog 8-)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:54

Vilgert wie ben jij :) ?

De zon is hier nu weg, maar wel benauwd

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:05

Vilgert is mijn moeder ik was vergeten haar eerst uit te loggen :P maar ze is vroeger ook nkb-kampioen geworden in de Z-cross dus ze vind crossen ook wel leuk

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:05

Hier is het nog geweldig weer!
Vanavond weer een privelesje.

WL: snap wel wat je bedoeld! Dat vond ik op ponykampen ook altijd wel spannend, als allemaal onbekende paarden ineens bij elkaar gegooid werden. Toch viel het altijd wel mee en de meesten gingen heel snel met de kop naar beneden: GRAS! Onze paarden lopen 's winters ook al bij elkaar, dus rangorde is daar al lang vastgesteld. 's Zomers beginnen wij altijd met een klein stukje weiland en we schuiven het draadje steeds een stukje verder. Zo voorkomen we dat de paarden gaan rennen of dat ze zich helemaal vol vreten.

Vilgert = Barbie_Blue?? Aangezien Blue in de tekst voorkomt :Y)
edit: ik had dus gelijk :D

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:07

Ik kan me voorstellen dat je voorzichtig bent Lotte. Ik zou dat ook hebben hoor.

Vandaag sinds tijden weer even heerlijk gesprongen. We hebben wel gecrosst tussendoor (2 x indoorcross), maar niet echt meer gesprongen. Merel ging lekker. Het gevoel was goed en ze sprong heel makkelijk. Ik probeer het nu weer wat meer bij te gaan houden, want het is toch wel belangrijk beetje ritme te hebben, voordat we straks weer op SGW gaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:18

Haha oke dan foutje! barbie_blue ;)

Heb 26 april cross training in vrouwenpolder net bevestiging gehad :))

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:10

Ik heb echt mijn dag niet vandaag :( :( :(

Praktijk liep uit, had ontzettend zere benen en ben ondertussen moe :=. Mis ik de bus bijna, zit in in de bus, belt mijn vriend om te zeggen dat zijn opa is overleden. Zo'n lieve man |( kwam altijd bij mijn vriend zijn voetbal kijken als ze thuis speelden etc. Zag hem elke week, zag hem vaker dan mijn eigen oma :=.
Kijk ik net op internet zie ik dat ik mijn duitse toets net niet gehaald heb. Had 21 punten en moest 24 :( Baal als een stekker. Naja kan wel herkansen, maar toch. Heb aan het einde van dit moduul 1 heel groot tentamen (met allemaal vakken, zoals economie, ned recht etc). En moet ik duits dus ook nog weer leren.

Grrrr :\ Ben niet blij vandaag.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:34

Jeetje kim balen stekrte met het verlies :(
Das wel knudden, dat je het niet gehaalt hebt :(

Ik ga even naar de stad :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:31

Wat een narigheid Kim, sterkte!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:09

KIM :(:) Soms heb je van die dagen dat echt alles tegen zit. Hopelijk is morgen alles beter.

@ lotte: k lees nu pas je verhaal goed... ik kan me voorstellen dat je dan wat voorzichtig bent, helemaal na die blessure. Kun je niet een stuk afzetten ofzo waar ze apart kan lopen met 1 maatje ofzo. Of hebben ze echt maar 1 grote wei?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:52

Ik ga richting bed :wave:

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:09

Lastig lijkt me dat Wolinlotte, al die paarden zo ineens het land in.
Wat ben ik toch gelukkig dat ik alleen maar 2 leuke ruinen thuis heb staan die het hele jaar door overdag in de wei staan. Heerlijk als je alles zelf kan bepalen. Maar ik weet dat ik bevoorrecht ben daarin...

Fijn dat je weer lenzen hebt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:25

@Rowo: Nou.. we hebben ook het 'kneuzenland' :P , daar staan de oudjes op en de paardjes die ooit hoefbevangen zijn geweest, maar de maatjes van Wolin staan in het grote land en dat gaat ook altijd heel erg goed met z'n
allen :) .
@Heleen: Ja jij boft ook al ;) !! En idd erg fijn dat ik weer lenzen in heb :j .

Het is heel erg goed gegaan vanavond!! *\o/*
Ik heb toch maar even mijn 'angst' opzij gezet... de bodem zag er keurig uit en Wolin liep als een kievit. En het viel alles mee vanavond :j , dit keer kwamen ze heel relaxed terug gegaloppeerd, dus mooi remmen en met z'n allen in een keurige ruime bocht om gegaloppeerd, geen klappen gevallen helemaal niks, ondanks 5 nieuwe merries :) . Wolin showen door het land!! Die had ik wel even in de beschermers gestopt ;) . Altijd mooi om te zien hoe Wolin zich distancieerd van de groep, lekker rustig, kan ze het mooi allemaal overzien, dan krijgt ze ook snel volgelingen :j .
Op het erf was ze wel even aan het springen, dan wordt ze nerveus en overziet ze het even niet meer.. Dus met Wolin voorop naar het weiland en ze stond keurig te wachten op het land (wat de meeste mensen dus niet eens verwachtte ;) ).
'De feestcommissie' hadden voor allerlei lekkers gezorgd en drinken, was gezellig :j . Het leek wel kijkdag op stal, wat een drukte was het zeg :wow: .
Er zijn *-:) gemaakt, dus ben benieuwd :) .

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:29

Merel: mooi dat het springen goed ging.
Kim: :(:) K*t zeg! hopelijk morgen een betere dag
Lotte: nou super dat alles goed is gegaan en dat het mee viel, is altijd maar afwachten!

Vanavond weer met Armani op het gras geoefend, het ging weer goed. Iemand heeft nog wat foto;s gemaakt. we hebben gelukkig nog een maand om te oefenen, het is toch wel echt wennen en je merkt in de gangen dat die het nog wel apart vindt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:32

Mooi dat het oefenen goed ging Ilse!! :j
En het is inderdaad maar afwachten hoe het gaat.. :j

@Kim: :(:) balen zeg....

Morgen gaat het flink plenzen :\ .

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:34

Bij ons in het noorden blijft het als goed is nog aardig droog :D
Maargoed morgen hele dag stage, en savonds hoef ik alleen de kreator( 5 jarige volbloed die ik nu een maandje rijd, en gaat eind april naar huis) te rijden en die staat op de manege, dus kan ook binnen rijden.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:35

Fijn dat alles goed ging Lotte :j

Ik heb net fijn beide paardjes gereden, even iets leuks om de dag mee af te sluiten.. Ga nu maar slapen, morgen kwart voor 6 gaat de wekker weer :=. Zoals die de hele week al gaat. Word morgen opgehaald uit Leeuwarden aangezien ik om 6 uur weer even paar uurtjes moet werken :).

Trusten allemaal :evaw:

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:40

Lekker vroeg kim! trusten.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:43

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 06:55

:wave:

Zo mijn laatste tentamen, ben er echt zat van. :D
Mag gelukkig weer de auto van mijn broer mee, waardoor ik wat langer kon slapen. O:)

Foto's van het veulen komen vanavond, vond mijn tentamen iets belangrijker. :)

Mooi dat het meeviel Lotte! :j