[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Verslagen SGW Maarsbergen (28 en 29 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:36

Dijkgatsbos mag ik misschien weer. Ga ik alleen even 2 of meer schrijfster regelen. Had na Oudkarspel een hele lamme hand Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:12

Ja, daar schiet ik niks mee op. Daar loopt ie M met BW.
En als ik daar al gereden had stond er vast:

Jury: GvdT
Hindernis: x
Punt: 3
Commentaar: Ga GVD eens niet zo plat voorover hangen op die hindernis MUTS!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:20

Nou GvdT wat jij nu zegt dat je iemand met een 8 ook positief commentaar geeft vind ik echt heel netjes! Ik had nu van beide jury's allemaal zevens, maar geen commentaar. Op zich vrij logisch, maar ik ben dan weer zo'n tut hola die dan wil weten waarom ik die zevens heb gekregen Vork

Mijn paard en ik zijn beide onervaren en hij ging dus erg moeizaam van start, ik heb met mijn stem geholpen en zo veel mogelijk voorwaarts proberen te blijven. Het kan er dus nooit soepel uitgezien hebben, waarom dan toch zevens... misschien waardeerde ze mn stemgebruik of zagen ze iets wat hun aansprak? Geen idee, daarom vind ik het wel netjes van jouw dat jij zoiets wel doet. Hoog of laag, iedereen wil denk ik weten wat ie goed deed of kan verbeteren.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:18

Wat gaan jullie hard!

Ik vind dat GvdT gelijk heeft qua de verlichte zit goed beheersen. Ik denk dat het ook te maken heeft met veel oefenen en vol kunnen houden.

Ik denk wel dat als hier de dingen wat genuanceerder beschreven worden er minder miscommunicaties en misverstanden zullen ontstaan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:32

Mwah, ik vind het wel fijn als je recht voor zijn raap (maar toch beleefd) discussieerd Merel. Die politieke antwoorden waarbij er maar voorzichtig omheen gedraaid wordt dat schiet ook niet zo op

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:25

GvdT: hoe ben je eigenlijk stijljury geworden. Heb ook dergelijke ambities Bloos

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:31

Ibonn schreef:
GvdT: hoe ben je eigenlijk stijljury geworden. Heb ook dergelijke ambities Bloos

Ik ben gevraagd door meneer van der Marel en Gert Naber. De laatst had mij bij een training gezien van West en was nogal gecharmeerd van mijn paard en rijstijl Bloos zo gecharmeerd van mijn merrie dat zowel hij als Alice gezegd hebben dat ik contact moet opnemen als ik niet hoger durf met de cross. 2* moet ze volgens hun zeker kunnen lopen, nu ik nog Tong uitsteken

Misschien kan je ook eens bij meneer van der Marel informeren, scheelt wel dat NH weinig stijljury's heeft. Hij is ook nog steeds bezig met een scholingsdag om alle neuzen 1 kant op te krijgen, alleen werkt de KNHS daar nog niet erg aan mee.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:35

Zal hem eens mailen, thanks Pling

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:45

ik was ook bang dat 2 mn eindpunt zou worden, vooropgesteld dat ik uberhaupt door het starthok kwam, maar die vrees was ongegrond.
Ga voor een volgende keer wel weer even wat beter mn gewone springwerk oppakken, maar ja dat was nu even niet anders

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:49

Zo, dat is nog een eens een compliment GvdT! Cool

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:52

Scum schreef:
Mwah, ik vind het wel fijn als je recht voor zijn raap (maar toch beleefd) discussieerd Merel. Die politieke antwoorden waarbij er maar voorzichtig omheen gedraaid wordt dat schiet ook niet zo op

Mij hoor je ook niet zeggen dat ik niet van deze discussie en van het recht voor zijn raap zijn hou Haha! .
Ik zeg alleen dat sommige dingen verkeerd worden opgevat.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:41

SGWuppie schreef:
Zo, dat is nog een eens een compliment GvdT! Cool

Ja dat was het zeker, maakt het soms zo negatieve commentaar meer dan goed *LOL* . Grappig is dat er ca. 4 maanden tussen de opmerking van Gert (april) en later Alice (augustus) zaten en onafhankelijk van elkaar gemaakt zijn.

Sim

Re: Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 07:47

Moderatoropmerking:
Ook de verslagen van de oefencross mogen in dit topic worden geplaatst!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:16

Ik ben vanmorgen in MB wezen kijken en heb een aantal bokkers zien rijden, o.a de zusjes van Nickeltje, martinev en Ingridje. Zag er over het algemeen netjes uit.
Ingridje, voor jou heb ik nog een tip: beugels minimaal 2 gaten korter en probeer je paard wat meer bij elkaar te rijden. Je laat 'm erg lang worden in zijn lijf (zowel met losrijden als tijdens de cross). Dat uit zich ook in het steeds changeren in de galop (laat hem dan ook niet doorgalopperen in die overkruiste galop zoals je bij het losrijden deed) terugpakken en opnieuw (gesloten) aangalopperen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:39

Zusjes hebben heerlijk gereden.
Met Nick een paar extra dingen gesprongen.
Met Isjtar is ze niet over die voerplaats-bak-met-laagje-water gekomen maar verder heeft ze alles foutloos kunnen nemen. Zijn allebei erg tevreden.
Ik denk dat hun verslagjes en foto-topics nog wel volgen...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:41

Maarsbergen was voor mij de cross die ik zelf stiekem wel had verwacht.
4 weigeringen en 1 afstap (geen val ben op de benen gebleven zelf)

Ze ging netjes weg uit starthok maar de hindernis was toch echt doood eng.
2e hindernis onderhands eroverheen geslagen. de picknick tafel ging goed totdat ze de mandjes erop zag. Daarna een heel stom smalletje, waar we toch ook nog een extra keer voor moesten aanrijden. Vanaf het water ging het gelukkig beter en kon ik ze in elk geval overal goed doorduwen. Bij het zandgat nam ik ze terug voor de afsprong. maar de hindernis jrury dacht volgens mij da ze ging weigeren, dus die sprong van zn stoel, waarbij Kim met een noodgang dat gat in duikt, ik er aan de rechterkant langs en zij linksaf. Dus eraf gesprongen, daarbij mn enkel licht geblesseerd, en weer verder gereden. Op het de voederplaats nog een weigering, en daarna redeljk simpel (vergeleken met de rest) naar het eind.
Hartslag was allemaal wel goed, en ze heeft haar ogen uit gekeken. Moest volgens rob meer alleen gaan buiten rijden. Maar rijd gemiddeld 1 x in de week in me uppie in het bos, en iedere dag over de weg naar mn bakje. Maar ook bij die weg die ze al tig keer heeft gelopen blijft ze zeiken.. Dus nog een lange weg te gaan voordat ze echt cross paard is...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:43

Jammer CD, dat het niet bepaald vloeiend liep...
Op trainingen doet ze het zo goed...
Maar je blijft wel lekker doorgaan toch?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:06

Dat is jammer CD, maar jullie zijn wel weer een ervaring rijker en je hebt haar wel rond gereden! Blijven oefenen.

Zo blijkt ook maar weer dat een cross rijden toch heel anders is dan een training, waar je alles op je gemak kunt doen en in een groepje rijdt. Niet rot bedoeld uiteraard!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:15

Simmie, hoe is het inmiddels bij jou? Heb je al weer gesprongen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:32

GvdT schreef:
Simmie, hoe is het inmiddels bij jou? Heb je al weer gesprongen?

Ja, zie verder je pb om hier niet off topic te gaan. Knipoog

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:36

Zo, ik ben ook weer helemaal tevreden terug!

Ik was vanmorgen best een beetje gespannen, heel benieuwd hoe het zou gaan, maar het viel allemaal reuze mee!

Gezellig losgereden met de zusjes van Nickeltje en daarna naar het starthok. Dat had nog wat voeten in aarde omdat ik langs een of andere generator moest en Try Me dacht dat die hem toch op zijn minst op zou eten! Via een andere route naar het starthok gegaan.
Hindernis 1 was even wennen, we gingen vol in zijn achteruit, maar daarna toch goed gesprongen. Hindernis 2 ging nog een beetje twijfelend, maar ik hoorde Simmie op de achtergrond aanwijzingen roepen. Ondanks dat ik het niet verstond er toch goed overheen! De hindernissen daarna gingen super, maar het water was toch weer heel eng. Na wat overredingskracht ging hij er in. Hindernis 7 en 8 prima, en toen weer naar het water. Dat bleef eng, maar uiteindelijk er toch weer in. Verder gingen alle hindernissen eigenlijk heel goed. Het zandgat af ging perfect, alleen kreeg ik hem niet meer goed voor de opsprong, dus maar even een volte gedraaid, daarna goed. Verder de cross heerlijk uitgereden.
Bij de voerplaats stond Simmie weer, omdat ik daar toch wel wat problemen verwachtte, het ging echter helemaal goed en ik heb de hooiruif erachter gesprongen in plaats van het rare lijntje naar links.

Dit was voor Try Me de eerste "echte" cross en aangezien onze problemen vooral rond het water lagen, waarvan ik al wist dat het moeilijk zou gaan worden, ben ik heel erg tevreden. Ik kwam ook bij elke hindernis goed uit en heb geen enkele noodsprong gehad.

Simmie, bedankt voor je hulp nog, ben ik helemaal vergeten te zeggen!

Ben benieuwd naar de foto's!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:38

Fijn dat zusjes lekker gereden hebben Nick.

CD; nog werk aan de winkel dus Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:42

Graag gedaan hoor Martine. Zie je iig in Lunteren.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:24

Simmie schreef:
Ik ben vanmorgen in MB wezen kijken en heb een aantal bokkers zien rijden, o.a de zusjes van Nickeltje, martinev en Ingridje. Zag er over het algemeen netjes uit.
Ingridje, voor jou heb ik nog een tip: beugels minimaal 2 gaten korter en probeer je paard wat meer bij elkaar te rijden. Je laat 'm erg lang worden in zijn lijf (zowel met losrijden als tijdens de cross). Dat uit zich ook in het steeds changeren in de galop (laat hem dan ook niet doorgalopperen in die overkruiste galop zoals je bij het losrijden deed) terugpakken en opnieuw (gesloten) aangalopperen.

M'n beugels waren inderdaad een beetje een drama, mijn bijrijdster heeft namelijk vrijdag voor het laatst gereden, ik heb dus gewoon zadel uit de kast gepakt, en even alles snel nagekeken of er geen scheurtjes of bschadigingen aan zaten, ik heb helemaal niet naar de maat beugelriemen gekeken.
kwam ik er daar achter dat ze vrijdag de beugelriemen heeft verwisseld voor de langere.
Dan moesten er dus slagen in, dat heb ik geprobeert, maar doordat het van die a-symmetrische beugels zijn ging dat onwijs scheef zitten.
Heb ze daarom gewoon maar op het kortste gedaan, zat toch wel 3 gaten korter dan bij dressuur maar mocht idd nog wel wat korter.
Maar we hadden ook al problemen met de kalkoenen, want de hoefsmid heeft donderdag de stiftgaten er scheef in gemaakt, we hadden dus bij maarsbergen even een snelle oplossing bij de hoefsmid wat gewoon veel tijd koste.
Hij springt idd vaak over naar de overkuiste galop, heb ik normaal ook last van.
En zeker als die druk is dan word ie erg slordig met bochten.
Soms voel ik het als die overspringt maar heel vaak heb ik het niet door, omdat die eigelijk bijna hetzelfde zit dan.
Ik moet dat gewoon gaan voelen maar ik merk het niet altijd, waardoor ik pas na een tijdje zoiets heb van he hij zit verkeerd.

Hij zat vandaag volgens mij ook niet lekker in z'n vel, hij was onwijs onrustig ook op de trailer al, en had eigelijk al ruzie met hem voordat ik er op zat, ook omdat we zo erg moeste haasten, en als er dan ook nog dingen mis gaan.
Maja die fouten maak ik nu een keer, en dat weet ik voor de volgende keer.
Ik laat hem inderdaad veel te lang lopen en daardoor loopt die soms ook onder me vandaan.
Zijn we met de crosstrainingen ook echt mee aan het werk want het is gewoon onwijs belangrijk.

Heb de cross zelf wel lekker gereden, had ook niet verwacht dat het zo goed zou gaan omdat die met een inrijden niet echt deed wat ik wilde Clown
maar als je dan start is ho weer ho en links is links en rechts is rechts, en geen gekke geintjes meer.

Wow wat een verhaal, nouja het komt er op neer dat we gewoon nog veel moeten oefenen, dat is ook de reden dat ik nog lang niet officieel ga starten.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 06-07-08 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:25

Had graag willen rijden maar hou me toch aan mijn eerste plan, tot 26 juli rust en dan weer verder kijken. ze is in ieder geval al niet zo magertjes meer.