[SGW] tripalon gorssel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: tripalon gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:02

Ja paard in beeld stond er! De foto's komen op: www.paardinbeeld.com

Nickeltje, ik stond er als ringmeester en heb natuurlijk ook gezien dat de pony van je zusje veel weigerde. Maar ik vind het een goede beslissing dat ze in het springparcour is gestopt.
Verder heb je hier netjes uitgelegd over hoe en wat.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:03

Oh Sjaan dan had mijn paard jou nog bijna te pakken, ze begon te steigeren toen ik wou vragen hoelaat ik was Clown.
Schaamde me al een beetje, dus bij deze nog sorry Bloos
Was die zwarte in het rood, incl oornetje Vork

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:05

Aha weet ik ook weer hoe jij eruit ziet... bij deze aangenaam!
Maakt niks uit hoor dat je paard wat begon te steigeren, ben wel wat gewend met paarden... Tong uitsteken
Ik vond het 's ochtends maar niks dat er geen ringmeester was bij het springen. Toen ik zelf de ring in moest was het meer een geruzie om wie de ring in ging dan er een gezellig eind aan breien. Voor de middag had ik mezelf dus maar als ringmeester aangesteld... Tong uitsteken

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:11

Sjaan schreef:
Ja paard in beeld stond er! De foto's komen op: http://www.paardinbeeld.com

Nickeltje, ik stond er als ringmeester en heb natuurlijk ook gezien dat de pony van je zusje veel weigerde. Maar ik vind het een goede beslissing dat ze in het springparcour is gestopt.
Verder heb je hier netjes uitgelegd over hoe en wat.

Aha!!! Dus jij bent Sjaan!!!
Aangenaam!!

rafikihorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:19

Ezumii schreef:
En misschien dat je nog een keer aangereden hebt? 9 punten is wel een raar aantal..

Nee, mijn paard sprong er gelijk overheen! Wel twijfelend, maar hij heeft niet stilgestaan.

Maar waar staan dan die 9 punten voor?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:23

Dan hebben we volgens mij allemaal in 1 en dezelfde ring gestapt, op dezelfde tijd wel te verstaan. Ik heb die kleine witte ook zijn streken zien uithalen. Ik reed op een geschoren Vos nummer 133 (helemaal in zwart, met grijze rijbroek en onder de modder zittende grijze peesbeschermers. Zoals jullie jezelf omschrijven heb ik er wel een aantal gezien. Ik ben alleen veels te zenuwachtig om op dat moment goed rond te kijken en ook nog eens hallo te zeggen.... Zou alleen wel eens willen weten hoe hoog het parcour stond. Heb een aantal oefen parcoursen gesprongen en vond dit hoger dan 80cm.... (ben een muts ik weet het)

avanti2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:32

Hallo allemaal!

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken dat jullie toch nog zijn gekomen gisteren! Echt super!!! Haha!
En het spijt me dat jullie allemaal zo lang moesten wachten op de prijsuitreiking....
Ik had ook voor mijn paard gekozen en hem naar huis gebracht, denk ik!

Verder is het mijn schuld dat de dressuur-uitslagen niet waren opgehangen Bloos Bloos , ik zou ze uitprinten en ophangen, maar doordat er weer wat tussenkwam ben ik dit vergeten, was ook superstressen op het secretariaat af en toe! Dus hopelijk zijn jullie niet boos..
We hebben dit pas 2 keer gedaan en dan kom je nogal wat dingen tegen die beter kunnen... dus we gaan proberen dat het volgend jaar allemaal nog wat soepeler verloopt, ik zal jullie op- en aanmerkingen meenemen in de evaluatie!

Verder denk ik dat die 9 punten zijn gegeven voor het stap-draf-galoptraject, dan was je meer dan 10 seconden te snel of te langzaam..

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie enthousiasme, ben blij dat iedereen(?) een leuke dag heeft gehad (behalve die uitslagen en prijsuitreiking dan...) en misschien tot volgend jaar?

Groetjes, Eva

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:41

Weet iemand of er op dit terrein geoefend kan worden?
En dan gaat het me vooral om die waterbak of is dit normaal afgesloten?

avanti2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:47

Sandrohit schreef:
Weet iemand of er op dit terrein geoefend kan worden?
En dan gaat het me vooral om die waterbak of is dit normaal afgesloten?

Helaas, de waterbak is normaal niet toegankelijk en er staat een paar dagen na de wedstrijd ook geen water meer in, we pompen hem altijd vlak voor de cross, marathon of tripalon weer vol!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:51

ik was nog 7e bij de B paarden. heb ook niet gewacht op de prijsuitreiking want ik had nog een etentje.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:57

Het was een mooie wedstrijd gister Eva! En voor een 2e keer organiseren verliep het goed.

Nickeltje, ik zat al te kijken naar ja avater en toen dacht ik ineens gisteravond.. hé paard en ruiter in het paars.. dat was Nickeltje! Tong uitsteken

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:16

Ik vond het ook echt een super dag Pling Complimenten voor de organisatie !

Heb je mij nog gezien Sjaan? Ik was diegene die moeizaam het springparcours door kwam met die vos in het bruine scapa setje . .
De cross liep hij super . . maar het springparcours leek nergens naar Haha! Maar ben al met al erg tevreden !

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:19

Ja ik heb je gezien! Tong uitsteken haha volgensmij heb ik ongemerkt erg veel bokkers gezien zondag! Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 07:39

Ik heb nergens gestapt voor een bordje eigenlijk.. Alleen bij weg/spoor overgangen en toen het hagelde een stuk.
Nergens een bordje gezien Nagelbijten / Gniffelen Alleen een drafstuk, maar daar ook geen bordje gezien van waarneer het weer toegestaan was om te galopperen? Zal wel aan mij gelegen hebben Knipoog
Vond het iig wel erg leuk!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 08:36

haha vief.. direkt na het grijze muurtje stond een bordje galop (denk ik, die heb ik ook niet gezien) daarna stond een bordje stap en daarna een bordje draf. Toen je weer het bos uit kwam om een klein stukje zandweg te nemen was de oefening alweer voorbij!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 08:39

t bordje van het stappen stond na de hindernis met dat grijze muurtje. Het was ook maar een heel klein stukje haha Knipoog

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 08:41

Ik zie nu dat ik 2e was bij de B groen paarden, joepieeeee!! Haha! Ik was ook niet bij de prijsuitreiking, maar ik heb me wel aan het secretariaat doorgegeven dat ik er niet zou zijn, ik moest nog meer dan 2 uur naar huis rijden, dus ik vond dat ik een gegronde reden had.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 08:42

Sjaan schreef:
haha vief.. direkt na het grijze muurtje stond een bordje galop (denk ik, die heb ik ook niet gezien) daarna stond een bordje stap en daarna een bordje draf. Toen je weer het bos uit kwam om een klein stukje zandweg te nemen was de oefening alweer voorbij!

Haha ik was iets te laat met reageren Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:51

Sjaan schreef:

Dat vond ik erg vaag. 100meter galop.Ineens op de rem en 100m stap en toen weer 100m draf. Snapte het nut er niet echt van. Wij hebben nog redelijk wat gestapt onderweg eigenlijk. Ik was niet alleen dus moest ook rekening houden met de anderen.

@ nickeltje: ik heb me ook verbaasd over jullie pony... Je kon 10m van te voren als zien dat ie ging stoppen. 'Ze zat al echt zo van; hij stopt toch! Reed niet en als ie stopte aaide ze um met de zweeep Clown Is het echt niet durven? Of neemt ie je zusje gewon in de maling? Dat idee heb ik namelijk.

WEet niet meer wie het zei, maar 2 uur lang w88 voor een prijsuitreiking en een paar bandages of iets dergelijks doe ik niet. Paard had genoeg gedaan en werd tijd dat ze thuis kwamen.
Er deden er veel van onze vereniging mee en die hebben zich dood geërgerd aan het lange wachten. In laren was het veel beter voor mekaar. Er zal vast wel een manier zijn om alle mensen er tevreden ed te houden. Als het in Laren kan dan kan het in Gorssel vast ook wel.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:36

Wij hebben ook een leuke en gezellige dag gehad, organisatie was ook goed, complimenten daarvoor!

Wij moesten meer dan twee uur naar huis rijden dus ook wij hebben niet op de prijsuitreiking gewacht. We moesten ook vrij vroeg starten en waren om half 7 al van huis vertrokken en om twee uur waren we klaar dus tegenover de paarden niet eerlijk om dan nog tot half zes op de prijsuitreiking te wachten. Maar ik begrijp dat dat soort dingen gewoon onoverkomelijk zijn als je zo veel starts heb.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:26

Rowo: het ligt voor het overgrote deel aan zusje. Die is heel twijfelachtig. En pony is zo gevoelig voor dat soort twijfel dat die dan gewoon blokkeert. Achter mij aan weet zusje dat pony zal springen en is er geen twijfel. Thuis ook niet. In de les een beetje, maar alleen in een ring is er heel veel stress bij beiden.
Zusje gaat over paar weken ook op cursus omgaan met stress...

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:29

avanti2000 schreef:
Nogmaals heel erg bedankt voor jullie enthousiasme, ben blij dat iedereen(?) een leuke dag heeft gehad (behalve die uitslagen en prijsuitreiking dan...) en misschien tot volgend jaar?

Groetjes, Eva

Voor mij was de dag wat minder Clown maar daar had de organisatie weinig mee te maken. Knipoog
De ehbo had wel verbandjes uit het jaar 300 voor christus volgens mij.

Ik denk niet dat ik nog een keer mee zal doen omdat ik het springen te hoog vond. In Laren was dat anders. Ik ben niet zo'n scheiterd, maar heb maar een pony van 1.42.
Maargoed dat is persoonlijk.

Ik ben wel benieuwd naar mijn punten bij de dressuur.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:13

@ merens: hoezo vond je het springen te hoog? Het stond toch dik onder de maat van een normaal B parcours. Wat heb je gestart?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:11

rowo schreef:
@ merens: hoezo vond je het springen te hoog? Het stond toch dik onder de maat van een normaal B parcours. Wat heb je gestart?

B groen paarden. Ik, en anderen, hadden echt het idee dat sommige hindernissen hoger waren.
Maar geeft verder niet hoor, je mocht er langs, dus de eerste paar hindernissen heb ik gesprongen, en de rest niet meer.
Voor mij geen herhaling Tripalon Gorssel iig. Niet voor ons geschikt Knipoog Ik vind het een leuk concept, maar niet voor ons (en daar hoeft de wereld zich niet aan aan te passen hoor!)

Mag je trouwens HC starten oid als je boven de 18 bent in de B voor D pony's? Of mag dat niet?
Want ik vind het nog steeds een vreemde regel dat, omdat ik boven de 18 ben, mn pony hoger moet springen Haha! Maarja dan moet ik maar mn pony inruilen voor een paard. (maar dat doen we dus niet)

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:06

Ik had me afgemeld omdat ik niet lekker in mijn vel zat.
Weinig hindernissen gezien maar die hindernis na de waterbak vond ik al hoog staan bij de pony's,die hoogte was voor mij al de grens.
Nu ben ik een held op sokken vandaar dat ik volgend jaar wel wil meedoen als begeleider. Haha!
Of ik cross overal langs heen,was er ook een troostprijs?
Dan ga ik daarvoor.

Ik begrijp dat Laren wat lager/makkelijker is?