[SGW] SGW Vlietland 19/20 aug; voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: SGW Vlietland; voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:20

Tal kan ik beter ook eerst even losrijden denk ik, alhoewel ze van dr beginstijfheidje nooit last heeft als we a) ergens op vreemd terrein komen of b) ze besluit ervandoor te gaan op het land of paddock oid. Dus het zal wel tussen dr oren zitten!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:24

Ik ben vorig jaar in m'n uppie naar Vlietland geweest. Sigaar Was op zich best te doen; een voorbijganger netjes gevraagd om te helpen bij het opzadelen Haha! die was gelukkig zo aardig om me te helpen. Voor t voorlezen ook vriendelijk iemand uit t publiek geplukt.

Wat het meeste tegenviel was de lange terugrit... na n hele dag druk bezig zijn met de wedstrijd, kletsen, wandelen en zonnen met bokkers Haha! ben je toch wel wat moe. Dus dat doe ik toch maar niet meer. En idd; als er iets gebeurt heb je geen chauffeur voor de terugweg. Dus dit jaar gaat er minimaal 1 'groom' mee Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:25

met een dressuur- of springwedstrijd ga ik wel alleen, maar met de cross niet. Te vermoeiend, en er hoeft maar iets te gebeuren.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:27

ik ozu echt helemaal in de stress schieten als ik alles alleen moest doen, zelfs bij een ' gewoon' dressuurwedstrijdje

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:30

ik vind twee uur naar huis rijden met gezelschap vaak al vermoeiend. Maar vriend heeft geen e-rijbewijs. Al zou ik hem wel laten rijden als er iets aan de hand is met mij, want hij kan beter met aanhangers overweg dan ik Clown

Maar alleen zou ik ook om de reden van terugreis vervelend vinden, want hoe komt je paard thuis als je zelf lelijk valt ofzo?? Maar aan de andere kant, op crosswedstrijden krijg je altijd hulp als er wat gebeurt, dus er is altijd iemand die je paard verzorgt, dat weet ik eigenlijk wel zeker. Dat is misschien bij dressuur een groter probleem Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:30

Voornaamste taak van mijn groom is eigenlijk 'frisdrank aangeven' Haha!. Op een wedstrijd (of dat nu dressuur is of wat anders) ben ik met vanalles bezig en vergeet te drinken, dat nekt me dan als ik klaar ben en weer naar huis wil.

Laatste wedstrijden was het dus ook continue 'hier' en dan kwam er weer een glas langs *LOL*. Dat hielp wel, ook voor het humeur Haha!.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:31

Apple schreef:
Voornaamste taak van mijn groom is eigenlijk 'frisdrank aangeven' Haha!. Op een wedstrijd (of dat nu dressuur is of wat anders) ben ik met vanalles bezig en vergeet te drinken, dat nekt me dan als ik klaar ben en weer naar huis wil.

Laatste wedstrijden was het dus ook continue 'hier' en dan kwam er weer een glas langs *LOL*. Dat hielp wel, ook voor het humeur Haha!.

ja, dat is ook een belangrijke taak!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:33

dat zou ik niet laten doen MJ, dat levert echt gezeik op met de verzekering. Mijn moeder rijdt altijd, ben ik erg blij mee Ja En idd, ik wil ook graag dat iemand mijn paard opvangt als het met mij niet goed gaat. Tuurlijk is er altijd wel een bekende, maar ik heb liever dat die ook een aanspreekpunt hebben dan.

Talida, kwestie van wennen Haha!

Apple. ik krijg dus steeds te horen dat ik wel wat moet eten *LOL*

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:33

Ja dat doet die van mij ook! en naar gelang de omstandigheden ook even een dextrootje erbij.
Maar idd, als je eraf pleurt en je voelt je brak en je moet ook nog een stuk naar huis rijden...
ik doe het gewoon andersom, ik heb geen E maar vriendje wel!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:35

Helaas heb ik ook geen E. Ik ben dus altijd de bijrijder. En ik weet dat Bitwise heel erg moe is na zo'n wedstrijd. Ben ik zelf dan ook trouwens.
Maar ik durf niet in slaap te vallen in de auto. Ben bang dat hij dat ook per ongeluk doet.

Wel fijn dat het L op zaterdag is. Kunnen we op zondag lekker uitslapen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:40

Lielle schreef:
dat zou ik niet laten doen MJ, dat levert echt gezeik op met de verzekering. Mijn moeder rijdt altijd, ben ik erg blij mee Ja En idd, ik wil ook graag dat iemand mijn paard opvangt als het met mij niet goed gaat. Tuurlijk is er altijd wel een bekende, maar ik heb liever dat die ook een aanspreekpunt hebben dan.

Mee eens hoor, ik zal hem nooit laten rijden als er niks aan de hand is. Maar mocht ik een keer met gebroken arm zitten (om maar wat te noemen) dan zou ik toch denken, nood breekt wetten, en dan zou Tom mooi naar huis rijden. Maar echt niet zomaar hoor!

En ik ben het met je eens hoor, liever zelf mensen mee. Maar het is wel een fijn idee dat mensen op crosswedstrijd elkaar willen helpen. En ik heb makkelijk praten dat ik niet alleen ga, want mijn vriend vindt het heel leuk en wil zelf mee. En als hij echt niet kan, kan ik vaak een vriendin of zus strikken. Maar als dat lastig is, snap ik ook dat mensen toch graag op wedstrijd willen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:46

Ik zou in zo'n noodsituatie denk ik mijn paard dan in de omgeving stallen en daarna vervoer regelen. Die gok durf ik echt niet aan.

En verder snap ik idd heel goed, dat je toch gaat, ook als je dan alleen moet gaan. Op een cross is men idd wel heel erg behulpzaam, dat klopt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:49

miss_jumpy schreef:
8 uur is erg vroeg, maar dat is eigenlijk mijn schuld.... Ik had gevraagd of we niet ook B pony's konden organiseren, en nu hebben we er daar bijna 40 van!!! Dus de zondag zat wel erg vol Bloos

Er komen zeker 5 of 6 hele kleine pony's. Pleun was helemaal entousiast dat de kleinkinderen van Beukers ook wilde gaan crossen en vond het geen probleem dat er AB-tjes mee doen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:50

dat is wel gaaf, vind dat altijd zo'n geweldig gezicht Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:51

nee, die kleintjes vind ik ook juist leuk!!
Met die kleine scheurpony's, dat is zo stoer!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:52

Lielle schreef:
Ik zou in zo'n noodsituatie denk ik mijn paard dan in de omgeving stallen en daarna vervoer regelen. Die gok durf ik echt niet aan.

Nee? Ik zou er denk niet eens te veel over nadenken Clown
Misschien toch Tom nog maar eens vragen of hij zijn rijbewijs niet beter kan halen.... Het zal vast makkelijk gaan, maar kost toch weer geld en tot nu toe hebben we het nou eenmaal nog niet nodig gehad. Maar kan toch wel handig zijn.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:54

Nee, echt niet. Je zult maar een ongeluk krijgen; alleen blischade is nog te overzien, maar als er letselschade bijkomt, weet je niet waar je blijft. Het is hetzelfde als zonder rijbewijs rijden, en daar zou ook niemand aan beginnen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:59

Ik vind het zelf ook nooit erg om mee te gaan groomen op een crossweekendje! Ik vind het hele festein erom heen al helemaal geweldig en om de crosshindernissen te zien dat vind ik ook gaaf!

Ik wil die AB ponytjes wel eens zien!!! Lijkt me echt stoer!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:00

Ik heb dus ook bijna nooit hulp. Het stuk naar huis is idd vervelend. Wel heb ik het zo geregeld dat als er wat met mij gebeurt mensen mijn paard komen ophalen. Voor sommige crossen heb ik een meisje van 17 det me helpt, die kan me in geval van nood ook niet thuis brengen Clown

De kinderen zijn super fanatiek. De moeders trouwens ook, hebben allemaal M of Z bij de pony's gecrosst. Hun ooms crossen nog of hebben op een behoorlijk hoog nivo gereden, dus de motivatie is er wel.

En als opa parcoursbouwer is kom je er al helemaal niet onderuit Tong uitsteken

Lielle daar heb je gelijk in, alleen dat ik mijn hand brak in Middenmeer heeft een vriendin van mij toch terug gereden. Toen nog zonder E, heb er niet eens bij nagedacht

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:28

Moet ik je nog lezen GvdT?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:31

Ik zou ook niet alleen naar een SGW gaan. Gelukkig heb ik altijd mijn hubbie bij me (chauffeur) en dochterlief voor het groomwerk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:35

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 12:39

Goed bezig simmie!!
Leuk, na de zomervakantie is het wel weer tijd voor een cross!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:40

Idd missjumpy, kan bijna niet wachten. Het lijkt zo lang geleden dat ik voor het laatst gecrosst heb, maar dat is maar een maandje.
Gelukkig hebben we vrijdag al de training in BN.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:42

en daar zijn weer nieuwe tijden voor. Sim, jullie zijn nu om half acht ingedeeld.

En ik heb er ook zin in Ja Heb dit jaar pas 4 crossen gereden Verdrietig EL en Tongeren met Raimaer, Ede met Laquinta en Pablo.