[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:14

Mijn wedstrijdverslagje van vanmiddag in Mariënheem.
Ik moest om iets voor 10 mijn eerste dressuurproefje rijden. Heel relaxt losgereden. Gewoon een beetje aan laten sukkelen in het begin en niet te veel op de oefeningen geoefend. Toen het proefje in ging erg netjes. Zater geen grote foute in en het halthouden ging al stukken beter. Alleen het aanspringen vanuit stap ging mis. Meestal doet hij dit heel braaf maar hij sprong de tweede keer gewoon verkeerd aan Doet ie anders nooit
Ik echt heel onnozel huh M'n moeder keek me ook al zo aan, dus dat was nog wel grappig

Gisteren nog even heel hard getraind. Hij was heel vervelend. In de rechtergalop wilde hij de contraboog bij de E wel maken maar bij de B niet Ik werd op het laatst na zo'n 20 pogingen echt even heel poos en liet hem toen voor straf een kwartier lang galopperen.. Uiteindelijk is het me wel gelukt maar het ging niet van harte
Maarja denk dat Sam na gisteren dus echt zoiets had van contra, contra, contra!!

Toen weer terug naar de trailer Sam er weer even op gezet want ik moest pas om 11.10 m'n tweede proefje rijden. Ik had gisteren al gezien dat ik daar dezelfde jury had als zaterdag dus die ochtend nog even snel m'n coupon erbij gepakt
Daar stond op dat ik met meer impuls moest rijden dus dat hadden we dan maar gedaan Het losrijden liep een beetje in de soep. Had namelijk maar 5 minuten om los te rijden Maar hij was nog wel los dus niks aan de hand
Alleen dit keer sprong die eppo dus weer verkeerd aan Had hem gisteren dus niet meer terug in de contra moeten laten aanspringen
En een keer sprong ie weer (half) over in de contra. Was wel jammer had daar dus weer een 3 en een 4 voor te pakken. De jury zij wel dat ze het veel beter gereden vond dan zaterdag en dat ik dit keer echt meer impuls had dus dat was wel heel leuk Had nog een 8 voor de uitgestrekte stap en draf

Toen ik m'n coupons had bleek ik voor m'n tweede proef 182 punten te hebben en voor m'n eerste proef 195 en was ik nog gedeeld eerste
Woeiii was echt zo blij ben nu gewoon M2+11 Z1 startgerechtigd, klinkt nog cooler

Maar 's middags moest ik nog springen. Merkte wel dat ie met losspringen in het begin erg lauw was. Volgens mij was hij echt een beetje moe van alles. Ik had al zoiets van dit wordt niks maar later ging het losspringen gelukkig nog wel fijne en zag ik het ook wel weer zitten
De ring in en toen was ik foutloos
Hij sprong erg fijn en hielp goed mee Alles paste mooi en als hij er eens wat korter onder kwam (vind ie zelf alleen maar fijn) trok ie ook mooi optijd z'n voorpootjes in Toen barrage. Ging ook mooi. Het was een leuke barrage met twee wendingen waar je echt krap kon wenden en nog een wat meer doorgaloppeer stuk. Ging erg fijn. Sam wend heel gemakkelijk, merk met de les ook vaak dat het voor hem makkelijker is om kort op z'n achterbenen te draaien dan echt een mooie wending te rijden. Maar hij liet weer alle balkjes liggen en toen waren we eerste

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:29

netjes hoor vief! Nu mag je bijna geen L meer springen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:32

Hahaha nee weet het
Ach hij kan het ook wel hoor dus maak me der niet echt druk om, maar zo'n barrage op Z hoogte dan moet het toch wel echt goed uitkomen

Heb nog wel wat leuke fotootjes, zal ze er zo even opzetten

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:35

Goed, Vief, klinkt leuk als je dat mag zeggen ik ben Z1 startgerechtigd!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:40

word bij jullie de barrage verhoogd dan? bij ons nooit

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:43

Goed gereden Vief.

Leuke actie van je moeder Anthea.

Het is hier ook nog niet echt lekker weer

Ben vandaag wezen springen.
1ste parcours begon ik op hindrnis 2 teveel te mikken => 1 balk
2de parcours was L HC, moet in augustus misschien M crossen en wilde even weten of ze een L parcours kan. Beter gezegd of ik het kan
Weer een balk op hindernis 2 en op 6 begon ze te kijken naar een houten walletje onder de hindernis, dus drukte der even te groot over 7 => weer een balk. Ik had ook nog 1 sec tijdsoverschrijding omdat ik na 8 de verkeerde kant op ging

Ze sprong wel gewoon de sloot, waar ik in crosstempo op af ging
Ben weer helemaal blij met mijn mutsje

Canter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:05

jollyjoker schreef:
Canter: Ik dacht ook dat paarden dat niet zomaar deden, en dit paard is van een Vereniging voor ruiters met een Handicap

Dit paard helpt de ruiters aan een handicap begrijp ik?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:09

Wauw Vief, je gaat goed!

Keurig gedaan hoor, GvdT!

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:19

Super Vief!

Sien is hengstig..en niet een beetje. Normaal merk ik er niks van..maar ze is zoo druk..niet normaal meer. Laat haar vanaaf wel ff vliegen..heb echt geen puf om te rijden. Heb laatste tijd steeds last van hoofdpijn en ontzettend moe..kan altijd wel slapen. Sinds 3 weken andere sterkte lenzen, dacht misschien komt het daar wel van maar heb verder ook geen idee. Heb al gedeelte van de foto's van bixie afgelopen zaterdag. Zal ze misschien vanaaf ff op bokt zetten..zijn leuk geworden!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:32

goed gedaan vief

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:53

Netjes Vief!!

Kim had vandaag ook erg last van dr hormonen. had dr ff aan het halster rondgeslingerd *gelongeerd*. Met het idee: ff wat balkjes lopen en dan kan ze lekker een keertje zelf over dr rug lopen.. Ik heb dr 45 aan de longe gehad. Alle eelt is van me handen afgebrand omdat ze een paar keer ineens omdraaide enzo :S
Snap er niets van, dit heeft ze echt al tijden niet meer gedaan. Als ze hengstig is is ze altijd wel wat vervelend, maar zo als vandaag :S

Utah en Bente hebben gesprongen (over 1 hele balk) Bente vond t echt geweldig, ze bleef maar over al die balken springe

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:02

Zoo hee! Goede resultaten Vief! KLinkt idd leuk, Z startgerechtigd!
CD: tja, merries he?!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:15

gefeliciteerd Vief!!! super man!! nu lekker M springen?

lekker GvdT...waar was je heen?

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:26

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:44

Biertabje schreef:
gefeliciteerd Vief!!! super man!! nu lekker M springen?

Marienweide, we hebben gemeet! En mn geestelijke bijstand aan Manic ging ook goed, want ze was mooi ff foutloos!

medebokker en oudstalgenoot Melanies heeft wat foto's nog geschoten, ik was in ieder geval tevreden, ook met resultaat!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=602288&p=15959564#15959564

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:47

Pinacolada echt schattig!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:00

Ik heb er wel naast gelegen en kon ook de handrem even niet vinden, dus die zat er ernstig op, maar ik ben echt zo trots op mijn paard, maar ook op mezelf. Okay, het parcours stelt dan niks voor, maar het is toch weer een stapje vooruit.

Tijdens het inspringen, allereerste hindernis, beetje banketstaaf aangereden en hij neemt me toch een snoekduik... Zo een van 3 meter te vroeg af en dan 3 meter na de hindernis neerkomen... Alleen lag ik toen op zijn hals. Meneer nog even lekker bokken en toen lag ik er dus naast... Oeps.

Lekker begin dan... Gelukkig was het niet hoog, dus ben toch gegaan. Erg grappig om te voelen hoe hij op de ring en bel reageert. Dat dwarse wat hij toch de afgelopen weken heeft gehad valt dus echt in een keer van hem af en hij gaat al zoeken naar de hindenissen.

Dat houten walletje keek die van mij ook naar (en vorige keer met Tessa 2 keer geweigered) dus ik ging heel wijs zitten, beentje erbij, proberen te herinneren wat Roos (niet GvdT, mijn juf Roos) me ook alweer verteld had en hij deed het heel knap.

Had later dan nog wel een snoekduik, maar kwam daar heel rot uit.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt een heerlijke dag gehad heb...! Gewoon lekker relaxed gereden, toch wel een beetje nerveus maar trots dat ik het toch gedaan heb... En daarna lekker in het gras gezeten met mijn paardje en gegraasd... Heerlijk.

Zag je nog wel voorbij tuffen met je auto volgens mij GvdT, maar mijn stalgenoot ging net voor de B weg dus ben ik ook maar weg gegaan...

Talida! Bedankt voor de geestelijke bijstand Wat ben ik toch een muts he... tsjonge jonge. Hoe heb jij eigenlijk gereden?

Nu nog op zoek gaan naar hoe ik het bij mezelf voor elkaar krijg om die handrem los te laten en dat wordt het mischien nog wel eens wat...

En tsja, stiekem toch foutloos, nevermind de 3 strafpunten tijdsoverschreiding...

Overigens schijnt de tijd erg scherp gestaan te hebben... Mijn juf heeft de M rubriek gewonnen, maar daar was in de barrage niemand binnen de tijd.

Ik ga zeker nog een keer, ennuh, het is een begin toch

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:06

Biertabje schreef:
lekker RK
Gomir...ja jammer van je rondjes, maar vond je zelf ook wat twijfelachtig rijden (en ik was juist net benieuwd hoe die nu sprong, aangezien je zei dat ie stukke vooruit was gegaan)

Eerste rondje wilde hij totaal niet aanpakken, ik zat me rot te knijpen, maar er kwam gewoon niets. Tweede rondje kwam ik mooi in het ritme aangalloperen met hand en been aan, dat hij toen in de laatste pas zijn kop wegstak heeft imo weinig met twijfelachtig rijden te maken
(en op de video zag het er ook niet anders uit dan anders )

Kan wel knoerthard gaan galoperen op zo'n moment, maar dat heeft ook weinig zin...Dan weet ik zeker dat ik geen afstand krijg en weer sta en maak ik Ot ook alleen maar onzeker.

Tweede rondje was hij gewoon heel flauw en dat heb ik hem verteld ook. Rondje HC sprong hij ook wel weer heel goed!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:10

Leuke foto's Talida!

Manic: super hoor! De kop is eraf

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:16

Vief: Gefeliciteerd! Echt super

Gomir: jammer dat Ot niet zo goed aanpakte.

Ik had gisteren met Sunny nog gesprongen. Ze sprong best wel heel goed, maar had wel 3 balken..
Steeds een beetje pechbalkjes, best kloten dus. De sloot deed ze wel goed
Maar volgende week weer even op concours, om een beetje in het ritme te komen. Laatste springwedstrijd was ook al weer 5 of 6 weken geleden.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:19

Ik ga even onder de douche door, ben toch een partij stoffig geworden vandaag Zie er echt niet uit

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:25

Nadat terug was heb ik nog even de trailer helemaal schoongespoten.....

....in mijn witte broekie

Sjuulie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:43

Ik ga binnenkort bij Willem-Jan Bremer trainen met Sunny. Mijn vader sprak hem vandaag en hij heeft even zijn terrein aangeprezen, dus mijn vader wil er heen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:44

Canter schreef:
Keurig gedaan hoor, GvdT!

Biertabje schreef:

Alle eer voor mijn paard
Had alleen niet verwacht dat ze zou kijken op een houtwalletje, ze is tenslotte crosspaard, en toen ging ik iets te veel rijden.

Nadat ze de hoogste goed had gesprongen begon ik het nog leuk te vinden ook
Ze is wel beter te rijden dan in het B.

Manic goed gereden hoor.
Heb je niet gezien ik had mijn radio een beetje hard staan en dat werd door een aantal prikkers niet echt gewaadeerd, paarden deden trouwens niks

Talida gefeliciteerd, in het vervolg niet te snel meer klagen over Tal
Leuke foto's ook.

Pianacolade, geweldige shet heb je.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:45

Ow sorry, dat bericht van sjuulie is van mij. We stonden nog bij haar ingelogd