[SGW] Etten-Leur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:43

da's minder MJ

Jitske, de tankval was een steil (smal en lastig aan te rijden), met op 2 kleine galopsprongen een opsprong met een flinke greppel ervoor. Hij ligt op de plek waar vroeger de tunnelsprong lag.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:45

Balen van je auto MJ

Lielle; dat klinkt idd erg lastig!

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:48

AnneMieKe_89 schreef:
Welk in-uitje bedoel je?

Is iets van nummer 7, waar voorheen een dubbel stond. De lage klassen hadden een dubbel naast het huisje en de hogere een dubbel door het huisje. Nu was er alleen nog een hindernis door het huisje, een in-uit. Was achteraf (2e keer) wel goed te doen trouwens

Ja, jij zal ook wel weer zin hebben! Hopen dat het van de week droog wordt zodat het terrein nog een beetje opknapt!

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:50

Oh ik weet hem al weer, dat was eerst de schaapskooi!
Toch?

Ja ze geven voor volgende week wel beter weer op indd..
Maar wel gelukkig dat de crossbodem nog wel goed was!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:55

Hopelijk is de bodem volgende week beter..
Achja; we gaan gewoon even heel hard duimen!

SGWuppie

Re: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:43

Heb hier wel een fotootje van die tankval. Loop er al de hele middag over te piekeren en heb net Rob nog maar even gebeld: we houden het erop dat ie het gewoon niet gesnapt/niet goed gezien heeft. Kan me er altijd moeilijk bij neerleggen, maar inderdaad volgende keer beter! Was volgens mij wel de eerste keer in 8 jaar dat ik er in de cross afgevallen ben

Afbeelding

Afbeelding

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:00

Ach dat is toch netjes! voor het eerst in 8 jaar

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 19:14

Dat is een gemene hindernis Marieke. Ik kan me voorstellen dat een paard dat niet goed ziet.

MJ; die brug is inderdaad verraderlijk. Daar zijn altijd veel stops op. Heeft wel een alternatief. Eigenlijk zou je zoiets ergens moeten kunnen oefenen.

Lielle; dan heb je nog wel een goede kans om in de prijzen te zitten

***gaat duimen voor Lielle***

Balen dat de bodem zo slecht was. Ik hoop dat het de volgende week beter is!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:21

Ja scum, ik zou die brug wel eens willen oefenen!

Ben ook benieuwd naar de uitslagen, volgens mij moet lielle er wel bijziiten met foutloze cross!

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:30

ja de kans is wel groot indd! we wachten geduldig af

Op de brug zijn nogal wat stops denk ik, omdat hij zo wit is, vinden ze wel eens raar, dit kun je natuurlijk wel oefenen!

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:40

wie weet hoe laraine da silva, tim lips, en margo van nijnanten hebben gereden?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:41

Ben ik ook even snel.

Dressuur ging voor mijn gevoel beter dan in Chaam, ze draaide alleen een paar keer der hoofd weg voor de regen Ik had alleen 1 punt meer dan in Chaam = 170 pt

Springen ging foutloos.

Cross had ik op aanraden van Rom besloten om op 8 het alternatief te nemen. De brug twijfelde ik zelf over maar zowel Rom als mijn instructeur hadden gezegd dat ze dat makkelijk kon. Aangezien ze fijn aanvoelde geprobeerd en}:0 die ik ben steek rechts iets te vlug weg waardoor ze er langs draaide. Ik hing half naast mijn paard die wel op eigen initiatief het alternatief nam. och maar even gaan stappen om weer recht op mijn paard te zitten en de rest foutloos uit gereden.

MJ onze terug tocht begon al heel slecht.
Bij het verlaten van het terrein, vrachtwagen kwam er zelf uit, bleef het gas hangen en knalde we tegen een boompje.
Spiegels eraf en een flinke deuk.
We kwamen er pas later achter dat dat de oorzaak was, toen Piet het gas op de weg los liet reed de vrachtwagen gewoon door.

Maar wel lekker gereden en dat was het belangrijkste.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:43

Netjes GvdT!! Fijn dat je paard de alternatieve route ook in z'n hoofd had zitten

dat met dat gas is wel link zeg!!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 19:45

GvdT; sorry, ik moest even lachen bij dat stukje van die brug. Ik zie gewoon voor me hoe jij er half naastligt en dat paard zelf naar het alternatief loopt
Sorry, maar zal op dat moment niet zo leuk voor jou zijn geweest.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:50

Ik heb inderdaad aan jullie gedacht vandaag met al die regen.
Fijn dat de cross nog een beetje te doen was

Klinkt niet best GvdT, een gaspedaal die blijft hangen. En MJ, voor jou klinkt het ook als een prijzig verhaal.

Die brug is inderdaad verradelijk. Als je hem midden in het bos zou zetten is het volgens mij geen probleem, maar je komt zo over die weide vlakte aan dat ze van verre al gaan bedenken wat die rare witte vlek wel niet is! Ik kijk volgende week wel met Junior hoe die aanvoelt, het is zijn eerste cross dus goeie kans dat ik gewoon het alternatief neem.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:56

Mijn paard is heel goed op de alternatieven
Na 8B moest je vrij scherp naar rechts, haalde ze niet => wegrennende posters en een stapel balken gesprongen die voor 8c klaar lagen

Scum, was ook wel grappig en ik begin er aan gewend te raken
Het stomste was nog dat ik zei:"jezus Rabette wat doe je nou?"

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:57

GvdT schreef:
MJ onze terug tocht begon al heel slecht.
Bij het verlaten van het terrein, vrachtwagen kwam er zelf uit, bleef het gas hangen en knalde we tegen een boompje.
Spiegels eraf en een flinke deuk.
We kwamen er pas later achter dat dat de oorzaak was, toen Piet het gas op de weg los liet reed de vrachtwagen gewoon door.

Gatver.....
Dat lijkt me ook niet echt prettig!

Ik was zelf erg blij toen ik bij stal was, want moet er niet aan denken dat je halverwege niet meer verder kan, sta je daar langs de snelweg...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:01

Hallo!
Daar ben ik ook weer vanuit Etten-Leur.

Dressuur met Killea voelde beter aan dan in Chaam, maar toch kreeg ik dezelfde punten 176.

Springen ging eigenlijk heel lekker, maar ik had op de dubbel (4 a b) helaas 1 balkje op b. Hij stond erg ruim. Maar ik ben heel tevreden want Killea sprong als een tijger ondanks de hier en daar toch ietwat gladde bodem!

Inmiddels behoorlijk natgeregend de cross in gegaan (het bleef gestaag uit de lucht vallen).
We gingen fijn van start en hindernis 1 en 2 gingen van een leie dakkie.
Op hindernis 3 had ik een hele stomme weigering. Waarom dat precies gebeurde weet ik niet, maar ik had het idee dat ze heel erg keek naar de knoest die boven op de boom zat. 2e keer aanrijden sprong ze, maar niet van harte.

Rest van de cross ging heerlijk (wel alternatief genomen op tankval en brug). Tevreden gefinished met 1 weigering en tijdfouten.

De bodem (vooral van het springparcours) werd steeds slechter dus ik twijfelde of ik Djin wel zou starten.
Ik heb haar wel gedressuurd met een resultaat van 197 punten (jury sliep vast want het sloeg nergens op; Djin was niet te rijden in de proef).
Het bleef maar regenen en ik had besloten Djin af te melden voor het springparcours en de cross. Ik vond het risico te groot op die bodem. Hoe jammer ik het ook vind dat ik niet kon rijden, mijn paard vind ik het belangrijkst op dit moment. Ik had geen zin om voor een paar minuten mijn eigen lol te hebben en dan vervolgens misschien weer een blessure op te lopen.

Op naar Castenray en hoop Djin daar wel lekker te kunnen starten.

Veel bokkers gezien en we stonden idd met drie bokkers op een rijtje geparkeerd.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:04

Verstandig Simmie, wel jammer dat je net nu van die hoge punten had! En die knoesten op boomstammen, dat zijn de schuilkelders van de kabouters dus wat dat betreft kunnen ze best gevaarlijk zijn.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:05

Wat een auto pech allemaal!!

Voor degene die fijn gecrosst hebben proficiat, voor degene die niet fijn gecrosst hebben: ook proficiat!

GvdT: toch wel errug grappig zon paard
*ziet het helemaal voor zich*

Die tankval staat er voor de B paarden toch niet in??

sim: slim dat je djin niet gestart hebt. Het was toch weer haar 1e cross sinds een hele tijd? Om dan meteen met een slechte bodem te gaan lijkt me voor het vertrouwen en de oude blessure niet goed! Fijn dat je met Killea wel lekker hebt gereden!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:07

Dat zal het geweest zijn Canter! Had ik nog helemaal niet aan gedacht.

Klopt CD. Gorssel vorig jaar was de laatste cross van Djin. Ysselsteyn was ik wel met haar, maar uitgesloten in het springparcours.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:08

Haha, ik klets ook heel wat af onderweg tegen Pico

Jammer Sim, maar wel een verstandig besluit. Springen met Killea zag er super safe uit en 4A-B stond gewoon raar, heb er 1 gezien die heel mooi uitkwam voor A maar daarna middenin B klapte...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:17

Marieke – Jammer dat het niet helemaal goed ging in de cross. Heb je, je geen zeer gedaan?
Wel fijn dat het springen alweer zoveel beter ging

Miss_Jumpy – Balen dat het zo hard ging regenen en dat het springen niet zo goed ging. Maar je geeft al wel aan dat het een beetje je eigen schuld was. Wel gelukkig dat je nog mocht crossen!! Wel lekker dat de cross zo lekker ging
Wel balen van je auto

Lielle – Jammer van je dressuur, maar verder wel heel netjes!!
Lastige hindernis die Tankval! Maar hoe spreek je jouw naam nou eigenlijk uit Is het Liel-le of Liel ?

GvdT – Idd leuk dat je paard zomaar de weg naar het alternatief wist
Wel balen dat ook jullie wagen kuren had

Simmie – Jammer dat je dressuurpunten een beetje tegen vielen. Wel fijn dat het al een stuk beter ging dan in Chaam! Wel jammer dat de bodem te slecht was om nog met Djin te starten, maar het lijkt me wel een verstandige beslissing..

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:22

Super dressuurpunten met Djin hoor. Maar heel verstandig dat je niet gesprongen hebt. Castenray is ook zwaar. Ga je Djin daar dan toch starten? Ik hou jou een beetje in de gaten wat dat betreft; aangezien we met Online in hetzelfde schuitje zitten. Maar Online starten we dus niet meer daar; hoewel het erg dicht bij ons in de buurt is.

Goed gereden met Killea. Misschien die stop vanwege dat open veld er omheen? Had jij de brug genomen?

Ribay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:28

Hier even een berichtje vnauit de organisatie:
Wij willen jullie als ruiters weer wel even bedanken voor de fijne wedstrijd!! Zonder jullie geen wedstrijd. Helaas door het slechte weer van vanochtend waren er ook ruiters die zonder afmelding weggebleven zijn, maar het merendeel had er toch vertrouwen in!
Springterrein was inderdaad het slechtste, maar het crossterrein was goed te doen.

Ik kan jullie alvast melden dat Magro (l0ve) een superdag gehad heeft vandaag; eerste in het L met Paso Doble en eerste in het M met Martino Utopia!! Echt supergoed gereden!!
De cross was dit jaar erg selectief, op veel verschillende hindernissen weigeringen! Ook enkele valpartijen met gelukkig geen letsels! Helaas wel vanochtend al vroeg een ruiter gevallen met dressuur (?!) en een open beenwond, wat gehecht moest worden bij de huisartsenpost!! Verder alles goed verlopen.

Alles is weer zover opgeruimd en volgende week gaan we er weer tegenaan!! Wanneer jullie nog (zinnige) opmerkingen hebben of tips over de wedstrijd kunnen jullie het altijd melden. We zijn altijd blij om de mening van de ruiters te horen!!! Want daar doen we het allemaal voor!!