[SGW] SGW Chaam, de 12e gaat niet door

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:58

Nou in de cross zijn ze als het goed is goed ingepakt in beschermers, ze lopen hard dus die pezen zijn logischer wijs heel warm. Dit water is heel koud. zeker als er ijs op heeft gelegen. Ik denk dat het dan zo rond de 3 graden zal liggen. Dit is natuurlijk een hele grote klap. Niet alleen op de pezen maar zowiezo op het lijf van het paard dat warm en bezweet is.
Tenminste dar lijkt mij. Voor mij is dit een reden om niet te crossen in Chaam.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:59

Maar goed dit is ieder zijn mening. En begrijp heel goed dat de meningen hier over verdeeld zullen zijn.
Daarnmaast ben ik ook wel overdreven voorzichtig op mijn paarden

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:04

EmMetjes schreef:
Pfff, was ook voor niets vroeg op en naar Chaam gereden. Paard begreep er niets van 2 uur heen in de trailer en 2 uur terug en thuis er weer uit. Ze keek mij echt aan van, hier klopt iets niet.

@Bento1988 ik heb ook geen groom mee dus wellicht kunnen we elkaar helpen. Las dat Simmie het ook al aangeboden had maar vele handen maken ligt werk

EmMetjes, ik ben er dus niet zaterdag, kan dus ook niet voorlezen. Dat geldt ook voor Simmie.

Citaat:
Had nog wel mijn 06 nummer op mijn startcoupon staan maar blijkbaar doen ze daar niets mee.

Toen ik bij het secretariaat was (toen was het net bekend geworden) waren ze heel druk bezig om mensen te bellen.

Peanutbutter, ik denk dat die drie passen door de waterbak onvoldoende zijn om de pezen echt te koelen (zie ook de opmerking van missmuuts dat je minstens 10 minuten moet afspuiten voordat het effect gaat krijgen) dus ik denk persoonlijk dat dat wel moet kunnen. We zijn vorige week met Rob ook het water in geweest, waarbij het paard van Marieke zelfs als ijsbreker moest optreden Ik maak me meer zorgen over de bodem.

Dat voorzichtige heb ik zeker ook, alleen denk ik hier idd anders over. En bovendien kan ik niet eens zaterdag

MJ, het wordt niet echt warm over dag (max een graad of 5) dus ik ben bang dat dat niet voldoende is

SGWukkie, je kunt je bij Simmie melden voor een bellijst. Mocht het dan ooit weer gebeuren, kunnen de bokkers elkaar iig informeren.

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 10:08

Wij waren er ook al.
We waren om half 5 opgestaan om te voeren en te vlechten. Om kwart voor 6 vertrokken richting chaam, en om half 8 waren we er en hoorden dat de wedstrijd werd verplaatst.
Was wel balen maarja... Dan gaan we zaterdag nog maar een keer.
Kwam mij wel goed uit dat het een week is verzet, mijn M paard had vrijdagmorgen ook een dikke kogel en kon hem dus niet starten. Heb ik nog gevraagd of ze plek hadden in het Z voor mijn z paard maar dat was er niet dus zou ik mijn Z paard M hc rijden...
Dus hopelijk kan mijn M paard nu zaterdag wel mee naar Chaam.
Wij waren idd ook al op zaterdag geweest om de cross te lopen en zag er keurig uit. Nu maar duimen dat het weer beter wordt, want ik vrees ervoor dat het anders zaterdag ook niet doorgaat...

linos

Re: SGW Chaam, de 12e gaat niet door

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:27

ha patsmu,
ik had hetzelfde, die van mij had zich verstapt ofzo, niks aan te zien maar liep niet helemaal rap en dit natuurlijk net voor de cross! dus balend maar afgebeld, en nu eigelijk stiekem blij dat het naar zaterdag verschoven is, want dan is ze waarschijnlijk weer gewoon rap. Nu nog hopen dat het zaterdag doorgaat......

EmMetjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:17

Lielle schreef:
EmMetjes schreef:

EmMetjes, ik ben er dus niet zaterdag, kan dus ook niet voorlezen. Dat geldt ook voor Simmie.

Had ik al gelezen in het topic. Lekker op wintersport is ook geen straf! We zien elkaar vast nog wel eens op een andere SGW. Geniet van je vakantie!

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:25

ik denk ook dat als het maar-1 gaat vriezen de bodem in chaam dat wel aankan. Het zag er zo goed uit in het bos.
En de zon schijnt lekker overdag dus dooit het snel.
Nu maar hopen dat het niet meer dan 1 graad gaat vriezen.

Zullen we met zn allen gaan duimen?

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:00

L0ve schreef:
ik denk ook dat als het maar-1 gaat vriezen de bodem in chaam dat wel aankan. Het zag er zo goed uit in het bos.
En de zon schijnt lekker overdag dus dooit het snel.
Nu maar hopen dat het niet meer dan 1 graad gaat vriezen.

Zullen we met zn allen gaan duimen?

Ik ben al bezig
(maar dan anders)

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:19

EmMetjes schreef:
Pfff, was ook voor niets vroeg op en naar Chaam gereden. Paard begreep er niets van 2 uur heen in de trailer en 2 uur terug en thuis er weer uit. Ze keek mij echt aan van, hier klopt iets niet.

Had nog wel mijn 06 nummer op mijn startcoupon staan maar blijkbaar doen ze daar niets mee.

@Bento1988 ik heb ook geen groom mee dus wellicht kunnen we elkaar helpen. Las dat Simmie het ook al aangeboden had maar vele handen maken ligt werk

Hoe heet jij in het echie, EmMetje?

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:05

Lielle schreef:

Ik ben er wel hoor! als het door gaat tenminste

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:08

Ahum, bericht van Lielle verkeerd geinterpreteerd. Je bedoelde dat je míj niet voor kunt lezen...................
Ik dacht dat je bedoelde dat ik niet voor kan lezen.
Als het goed is heb ik a.s. zaterdag wel een groom bij me, dus is het voorleesprobleem opgelost en anders pluk ik wel iemand van het wedstrijdterrein.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 07:33

het stond er ook wat dubbelzinnig geformuleerd zie ik nu.

EmMetjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:20

Bento1988 schreef:
EmMetjes schreef:
Hoe heet jij in het echie, EmMetje?

Heb je een PB gestuurd.

Hopen dat de zon goed tevoorschijn komt, want op de site van het KNMI hangt het de hele week rond het vriespunt.

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:32

@ EmMetjes & Bento1988:
ik ben er zaterdag wel, als je een voorlezer nodig hebt wil ik het graag doen!
laat maar weten

edit: en wanneer er nog iemand in nood is, wil ik die ook wel voorlezen

EmMetjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:31

Keesje schreef:
@ EmMetjes & Bento1988:
ik ben er zaterdag wel, als je een voorlezer nodig hebt wil ik het graag doen!
laat maar weten

edit: en wanneer er nog iemand in nood is, wil ik die ook wel voorlezen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 07:13

Voorspelling Piet Paulusma:

Zaterdag hebben we ook af en toe zon bij 6 graden. Zondag en maandag verlopen weer kouder met temperaturen die zakken naar 3 graden en daarbij krijgen we sneeuwbuien.

Ik zou denken dat het half maart wel eens mag stoppen met sneeuwen

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:04

toch maar blijven duimen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:12

oh ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:11

miss_jumpy schreef:
Voorspelling Piet Paulusma:

Zaterdag hebben we ook af en toe zon bij 6 graden. Zondag en maandag verlopen weer kouder met temperaturen die zakken naar 3 graden en daarbij krijgen we sneeuwbuien.

Ik haat Piet!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:33

bij ons heeft het niet hard gevroren vannac ht, misschien valt het mee

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:57

Pietje heeft laatst ook een keer 40 cm sneeuw voorspeld in t zuiden hah, nou t waren dr nog geen 4 volgens mij...
ik hoop echt voor jullie dat het mee zit!

en miss_jumpy: ik heb het ook wel gehad met die kou, gladheid en sneeuw..heb de hele winter nog niet fatsoenlijk kunnen rijden grom grom..

* begint al met duimen *

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:10

Piet Paulusma voorspelt in de winter altijd de grootste sneeuwstormen en een nieuwe ijstijd, en in de zomer voorspelt 'ie elke dag een stralende zomerdag met 30 graden..

Ik heb dus nog goede hoop voor jullie, want hier vriest het ook niet erg hard!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:13

De nieuwe startlijsten staan op de site. Mijn tijden zijn ongewijzigd!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:14

en Alice start met Sprits op mijn plaats.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:15

WIj bellen af voor zondag.
baal heel erg.. maar ik heb deze week ook niet kunnen trainen enzo.. en het is mijn 1e keer L dus ga daar niet zo eventjes heen crossje rijden zonder getrraint te hebben..
vind het wel jammer