[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:07

Ik zou een enkelgebroken watertrens of een dubbelgebroken watertrens met bol middenstukje proberen Andrea. Erg jammer van al die balken!

Ik heb inmiddels het jacobskruid verwijderd (het waren 8 pollen, ik heb ze uitgegraven), ik blijf het in de gaten houden en zodra ik blaadjes zie spuit ik er round up overheen om ze daarna te verwijderen.

Mijn paps vond het vanavond is tijd dat ik in de auto ging rijden.. ik zou eigenlijk voor het halen van mijn examen rijlessen krijgen, maar ja dat ging dus niet door.
Nu wil mijn paps het wel alsnog voor me betalen, maar moeders wil nog niet helemaal meewerken (snap ik ook best).
Zo straks dus voor het eerst in een auto gereden! Ging heel lekker! We zijn gelijk het dorp in gegaan, allemaal korte bochtjes. Goed opletten overal, maar ging echt goed!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:21

leuk chantal!! komt vast goed!!
ik scheur echt overal heen toen ik mijn rijbewijs net had! ideaal zeg!

andrea: idd bol middenstukje...
ik reed met die vos trouwens op kneveltrens dubbelgebroken met plat stukje...misschien heb je ze ook met bol stukje..
in ieder geval gaf het een rustige ligging!! ik vond het erg prettig rijden!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:26

Jammer Andrea, maar het zou inderdaad aan het bitje kunnen liggen. Dan weet je in ieder geval waar het aan ligt.

Lielle, succes morgen! Blik op oneindig, en gaan!

Simmie, dat droesverhaal ken ik...
Die van mij had ook absoluut geen droes, 3x keer gevraagd "kan het geen droes zijn?" Nee hoor, echt niet, paard is al 8 jaar, kan niet. Dus hup, antibiotica erin en paard werd beter. Maar toen kwamen de bulten... Kortom, paard stond helemaal vrolijk in zijn eigen weitje pus te druipen. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar ik was wel even klaar met die dierenarts...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:32

chantal_cs schreef:
Karin --> Ik zou de ijzers eronder laten. Daar is het paard aan gewend, je kunt ze er wel afhalen maar ik denk dat het voor de blessure beter is dat je ze eronder laat, omdat ze dan loopt zoals ze altijd heeft gedaan. Zonder ijzers gaan ze toch wat anders lopen.
Ook voor al dat stappen op het harde zijn ijzers wel fijn..

Nou, dat dacht ik dus ook... Ik zit dus alleen met dat beslaan, want binnen nu en twee/drie weken moet Ret wel een keer nieuwe ijzers. Is het niet slecht voor een peesblessure als een hoefsmid dat been in de houdgreep pakt, of als het paard heel lang extra gewicht op dat been heeft omdat er aan zijn andere benen wordt gewerkt? Tja, ik bedenk maar wat hoor... Bij het maken van de scan moesten we ook het gezonde voorbeen optillen en vasthouden, maar dat duurde hooguit tien minuten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:34

Simmie schreef:
Ik heb net de uitslag van de biopsie gekregen. Het is een of andere mengeling van bacteriën, waar de droesbacterie wel bij zit.

Fijn dat je de uitslag hebt! Minder dat er toch droes bij zit...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:36

reddytobias schreef:
hij staat nu 24 uur buiten al een week lang, echt rennen doet ie niet, maja helaas moet hij nu toch echt op stal staan, en mag hij er niet van af!!

oh ik vind het zo zielig, onze paarden lopen altijd buiten en ik kan het echt niet aanzien dat zon paard dan maar op stal staat, maar hij kan zijn kont niet keren, want het doet hem vreselijk veel pijn!

Gatver, toch boxrust? Ik vind dat altijd zo'n drama, zeker bij paarden die gewend zijn (veel) buiten te lopen. Ben tot op de dag van vandaag blij dat we bij Ret voor weiderust hebben gekozen. Maar idd, als ze echt stokkreupel zijn (en ook bij gips of verband) ontkom je er vaak niet aan. Sterkte voor de vos!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 07:40

chantal_cs schreef:
Ik zou een enkelgebroken watertrens of een dubbelgebroken watertrens met bol middenstukje proberen Andrea.

Ik neem geen watertrens, een D-trens of bustrens ligt wat rustiger in de mond. Maar met een bol middenstukje zat ik idd ook al aan te denken. Nu weet ik niet of ik nu enkelgebroken of dubbelgebroken moet doen

Ik heb me net voor Hardenberg nog maar B opgegeven. Ik had mijn L-debuut daar gepland maar ik wil eerst een paar goede parcoursen gereden hebben. Ik heb nu nog maar 1 wedstrijd voor Hardenberg dus om daar L te springen leek me nu niet zo slim.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 11:00

Ik ga vanavond op vakantie en was net nog eventjes op stal..ff de paardjes 'dag'zeggen..
Nou viel me zwaarder dan ik dacht..Ik was nog even bezig met sorai..maar het was net alsof ze het door had..ze wou niet even aan de longeerlijn lopen, kwam steeds naar me toe..En als ze bij me stond drukte ze haar koppie tussen mn armen..Nou toen kwam ik helemaal niet meer weg!
Heb haar toen maar op de wei gezet en ben even blijven kijken..Toen ik dan toch eindelijk wegreed had ik steeds zoiets van..ik wil terug!
maja nu maar koffers pakken dan..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 12:07

Dat ken ik wel. Ik maak me vooral zorgen of iemand anders wel fatsoenlijk voor de paarden zal zorgen als ik op vakantie ga (nou ga ik niet zo heel vaak, maar eens in de paar jaren).

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:30

Nou twee dagen niet kunnen bokken, dus weer een hoop bijgelezen, weet eigenlijk al niet meer zo heel goed..
Gisteren naar Kim geweest en heb toen nog een paar foto's gemaakt ( viewtopic.php?f=53&t=439195&hilit= )
@ Andrea, jammer dat ze met springen der pootjes liet hangen, hoop dat het weer beter gaat wanneer je een ander bitje gaat gebruiken, weet je al welke?
@ Anja, fijne vakantie
@ Simmie, balen dat er toch nog wat Droes bacterien in zaten. Hoop dat het snel weer helemaal mooi schoon is!

Ben net terug van Sam, toen we kwamen stond de deur van de wei los, dus ik had al zoiets van huh waar is en, wat heeft ie nou wéér gedaan
Bleek dus dat ie de paaltjes die om de appelboompjes heen staan had omgeduwd, waarschijnlijk al schurend (zomerexceemkriebels) dus Sam moest in de andere wei, best spannend want hij is de enige met een deken en nog een dure ook
Maar hij was nog helemaal heel en ze stonden mooi rustig.
Met poetsen was ze staart alleen hartstikke vies, ik nog eens kijken zaten er allemaal waterplantjes in
Was dus in de kolk wezen rollen, dus gelijk maar even gewassen met echte en met teershampoo en toen maar eens aan de bijzet gedaan om hem te longeren, denk dat we al bijna een jaar niet meer gelongeerd hadden (Sam vond het nooit wat en ik zit er ook liever op )
Maar na een half uurtje rondjes rennen en zich een keer losgerukt te hebben (mijn vader hield hem vast, voor mij was ie te sterk) werd ie eindelijk rustig..
En gaf ie wat na.
Terwijl mijn vader met Sam bezig was, was een stalgenootje op haar paardje Timo aan het rijden (v. Laroche, hoop dat ik het goed schrijf) ze vroeg of ik er even op wilde, dus toen heb ik even op Timo gereden, whahah was wel heel leuk, maar wel lastig hoor, Sam is een echte pony en gooit je dus niet zo hoog op en Timo is ook nog eens van het luie soort, dus ik moest me toch een been geven pfffffffff.. blij dat Sam zo goed op je been reageert

Op het laatst Sam zelf nog even gelongeerd en toen ging het al een stuk beter, helemaal er door heen in stap en ook in draf werd het al steeds beter
We hadden wel een beetje lang gelongeerd, denk wel meer dan een uur, maar hij was eigenlijk nog bijna niet nat (alleen onder het sjabrakje) dus het viel nog wel mee, nou maar hopen dat ie morgen een beetje lief is in Luttenberg!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:31

oh ja dat kan ik me ook wel voorstellen. iemand die ik ken heeft me haar beestje aangeboden om 2 weken te rijden als zij o vakantie zijn...erg leuk natuurlijk, maar ik zou het persoonlijk zelf dus nooit doen!

Karin: ja helaas wel, echt zielig, ik had gisteravond zelf ruzie met mijn pa!! hij vond het zo verschrikkelijk zielig en vond het onzin dat ie binnen moest staan. maja ik wil het beste voor hem, tja dan kies ik nu toch even voor de stal. die hele week buiten zal die vast wel lekker hebben gevonden, maar hij is veranderd in een vreselijk mank paard. arme stakker.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:36

Scum schreef:
Dat ken ik wel. Ik maak me vooral zorgen of iemand anders wel fatsoenlijk voor de paarden zal zorgen als ik op vakantie ga (nou ga ik niet zo heel vaak, maar eens in de paar jaren).

Hmm..jah maar die merrie is niet van mij..er staan 8 paardjes bij ons stal en sorai(2 jaar) en haar mams zijn van iemand anders..door mijn blessure had ik meer tijd en ben ik met sorai bezig gegaan..Nou je hecht je sneller dan je denkt aan zo'n beestje!
ik was altijd heel gek met een pony bij ons op stal(biko,staat ook in mn profiel) en had t er heel moeilijk mee toen hij weg moest..daarna had ik echt zoiets van een beetje afstand houden van alle paarden..maar onbewust hecht je je echt snel!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:59

Anja, veel plezier op vakantie!!
Ik heb dat ook altijd hoor, vind het moeilijk om de paarden achter te laten. Gelukkig heb ik iemand waarvan ik zeker weet dat die ze goed verzorgt!

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 16:17

zooo ik heb alles ook weer bijgelezen

anja, veel plezier op vakantie

en iedereen die op concours gaat dit weekend: succes!!

ik had vorige week ook nog beloofd dat ik een foto zou plaatsen.. bij deze Afbeelding
*let niet op mn hoofd, moest tegen de zon inkijken *
deze fotos is van 2 maand terug geloof ik..
de planning is dat ik aan het eind van het jaar over ga naar de paarden dus dan zal ze waarschijnlijk weg gaan..

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 16:51

Leuke foto kim!

Wij zijn vandaag weer op ponyjacht geweest.
Eerst zijn we naar de S-Hoeve in Boxtel gereden.
Daar hebben we River en Shadow bekeken.

Eerst was River aan de buurt, dit is een bruine schimmel ruin van 5 jaar.
Afbeelding
Ik vond hem erg leuk lopen, gooit zijn voorbenen mooi op en loopt netjes in balans.
Als je erop rijdt wil hij wel is ineens helemaal over de buitenschouder weg lopen, maar met goed trainen ben ik ervan overtuigd dat dat goed komt!
Er zitten geen papieren bij, maar men denkt dat er Andalusier achter zit met nog wat.
Zelf denk ik dat het een combi van Andalusier en Welsh is.

Daarna Shadow, een 6 jarige ruin.
Afbeelding
Lief dier, maar ik vond hem wat kort in de voorbenen (korte gang) en een erg lange rug. Ik vrees dat hij last gaat krijgen van zijn rug als hij echt aan het werk gaat.

Hierna zijn we naar BM Stables gereden in Prinsenbeek, om daar Wendy te bekijken.
Een 4 jarige NRPS'er, daar had net 4 keer iemand opgezeten.
Afbeelding
Muriël heeft er ook op gezeten, erg leuk dier. Super gangen, maar nog erg jong. En kribbijt als ze voer krijgt op stal.
Moet nog heel veel leren, maar zit zeker kwaliteit in.

Wat mij betreft zijn River en Wendy beiden een goede optie.
We gaan er nog even goed over praten thuis, het is natuurlijk ook maar net wat Muriël wil.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:14

leuk chantal!!
die shadow lijkt idd wel een lange rug te hebben op de foto!
schimmeltje ziet er wel leuk uit, niet echt duidelijk

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:45

Kim: leuke foto! zit een leuk koppie op! heb je al een paard op het oog voor je overstap?

Chantal: de eerste en de laatste zien er zo op het eerste gezicht het leukste uit..
Als muriël wil crossen lijkt mij vooral de eerste geschikt..Het lijk op de foto door de bouw enzo meer geschikt..Maar na een foto kun je dat natuurlijk niet echt zeggen..
wat vond je zusje er zelf van dan?
En gaan jullie nog verder zoeken?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 19:10

mission completed, 180 en 185 punten vandaag Verslag komt nog, ik ga een terrasje pikken.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:27

Lielle schreef:
mission completed, 180 en 185 punten vandaag Verslag komt nog, ik ga een terrasje pikken.

Nah en ook niet zomaar mission completed!! pfoeh wat een punten! netjes hoor!
dressuur-muts in wording?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:05

Lielle: Woh! Goed gedaan zeg. Was dit met je Z-paard?

Chantal: Ik vind de laatste pony het meest aanspreken, komt denk ik ook doordat ik wat met vosjes heb Ziet er ook veelzijdig uit.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:22

chantal..ik vond deze foto op internet..Is dat die river die jij erbij had staan? die foto is namelijk een beetje klein en ik vond deze er behoorlijk op lijken:

Afbeelding

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:27

Lielle: gefeliciteerd, dus nu officieel 2x Z !?

Chantal: ik vind het moeilijk om iets te zeggen over standfoto's. Maar die schimmel lijkt me wel wat groot...

RT: wat balen voor de vos dat hij nu op stal moet staan, geef maar een hoop knuffeltjes.

Simmie: blij te horen dat Djinny de goede kant op gaat, wel appart dat er iets van droes bijzat, ik dacht altijd dat je droes had of niet.

Andea: jammer dat het springen niet zo goed ging, ik hoop dat een ander bit idd de oplossing is!

Anja: fijne vakantie, waar ga je naartoe?

Kim: leuk om jou ook eens op de foto te zien!

Marpie heeft vandaag vrij. Morgen mag ze meelopen in de carrousselles die ik ga geven. We hadden altijd een carrousselgroep maar die is opgeheven. Op 4 sept hebben we onderlinge wedstrijd op de manege en er kwamen een aantal "oud carrousselruiters" naar me toe of we geen uitvoering konden geven, dus dat wordt een paar weken flink oefenen

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:29

MissM schreef:
Lielle: gefeliciteerd, dus nu officieel 2x Z !?

Chantal: ik vind het moeilijk om iets te zeggen over standfoto's. Maar die schimmel lijkt me wel wat groot...

RT: wat balen voor de vos dat hij nu op stal moet staan, geef maar een hoop knuffeltjes.

Simmie: blij te horen dat Djinny de goede kant op gaat, wel appart dat er iets van droes bijzat, ik dacht altijd dat je droes had of niet.

Andea: jammer dat het springen niet zo goed ging, ik hoop dat een ander bit idd de oplossing is!

Anja: fijne vakantie, waar ga je naartoe?

Kim: leuk om jou ook eens op de foto te zien!

Marpie heeft vandaag vrij. Morgen mag ze meelopen in de carrousselles die ik ga geven. We hadden altijd een carrousselgroep maar die is opgeheven. Op 4 sept hebben we onderlinge wedstrijd op de manege en er kwamen een aantal "oud carrousselruiters" naar me toe of we geen uitvoering konden geven, dus dat wordt een paar weken flink oefenen

Ik ga 2 weken naar Mallorca..Zon!!
Ma nu wachten want we gaan hier pas om 2uur snachts weg..en vliegen vanaf duitsland..dus ga zo nog even mn bedje in

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:08

Zo ik ben er ook weer eens.

Ik weet niet meer waar ik allemaal op wilde reageren, ben na twee dagen secretariaat + zelf rijden en morgen nog een dag pony secretariaat een beetje afgeknot Het zou voor een hoop ruiters wel eens goed zijn om een dagje secretariaat te doen van een groot CH en dan ook nog de dag voor de wedstrijd.
Wat kunnen sommige mensen zeuren.

Ik heb vandaag voor het eerst sinds 7 jaar weer gedressuurd en ik snap nog steeds niks van sommige jury's Mijn paard liep 2 vergelijkbare proefjes, misschien iets te ontspannen maar het was maar B. Voor mijn eerste proef kreeg ik 141 pt en mijn 2de proef 161.
Degene die mijn proeven gezien hadden vonden de 141 pt wel aan de erg lage kant. Ik had bijna alleen maar 5-en, voor de onderdelen die niet goed gingen, maar ook voor onderdelen waar eigenlijk niks verkeerd ging.

Het springen was helemaal een drama, vrije start vind ik al niet zo prettig. Meteen na het parcourslopen een startplek geregeld.
Wil ik gaan starten hebben ze me 20 starts verder gezet Een man had gezegd dat ie met mij van plek zou ruilen en dat hadden ze gedaan zonder dat ik het wist.
Ik heb mijn poot stijf gehouden en na tussenkomst van de eigenlijke ringmeester + mijn instructeur mocht ik toch op mijn oorspronkelijke nummer starten.
Alleen ga je dan niet lekker het parcours in. Ik had 2 balkjes dus het viel nog mee.

RT + Gomir het was Jaap Kamps die ff met mij geruild had en dat konden ze niet terug zetten omdat het Jaap was
Een hele boel bekenden hadden mij nog nooit boos gezien dus die keken er wel van op dat ik nou een keertje pissig was

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:39

Lielle en gvdt GEFELICITEERD met de winstpunten!

Anja , nee dat is River niet. River had minder wit en alle voetjes zwart. Ik heb wel filmpjes van het rijden, maar deze zijn erg donker door de binnenbak..
MissM dat schimmeltje is nu 1.55m. Niet zo groot als ie op de foto lijkt.
Mijn zusje heeft inmiddels alle voor en nadelen naast elkaar gelegd en gaat voor het vosje. Het lijkt haar erg leuk deze pony alles aan te leren! Toch vind ik dat we erg nog even heel goed over na moeten denken omdat ik River ook erg leuk vind!