[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:12

Ik zag gisteren dat ze met rotstraal zit op 3 voeten :( Zal ook wel een deel zijn waardoor haar voeten/benen warm hebben denk ik. Gisteren onmiddellijk behandeld, dit weekend nu rustig gaan stappen ( wel bergop :) moet toch een beetje training blijven)
Dat zei mijn dierenarts ook, ja mag alles terug doen, je zal zelf wel aanvoelen wat kan of niet. maar eigenlijk heeft ze tot nu toe nog nooit gemankt of echt warme benen gehad op specifiek 1 been. Dus denk ik dan ik moet het gewoon proberen en zien we wel hoe ver we komen. Heb wel al voorgenomen om gewoon op gevoel te rijden en niets te forceren.

Ik heb van C*avallino nog niet zoveel goed gehoord eigenlijk :s ken toch al een paar mensen waar het zadel totaal niet paste op het paard. R*uytershuys heb ik wel al veel goed van gehoord.

varekaj: toch? normaal wordt het gelijk gesteld aan uw LRV resultaten. Je bent daar toch L1 start rechtig?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:21

Oei amai, ik hoor echt enkel goede dingen van Cavallino. Wat ik gezien heb beviel mij ook echt en moet zeggen dat mijn schimmel direct in protest gaat als er iets niet past haha :P

Mila: gewoon even aankijken inderdaad. Schimmeltje heeft ook snel last van rotstraal. Wel iets rot...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:56

Varekaj: sterkte met het verlies van je oma. 94 is een hele mooie leeftijd, maar afscheid nemen doet pijn.
Ik ga 1 april ook waarschijnlijk starten :) Mag ik gewoon niv. 1 en 2 starten? Of moet je bvb. 2 proeven in niveau 2 rijden dan? (eigenlijk moet ik niveau 3 rijden denk ik maar de vliegende wissels zijn niet helemaal bevestigd)

Jessol: begrijpelijk. Je wilt hem niet wegdoen want je ziet dat beestje graag, anderzijds zou je graag onbezorgd kunnen rijden.

MF: Ferro zijn benen staan sinds hij naar de aquatrainer gaat echt nooit meer wat gezwollen. Vroeger wel. Hierdoor voel ik enkel maar voor en na het rijden eens hoe het been staat, en dat is echt het minimum :P

Hier eindelijk mijn planning opgemaakt voor na de reizen. 25/3 derby met Ferro en Iskander, 1/4 dressuur met Colo en 2/4 met Ferro jumping 1.10, 7/4 studentenjumping met Ferro en colo, 15/4 hrov met iskander, en 22/4 een crossje met Iskander. Ging normaal niet echt crossen met hem maar wil toch nog eens een aspirantencross rijden :o.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:06

Varekaj: Dat is ook niet fijn dat je in zo'n moeilijke periode thuis ook niet wat steun krijgt. Hopelijk vind je die toch wel ergens. :(:)
Voor een zadel ga ik ook het ruyterhuys contacteren denk ik. Ik zit bijna aan mijn budget. *\o/*

Hier enkel springschoenen op wandeling, hij durft wat aan te tikken, maar dat was vooral tijdens het springen.

De glucosamine heb ik aangeraden gekregen van de dierenkliniek na zijn diagnose, ook duivelsklauw, wat een natuurlijke pijnstiller is, maar die is nog onaangeroerd. Het gaat wat tegen mijn gevoel in om dat nu te gebruiken. Bedankt voor de tip, Mila_Furrie! Ze zijn bijna op, dan stop ik even een weekje!

Antonius schreef:
Jessol begrijpelijk toch dat je onrustig wordt van je situatie. Ik snap je heel goed hoor, je ziet hem graag maar je wil ook gewoon graag kunnen rijden, wellicht door het mooie weer zal dit gevoel nog wat versterkt worden...
heeft hij ook last als je gewoon heel 'simpel' rijdt, kop omhoog en wat hobbelen?

Ja, ik kijk vooral smachtend naar andere mensen die aan het trainen zijn. :') Maar ik ben wel blij dat hij voor de moment op wandeling niets van last heeft, als ik het daar voel, dan gaat hij officieel op pensioen.
Het is niet echt een pony om simpel mee te rijden, hij is altijd super vooruit. :') Maar dat heb ik nog niet echt geprobeerd. Alé ik vraag totaal niet veel van hem hoor, veel rechte lijnen, en wat grote cirkels, en that's it.
Maar ik kom alweer wat positiever terug! Gisteren nog eens geprobeerd te rijden, maar eerst een 20 tal minuten op de grond aan het rechtrichten geweest, en dan nog een 10 tal minuten erop ingestapt, en hij liep veel vlotter. Misschien is dat, in combinatie met s'avonds rijden als hij de hele dag buiten is geweest, wel een oplossing. Hij loopt niet vlot door zijn lijf en loopt nogal stijf, maar meer kan ik niet verwachten van hem.
Wel een k*t kwaliteit filmpje, maar stukje in het licht was van zondag. Je ziet het maar een klein beetje vind ik, maar ik voelde echt hoe hij een pak minder voorwaarts en vlot was als de andere kant. Gisteren was hij op de beide kanten weer goed aan het marcheren, pittig, op zijn dikkies. <3 https://www.youtube.com/watch?v=23bdi8Zt-nM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:47

@ Jessol: de combinatie buiten en goed loswerken kan veel verschil maken inderdaad. Icaro is ook altijd iets stijver als hij veel binnen heeft gestaan of op zware modderige ondergrond. Dan hebben we ook meer tijd nodig om alles echt goed soepel te krijgen. Hij is algemeen veel "simpeler" te rijden tijdens het weideseizoen.

Ruyterhuys en Cavallino al veel goeds maar evengoed al negatieve zaken over gehoord. Voor mij zitten die niet bij de deur. Daarom zou ik eerst bij mijn eigen zadelmaker langsgaan. Die zit op een kwartiertje rijden, daar spring je al makkelijker eens spontaan binnen als er iets is achteraf of voor aanpassingen. Ik kan er vlot met paard naartoe indien nodig en qua afstand valt dat heel goed mee in verplaatsingskosten als hij aan huis komt.

Gisteren ondanks de situatie toch les gereden. De cirkel van verzet tegen contact/ mijn hand is doorbroken en dat door een banaal bokriempje. Hij voelt nu heel goed dat hij niet langer bepaalt wie de sterkste is van ons 2, dat blijkt nu toch de bron te zijn: de wet van de sterkste. Hij begint te marcheren, accepteert het steeds sneller, denkt veel meer mee in positieve zin, 't is echt een plezier aan het worden nu.

@ Florence: ja, ik zou op 1/4 ook starten :) Als je nog nooit VLP dressuur gestart bent mag je zelf kiezen welke klasse. Je moet je inschrijven via equibel. Ik zou maar 1 proef rijden, dus direct de proef die voor winstpunten telt.
Als je niv. 2 wil starten moet je kijken naar de proeven waar op de startlijst "niv. 2" naast staat. Daarvoor mag je je inschrijven. De eerste is de "inrijproef" en de 2e dan de proef voor punten.

Je zal bijvoorbeeld 1.2 Niv. 1 zien staan en 1.2. Niv. 2. Dat wil zeggen dat de eerste de puntenproef is voor niv. 1 en de andere de inrijproef voor niv. 2. Jij zou dan moeten inschrijven voor de 1.2 niv. 2 als "inrijproef" en de 2.2 niv. 2 als wedstrijdproef.

om niveau 1 te starten is de I.1 niv. 1 de inrijproef en 1.2 Niv. 1 de officiële proef.

Hoop dat het wat duidelijk is :P

@ Mila: blijkbaar niet? Ik kan de KBRSF wel eens mailen natuurlijk voor informatie. Ik had liever direct niv. 1 gestart, dat wel, maar als ik nu toch de niv. 0 eerst moet uitrijden dan is't zo. Het zou normaal geen probleem mogen opleveren om winstpunten te rijden met hoe Icaro nu loopt, verwacht dan ook niet dat ik lang op dat niveau zal blijven hangen.

Ik gebruik tegen rotstraal vloeibare honing. Beetje huis-tuin-keukenmiddeltje, maar honing wordt in de wondzorg ook gebruikt omwille van de ontsmettende eigenschappen. En bij mij levert het toch altijd goed resultaat. De suiker in honing trekt ook het vocht eruit. 't is alleen een plakboel.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:08

Ik snap er niets van varekaj :') Volgens mij mag je gewoon N1 starten.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:11

sterkte met je oma varekaj, maar het is dan ook een hele leeftijd.

Ik gebruik altijd MSM en biotine voor boxser, verder mag hij het gewoon op zijn krachtvoer doen.

Voor dikkere benen en gallen werkt stappen op het harde goed. Iedere week 1 tot 2x na het rijden uitstappen over de weg.

Verder ben ik lekker aan het dressuuren, ik durf nog niet te springen met mijn knie. Maandag de uitslag. hopelijk een beetje gunstige uitslag. we gaan het zien.

Ik ben ook smachtend aan het kijken naar iedereen die plannen aan het maken is, maar tot de uitslag van mijn knie rustig wachten.

Verder ook niet veel te vertellen, lees mee...maar zoals al eerder gemeld, weinig te vertellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:17

Tijdens rust geef ik 1 schep krachtvoer/dag, dat is iets van een 750gr. De voorbije 3 weken kreeg hij de dag voor les en lesdag zelf 2x/dag een schep. Vanaf vandaag wil ik het terug op "wedstrijdrantsoen" zetten dus standaard 2x/dag 1,5 schep met lucerne bij. Indien nodig kan ik het nog opvoeren naar de dag voorafgaand en wedstrijddag zelf naar 2x 2 scheppen. Maar dat bekijk ik keer per keer of hij dat nodig heeft of niet. Denk dat het wedstrijdrantsoen zal uitkomen op 2-2,5 kilo totaal per dag met dan lucerne bij.

Uitstappen over de weg is bij ons lastig om te doen. Ik ben meestal alleen aanwezig en zou dan aan de poort moeten afstappen, poort dichtdoen, opstappen, klein blokje rond en weer afstappen om de poort open te doen. Gelukkig zijn de "dikkere" benen en galletjes bij hem meestal al weg door gewoon van de stal naar de poetsplek te gaan :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:12

Ging iemand naar Westdorp ? Zag dat het afgelast was...

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:27

Ja ik...
En Antonius ook
pff zo stom

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:30

Misschien nog eens horen of in Baarle plek is?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:35

Ik heb een mail gestuurd naar Heusden, mss dat er daar nog een plekje is. Baarle is wel al redelijk ver...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 00:05

oh dat is jammer van Westdorpe!

Ik ga zondag naar Moorsele. Maar kan mij op de site (ers.galop) maar 1x in 1 proef inschrijven. -O- Kan zelfs niet BW. Das raar toch? Heb mail gestuurd en via hun fb ook. Dus hopelijk tegen morgenmiddag antwoord tegen dat de inschrijvingen sluiten... 'k Ga er toch proberen voor zorgen dat ik 2x mag rijden. :P Zou echt 2 rondjes willen rijden en parcours 90cm is te vroeg nog. Dat is maar als we meer routine hebben. Theoretisch gezien kan hij het makkelijk maar praktisch gezien met mij niet. :P

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:17

Kheb nog een plaatsje gekregen in Heusden en ook nog in Baarle. Kben nu nog aan het twijfelen naar welke ik zou gaan? Mama wil liever naar Heusden, maar ik ben bang dat het daar wat slechter gaat liggen dan in Baarle?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:47

Ik ken alleen Baarle, en dat vind ik wel een aanrader. Zoveel verschillende hindernissen en ge moogt alles zoveel opnieuw springen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:09

Baarle is idd een aanrader. Ik vind de hindernissen van heusden vaak niet zo veilig. Ik zou zo wie zo voor baarle kiezen. Was ik niet ingeschreven voor de stage bij ls was ik zeker geweest naar baarle

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:01

Heb je al antwoord hanne?
Van cross ken ik niks dus kan ik niet bij helpen :=
Genesis was net dubbel nul in 1m20 gold league. Heeeeel tevreden

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 13:06

Proficiat Laurie!
Nee geen antwoord... Dus startlijsten afwachten vanavond en eventueel morgen extra vroeg gaan om mij nog buiten wedstrijd in te schrijven aan secretariaat. Naar 't schijnt doen ze niet moeilijk ofzo en zou dat makkelijk moeten gaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:55

Ik ben in Baarle geweest met een stage van G.iel en ik vond het een fijn terrein. Heusden is voor mij veel dichterbij maar als je ietwat tussenin zit zou ik dus wel Baarle kiezen.

Vandaag buitenrit gemaakt, was echt heerlijk weer vanochtend en hoofd eventjes leegmaken. Icaro dacht er hetzelfde over. Alleen zit een dressuurzadel dus absoluut niet makkelijk als hij in joligheid over plassen begint te springen ipv er doorheen.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:59

Ik ging dus ook naar westdorpe... Ale eerst naar BN vorige week maar aangezien die verzet was, en ik morgen zelf moet lopen, mij laten schrappen. Dan last-minute nog ingeschreven voor westdorpe. Had ik dus de aflassingsboodschap gemist alle geluk dat ik niet de avond voordien mijn tapgaten uitgekuist had. Wat ik normaal wel doe... Was nu dus toch niet nodig... wel fijn gesprongen op het springparcours. Mooi terrein wel! Wil ik wel eens een training rijden (hint hint Antonius) :). Zal alleen niet voor direct zijn. Ben twee weken weg op skireis en miami voor het werk {:}

Veel plezier morgen Daph!

Ik zou ook BN nemen dan Winnie, hoe ver het ook is. Heusden, toch op doe locatie zou ik niet doen. Je paardje komt ook uit een blessure niet? Dan lijkt bodem mij wel iets om nog extra in het oog te houden, en die van GRV hmmm.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:10

baarle is een fijn terrein, merendeel veel zwart zand waar je ook nog grip op hebt ook als het nat is.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:36

Gaat inderdaad Baarle worden! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:31

Hoe laat moet je starten winnie?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:34

Ik mocht vanachter aansluiten, dus zal 15u zijn :) en jij?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:58

Ohh, geen springparcours dan?

12u.