[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:02

Ik doe ook mee in Gavere xTitanic ;) startnummer weet ik even niet meer vanbuiten maar rijd rond kwart voor één cross 80 (met de pownie uit mijn profiel). Vorige week foutloos gelopen in Zonnebeke en drie weken daarvoor in St-Laureins oefencross ook dus ik hoop dat we dat kunnen vasthouden :D Proficiat met de aanwinst trouwens Antonius! Wij willen natuurlijk graag een foto zien :p

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:03

Ik rij ook in Gavere zondag :)

Succes alvast allemaal!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:19

Foto's uploaden vanaf iPad lukt niet :(
Gisteren gereden en het knopje passage gevonden, wat een gevoel *\o/*
Vanmiddag springen!

Voor mij wordt Waregem de 1e cross normaal gezien voor mijn andere merrie, ben nu nog aan het twijfelen voor de nieuwe...

Veel plezier aan de crossers dit weekend!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:38

Afbeelding
Afbeelding
[img]http://www.mijnalbum.be/Foto-VELDOKCP.jpg[img]
Afbeelding
deze middag paar sprongetjes genomen, heel fanatiek en heet maar altijd springen en zo zacht in de mond en om te zitten... Ze is echt leuk :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 21:42

Leuke foto's!!!
Gefeliciteerd, hopelijk ga je der veel plezier mee hebben!

Wij zijn lummen gaan verkennen. Staat toch zwaar genoeg op voor de A. Blits gaat niet mee. Hij heeft een ontsteking ergens bij zen longen of nog niet niet de longen. 10dagen op rust, arme jongen :(:)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:32

Da's echt een leuk paard, ziet er wel een springkanonnetje uit? :D
Veel succes degene die gaan crossen!
Ik ga paasmaandag op oefenjumping, 4 mei wss ook en als dat allemaal goed gaat, gaan we maar is inschrijven voor de promo's van de hgvbb en dan binnenkort ook dressuur. :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 18:39

Hoe is het bij iedereen geweest?

Hier viel het wel wat mee.
Cross ging heel goed, tot aan de 3, vond hij niet zo een leuke hindernis. Hij hield zich wat in, ik moedigde hem aan, hij wou gaan, maar net de laatste galop pas bedenkt hij zich en gooit hij alles om. had ik me niet aan verwacht, dus daar vloog ik dan. Gelukkig veel mensen die rond me stonden om mijn paard te vangen en me te helpen met men airbag los te doen. Snel er weer op, hindernis terug opnieuw gesprongen (deed hij gewoon alsof het nietd was!) en verder gereden. Voor de rest sprong hij super.

Springen was niet zo goed, hij liep veelste veel onder me weg en iedere keer wanneer ik hem tegenhield begon hij omhoog te gaan. deed tans niet veel, mja gevoelig dingske.

Dressuur ging deze keer heel goed! Liep echt een hele mooie proef.
Nog een goed punt, hij heeft geen enkele keer naar de andere paarden getrokken! er zit vooruitgang in dus! :D

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:44

Hier een heel tevreden baasje. Dressuur was nogal hectisch (vriendje ging voor lezen en moest door de massa volk veel te ver parkeren en was daardoor bijna te laat). Al bij al nog een redelijke proef. Springen was ik met mijn stressie hoofd nog mijn rugnummer vergeten. Toch uiteindelijk goed gestart en een foutloos en fijn rondje kunnen rijden. Start van de cross verliep al direct vlot en eigenlijk nergens echt getwijfeld. Zelfs volle galop de waterbak ingesprongen en door :D Was op 7 min binnen en ideale tijd was iets van 6min40 (en ik was nog wel een stukje omgereden door een stuurfoutje…). Begint nu dus wel echt te kriebelen om eens nationaal te starten :). Hoop nog op een paar leuke foto's om verder na te genieten *ikzitopeenwolkje* PrietPraat, ik denk dat ik jou gezien heb maar was het niet helemaal zeker?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:30

Hehe dressuur was ook bij mij nogal hectisch! We stonden ook suuuper ver geparkeerd. ik heb al in mn cross outfit dressuur moeten rijden want ik had meer 3 kwartier tussen. Khad in een rugzak op mn rug me crossgetten enzo er in :Y) wou die getten geen uur rond haar benen. Waren ook nogal laat vr dressuur en ze was nogal opgefokt waardoor ze heeltijd met haar hoofd 'sloeg'. Maar uiteindelijk toch nette proef met allemaal 7'en, één acht en voor verzorging een negen :Y) (ondank niet gevlochten en geen dressuurtenue).

Jumping was andere koek, Mn paad zorgt steeds voor een verassing, de ene keer in dressuur, dan keer op jumping of eens in de cross, gisteren was het voorbehouden voor de jumping :roll:. Gelukkig had ik patex aan mn rijbroek gedaan. Ze weigerde twee keer op de laatste hindernis (de rechte van de dubbel).

Maar kheb mij dan zo dul gemaakt voor die jumping dat ze in de cross als een trein ging. Ze ging super snel vlot, nergens kijken (zoals in heusden). Juist twee keer op het water. Bij het eerste water ben ik er eerst eens doorgedraaft en dan inpringen, maar ze wilde niet. Dus dan eens uitgesprongen aan die kant en dan wilde ze er wel inspringen. tweede water zelfde, maar kreeg ik ze er toch snel in. Water inspringen doet ze echt niet graag als ze het niet kent :7.

Maar dus dik tvreden van de cross!

xPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:04

Ik heb jullie allebei (lene en PrietPraat) gezien denk ik. Ik zag lene over de finish rijden net voordat ik zelf moest starten volgens mij. :)
Dressuur ging redelijk goed voor ons doen. Paard was wel een beetje opgefokt wanneer er paarden van de cross passeerden, hij wou direct omdraaien en meegalopperen.
Wij stonden ook best ver geparkeerd en heb me moeten haasten voor de jumping na het opzadelen voor de cross, kwam aan bij de inrijpiste en zag dat de combinatie 2 nummers voor mij al binnen was. := Niet echt deftig kunnen opwarmen dus maar alsnog fijn kunnen rondrijden, wel een stopje op de 6. Die blauwe buis vond hij niet zo leuk.
Cross ging ook fijn. Hij voelde nog een beetje onzeker aan in het begin, we moesten er beide weer een beetje 'in' komen na de winter, maar na zo'n 7-8 hindernissen ging hij er voor. Een stop op de 4, die trakehner, maar verwachtte niet anders (grachten/putten etc blijft hij heel eng vinden), maar blij dat de derde keer hij het uiteindelijk wel sprong. :) Hier ook tevreden dus!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 12:08

Iedereen dus tevreden over zijn wedstrijd! Top!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:22

Japrecies wel hèhè :)!

Leuk paard Antonius, zit een leuk sprong in :)!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:53

Nu weet ik weer wie je bent xPony! Ik was mij al aan het afvragen van waar ik je herkende, bokt dus. Je blauwe outfit springt er wel behoorlijk uit, en zie hem nu ook in je profiel staan! ;) Gaan jullie ook naar Waregem dit weekend?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 14:14

Gisteren is mijn oud crosspaard vertrokken naar zijn nieuwe thuis.
Hij gaat het echt super hebben, maar ga hem wel missen.

xPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:19

Haha ja, het blauw is redelijk fel :o Dit weekend niet nee, had al beloofd dat ik iemand zijn paard op jumping zou meenemen, had anders wel graag gegaan. We gaan wel het weekend erna naar de nationale voor de eerste keer, dus ben benieuwd.
Jij gaat wel dus dit weekend? Veel succes in ieder geval! :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:47

Even bijgelezen, iedereen inderdaad tevreden!

Wel vervelend als je zo ver geparkeerd staat. Geeft zoveel stress die je dan net niet kan gebruiken!

Daaphn: Hoe is het met Blits? En mocht je trouwens verder crossen na je val? Ik denk bij VLP dat je sowieso eruit moet en dan eerst bij de EHBO post om nog eventueel met andere paarden verder te mogen rijden?

@Prietpraat: ik heb op FB foto's zien passeren, denk van jou, van een vos die tamelijk recht op de achterbeentjes stond, kan dat? Zo ja, dat was hoooog :oo Wel jammer dat ze onbekend water niet graag doet. Lukt het op training beter?

Mijn nieuwke is idd een kanon, en niet alleen om te springen... Dressuur lukt heel goed, zolang ik blijf lichtrijden. Als ik ga doorzitten, voel ik haar zo zakken en zit ze quasi direct in passage. Leuk gevoel hoor daar niet van :+ alleen niet zo praktisch wetende dat ze volgende week toch maar meegaat naar Waregem. Wordt nog veel oefenen en hopen dat de dressuur snel achter de rug is!

Wie gaat er nog naar Waregem?? Ik hoop dat ik mag starten, heb ze beide Bo moeten inschrijven omdat ik 2 jaar terug M reed, maar er zijn superveel inschrijvingen, dus mogelijks schrappen ze nog in de o reeksen...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 14:51

Met blits gaat het beter. Heb hem niet meer horen hoesten en zijn snot is weg. Maar zullen nog even afwachten.

Bij vlp mag je inderdaad niet doorrijden. Maar bij lrv mag je in de reeksen A en B gewoon weer opstappen en verder rijden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:58

Ah wist ik niet! Wel goed, want zo leren ze daadwerkelijk iets. Anders is het snel gedaan...

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:42

Ik kreeg een mailtje met een vraag voor hindernisrechters voor zowel maandag als zondag voor Waregem, dus misschien dat ze op die manier gaan oplossen dat toch iedereen kan starten Antonius? Inderdaad wel gigaaaantisch veel inschrijvingen… Bijna spijt dat ik niet ga. Maar wil eerst nog wat meer bevestigen :) jij gaat dus ook nationaal xPony? Stoer! Is het met dit paard de eerste keer of de eerste keer ooit? Dan ben je vanaf nu mijn voorbeeld/motivatie haha ;)

xPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:58

@Daaphh; fijn dat het beter aan het gaan is met Blits!
@lene; De eerste keer ooit voor mijzelf, maar ook voor mn paard. Spannend dus, maar heb er wel een goed gevoel over. Waregem is heel vertrouwd terrein voor hem en het is (blijkbaar) ook geen zware cross, dus lijkt me ideaal voor ons debuut. :) Haha, wat een eer! ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 16:34

Jaa, heb daarna de hindernis gewoon nog eens gesprongen. en alles verder kunnen rijden. heeft hij veel van geleerd. Want als ik op hindernis 3 al moest stoppen, zonde

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:14

Deelnemerslijst van Waregem staat online :), alsook de startlijsten voor nu zondag. Leuke uren wel (14u14). Dressuur, springen én cross aansluitend. Wordt nog iets speciaals :p Antonius, ik zie dat één van jouw paard een "van de vlasboemhoeve" afstammeling is? Die paarden kwam ik vroeger (lees: dik tien jaar geleden) altijd tegen op vrije jumpings. Met een bordeaux camion. Reed toen een echte "boeredochter" mee maar gok zo maar dat jij dat niet was ;) goeie paarden wel!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:02

Ja Antonius dat is m'n paard in actie :7... Ze heeft soms een vijs los.

Ik doe niet mee aan de oefencross in waregem. Ik rijd daar altijd, dus in spring ik crosshindernissen wnr ik wil :). Kvind de oefencross trouwens bitter weinig voorstellen op dat kleine stukje veld. Dusja die sla ik liever over.

Naar de nationale ga ik wel, mr niet op te rijden, maar als Groom. 4 paarden zullen het zijn dat weekend :)

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:04

Weten jullie wanneer er nog eens een cross is omgeving Mol? (provincie Antwerpen) :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:47

De oefencross rij ik ook niet, nationaal wel. Voor Bo zaterdag dressuur en jumping en zondag cross. We zullen dus zeker kunnen rijden, al helemaal zin in! Heb daarstraks ook heel goed kunnen rijden met de nieuwe, wat lager en ronder ingesteld en zo kon ze goed blijven draven zonder passageren en ik kon blijven zitten.

@lene:haha nee, was ik niet :) maar ik ken de fokker wel vrij goed, we komen elkaar wel eens tegen op wedstrijden voor jonge paarden. Ik heb de mijne gekocht als ze 4 was en net zadelmak.

Xpony; alvast veel succes! Komt wel goed, Waregem is een mooie starter! Vlak terrein, niet te dik gebouwd... Hoe heet je eigenlijk? Kwestie van je te herkennen op de startlijsten :)