[SGW] SGW Ede - Putten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: SGW Ede - Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:41

hahahaha ik heb dikke pech, had een langsloper op 14, en bleef draven in het water zodat Geert achter me aan kon komen, 2 dikke onvoldoendes voor stijl :+

Jitske een zwart witte zweep? Hoorde een meneer vragen van wie die zweep was bij de ingang vd springring.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:45

Dat klinkt inderdaad als mijn zweep Marijke.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:54

vd di vo za??? kan je niet vertellen wie hem heeft gevonden en wat hij er mee gedaan heeft, sorry..

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:01

Uitslagen staan er op en ik zie dat mijn zus en ik nog een 13e en 14e prijs hebben gewonnen :)) ! Jammer dat we niet op de prijsuitreiking gewacht hebben, maar had het ook totaal niet verwacht :P

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:30

ik snap niks van die uitslagen.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:51

xxitsmexx schreef:
ik snap niks van die uitslagen.

haha ik eerst ook niet :(:) dat komt omdat de M-paarden wel op plaatsings volgorde staat en de Klasse L niet... de klasse L is gewoon op startvolgorde... daar moet je heeeeeeel goed lezen om te zien wie er gewonnen heeft :P :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:00

L klopt opmaak ook niet. Ik heb al een berichtje gestuurd.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:02

De l klopt niet volgens mij...dan zou iedereen foutloos door de cross zijn gegaan...en dat was zeker niet zo.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:16

nou ik snap niks van de B

femkefloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:24

Hier meld ik me ook.
Ca liep weer foutloos rond in het springen en de cross.
Helaas nog wel 3 seconde buiten de tijd, maar met de stijlpunten kon ik gelukkig wel blij zijn.
Een 9de plaats mee naar huis mogen nemen!
als iemand toevallig foto's heeft gemaakt van nr. 268 hoor ik het graag.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:34

Super bedankt voor de foto's oji! :D

Ben echt blij dat ze uitslag online staat, heb gewoon 2 winstpunten erbij *\o/*
En ik kwam op de ideale tijd binnen blijkbaar, precies 4.13 :D (ik was vergeten op mijn horloge te kijken bij de finish/hem uit te zetten, dus dacht dat ik ruim over de tijd zat). Dus ondanks een stukje draven tussendoor en in stap de waterbak in, geen strafpunten voor de tijd. Stijlpunten waren niet heel hoog, maar gelukkig wel voldoende. Helaas geen prijs door de 2 balkjes in het springparcours, maar ben suuuper tevreden :D

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:13

Bij mij staat er dat ik ben doorgereden met 4 weigeringen, weet iemand of ik hier problemen mee krijg bij de knhs? Bij mijn weten had ik namelijk alleen een stop op hindernis 14 en ben vol vertrouwen dus doorgereden, later bleek dat ze mij op hindernis 1 twee stops hebben geteld. Paard stopte 10 m. na het starthok en stijgerde een aantal keer en sprong daarna goed over 1, om vervolgens hetzelfde te doen na hindernis 1, wat dus weer geteld is als stop op 2 ( was net voorbij hindernis 1, nog niet aangereden op 2).

Ik heb het hier verder bij gelaten, omdat ik toch geen prijs zou hebben, maar heb niet zo'n zin in een waarschuwing ofzo van de knhs.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:14

Pff dat lijkt me een lastig punt redflame.. Had jij nummer 232 toevallig? Dat durf ik je niet te zeggen..

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:16

Nee nummer 216. Bedankt voor je reactie.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:20

vond ook wel dat ze heul streng jureerden op H1... mijn vriend had daar ook 2 ''stops'' en dat was ook ver voor de sprong. Hij stijgerde inderdaad ook maar was echt nog een stuk voor H1.. Hij heeft er nu ook ''doorgereden'' achter staan maar dat is dan dikke vette pech. Als je zelf zou tellen komen we toch echt op 3 in totaal (niet 3 op dezelfde hindernis)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:28

Wat vervelend zeg, dat is dan allemaal wel heel streng, je mag ook een volte maken tussen die twee sprongen officieel maar dat zouden ze dan ook als weigering zien denk ik...vaag! Maar ben wel benieuwd wat de consequenties zijn van doorrijden na 3 of 4 stops...zie dat mijn laatste 2 wedstrijden vaak staan en als ik dat weet en ik wordt ooit uitgesloten door weigeringen...dan ga ik ook gewoon verder voor de oefening! Dus ben benieuwd of iemand de regels daar over weet.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:30

Als je doorrijd nadat je moet stoppen krijg je een brief van de KNHS. Bij een 2e brief volgen er sancties volgens mij, maar precies weet ik het niet.
Je moet iig stoppen na 4 weigeringen, je mag dan niet door rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:43

Het is altijd de verantwoording van de ruiter zelf om te stoppen bij 3 weigeringen op 1 hindernis of vier weigeringen in totaal. Doe je dat niet en rijd je bewust door dan moet je de waarschuwing/sanctie van de knhs maar voor lief nemen. Anders wordt het als je zelf niet goed weet hoeveel weigeringen je aangerekend hebt gekregen. Als ik zelf hindernisjury ben zeg ik altijd duidelijk "1e weigering, 2e weigering etc." zou eigenlijk verplicht moeten worden om duidelijkheid te scheppen voor de ruiters.

Want in sommige gevallen is de weigering discutabel. Zeker in het geval van de vriend van MM, die ik overigens zelf heb zien gebeuren. Staat mij ook iets van bij dat er zelfs iets in het regelement staat over binnen hoeveel meter van de hindernis een weigering gerekend mag worden. Maar dat zou ik op moeten zoeken.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:54

muts_marijke schreef:
vd di vo za??? kan je niet vertellen wie hem heeft gevonden en wat hij er mee gedaan heeft, sorry..

Inderdaad de standaard zweep daar vandaan..
Nouja, terugkomen zal hij wel niet meer. Dat iemand anders er dan vooral maar veel plezier van mag hebben :x :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:01

Sim volgens mij, maar ik heb het van tevoren even snel gelezen, staat er alleen het aantal weigeringen.

Ik denk dat het hierbij ook in de briefing van de hindernisjurys zat. Hen is verteld dat als het beeld niet meer voorwaarts was het een weigering is. als je zo kijkt is het omhoog komen van het paard van de vriend van mm een weigering. Hij ging immers niet vooruit. Ik weet niet of de hindernisjury op 1 en 2 (was dezelfde) crosst of niet, maar als ze niet crossen dan snap ik dat ze zich gewoon heel strak aan de briefing gehouden hebben. Een crosser had het mogelijk anders beoordeeld, maar ik heb het niet gezien dus daar oordeel ik niet over en wat ik zeg is ook absoluut niet ten nadele van de hindernisjurys want ik ben altijd blij als mensen bereid zijn een wedstrijd mogelijk te maken

Ik moet zeggen ik heb ook niet geteld maar op mijn hindernis is precies 1 weigering geweest en diegene vloekte hard genoeg op haar paard dat ik denk dat ze het ook wel wist :+

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:37

Zat de eerste hindernisjury in de B dan bij de bult naar beneden? :o? Die heb ik ook met lopen compleet gemist.

Joki, welke hindernis zat je dan, dat je maar 1 weigering had? :))
Denk inderdaad dat het beoordelen van een weigering voor niet-crossers ook best lastig is. Vind het zelf zelfs ook best moeilijk inschatten, als 't niet gewoon recht voor de hindernis op de rem is. :Y)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:51

In de l en m bij het huisje. Was een van de makkelijkere hindernissen al werd hij in het l volgens mij soms net wat onderschat en dat leverde mij dan een hartverzakking op. Zelf rijden is in elk geval een stuk minder eng heb ik geleerd :+

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 05:35

Ik had ook een stop op 1 en 2 maar ook al ver voor de sprong kwam hij omhoog.
Wat ik zelf fijn vond in castenray dat ze riepen 1 weigering 2e weigering .. zo kon je zelf dus tellen hoever je was.
Zouden ze overal wel mogen doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 06:11

Sim, vroeger had je idd zones voor de weigeringen. Nu ben je overgelaten aan de hindernisjury en evt uitleg die degene van de organisatie heeft gekregen!

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:45

Echt heel fijn gecrosst met Carea Fortuna debuut klasse M Ede.

http://www.youtube.com/watch?v=Hx2C5xTC6Jo

Dressuur was goed maar springen zat ik helaas een beetje te klo... ( 1 balk ). Was erg leuk weekend met veel gezelligheid.