[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neesa

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:38

Eve een snelle reactie Via mijn vakantie plek, ik zou ook wel mee willen naar Alice wel afhankelijk van data en tijdstip. (Ik ben namelijk nog 2,5 week op vakantie)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:24

Weet iemand of de cross van het EK in Malmo morgen nog ergens live te volgen is?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:39

Vandaag foto en video dag gehad voor de veiling in Boekelo, stond aardig wat voor de 4 jarigen, meer dan tijdens de paardendagen.
De nieuwe heeft ook zijn eerste vuurdoop crosstraining daar gehad en 1e rondje twee langslopers maar tweede rondje alles gesprongen, best knap van hem voor de eerste keer!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:20

Vandaag weer crosstraining gehad in diepenheim en nog een parcoursje gesprongen. Ging zo fijn! Parcoursje vind ik zelf nog wat spannend (door verleden met pony heel onzeker geworden) maar hij sprong alles op bb hoogte ongeveer heel braaf rond. (Had sowieso nog nooit echt een parcoursje gesprongen met hem). Daarna het crossen..top! Alles gesprongen, liep zo het water als eerst door van alle jonge puppy's, bij het afsprongetje stonden ze met zn allen, hij liep er zo langs en ging er gelijk af. Ook nog de rietkraag gedaan..twijfelde maar hij trok zo super aan dat ik hem ook meegepakt hebt. Al met al erg tevreden en zin in neede. Hopelijk is m'n crossetje op tijd klaar :D

Hebben jullie nog trainingen gehad??

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:15

Leuk dat ie zo goed ging !! :)
Hier nog geen trainingen, ben thuis rustig bezig, maar die van mij is pas 3.

Wat voor setje heb je besteld????

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:12

Na de training van Rob Janssen heeft mijn dochter geen trainingen meer gereden. Ze kan daar ook wel even mee verder.
Ze staat nu nog op de wachtlijst van Lisse en we hebben ingeschreven voor Meer en Merksplas, allebei thuiswedstrijden voor ons dus hopen dat het door kan gaan.
Meer is ons oefenterrein, daar gaat ze onder de man, sorry vrouw naartoe :D

Dit weekend wel gesprongen bij outdoor Brabant in de B. Gisteren twee balkjes, winstpunt en de middenmoot. Vandaag helaas net bij de laatste hindernis de balk er af getikt anders waren het twee winstpunten en een vijfde plek gehad, nu had ze net het tweede winstpunt gemist en elfde prijs. Paard spring heel graag maar zo'n parcours van een meter, daar wordt hij wat gemakkelijk van. Dat heeft hij echt niet bij cross hindernissen.

Het vertrouwen tussen die twee is wel hard aan het groeien en dat is leuk om te zien aan de zijlijn. Mijn dochter is nog niet zo lang bezig en het is een jong paard maar de combinatie klopt gewoon.

Fijn dat het bij jou ook zo goed ging Rianne en ook bij Missmontana natuurlijk.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:04

Rustig hier.

Tips gevraagd :o
Heb een groot paard en stap met krukje op. Ze schrok laatst met opstappen en stootte toen het krukje om. Nu heeft ze met opstappen wat stress. Ze legt als ik op het krukje sta haar neus tegen mijn been, ze wordt dan al beetje zenuwachtig. Als ik been in beugel doe wil ze al wegstappen, raakt dan in de lompigheid krukje en raakt in paniek. Meestal red ik het net om te gaan zitten, vandaag helaas niet en moest er vanaf springen (been was er nog niet overheen).
Zal ik er niet teveel aandacht aan schenken of juist wel en gaan oefenen op en af stappen??
Ben vaak alleen dus dan kan niemand haar even vasthouden.

Als ik een maal zit heeft ze nog even spanning, dit kan ik af laten vloeien. Dit was wel vaker, maar door het stoten tegen het krukje is er nu elke keer spanning bij het opstappen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:09

Ken het probleem alleen van het paard van iemand anders. Die heb ik toen geholpen door steeds weer op te stappen en meteen weer af te stappen. Eigenlijk zoals je een jong paard het opstijgen aanleert. Been in de beugel, hangen en er weer af en belonen en zo steeds een stukje verder.
Het ene paard is het andere paard natuurlijk niet. Bij dit paard werkte het goed maar dat wil niet zeggen dat het bij jouw paard ook werkt.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:47

Als er altijd iemand zou zijn zou ik dit oefenen, maar ben vaak alleen. Zou dan alleen moeten rijden als er iemand is voorlopig. Kan op zich wel, want zit er maar 3 x in de week op. Zou dan elke keer moeten afspreken dat iemand even helpt.
Als t niet beter gaat moet dit sowieso :(

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:55

Die van mij walst regelmatig over het krukje maar dat is een koele kikker. Ik zou gewoon even wat extra aandacht eraan besteden. Gewoon een paar keer op krukje gaan staan en er weer af. Net zolang tot zij ontspant en bijv ook tijdens het poetsen dit even doen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:30

Dat ze erover heen walst moet ze zelf weten :D , maar dat ze elke keer zo gaat springen ervan is minder. Niet alleen voor mij, maar ook voor haar vertrouwen.
Ga het even proberen, met poetsen. En er op staan zonder op te stappen. Lukt dit niet, dan maar paar keer met hulp tot het goed gaat.

Bedankt voor de tips alvast :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:50

Wat Caro zegt is wel belangrijk, steeds weer wachten tot ze echt ontspant. Heb je je voet in de beugel maar is ze klaar om te vertrekken, niet alsnog je been er over doen omdat je je voet toch al in de beugel hebt.
Heb er zelf ook 1 waarmee ik het beste binnen op kan stappen, wel oppassen dat het niet te laag is, maar buiten wil die minder goed stil staan. Al moet ik zeggen dat het de laatste tijd heel goed gaat!
Wat ik ook altijd doe als ze toch een paar stappen naar voren zetten tijdens het opstappen is weer halthouden, en echt pas wegstappen als ik been geef.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:18

Hmm... nieuwe ontwikkelingen hier...
Ik ben bang dat wij onze cross carrière even uit moeten stellen... Ik ben namelijk zwanger! Erg pril nog, dus het blijft spannend, maar manlief vind het niet zo'n fijn idee als ik blijf springen...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:13

Gefeliciteerd Madelein!! Ik snap je man eigenlijk wel een beetje. Paardrijden is één maar in de cross presteren is toch wel wat risicovoller ook al zit die baby heel goed beschermd.
Ben zelf, zwanger en wel, een keer van boven naar beneden van de trap af gerold.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:22

madelein schreef:
Hmm... nieuwe ontwikkelingen hier...
Ik ben bang dat wij onze cross carrière even uit moeten stellen... Ik ben namelijk zwanger! Erg pril nog, dus het blijft spannend, maar manlief vind het niet zo'n fijn idee als ik blijf springen...

Gefeliciteerd!! :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:33

Dank jullie wel :).

@percy: ja ik vond het een beetje onzin eigenlijk, maar hij heeft wel een beetje gelijk. Hij zegt als je nou valt en ed staat op je, of je valt met je buik op een hindernis.... Geen goed plan. Het heeft ons ook veel moeite gekost om zwanger te worden, en vorig jaar 2 miskramen. Dus op zich reden genoeg om een stapje terug te doen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:39

Gefeliciteerd Madelein :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:55

Thanks!! :)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:49

Gefeliciteerd Madelein!!! Fantastisch nieuws.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:59

Wat een leuk nieuws Madelein, gefeliciteerd!!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:39

wauw Madelein gefeliciteerd!!! :D

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:43

Wat een mooi, leuk nieuws Madelein gefeliciteerd!!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:19

Dank jullie wel allemaal! :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:34

Mijn setje is ook binnen gekomen gisteren! Ben er erg blij mee.
Capcover was alleen bedoeling dat de 'klep' gewoon navy zou worden ipv navy/beige dus ik krijg nog een andere opgestuurd.
In neede voor het eerst te paard, ben benieuwd.

Dekje is wel wat donkerder maar dat stoort mij niet, valt denk ik niet echt op in complete set, en mocht het wel storen kan ik altijd nog op zoek naar een ander dekje.
Afbeelding
Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:35

gave set!!!