[SGW] Voorbespreking SGW Oenkerk 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Re: Voorbespreking SGW Oenkerk 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:07

Ik ben weer thuis, teleurgesteld.
Dressuur ging wel oke met 186 punten, maar springen ging al niet echt lekker met 2 balkjes. In de cross 3 weigeringen op hindernis 3. Flink dom, maar was eigenlijk ook niet goed voorbereid met een werkweek met nachtdiensten etc. Dacht iets te makkelijk over de cross. Blijkt wel weer dat je toch altijd goed gefocust moet zijn. Stond wel een super leuke cross, baal echt als een stekker. Nouja, we gaan ons maar weer richten op Norg, en dan beter voorbereid :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:11

Hopelijk houden jullie het vol met die onweer en regen. -O-

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:55

Nou idd :\
Balen Rosalie!

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:51

Jammer Rosalie! Hier ook een MEGA domme bokker :P dressuur ruim bovenaan met 202 punten in ring 1... verder met springen een balkje.. maar ze spring zo super dat was helemaal niet erg ;) die kon ik me veroorloven... toen de cross. Breeze is SUPER fit en trok er super aan! en toen bij de waterbak zat ik niet op te latten en liep ze zo langs de boom :( DOMME IK! liet het gewoon gebeuren.... echt baalde zoooooooooooooooooooooooo van mezelf... zo ben ik van plek 1 naar plek 11 gezakt.... JAMMER de BAMMER maar volgende keer beter.... ik dacht ook te lakoniek over de waterbak... laatste tijd veel geoefend en gaat heel goed... vandaag ff te lax aangereden. een goede leer voor mij om te zien dat het niet vanzelf gaat :D

COMPLIMENTEN aan de organisatie! ik vond het wel ECHT een SUPER mooie cross!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:05

Fritsie ging ook super en ook best nestjes rond. Bij de trakhener ging het alleen even mis en lag ik op de grond. Gelukkig meer materiële schade dan lichamelijk. En met de auto leeghalen kwam ik er ook achter dat ik ergens met vallen mijn zweep ben verloren dus mocht iemand een zwarte springzweep vinden dan is die van mij.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:18

zie verslagen SGW oenkerk bvw ;)
Blij dat je er weinig aan over gehouden hebt! en fritzie ook niet.... krijg je in de L nu min punten bij uitsluiting na val? staat het jullie M debuut niet in de weg?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:22

Ik zal even dat topic zoeken Anne!
In de L krijg je bij een val in de cross twee minpunten. Gelukkig hebben Frits en ik genoeg winstpunten verzameld om het te compenseren maar het is niet handig om dit voor je M debuut te doen ;)

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:37

Nee maar met een beetje oefening komt het vast helemaal goed!!! :D jullie hebben niet voor niets jullie punten al ruim voldoende binnen ;)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:05

Hier een super tevreden ruiter!!!
Vandaag was het debuut voor zowel ons als combinatie, maar ook ikzelf of mijn pony hebben nooit officieel gecrosst. En eigenlijk was het vandaag pas de 5e keer dat we gingen crossen, maar we gingen ervoor :D
Dressuur ging voor mijn gevoel niet heel lekker, maar dat gaat het op 1 of andere manier nooit. Maar toch nog 198 punten en daarmee stond ik 4e bij de B pony's.
Springen foutloos, alleen zelf helemaal niet (goed) gereden. Niet fijne afstanden etc. Hij had voor de cross een hartslag van 60, dat was dus allemaal prima in orde en dus we mochten van start! Dat was ook mijn doel voor vandaag, aan de start komen en niet eraf vallen in de cross.
En dan natuurlijk het leukste onderdeel, de cross. Wat is dat leuk! Ik vond het al leuk, maar als je écht eens een wedstrijd hebt gereden is het nog leuker! We waren gewoon foutloos gekomen! Afstanden klopten soms niet, mijn zit was niet helemaal goed en we hadden 28,8 tijdfouten (volgens mij 5.45 minuten overgedaan, ideale tijd was 4.27, oepss...). Maar ik ben zo trots op mijn pony, en op mezelf ook wel. Voor stijl 6,3 en 7,3, dus de eerste 2 winstpunten zijn een feit!
Nog 11e geworden van de 26. Mocht ik 10 tijdfouten hebben, zou ik 4e zijn. Maarja... Mijn tijdgevoel klopt dus niet helemaal, ik dacht dat het wel op een goed tempo ging, maar blijkbaar niet. Maar ben super trots0 dat we zijn rondgekomen!
Op naar Dijkgatbos!

Helaas geen bokker gezien vandaag, of onbewust...
En zoals Horsemaniac zegt: super organisatie, mooi geregeld, top!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:07

Ik ga morgen als een van de laatsten van start in de oefencross. Vandaag nog waterplas training gedaan met Cinderella. :D Heb er zin in!

Fijn dat jullie zo lekker gereden hebben en een :(:) voor degene waarbij het wat minder ging.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:11

Nou ik ga naar bed, morgen er vroeg uit!

Hoop er om half 9 ongeveer te zijn zodat ik gelijk met de eerste groep kan beginnen met fotograferen.
Kan dan ook terrein beetje bekijken en zien hoe en waar ik het beste kan staan foto's maken :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:12

Debora: ik heb jou wel gezien, herkende je paard gelijk haha! Zat bij hindernis 2 (was bij de L paarden hindernis 4). :)

erko75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:39

Hier een berichtje van een erg tevreden federatievertegenwoordiger. Vandaag mooie SGW in Oenkerk. Complimenten voor de organisatie en de crossbouwer. Er zaten enkele leuke foefjes in de cross, zodat eigenlijk iedereen behoorlijk kon rondkomen. Na een stevige bui in het begin van de middag even wat oponthoud, maar na ongeveer een half uur konden we verder. Ik was blij dat de dag zonder ongelukken is verlopen. Wel enkele verbeterpunten voor de organisatie voor volgend jaar aangereikt, maar ook de deelnemers raad ik aan het Eventing reglement nog eens goed door te nemen (...) Met name de regel ".. na uitsluiting mag er niet verder worden gecrost .." is kennelijk niet bij iedereen bekend. Dit kan je een rapport opleveren. Belangrijk is dat we gaan voor een faire sport met aandacht voor diervriendelijkheid. Iedereen gefeliciteerd met het behaalde resultaat en wat mij betreft tot Norg, begin september. Eddy Korringa, Federatievertegenwoordiger KNHS.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 06:24

xDebora volgens mij weet ik wie je bent, was jij degene die zoiets ongeveer tegen je pony riep: goedzooooo, doe kist it, superrrr! :D

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:19

Hahahaa, dat was ik ja :D

Jorinda, dan heb ik jou denk ik ook gezien met het verkennen!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:41

@ erko75 Wat leuk dat u hier ook hier reageert! Bedankt voor alle hulp gister, tips e.d. We gaan er wat mee doen om het volgend jaar nog een groter succes te maken!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:42

erko75 schreef:
Hier een berichtje van een erg tevreden federatievertegenwoordiger. Vandaag mooie SGW in Oenkerk. Complimenten voor de organisatie en de crossbouwer. Er zaten enkele leuke foefjes in de cross, zodat eigenlijk iedereen behoorlijk kon rondkomen. Na een stevige bui in het begin van de middag even wat oponthoud, maar na ongeveer een half uur konden we verder. Ik was blij dat de dag zonder ongelukken is verlopen. Wel enkele verbeterpunten voor de organisatie voor volgend jaar aangereikt, maar ook de deelnemers raad ik aan het Eventing reglement nog eens goed door te nemen (...) Met name de regel ".. na uitsluiting mag er niet verder worden gecrost .." is kennelijk niet bij iedereen bekend. Dit kan je een rapport opleveren. Belangrijk is dat we gaan voor een faire sport met aandacht voor diervriendelijkheid. Iedereen gefeliciteerd met het behaalde resultaat en wat mij betreft tot Norg, begin september. Eddy Korringa, Federatievertegenwoordiger KNHS.

Bedankt!

Dat doorrijden na uitsluiting kwam inderdaad een paar keer voorbij. Maar super dat het parcours en de hindernissen gewaardeerd worden! Op naar 2014 :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:40

Ik ben kapot, denk morgen flinke spierpijn door 3,5x het volledige parcours te lopen :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:42

xDebora, jouw pony viel wel op. Stoer dier!

Ik heb een hele leuke dag gehad. Was maar al te blij dat ik m'n regenpak en paraplu mee had, was geen overbodige luxe. :+

lovekirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:42

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:15

Ik ontbreek precies in je fotoserie, wss mislukte sprong :P Nr 102. Verder erg mooie foto's gemaakt hoor, top!

lovekirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:44

Bedankt! Helaas is het inderdaad niet gelukt van elke combinatie mooie, scherpe foto's te maken. Komt door mijn onervarenheid, de belichting in het bos en het weer.. :')