[SGW] Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:57

Wij doen met 2 paarden ook crossbeschermers wisselen voor peesbescherms met springen. Bij de 1 was het omdat hij anders zn benen liet hangen omdat hij met crossbeschermers leek te gaan voetballen met de balken. En bij de ander is het omdat die helemaal waus wordt als je hem crossbeschermers om doet, alles kort en klein begint te slaan en niet meer te rijden is :+ met peesbeschermers gaat het gek genoeg wel goed :+
Met mijn eigen wisselen we niet, daar is het niet bij nodig en bij Geert zn nieuwste paard wisselen we ook niet

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:59

M'n moeder ziet me al aankomen met dat gewissel... :D :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:05

hahahaha ja maar naar huis gaan omdat je 6 balken hebt is ook niet wat :+ dan wissel ik wel hoor :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:06

Ja ik ook hoor. Haha :D
Maar als het niet hoeft dan laat ik ze mooi zitten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:07

je hebt groot gelijk, helaas hadden wij 2 apekoppen waarbij we geen keuze hadden :+
Maar bij Zeus laat ik ze ook lekker zitten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:11

O dat lijkt me echt super irritant Marijke! Maar ja je moet wel als je anders de cross niet in mag waarschijnlijk

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:24

Ik denk toch dat ik wel punten eruit draai voor de keuring..

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:38

Dan mag je snel zijn. Weet niet hoelang jij over punten in- en uitdraaien doet, maar je hebt maar een half uurtje. Daarin moet je dan dus punten uitdraaien, naar de dierenarts stappen, keuren, punten indraaien, naar de start van de cross stappen (wat soms al tien minuten is), dan kan je gelijk starten :=

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:19

PercyLeen schreef:
Ik vind het allemaal nogal spannend, heb 1x gegroomed bij een cross en 1x bb gestart in Neede. Ben altijd bang dat ik de weg kwijt raak in de cross :') En ik moet nog een voorlezer regelen..zijn er mensen van hier om 11u aanwezig zaterdag? :o

Niet bang voor zijn. Ik was er bang voor met m'n debuut met het andere paard en het overkwam me ook nog :Y)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:40

Waarom zou je de punten uitdraaien?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:26

Was zeker niet handig idd anthea. Maar het was de enige manier om haar een beetje gerust te houden en bij die ander was hij echt aan het voetballen met de balken. Ach en als dat het enige was vonden wij het prima. Hij heeft uiteindelijk zijn kwalificatie in de 1* gehaald en mocht dus 2* starten. Dan wil ik wel een keer peesbeschermers voor wisselen :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:28

Punten uitdraaien voor nog geen 10 meter draven op het harde? Sorry hoor, maar dat vind ik wel erg vreemd. Als je paard al kreupel begint te lopen van die paar passen met de kalkoen, dan vraag ik me af wat er verder nog aan de hand is.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:34

tientjeh schreef:
Punten uitdraaien voor nog geen 10 meter draven op het harde? Sorry hoor, maar dat vind ik wel erg vreemd. Als je paard al kreupel begint te lopen van die paar passen met de kalkoen, dan vraag ik me af wat er verder nog aan de hand is.

Vind ik ook. Ze staan gewoon in balans en zouden echt niet kreupel lopen door punten. Vrouwen lopen toch ook niet mank op hoge hakken. Hooguit een beetje vreemd maar dat is wat anders dan onrgelematig

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:42

hey, ik kan op stiletto's net zo rennen als Trinity in The Matrix hoor :D

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:44

Haha inderdaad, ik draai mn stiften ook niet uit.

Voor mij wordt het ook een vroegertje. Moet om 8.37 dressuren op zondag.
Dat wordt dus ong. 6 uur van huis weg, gelukkig is het voor een goed doel :P

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:49

Ah ik meld me nu toch ook maar :) ik las al een tijdje mee en zag allerlei verhalen over bevestiging en toen begon ik me toch wel even zorgen te maken. Ik had namelijk om een bevestiging gevraagd maar niet gekregen.
Gelukkig sta ik wel op de lijst en hebben ze ook rekening gehouden met mijn wensen (super fijn! :D ). Ik heb er echt enorm veel zin in!

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:18

PercyLeen schreef:
Ik vind het allemaal nogal spannend, heb 1x gegroomed bij een cross en 1x bb gestart in Neede. Ben altijd bang dat ik de weg kwijt raak in de cross :') En ik moet nog een voorlezer regelen..zijn er mensen van hier om 11u aanwezig zaterdag? :o

hey valt mee meid! komt goed!

IK moet zelf om 11.30 uur starten maar als het goed is heb ik een groom mee die kan voorlezen dus als je wilt mag je die lenen :P zal het haar ook nog even vragen maar het lijkt me geen probleem.. wij zijn er tegen 9 uur... wil je dan ook samen cross lopen? je zult zien je verdwaalt echt niet! op onduidelijke stukken wordt lint geplaatst zodat je alleen maar de goede kant op kan *D komt vast goed :j je mag me een pb sturen dan weet ik je echt naam en hoe laat je precies dressuur moet rijden zaterdag! :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:23

loesvan schreef:
Haha inderdaad, ik draai mn stiften ook niet uit.

Voor mij wordt het ook een vroegertje. Moet om 8.37 dressuren op zondag.
Dat wordt dus ong. 6 uur van huis weg, gelukkig is het voor een goed doel :P

Wil wel met je ruilen hoor, ik dressuur om 8.00 :j :D

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:25

Ik heb ook super tijden gekregen, maar ga starten met een andere pony! Dus dat wordt waarschijnlijk dus nog ander ivm de hoogte van het springen! Ik moet nu om 11 uur dressuur rijden, dit wordt waarschijnlijk later!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:38

AnkeVivaldi schreef:
Wil wel met je ruilen hoor, ik dressuur om 8.00 :j :D

Haha nee dank je :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:42

Ik wissel inderdaad omdat Ferrose vroeger met crossbeschermers dacht dat het springparcours bedoeld was om mee te mikadoën. Tegenwoordig niet meer geprobeerd misschien gaat het nu beter

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:05

thaampjee schreef:
Ik heb ook super tijden gekregen, maar ga starten met een andere pony! Dus dat wordt waarschijnlijk dus nog ander ivm de hoogte van het springen! Ik moet nu om 11 uur dressuur rijden, dit wordt waarschijnlijk later!

Ga je met dikkie dik starten?

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:51

Wat leuk dat hier gewisseld kan worden van tijden met elkaar en je kan zoeken naar een voorlezer! Super handig bokt.

Vandaag ongepland vanuit me werk om kwart voor 5 op stal en de zon scheen nog. Snel te paard naar het oefencross terrein van Nordhorn gereden. De heen weg was spannend over een verhard weggetje met hele harde wind enz. Eenmaal in hindernissen inzicht was ze niet meer te houden! Ging echt zo fijn, ook wat waterhindernissen, appeltje-eitje ;)

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:56

glenstorm schreef:
thaampjee schreef:

Ga je met dikkie dik starten?

Ja, Klopt inderdaad! :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:16

Anke of Lotte hebben jullie het secretariaat al gemaild met de wijziging? :)

Ik heb vrijdag nog een training. Heb er zo'n zin in :D
Zit alleen misschien met een voorlezer. Geert gaat wel mee en kan ook voorlezen maar Lieke is ook mee (wil niet mn ouders nog voor 06.00 uit bed laten komen voor mij, en wil Lieke nog niet laten logeren) ze gaat dus mee en dan komen mijn ouders voor het springen en nemen Lieke over. Als ze gewoon rustig is (wat ik verwacht want dat is ze bijna altijd) dan draagt Geert haar in de draagzak en leest ie me voor. Maar als zij een keel op zet moet Geert behoorlijk schreeuwen wil hij er bovenuit komen :+