[SGW] Voorbespreking indoorcross "De Meern"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mireilledons

Re: Voorbespreking indoorcross "De Meern"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:18

Dat is idd balen daffodil! Wij hebben een overdekte bak, idd alleen een dak en geen wanden. De bodem is vaak erg droog en moet regelmatig gesproeid worden. Maar nu is dat gelukkig niet gedaan met de vorst in het vooruitzicht, dus vanavond komt W.illeke van V.ulpen gewoon springles geven. Een rondjenoefenparcours zou ook wel lekker zijn, maar paardje wordt morgen geënt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:22

Ik heb alleen een buitenbak dus dat houdt gauw op. Ben zondag wel nog naar de binnenbak gereden en dat zou ik morgen ook kunnen doen maar vandaag dus niet, donderdag geen auto en vrijdag heb ik afspraken dus red ik het qua tijd niet. Nou dat is echt dus niet te doen, jammer maar helaas!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:36

Mireille je weet dat je dan 7 dagen niet mag starten?

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:48

heeft iemand van jullie wel eens met sneeuwringen gereden? Misschien is dat nog een mogelijkheid. Ik heb zooltjes liggen maar de smid heeft geen tijd.... Denk dat vanwege het weer wel meer mensen af zullen haken, jammer

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:53

Ik heb sneeuwringen maar durf er nu niet mee te rijden. De bodem is hard en daarop dan de sneeuwlaag. Volgens mij wordt dat erg glad.

Ik ga zo maar lekker binnen longeren!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:09

die luxe heb jij dan weer :D betrrr

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:29

Rijden jullie met rijjasje... denk niet he...wel een witte broek of ook niet?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:37

ik dacht wel een witte rijbroek aan te doen, maar geen rijjasje. Eerder een trui onder de bodyprotector, brrrr

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:46

Ik rij in mn cross-outfit :) (en inderdaad maar even op zoek naar een trui!)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:10

Waarschijnlijk wel een lichte broek maar dat zou de broek voor mn cross tenue worden. Tenzij het zo akelig koud is als nu, dan worst het mn donkerblauwe softshell met fleece aan de binnenkant :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:13

Ik rijd ook in mijn cross outfit. :j ik heb een vest met lange mouwen voor als het frisser is erbij en als dat nog te koud is doe ik mijn winterjas aan. Is ook in de kleuren alhoewel het daardoor minder blauw wordt.

De hal is geisoleerd dus het is er niet super koud.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:46

Ik doe ook mijn crossoutfit aan :), vlechten moet ik nog even kijken .

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:42

Even een praktisch vraagje, wordt de weg naar het complex toe wel gestrooid/geschoven?? Want anders kan ik nog zo blij zijn dat ik hier het terrein afkan, als het daar het laatste stuk alleen maar glibberen wordt weet ik niet of ik dat wel riskeer..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:49

Als alles gaat zoals het hoort ga ik donderdagavond naar de accommodatie en morgen gaan er ook mensen. Dus er komt wel een update over de staat van de weg er naar toe. Tot het sportcomplex sowieso maar daarop weet ik niet.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:23

TeeGee schreef:
Mireille je weet dat je dan 7 dagen niet mag starten?

Aiaiai, dat zegt mij niets. Dan maar niet enten dus. Ga t gelijk even uitzoeken en met de veearts overleggen. Dankjewel TeeGee

Edit: gevonden in de reglementen. Nogmaals bedankt TeeGee!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:30

Hadden wij begin van het jaar ook. Kwamen er ook op het laatste moment achter dat je dan 7 dagen niet mag starten. Hopelijk kun je het een weekje uitstellen Mireille :)
Waarom is die regel trouwens? :o?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:36

Geen idee waarom eigenlijk. Dat staat er niet bij. Kan t nog uitstellen, maar dacht juist laat ik zorgen dat ik zeker op tijd ben. Oefff gelukkig kwam ik er op tijd achter. Beetje jammer als je terug naar huis kunt door zo'n actie.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:36

Ik ga iets heel slechts zeggen :o : geen haan die er naar kraait hoor, als ze niet in je paspoort kijken. Waarom je een week niet mag starten weet ik niet. Je mag nl wel bewoon rijden, zelfs op de dag van de enting. Maar er zijn wel paarden die reageren op de entstof.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:40

Met springen zou ik die gok wel durven nemen maar hier met dressuur controleren ze altijd. Ook zonde als je weer naar huis kan zonder te crossen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:41

Zeker TG, ik neem het risico zelf ook nooit. Stem het zo af dat het net tussen twee wedstrijden in valt. Maar hier In de buurt op spring- en dressuurwedstrijden en ook op sgw's heb ik de laatste jaren nergens meer sims paspoort moeten laten zien.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:48

_Sim_ schreef:
Ik ga iets heel slechts zeggen :o : geen haan die er naar kraait hoor, als ze niet in je paspoort kijken. Waarom je een week niet mag starten weet ik niet. Je mag nl wel bewoon rijden, zelfs op de dag van de enting. Maar er zijn wel paarden die reageren op de entstof.

Jij zegt wat ik dacht :o
Ik heb alleen tijdens de endurance áltijd mijn paspoort moeten laten zien. Tijdens de SGW's steeds minder en op spring- en dressuurwedstrijden echt zelden.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:12

Mmm ik overleg morgen sws met de dierenarts. Ik ben de laatste keren bij dressuurwedstrijden wel gecontroleerd op de entingen, maar dat ging wel heel vluchtig en omdat ik de spullen bij het aanmelden prominent op tafel legde hihi.
Mijn paard heeft nooit last gehad van de entstof, dus wat dat betreft verwacht ik ook geen problemen. Zou t paard een week vatbaarder zijn na een enting? Dat zou nog een verklaring zijn. ik laat t nog wel weten.
Kan rustig een week wachten met enten, maar dat moet ik nog een keer voor het consult meebetalen. En nog een keer naar stal op de dag. Jammer maar helaas.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:52

Hoe zit het eigenlijk met afmelding door het weer?
Ben je dan nog de betaling verschuldigd?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:08

Volgens de reglementen ben je volgens mij altijd inschrijfkosten verschuldigd als je na de sluitingsdatum afmeldt. Alleen als de organisatie zelf de wedstrijd annuleert kun je geld terug krijgen. Exact weet ik het niet, maar kan mij dit nog herinneren van vorig jaar toen ik Een concours afzegde vanwege die besmettelijke ziekte die toen heerste.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:36

Wat ik altijd dacht over die enting( kan er ook naast zitten hoor) dat ze altijd zeggen, de enting heeft een werking van een jaar, maar je mag ook op dezelfde dag als een jaar ervoor enten, en omdat het een week duurt voordat die pas echt weer functioneert(ruim genomen natuurlijk) kun je die week geen risico lopen. Alleen die week werkt natuurlijk in praktijk de oude enting ook nog, maar ze kijken alleen naar het papier. En ja als je voor het eerst ent(wat ook zou kunnen) dan is die die eerste week veel vatbaarder ervoor.
En sneeuw afzeggen is ook betalen ja, voor eigen veiligheid kiezen. Maar bij weeralarm rood ofzo heb ik ook vaag gehoord dat de knhs ofzo dan afraad om de wedstrijd door te laten gaan ofzo. Maar ook hier heb ik de bel gehoord maar weet ik niet precies waar de lepel hangt:p
Maar ik heb er zin in! Ze verwachten tot nu toe geen sneeuw vrijdag en zaterdag, dus dan moet het wel lukken:) vandaag binnen gereden donderdag proberen ergens binnen te rijden en daar zal die het mee moeten doen!