[SGW] Broekelo 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:02

Euh ik heb geen pony en mijn paard is niet onervaren ;)

Suusie22

Re: Broekelo 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:09

is er ook een mogelijkheid om niet door de waterbak te hoeven? ik denk dat dat zeker een issue gaat worden met mijn paard :+

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:11

Suusie: Zou zoiets je paard niet laten winnen. Wacht desnoods op een ander, veel paarden lopen er dan wel achteraan. Zo spectaculair is de waterbak niet dus zou het gewoon doen hoor!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:12

Zensation schreef:
Ik vind m niet leuk, persoonlijk misschien. Er zit een alternatief op inderdaad, maar daar gaan we natuurlijk niet voor..

Rare instelling.
Het is een oefen cross... Om te oefenen. Neem aan dat je daarvoor komt en niet voor de prijzen.

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:24

Ik kom voor de meeste strafpunten, ga voor de 100 of meer

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:25

ik kom voor de fun

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:26

Ik voor de fiets!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:26

Nou idd :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:32

ik heb andere jaren de brug nog niet genomen. maar wil het dit jaar wel doen (heb nu meer training gehad) moet het lukken lijkt mij.
Verder de waterbak stelt niet veel voor maar toch voor vele paarden een struikelblok. Het is donker, veel mensen en water is vies/modder wel kun je kiezen tussen inloop of insprong.
vorig jaar stonden er echt een stuk of 6 ruiters aan het water te prusten. komen wij met ons groepje aan en wij knalde dus wel door het water en hoppa alles er achteraan.

dus gewoon wachten op andere paarden en meteen vasthaken. niet te veel afstand houden.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:09

De andere foto's zijn nu ook aangepast! Gaaaaaaf! *\%/*

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 06:58

AnkeVivaldi schreef:
Suusie: Zou zoiets je paard niet laten winnen. Wacht desnoods op een ander, veel paarden lopen er dan wel achteraan. Zo spectaculair is de waterbak niet dus zou het gewoon doen hoor!

m´n paard schrikt vaak van dingen, ze zal ook helemaal opgefokt zijn als we er zijn. ik heb al een klasgenootje mee gevraagd die ook paardrijd om haar vast te houden, papa durft dat niet haha :=

maar is die mogelijkheid er? anders rij ik wel achter iemand aan haha :P ik kan ook niet oefenen met een waterbak, anders had ik dat allang gedaan

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 07:10

Amber_ schreef:
Zensation schreef:
Ik vind m niet leuk, persoonlijk misschien. Er zit een alternatief op inderdaad, maar daar gaan we natuurlijk niet voor..

Rare instelling.
Het is een oefen cross... Om te oefenen. Neem aan dat je daarvoor komt en niet voor de prijzen.

Helemaal geen rare instelling, dat is gewoon mijn mening! :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 07:52

Als er een hindernis uit gehaald moet worden, omdat je niet voor alternatieven komt, vind ik dat je met een verkeerde instelling komt. :n Alsof je voor 1e prijs komt...

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:06

Amber_ : Ik heb alleen gezegd dat IK ze niet leuk vind, en dat ze wat MIJ betreft mogen verdwijnen.
Ik respecteer jou mening ook: "ik vind het juist een superleuke hindernis", dus respecteer mijn mening over dat ik hem niet leuk vind dan ook.
Maar, als jij alle woorden in de weegschaal wil leggen, ook goed! :n

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:28

ben het wel met amber eens.
Je komt er om iets te leren.. en een hindernis die je niet wilt/durft pak je de lagere

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:30

dus je mag ook gewoon de lagere nemen ipv de hogere? dat is dus geen probleem? (ik doe mee voor de ervaring)

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:32

alles mag niks moet suusie

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:33

pfjoeuww gelukkig maar :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:17

Het uit de cross halen van alle moeilijke hindernissen is natuurlijk een beetje raar. Een normaal cross parcours in de SGW dient zo gebouwd te worden dat niet iedereen de finish haalt. Dat mag in een oefencross dan zeker ook wel. Maar omdat het is om te oefenen, mag je dus bij een oefencross doorrijden na drie weigeringen of er gewoon langs als je niet durft...
En waarom veel mensen vallen over onervaren mensen die zonder les aan een oefencross beginnen, is gewoon omdat veel mensen er te makkelijk over denken en als een gek door het parcours gaan. Zo lees ik gister van een meisje dat 2 minuten binnen de tijd binnen was bij de oefencross van Holten. Nou dan heb je echt gas gegeven hoor! En dat is echt niet verantwoord!
Ik cross nu al 2 seizoenen (en heb daarvoor een heel jaar alleen maar gelesd) en heb nog geen een keer op tijd gereden. Het aan de finish komen is veel belangrijker... Steeds vaker komen we nu 'vanzelf' in de buurt van de juiste tijd, vandaar dat we volgend jaar eens met klokje gaan rijden. En nee, ik heb nog nooit een prijsje gereden, maar lol dat wij hebben met zn tweetjes! (en geen blessures...)
Broekelo rijden wij ook niet op tijd. Het is namelijk gewoon stiekum een B cross als je over de hoge hindernissen gaat. Het heet dan wel oefencross, maar hij is vrij serieus. Vergis je dus vooral niet in dat woordje 'oefen'!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:35

Zensation schreef:
Amber_ : Ik heb alleen gezegd dat IK ze niet leuk vind, en dat ze wat MIJ betreft mogen verdwijnen.
Ik respecteer jou mening ook: "ik vind het juist een superleuke hindernis", dus respecteer mijn mening over dat ik hem niet leuk vind dan ook.

Zo bedoelde ik het niet ! :)
Maar je zei het, alsof hij eruit moest omdat je absoluut geen Alternatieven wilt nemen. Dan snap ik niet dat je meedoet aan een oefencross. Ik doe nu ook mee met een onervaren pony, dus ik zal de Brug ook niet nemen. Maar dan hoeft hij er van mij nog niet uit.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:51

Amber_ schreef:
Zensation schreef:

Zo bedoelde ik het niet ! :)
Maar je zei het, alsof hij eruit moest omdat je absoluut geen Alternatieven wilt nemen. Dan snap ik niet dat je meedoet aan een oefencross. Ik doe nu ook mee met een onervaren pony, dus ik zal de Brug ook niet nemen. Maar dan hoeft hij er van mij nog niet uit.

Nee hoor, ik bedoelde gewoonweg dat ik die 2 hindernissen niet of minder leuk vind. Heb ze al vaker gesprongen en heb ook voldoende ervaring in de SGW.
Een alternatief nemen is wat mij betreft prima,zeker als je met een jong/onervaren dier meedoet, of zelf niet de ervaring hebt.
Daarbij vind ik dat Broekelo (bij sommige hoge hindernissen) een reeele B SGW is, dus (met uitzonderingen van de alternatieven) valt het "oefen" best wel mee.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:59

Jaa idd, dan is alternatief super handig.
Ik vind het zelf geen reële B SGW, toch wel iets te makkelijk. Maar de brug is idd aardig ! :j

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:05

Amber_ schreef:
Jaa idd, dan is alternatief super handig.
Ik vind het zelf geen reële B SGW, toch wel iets te makkelijk. Maar de brug is idd aardig ! :j

Vind het altijd lastig om daar over te oordelen aan de hand van fotos, maar als het allemaal echt 80 is zoals in het vp staat aangegeven, is het gewoon B. Maar zo op de foto, lijken de lage hindernissen niet allemaal 60...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:09

Ik heb hem nu 2x meegereden, ik vond het een zware BB. Maar geen B :D
Vergeleken bij Ermelo bijvoorbeeld ;).

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:42

Loetie84 schreef:
Het uit de cross halen van alle moeilijke hindernissen is natuurlijk een beetje raar. Een normaal cross parcours in de SGW dient zo gebouwd te worden dat niet iedereen de finish haalt. Dat mag in een oefencross dan zeker ook wel. Maar omdat het is om te oefenen, mag je dus bij een oefencross doorrijden na drie weigeringen of er gewoon langs als je niet durft...
En waarom veel mensen vallen over onervaren mensen die zonder les aan een oefencross beginnen, is gewoon omdat veel mensen er te makkelijk over denken en als een gek door het parcours gaan. Zo lees ik gister van een meisje dat 2 minuten binnen de tijd binnen was bij de oefencross van Holten. Nou dan heb je echt gas gegeven hoor! En dat is echt niet verantwoord!
Ik cross nu al 2 seizoenen (en heb daarvoor een heel jaar alleen maar gelesd) en heb nog geen een keer op tijd gereden. Het aan de finish komen is veel belangrijker... Steeds vaker komen we nu 'vanzelf' in de buurt van de juiste tijd, vandaar dat we volgend jaar eens met klokje gaan rijden. En nee, ik heb nog nooit een prijsje gereden, maar lol dat wij hebben met zn tweetjes! (en geen blessures...)
Broekelo rijden wij ook niet op tijd. Het is namelijk gewoon stiekum een B cross als je over de hoge hindernissen gaat. Het heet dan wel oefencross, maar hij is vrij serieus. Vergis je dus vooral niet in dat woordje 'oefen'!

Helemaal mee eens!