Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

AnkeVivaldi schreef:Suusie: Zou zoiets je paard niet laten winnen. Wacht desnoods op een ander, veel paarden lopen er dan wel achteraan. Zo spectaculair is de waterbak niet dus zou het gewoon doen hoor!
ik kan ook niet oefenen met een waterbak, anders had ik dat allang gedaan Amber_ schreef:Zensation schreef:Ik vind m niet leuk, persoonlijk misschien. Er zit een alternatief op inderdaad, maar daar gaan we natuurlijk niet voor..
Rare instelling.
Het is een oefen cross... Om te oefenen. Neem aan dat je daarvoor komt en niet voor de prijzen.
Alsof je voor 1e prijs komt...
Zensation schreef:Amber_ : Ik heb alleen gezegd dat IK ze niet leuk vind, en dat ze wat MIJ betreft mogen verdwijnen.
Ik respecteer jou mening ook: "ik vind het juist een superleuke hindernis", dus respecteer mijn mening over dat ik hem niet leuk vind dan ook.
Maar, als jij alle woorden in de weegschaal wil leggen, ook goed!

Amber_ schreef:Zensation schreef:Amber_ : Ik heb alleen gezegd dat IK ze niet leuk vind, en dat ze wat MIJ betreft mogen verdwijnen.
Ik respecteer jou mening ook: "ik vind het juist een superleuke hindernis", dus respecteer mijn mening over dat ik hem niet leuk vind dan ook.
Maar, als jij alle woorden in de weegschaal wil leggen, ook goed!
Zo bedoelde ik het niet !
Maar je zei het, alsof hij eruit moest omdat je absoluut geen Alternatieven wilt nemen. Dan snap ik niet dat je meedoet aan een oefencross. Ik doe nu ook mee met een onervaren pony, dus ik zal de Brug ook niet nemen. Maar dan hoeft hij er van mij nog niet uit.
Amber_ schreef:Jaa idd, dan is alternatief super handig.
Ik vind het zelf geen reële B SGW, toch wel iets te makkelijk. Maar de brug is idd aardig !

. Loetie84 schreef:Het uit de cross halen van alle moeilijke hindernissen is natuurlijk een beetje raar. Een normaal cross parcours in de SGW dient zo gebouwd te worden dat niet iedereen de finish haalt. Dat mag in een oefencross dan zeker ook wel. Maar omdat het is om te oefenen, mag je dus bij een oefencross doorrijden na drie weigeringen of er gewoon langs als je niet durft...
En waarom veel mensen vallen over onervaren mensen die zonder les aan een oefencross beginnen, is gewoon omdat veel mensen er te makkelijk over denken en als een gek door het parcours gaan. Zo lees ik gister van een meisje dat 2 minuten binnen de tijd binnen was bij de oefencross van Holten. Nou dan heb je echt gas gegeven hoor! En dat is echt niet verantwoord!
Ik cross nu al 2 seizoenen (en heb daarvoor een heel jaar alleen maar gelesd) en heb nog geen een keer op tijd gereden. Het aan de finish komen is veel belangrijker... Steeds vaker komen we nu 'vanzelf' in de buurt van de juiste tijd, vandaar dat we volgend jaar eens met klokje gaan rijden. En nee, ik heb nog nooit een prijsje gereden, maar lol dat wij hebben met zn tweetjes! (en geen blessures...)
Broekelo rijden wij ook niet op tijd. Het is namelijk gewoon stiekum een B cross als je over de hoge hindernissen gaat. Het heet dan wel oefencross, maar hij is vrij serieus. Vergis je dus vooral niet in dat woordje 'oefen'!