Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, mijn paard is nu eenmaal erg heet en ik heb gewoon de neiging gewoon flink gas te geven, terwijl het inderdaad beter is om terug te rijden. Je tip heb ik meegenomen in de cross en bijna alles uit draf gereden, behalve een stuk of 2/3 hindernissen waar ze net wat beter aantrok.

hetismij schreef:Of paarden die bij het losspringen al 10x weigeren terwijl die hindernissen wel vaak geoefend zijn in de lessen en nou niet heel hoog waren ofzo en dan vervolgens wel doodleuk die 'enorme' bomen op de galoppeerbaan gaan aanrijden.. Dat zou denk voor volgend jaar misschien wel kunnen worden meegenomen om te kijken hoe je dat soort situaties zou kunnen oplossen. Inderdaad misschien door gewoon 2 groepen te maken (of drie) laag, midden, hoog en dan de moeilijkere hindernissen inderdaad afvlaggen ofzo bij de lagere klasses. Ik vind het gewoon sneu voor sommige van die paarden, krijgen ze zo op hun kop terwijl de fout bij de ruiter ligt. (niet dat ik nou zo hoogstaande rijkunsten heb, maar heb wel het idee dat ik eerlijk met mn paarden omga)
Om het even positief te bekijken: Er waren ook een hele hoop combinaties die wel gewoon supernetjes en beheerst en leuk door het parcours gingen!
Edit: @ Jetske, ja ik heb dat stukje film ook echt een aantal keer teruggekeken om te luisteren of ik het nou echt goed hoorde, heb me kapot gelachen

4 weken terug had hij dit ook in eens in de les (weet niet of er bokkers bij mij in de les zitten? op woensdag de eerste les, iig die mensen zouden het kunnen bevestigen
) je kunt er als mens naast gaan staan, als paard naast gaan staan etc etc etc maar als hij besluit niet te gaan gaat gewoon niet...

MargreetW schreef:Nou die laatste 3 van nr. 88 had je hier niet neer hoeven te zetten, daar springen toch heel echt de tranen van in je ogen.
komt helemaal goed. KM maken is het beste! moeten ik en mijn paardje ook nog doen. die vond het terrein ook super spannend!
Nou had dat theoretisch gezien best gekund, maar ik had hem natuurlijk 2x nodig.hetismij schreef:Er waren wel veel mensen die geen rugnummerhouder hadden ja, ik denk dat wel 6 mensen die van mij wilden lenenNou had dat theoretisch gezien best gekund, maar ik had hem natuurlijk 2x nodig.
@ M_D_H, misschien was mijn reactie een beetje voorbarig, want dat soort situaties kunnen natuurlijk ook. Ik weet natuurlijk ook niet hoe jij rijd en hoe jouw paard doet, maar aan wat ik gisteren gezien heb blijf ik erbij dat het voor die combinaties die wel 10x weigerden en wel de hoge bomen deden gewoon een beetje te hoog gegrepen was.
@ Resi_lover, supercool de eerste foto ben ik!
ik zou doorgaans ook zeggen dat het een beetje hoog gegrepen is