[SGW] Renswoude crosstraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Re: Renswoude crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:11

Dan ben ik blij dat je hier even een reactie geeft, want dan heb ik er ook een gezicht bij. En daarom schreef ik ook dat jij het goed oppakte. En de tip was zeer zeker goed bedoeld.
Mijn opmerking over het niveau was niet specifiek naar jou gericht maar meer naar de dames die, net als jij dus, onervaren zijn en dan al bij het inrijden en inspringen van start gaan alsof ze minimaal een 1* moeten rijden.
En daarvan waren er ook een aantal die, ondanks de opmerkingen van Gert Naber, toch de zwaardere hindernissen pakten.

Veel trainingen bezoeken en af en toe een oefencross rijden, dan komt de rest vanzelf wel. En nooit overmoedig worden.
Veel succes!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:39

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:57

_Noor schreef:
Dank je Cindy!
Noa, Jer is niet zo groot hoor. Krap 1.66, maar wel bodybuilder en op het moment flink te zwaar... Misschien vertekend dat :D

Werkelijk!!! Hij lijkt huge in het echt!
Mooi bodybuilder paard idd!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:02

Saar Saar, ik hoop dat je het niet vervelend vond in ieder geval!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:35

Nee ik vond het zeker niet vervelend! Het was een goede tip :) , mijn paard is nu eenmaal erg heet en ik heb gewoon de neiging gewoon flink gas te geven, terwijl het inderdaad beter is om terug te rijden. Je tip heb ik meegenomen in de cross en bijna alles uit draf gereden, behalve een stuk of 2/3 hindernissen waar ze net wat beter aantrok.

Heb ook gewoon de 'lage' route gesprongen, behalve bij die trakheners, want ik vond de trakhener haast makkelijker dan de sloot (dat had ze nog nooit gesprongen).
We starten niet voor niets dit jaar nog onofficieel, gewoon om al die stress op wedstrijden kwijt te raken. Daarom probeer ik ook zoveel mogelijk 'verschillende' wedstrijden/disciplines te starten, gewoon om die kilometers te maken. Iedereen moet ergens beginnen, en ik sta altijd open voor tips! :D
Vooral mijn houding is ook nog niet echt zoals het wezen moet...

Afbeelding

En CindyUniek heeft ons achterste er ook nog mooi opgezet :=
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xSaarSaar op 08-07-12 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:50

Hahaha ik heb ook die billenfoto het bos in!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:57

hahaha ja ik stond boven op die berg, sommigen sprongen m verder naar rechts dan had ik soms net wel het hele paard en sommigen namen die grote boomstam rechtdoor :D

en als er even niemand vanuit het water kwam, dan maar diegen die erin gaan whahaha

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:58

Je houding is wel te verklaren als je ziet met welke vaart je paard op de hindernissen af gaat ;-)
Eerst controle, dan de hindernissen :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:19

ik kwam er gister in eens achter dat het de 7de was en dat ik op mijn werk zat en ik had moeten door geven dat ik niet naar de oefencross kon ivb met vervoer... lekker handig weer, maar ik had ik zoveel aan me hoofd de laatste tijd, het is er gewoon bij ingeschoten :o

hetismij schreef:
Of paarden die bij het losspringen al 10x weigeren terwijl die hindernissen wel vaak geoefend zijn in de lessen en nou niet heel hoog waren ofzo en dan vervolgens wel doodleuk die 'enorme' bomen op de galoppeerbaan gaan aanrijden.. Dat zou denk voor volgend jaar misschien wel kunnen worden meegenomen om te kijken hoe je dat soort situaties zou kunnen oplossen. Inderdaad misschien door gewoon 2 groepen te maken (of drie) laag, midden, hoog en dan de moeilijkere hindernissen inderdaad afvlaggen ofzo bij de lagere klasses. Ik vind het gewoon sneu voor sommige van die paarden, krijgen ze zo op hun kop terwijl de fout bij de ruiter ligt. (niet dat ik nou zo hoogstaande rijkunsten heb, maar heb wel het idee dat ik eerlijk met mn paarden omga)

Om het even positief te bekijken: Er waren ook een hele hoop combinaties die wel gewoon supernetjes en beheerst en leuk door het parcours gingen!

Edit: @ Jetske, ja ik heb dat stukje film ook echt een aantal keer teruggekeken om te luisteren of ik het nou echt goed hoorde, heb me kapot gelachen :)

hier wil ik even op reageren :)
mijn allerliefste (niet brave) pony heeft dit soort geintjes ook :)
die kan in eens van uit het niets besluiten dat hij vandaag niet gaat springen, dan kan ik in zo'n geval alles goed doen, maar dan doet hij het gewoon niet :( 4 weken terug had hij dit ook in eens in de les (weet niet of er bokkers bij mij in de les zitten? op woensdag de eerste les, iig die mensen zouden het kunnen bevestigen :P) je kunt er als mens naast gaan staan, als paard naast gaan staan etc etc etc maar als hij besluit niet te gaan gaat gewoon niet...
echter, kan hij dit soort geintjes in eens doen, maar hij kan er ook in eens mee ophouden...
dus waarom, als meneer besluit het nodig te vinden zo'n bui tijdens het inrijden te krijgen, maar is die bui/streken alweer vergeten in het parcours, waarom zou ik dan niet die hoge bomen aan rijden?
als ik weet dat hij het kan en dat zijn bui voorbij is, dan kan ik dat toch gewoon doen?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:47

Nou die laatste 3 van nr. 88 had je hier niet neer hoeven te zetten, daar springen toch heel echt de tranen van in je ogen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:57

MargreetW schreef:
Nou die laatste 3 van nr. 88 had je hier niet neer hoeven te zetten, daar springen toch heel echt de tranen van in je ogen.

tjah je weet niet waarom die omhoog komt en sowieso omhoog komen is niet braaf dus verdient nu eenmaal straf, klaar.
maar een fijn beeld is het niet, ook die laatste 2 fotos is geen fijn beeld... :n

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:04

Nou dan hoop ik maar voor jou dat de overige mensen die deze foto's zien er net zo over denken als jij.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:07

omdat??

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:19

Saar, volgens mij stond ik naast jou bij de trailers. Was dus ook nog gelukt met het bevestigen van je nummer met tape of zoiets? fijn dat je zo lekker gereden hebt! ;) komt helemaal goed. KM maken is het beste! moeten ik en mijn paardje ook nog doen. die vond het terrein ook super spannend!

Weet iemand of de trainingen bij gert boonzaaijer al voorbij zijn en of er een nieuwe reeks komt?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:20

Oh dat kan wel, jullie hadden een hondje mee toch? Tape is nog gelukt, hechtpleisters zijn blijkbaar niet alleen handig voor wonden. :')

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:24

xSaarSaar schreef:
Oh dat kan wel, jullie hadden een hondje mee toch? Tape is nog gelukt, hechtpleisters zijn blijkbaar niet alleen handig voor wonden. :')

ja onze mascotte was mee haha :D

Super! haha met pleisters.. :') heel creatief!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:28

xSaarSaar schreef:

:') _O-

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:04

Er waren wel veel mensen die geen rugnummerhouder hadden ja, ik denk dat wel 6 mensen die van mij wilden lenen :) Nou had dat theoretisch gezien best gekund, maar ik had hem natuurlijk 2x nodig.

@ M_D_H, misschien was mijn reactie een beetje voorbarig, want dat soort situaties kunnen natuurlijk ook. Ik weet natuurlijk ook niet hoe jij rijd en hoe jouw paard doet, maar aan wat ik gisteren gezien heb blijf ik erbij dat het voor die combinaties die wel 10x weigerden en wel de hoge bomen deden gewoon een beetje te hoog gegrepen was.

@ Resi_lover, supercool de eerste foto ben ik!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:12

hetismij schreef:
Er waren wel veel mensen die geen rugnummerhouder hadden ja, ik denk dat wel 6 mensen die van mij wilden lenen :) Nou had dat theoretisch gezien best gekund, maar ik had hem natuurlijk 2x nodig.

@ M_D_H, misschien was mijn reactie een beetje voorbarig, want dat soort situaties kunnen natuurlijk ook. Ik weet natuurlijk ook niet hoe jij rijd en hoe jouw paard doet, maar aan wat ik gisteren gezien heb blijf ik erbij dat het voor die combinaties die wel 10x weigerden en wel de hoge bomen deden gewoon een beetje te hoog gegrepen was.

@ Resi_lover, supercool de eerste foto ben ik!

snap ik hoor :) ik zou doorgaans ook zeggen dat het een beetje hoog gegrepen is :)
de pony en ik zijn gewoon een apart geval :+
zo heb ik 1,5 maand ook een ongeluk met hem gehad :+
meneer besloot in eens midden in het springparcours, terwijl hij al bezig was met de afzet voor de sprong dat hij geen zin meer had dus draaide om :+
gevolg ik lag er door de plostelinge draai half naast, gevolg meneer schrok zich door omdat er iets naast hem hing met rodeobokken tot gevolg, gevolg deesje werd leihard gelanceerd en haar hele lichaam was zwaar gekneusd :+
fijn, zo'n pony :') _O-

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:14

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 22:20

haha hecht pleisters :') wij deden het ook met tape heel fijn als je nog geen hesje hebt voor je nummer :+
lois dankje voor de foto's, die laatste drie ben ik :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:23

Mooi filmpje bianca1980! Is wel een heel fijn paard volgens mij, alleen ze oogt wat sterk, maar dat is volgens mij gewoon enthousiasme :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:27

Hetismij @ klopt, ze wil heel graag en wat ze ziet gaat ze op af, het bit nu met mijn 57 kg doet haar niet zoveel.... :D maar daar moeten we nog even iets anders mee....

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 06:58

Mooi filmpje Bianca!