Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
callippo schreef:Wat een fijne starttijden! Complimenten aan de organisatie, die onze 'do it for the horse' groep fijn bij elkaar gepland heeft, ondanks dat we allemaal apart ingeschreven hebben.
Wij starten rond half 3- 3 uur, allemaal bitloos.
Laatste crosser start rond 4 uur, dus kan er best even een uurtje tussenuit piepen onder het mom van "even buiten uitstappen"
)

Hoe laat moest jij Loetie? Anders stap ik wel een rondje mee
haha..
. Aangezien de cross een minuutje of 5 is en het springen zeker niet meer dan dat, vond ik dat er best een normaal bosritje achter aan kan. Normaal loopt ze ook zo 2 a 2,5 uur als we naar buiten gaan.)
haha..
En anders slenteren we lekker een stukkie door het bos...
haha.. Loetie84 schreef:nee, je hebt er niet overheen gelezen. Er is nog geen tijd gesteld. Wat ik wel gelezen heb is dat er een rondje gereden wordt waarop de tijd wordt gebaseerd?
Wanneer men het pony-tempo aan zou houden voor de lange cross (420 m/m) kom je op 5 minuut 14 uit als ideale tijd. Ik gok dat het ongeveer zo iets gaat worden.
Sonja schreef:We hebben de precieze afstand nog niet, ik rij 'm zaterdag met gps en tijdwaarneming, met hetzelfde paard als vorig jaar (fjord, 1.50 hoog, sportconditie, grote galoppade). Toen waren er ik geloof 4 die de tijd gehaald hebben, de rest zat er (ver) onder. Ik zal me dus een beetje inhouden dit jaar, en mijn tijd middelen met de gemiddelde snelheid voor een beginnerscross. Er zitten nl. aardig wat echt smalle paadjes en draaitjes bij.
Voor de middencross geldt dat de ideale tijd ligt op een normaal handgaloptempo waarbij alle alternatieven genomen worden ipv de sprongen. Dit ivm de manegepaarden en -ruiters die verplicht zijn om de alternatieven te nemen.
Sonja schreef:O je zult vast niet verdwalen en opgegeten worden door inboorlingen als je niet verkent, maar persoonlijk vind ik het altijd wel fijn om te weten op wat voor bodem ik ga rijden etc zodat ik weet waar ik verantwoord gas kan geven en waar ik het liever wat rustiger aan doe
dus je hoort me wel komen
Loetie84 schreef:Marjo89 schreef:ik doe mee met mijn valk kleurige pony (bitloos)
O jakkie, ik moet er niet aan denken om bitloos te crossen. Daar wordt die van mij toch een beetje te enthousiast voor tijdens de cross ben ik bang! Wel knap hoor dat je het doet...
Sonja schreef:Toen waren er ik geloof 4 die de tijd gehaald hebben, de rest zat er (ver) onder. Ik zal me dus een beetje inhouden dit jaar, en mijn tijd middelen met de gemiddelde snelheid voor een beginnerscross.