[SGW] wie doen er 30 oktober ook mee aan de oefencross in Holten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Re: wie doen er 30 oktober ook mee aan de oefencross in Holten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 08:44

Ik was een beetje laat met inschrijven, maar ik kan gelukkig nog meedoen! Ben benieuwd naar onze tijd!

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 08:57

callippo schreef:
Wat een fijne starttijden! Complimenten aan de organisatie, die onze 'do it for the horse' groep fijn bij elkaar gepland heeft, ondanks dat we allemaal apart ingeschreven hebben.
Wij starten rond half 3- 3 uur, allemaal bitloos.

Dan zal ik jullie groep wel zien bij het inrijden. Ik start ook rond half 3.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:03

Misschien sta ik dan ook al wel te kijken, maar ik plak er misschien nog even ritje door het bos achteraan. Zag dat er onwijs mooie uitrij mogelijkheid is vanaf de manege, dus kan de verleiding haast niet weerstaan om er nog even van te genieten als het net zulk mooi weer is als afgelopen weekend :D Laatste crosser start rond 4 uur, dus kan er best even een uurtje tussenuit piepen onder het mom van "even buiten uitstappen" :P)
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 25-10-11 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:04

Groot gelijk Loetie, de omgeving is prachtig daar :j

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:07

Sonja schreef:
Groot gelijk Loetie, de omgeving is prachtig daar :j

Ik neem aan dat je vanaf de manege bijna zo het ruiterpad op loopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:15

Yep, precies 600 meter tot het bos :j
We wijzen je de weg wel even zondag. Of afhankelijk van hoe laat je gaat en hoeveel ik te doen heb, rijd er misschien ook wel iemand gezellig met je mee, als je dat wilt tenminste.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:18

Ja hoor, gezellig als er mensen mee gaan! Ik moet om kwart voor 2 springen en daarna dus het bos even in met goed weer. Dus denk dat ik dan uiterlijk rond 2 uur weg wil ofzo? Dus als er mensen zijn die rond die tijd aan willen haken: gezellie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:25

Even op de site gekeken, maar mijn vriendin start op een van mijn paarden om 14.44 en moet om 15.36 springen.
Jammer, anders had ik het wel leuk gevonden om even mee te rijden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:08

he, das jammer! Om daarna te gaan is ook weer zo laat ;(

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:25

Ik moet om 13.20 cross en 13.50 springen :D Hoe laat moest jij Loetie? Anders stap ik wel een rondje mee ;) haha..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:35

2 minuten voor jou Sha_r0n! Komt mooi uit dan!

(ik zei wel 'uitstappen', maar kan ook wel zijn dat ik even een stukje het gas er op gooi hoor (lekker drafje zeker en waar kan even een lekker handgalopje), als het terrein het toelaat :o . Aangezien de cross een minuutje of 5 is en het springen zeker niet meer dan dat, vond ik dat er best een normaal bosritje achter aan kan. Normaal loopt ze ook zo 2 a 2,5 uur als we naar buiten gaan.)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:38

Haha ik moet maar zien hoe de conditie van mij op dat moment is.. haha.. Op zich kan ze prima een wedstrijdje lopen maar dit is nieuw voor haar en dan wil ze zich nog wel eens opfokken ;) haha..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:42

We zien wel wat het wordt Sha_r0n! Klein drafje moet wel kunnen toch ;) En anders slenteren we lekker een stukkie door het bos...

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:48

Misschien lees ik eroverheen, maar wat is de ideale tijd voor de lange cross (2200 meter)?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:54

nee, je hebt er niet overheen gelezen. Er is nog geen tijd gesteld. Wat ik wel gelezen heb is dat er een rondje gereden wordt waarop de tijd wordt gebaseerd?
Wanneer men het pony-tempo aan zou houden voor de lange cross (420 m/m) kom je op 5 minuut 14 uit als ideale tijd. Ik gok dat het ongeveer zo iets gaat worden.
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 25-10-11 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:02

Loetie: haha jaa gewoon een rustig rondje moet zeker kunnen maar we zien wel hoe de paarden er dan op het moment aan toe zijn ;) haha..

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:06

Loetie84 schreef:
nee, je hebt er niet overheen gelezen. Er is nog geen tijd gesteld. Wat ik wel gelezen heb is dat er een rondje gereden wordt waarop de tijd wordt gebaseerd?
Wanneer men het pony-tempo aan zou houden voor de lange cross (420 m/m) kom je op 5 minuut 14 uit als ideale tijd. Ik gok dat het ongeveer zo iets gaat worden.

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:18

We hebben de precieze afstand nog niet, ik rij 'm zaterdag met gps en tijdwaarneming, met hetzelfde paard als vorig jaar (fjord, 1.50 hoog, sportconditie, grote galoppade). Toen waren er ik geloof 4 die de tijd gehaald hebben, de rest zat er (ver) onder. Ik zal me dus een beetje inhouden dit jaar, en mijn tijd middelen met de gemiddelde snelheid voor een beginnerscross. Er zitten nl. aardig wat echt smalle paadjes en draaitjes bij.

Voor de middencross geldt dat de ideale tijd ligt op een normaal handgaloptempo waarbij alle alternatieven genomen worden ipv de sprongen. Dit ivm de manegepaarden en -ruiters die verplicht zijn om de alternatieven te nemen.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:21

Sonja schreef:
We hebben de precieze afstand nog niet, ik rij 'm zaterdag met gps en tijdwaarneming, met hetzelfde paard als vorig jaar (fjord, 1.50 hoog, sportconditie, grote galoppade). Toen waren er ik geloof 4 die de tijd gehaald hebben, de rest zat er (ver) onder. Ik zal me dus een beetje inhouden dit jaar, en mijn tijd middelen met de gemiddelde snelheid voor een beginnerscross. Er zitten nl. aardig wat echt smalle paadjes en draaitjes bij.

Voor de middencross geldt dat de ideale tijd ligt op een normaal handgaloptempo waarbij alle alternatieven genomen worden ipv de sprongen. Dit ivm de manegepaarden en -ruiters die verplicht zijn om de alternatieven te nemen.

Is het trouwens raadzaam om te verkennen, of is het allemaal zo goed aangegeven dat je wel rondkomt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:23

O je zult vast niet verdwalen en opgegeten worden door inboorlingen als je niet verkent, maar persoonlijk vind ik het altijd wel fijn om te weten op wat voor bodem ik ga rijden etc zodat ik weet waar ik verantwoord gas kan geven en waar ik het liever wat rustiger aan doe ;)

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 11:25

Wij gaan ok eerst verkennne, vind ik wl zo verstandig. Wat Sonja ook zegt, dan weet je ook bijvoorbeeld waar de bodem zwaar is of glad.
Ben benieuwd of we een beetje bij de tijd in de buurt gaan komen met onze korte pootjes :D

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:27

Sonja schreef:
O je zult vast niet verdwalen en opgegeten worden door inboorlingen als je niet verkent, maar persoonlijk vind ik het altijd wel fijn om te weten op wat voor bodem ik ga rijden etc zodat ik weet waar ik verantwoord gas kan geven en waar ik het liever wat rustiger aan doe ;)

Vind ik persoonlijk ook. Dus ik denk dat we met de Peggeclub uit Hengelo gezellig even komen verkennen... (Kan dat zaterdagmiddag?) Ik moet natuurlijk winnen met die ouwe van me _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:30

Ik weet niet of alle draden zaterdagmiddag al open zullen zijn, maar zo niet dan kun je er wel aardig omheen lopen en in ieder geval zien waar je gaat rijden en hoe de bodem daar is.
Alleen ff uitkijken met de tijdrijder, maar ik heb een redelijk dragend stemgeluid := dus je hoort me wel komen ;)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:13

Loetie84 schreef:
Marjo89 schreef:
ik doe mee met mijn valk kleurige pony (bitloos)

O jakkie, ik moet er niet aan denken om bitloos te crossen. Daar wordt die van mij toch een beetje te enthousiast voor tijdens de cross ben ik bang! Wel knap hoor dat je het doet...

Mijn pony kent niet anders Hihi.
Ze is onwijs braaf. En wij rijden bijna elke dag buiten bitloos en in de bak net zo.
Zal vanavond wel even foto plaatsen van nicky

De cross ken ik al, 2 jaar terug mee gedaan met mijn andere pony

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:32

Sonja schreef:
Toen waren er ik geloof 4 die de tijd gehaald hebben, de rest zat er (ver) onder. Ik zal me dus een beetje inhouden dit jaar, en mijn tijd middelen met de gemiddelde snelheid voor een beginnerscross.

Ja Sonja, hou jij je ff een beetje in?! Anders kan ik geen bosritje meer maken na afloop met Sha_r0n he! :o