[SGW] Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:20

Jeetje, wat een discussie maar wel een hele goeie.
Vorig jaar in de Vlietlanden was er 1 hindernis met briefje waar Pleun ook nog uitgebreid uitleg bij gaf, en ook HJL stond erbij. Maar wat Pleun vertelde stond niet helemaal zo op de briefjes dus eind van het liedje was dat er een heleboel werden uitgesloten en dat tenslotte maar de hele hindernis uit de uitslag werd gehaald.

Maar hoe je het ook bekijkt, als er iets verandert gewoon briefjes erbij. Gemakkelijker kunnen we het niet maken en je houdt gewoon een heleboel mensen tevreden, zeker de beginnende crossers.

Carmen85

Re: Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:22

haha wat een discussie over die hindernis en wel/geen briefjes. Ik zal er verder maar niet op reageren.

Wat ik wel even kwijt wil:

Ruud is de beste!! *\o/* Hij heeft mijn uitslagen gecontroleerd met de protocollen en daar was inderdaad iets niet helemaal goed gegaan. De federatievertegenwoordiger geeft dat nu door aan de KNHS. Hopelijk gaan ze daar akkoord. Echt top dat de organisatie dit nog gecheckt heeft. En ik zal nooooit weer weggaan voordat de uitslagen bekend zijn.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:25

Goed nieuws Carmen, ik heb je de uitgebreide uitleg al via pb gegeven ;)

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:27

Ik had het gelezen roos, dank je wel! had er ook op gereageerd. Top dat je e.e.a. verduidelijkte voor mij!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:30

Ruud Rules! :D
Toppie Carmen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:36

Carmen85 schreef:
Ik had het gelezen roos, dank je wel! had er ook op gereageerd. Top dat je e.e.a. verduidelijkte voor mij!

Weet ik, maar daarom was ik zo zeker van mijn zaak.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:07

Tjeeminee wat een discussie! Ik ben het helemaal met Margreet eens dat het gewoon veel duidelijker en handiger is om wel briefjes op te hangen! Wat ik wel erg jammer vind is dat sommige mensen vd organisatie zich nogal aangevallen voelen als dit ter sprake wordt gebracht, ik zou juist als organisatie blij zijn met input van de deelnemers en hier niet steeds een weerwoord op gaan geven.

@ Roos. Ik heb in hetzelfede cursus groepje gezeten als jullie crossbouwer, de examens worden enkele dagen voor de wedstrijd afgenomen. Op woensdag of donderdag had ik ook nog geen briefjes bij de hindernissen hangen (ivm vandalisme) maar tijdens mijn examen werd wel.duidelijk aangegeven dat dit wel wenselijk is! (En ja zonder te pochen, ik ben ook met een lovende beoordeling geslaagd) ik vind het zeker voor de ruiters die toch erg veel steun hebben aan deze beschriijvingen (ongeacht veel of weinig ervaring) jammer dat Ronald hier geen rekening mee houd.

Sim, sorry dat ik het zeg maar ik vind het van jou toch wel erg kort door de bocht om tegen Evie te zeggen dat ze maar had moeten stoppen. Haar reactie was juist de goede, nl rijden! Maar ik kan me wel voorstellen dat ze zich hier achteraf, juist omdat ze nog jong is en geen jarenlage ervaring heeft, vreemd over voelde.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:13

billy1 schreef:
@ Roos. Ik heb in hetzelfede cursus groepje gezeten als jullie crossbouwer, de examens worden enkele dagen voor de wedstrijd afgenomen. Op woensdag of donderdag had ik ook nog geen briefjes bij de hindernissen hangen (ivm vandalisme) maar tijdens mijn examen werd wel.duidelijk aangegeven dat dit wel wenselijk is! (En ja zonder te pochen, ik ben ook met een lovende beoordeling geslaagd) ik vind het zeker voor de ruiters die toch erg veel steun hebben aan deze beschriijvingen (ongeacht veel of weinig ervaring) jammer dat Ronald hier geen rekening mee houd.

Wenselijk of verplicht? Want daar gaat de discussie eigenlijk om. ;)
Dat het voor de ruiters fijn is als er briefjes hangen met wat er gaat veranderen/hoeveel er verlaagd wordt (hoewel dat dus ook in de reglementen staat), staat m.i. niet ter discussie.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:17

Dat zal ik moeten opzoeken Noor.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:19

Ik ben het wel met Sim eens :o Evie doet overkomen of ze voor een levensgevaarlijke cross is gezet. Als ik dat zo zou ervaren, dan was ik ermee gestopt en dat is imo veel beter dan rijden. Alleen mag ik hier blijkbaar geen afwijkende mening hebben, wordt ik eerst in het hk topic door je te kakken gezet, begin je me nu weer aan alle kanten aan te vallen.

Verder oordeel je over een wedstrijd (hk topic) waar je niet bij bent geweest en het alleen met de informatie doet van horen zeggen. Wat er werkelijk allemaal is gebeurt, wat er allemaal nog meer gezegd is en wat er allemaal geregeld moest worden door problemen bij de KNHS, daar heb jij en bijna niemand hier weet van. Het is wel heel makkelijk om dan de hele organisatie en wedstrijd als K U T te bestempelen.

Daarnaast blijf ik erbij dat de ruiter ook verplicht is om te weten waar hij mee bezig is. Als je promoveert naar een klasse hoger kijk je toch wat dat inhoud. Voor dressuur kijk je toch ook wat er verlangt wordt, voor springen wil je toch ook weten hoe hoog en breed het staat, waarom dan niet voor een cross????

Je hoeft het niet op te zoeken, de link van het algemeen regelement is hier al door mij geplaatst

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:19

Ben ik wel benieuwd naar :j . Zie in dat kader ook de post van Roos op de vorige pagina, waarin ze een stukje reglement aanhaalt en wij ons dus afvragen hoe dat geïnterpreteerd moet worden.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:39

Roos ik weet niet wat ik je heb aangedaan waardoor jij het gevoel hebt dat ik je te kakken zet en jou aanval. Vind het wel erg jammer.

Als je mijn bericht goed leest vorm ik geen mening over de wedstrijd en zeg ik zeker niet dat de wedstrijd of organisatie k*t is.

Ik snap werkelijk niet waarom jij je zo aangevallen voelt maar ik ga er in het vervolg rekening mee houden want ik ben absoluut niet van plan ruzie te gaan maken via bokt.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:41

Roos :(:)
Ik denk dat het ook niet gaat over de hoogte, die moet iedereen gewoon weten, helemaal mee eens. Ik denk dat het gaat om veranderingen, wij hebben bv. ook gevraagd of en wat er nog bij het aambeeld ging veranderen en daar is gezegd dat hij wel op 1 galopsprong bleef staan maar wel voor de L goed werd aangepaald. Zulke informatie vind ik dat je op een briefje erbij moet doen. Vooral voor B ruiters kunnen sommige hoge hindernissen veel vragen oproepen.
Als er een dikke Z hindernis staat weet je als L ruiter best dat die lager gaat maar zonder briefje weet je niet of de hindernis zelf daardoor ook veranderd.
Wat Evie betreft, ik heb de cross niet gelopen dus ik weet niet of de "dikke oxer" alleen verlaagd is voor de M of dat Evie zelf heeft aangenomen dat het ws wel een stijl zou worden.
Is wat niet verplicht is kan soms wel erg wenselijk zijn.

Roos, wat jij en de organisatie in de dagen voor de cross allemaal nog even hebben moeten regelen en kunnen regelen dat zegt meer over de kwaliteiten van jullie dan van de KNHS!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:50

Ik weet ook niet waarom al mijn berichten worden uitvergroot en als raar/onzin worden afgedaan.

Heb ook geen zin in ruzie en al zeker niet via een forum, kom daardoor ook niet meer in de HK.

Ik heb het regelement vanochtend bekeken en een deel hier dik gedrukt neergezet met bij behorende link. Daar wordt dan helemaal aan voorbij gegaan.

Margreet, er stond een briefje bij het aambeeld dat hij voor het M meer werd aangeleund en voor het L werd verlaagd en nog meer werd aangeleund. Ik heb dat briefje zelf geschreven en op de paal geschroefd, dus die informatie was er wel degelijk. Ook zijn er briefjes opgehangen met dikke boom komt voor het B/L hier te liggen en ook dat het hoefijzer voor het B een wal werd. Daarnaast heb ik ook nog de laatste wijzigingen bij de start van de Z cross (wijzigingen voor het Z) en bij de start voor de B/L/M geplakt.

Dus dat er helemaal geen informatie was klopt niet en als Evie eerlijk is dan geeft ze dat ook gewoon toe. Het was misschien wat weinig, maar zolang er geen veranderingen zijn aan de hindernis zijn hoeft het dus niet en daar is het waar het nu om draait.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:56

Ja muti, de aanpassing van het aambeeld stond er wel bij hoor :j .

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:58

Oei Roos, stom van mij. Maar ik heb ook de cross niet gelopen en heb het er wel met je over gehad. Dit kun je dus beschouwen als zijlijn commentaar. :o

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:59

Gezellige boel hier :Y)
Toch begrijp ik beide kanten hier in wel :j

Ik denk dat iedereen het goed voor heeft met deze wedstrijd en tips en aanpassingen altijd mee genomen kunnen worden voor een volgend jaar. Wordt dit niet aangenomen door bijv een parcourbouwer of een ander is het natuurlijk altijd een idee om even bij het KNHS te informeren.
Als sommige ruiters dit nou fijn vinden?

Uiteindelijke als alles doormiddel van bijv deze discussie in een vergadering of bij een knhs besproken wordt en een wedstrijd hier ieder jaar doormiddel van tips etc beter van wordt zie ik het probleem niet :Y)
Denk dat je dit soort "commentaar" niet als te zwaar moeten wegen, uiteindelijk is het allemaal goed bedoeld :j

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:00

er is een spreekwoord Margreet.......... en die ken jij ook. :+
Gelukkig is alles goed bedoeld, ook al wordt er verschillend over gedacht.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:01

Als verhogen of verlagen geen wijziging zou zijn en dus niet hoeft te worden aangegeven, kun je ook nooit van tevoren controleren of niet hoger dan maximaal toegestaan wordt gebouwd, en dan heb je niet zoveel aan die kennis van de toegestane afmetingen van de hindernissen.

Ik vind het juist van een goede concentratie getuigen dat je bij het aanrijden op de hindernis beseft dat hij breder is dan je dacht en je bedenkt dat je dus méér moet rijden om de hindernis foutloos te kunnen nemen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:02

Nou, en ik was alleen maar benieuwd hoe de reglement geïnterpreteerd moet worden... -O-

SGWUppie: het controleren of niet hoger dan maximaal toegestaan is gebouwd, is een taak van de TA toch?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:03

SGWuppie, dan volgt er een standaard opmerking: "hindernis wordt in hoogte en breedte aan de klasse aangepast" o.i.d. En daar heb je dus ook niets aan.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:06

Laten we 1 ding niet vergeten dat én de oefencross en beide wedstrijddagen heel goed verlopen zijn met prachtig weer en dat de organisatie een groot compliment verdient voor alles wat er geregeld is en vooral wat er op het laatste moment nog even geregeld moest worden.
Noor crosst nu 2 jaar en ik heb nog geen enkele verslag gezien met alleen maar positief commentaar, en dat zal nooit lukken ook.
Ik heb 2 mooie dagen gehad en ik denk de meeste mensen die er geweest zijn ook.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:07

Daar ben ik het helemaal mee eens Margreet!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:08

Maar nu staat er bv oxer wordt voor het L 90 cm hoog en 80cm breed, gaat er nu even niet over of het handig is of niet. Als deelnemer ga je er van uit dat het zo staat, maar je kan het als je vroeg start niet meer nameten en weet dus op dat moment ook niet of het werkelijk zo is. Ook een TA, federatievertegenwoordiger kan het niet meer zien. Zelfs een crossbouwer is afhankelijk van zijn bouwploeg en kan niet op alle punten tegelijk zijn.

Ik wil er alleen mee zeggen, dat de bedoeling nog zo goed kan zijn, de uitvoering is misschien niet zoals aangegeven op het kaartje.

Texelse was me voor zie ik.

Noor ik was ook wel benieuwd naar de interpretatie van het regelement.

Margreet, je hebt helemaal gelijk, maar als er hier onwaarheden worden geplaatst dan kan ik daar niet zo goed tegen. Ik kwak ook niet alles op bokt, omdat sommige dingen andere kunnen schaden ;)
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 23-08-11 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:08