[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:47

Oh oké, bedankt :) Ze heeft niet stil gestaan, ging alleen uit de stap. Wel jammer dat het er niet bij stond in de uitslagen lijst.. Daar stond op de 1e lijst dat ik foutloos was en op de 2e ( waarvan ze zeiden dat die definitief was) dat ik 1 weigering had.
Er zijn zat mensen, ook hier op bokt, die het wel hebben gezien. Ze ging uit stap. Heb het ook op de film ( die moet ik nog krijgen)

Maar goed, so be it. Ik heb het wel leuk gehad :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:06

Afbeelding

Ja, dat is um :j Hij lag nogal ver, ik moest tot over mn knieën het water in haha. Maar ik heb hem afgeleverd bij de hindernisjury van het water, maar hij was kapot, groot deel gescheurd. Dus ben bang dat je dr niets meer aan hebt ;(

Nessah

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:07

@amber: Was zeker een gezellig dagje.. Toot was echt stoer!
@Binckydenice: jammer van het water..
@lielle: Echt super dat je 1e was.. Heel leuk voor je!
@Jetske_: Moest echt lachen om jou beker! Echt groot! Top hoor!
@_Jessie: Bedankt voor je foto!
@_Jitske_: Gave foto's van die afsprong!
@magicsanne: Jammer van de weigering op de laatste sprong! Leuk van die kleine pony dat die alles zo goed deed!
@pol013: Fijn dat de dressuur en het springen zo goed ging. Gefeliciteerd met je winst!
@TeeGee: Ik ga de filmpjes straks uploaden :)
@peanutbutter: Gave foto van de afsprong!
@Eefiesvenna: Balen van je weigeringen..Hartslag wel goed dus :)
@Motje11: Fijn dat het zo goed ging. Netjes ook die hartslag als je toch flink door gereden hebt. Mooi dat Tornado ook goed ging!
@Corien: Echt top van je 5e plaats! Het zag er top uit.
@Paul_H: fijn dat Anne met prijs is thuis gekomen.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:08

Balen Agnes, dat je een tweede weigering aangerekend hebt gekregen!

Ja het is nogal een groot ding :Y)
Afbeelding
Vooral als je dat lintje van de 2e prijs in het gewone klassement, die ik ook had gewonnen, ernaast houd. Dat is echt een l.ullige lintje dan :')

Ik zie trouwens dat ik precies op de optimale tijd ben gefinisht! (ik wist dat ik erbinnen was, maar niet dat we zó precies op de tijd zaten :)) ) Vorig jaar met Bambi zat ik ook precies op de ideale tijd, doen we toch goed :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:13

Saskiastar, waar staat dan in vredesnaam dat je er niet in stap op mag? Ik zou jou echt niet als h.jury willen hebben op een hindernis die ik moet springen...
Nessah, de hindernisjury's mogen commentaar opschrijven wanneer ze twijfelen over het aantal weigeringen. Waarschijnlijk heeft de wedstrijdleiding dit besloten n.a.v. een verhaaltje dat de jury heeft opgeschreven.
Jetske, Netjes hoor :j
Laatst bijgewerkt door Mootje op 29-06-10 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:15

Jammer, zeker als stap eigenlijk geen weigering was.. Gaat lekker zo bij mij :') Nou ja, had er dit keer wel weer veel plezier in en elk geval goede cijfers voor stijl ( 1 was dezelfde jury daar had ik een 7 :) )

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:18

Uit stap wordt meestal niet als weigering aangerekend en uit stilstand en dan meteen springen ook niet. Vreemd dat ze het hier dan wss wel hebben gedaan :n

Nou daar kan je iig blij mee zijn toch? Dan rij je volgende keer vast je winstpunten wel!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:20

Uit stilstand springen is tegenwoordig een weigering volgens de reglementen, Jetske. Uit stap is er i.m.o. niet aan de hand!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:21

Sja, niets meer aan te doen. Nog 3 crossen te gaan dit jaar en dan hoop ik op iets meer geluk :) Plezier is ook belangrijk en dat hadden we wel.
Alleen wat ik jammer vind is dat ze zeiden dat de 2e lijst echt de definitieve lijst was en het nu dus toch niet zo blijkt te zijn.. Want was heel blij met mijn winstpunt. Maar ja.. :)

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:31

Nessah schreef:
Sja, niets meer aan te doen. Nog 3 crossen te gaan dit jaar en dan hoop ik op iets meer geluk :) Plezier is ook belangrijk en dat hadden we wel.
Alleen wat ik jammer vind is dat ze zeiden dat de 2e lijst echt de definitieve lijst was en het nu dus toch niet zo blijkt te zijn.. Want was heel blij met mijn winstpunt. Maar ja.. :)

Tja je bent niet de engiste die een winstpunt mis loopt omdat er een weigering gerekend is die er niet was (ik dus ;) )
Volgende keer beter :D Het hoort er bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:33

Mootje schreef:
Saskiastar, waar staat dan in vredesnaam dat je er niet in stap op mag? Ik zou jou echt niet als h.jury willen hebben op een hindernis die ik moet springen...
Nessah, de hindernisjury's mogen commentaar opschrijven wanneer ze twijfelen over het aantal weigeringen. Waarschijnlijk heeft de wedstrijdleiding dit besloten n.a.v. een verhaaltje dat de jury heeft opgeschreven.
Jetske, Netjes hoor :j

Ik praat niet over wat ik vind dame, ik heb vorig jaar hetzelfde gehad op de opsprong.
Het is waarschijnlijk gezien als paard komt in galop aan, stopt en stapt er op, dus vanuit stilstand springen, dat was de uitleg die ik er vorig jaar bij kreeg.

Discutabel maar je bent afhankelijk van de beleving van een hindernisjury op dat moment en daar zitten vrijwillige mensen die vaak zelf de sport nooit beoefend hebben of betweterige tieners, die een tik voor de sprong bestempelen als dierenmishandeling.

Dus waarom je meteen zo een opmerking erbij zet dat je mij niet als hindernisjury zou willen is pure onzin, omdat ik niet zeg wat ik er van vindt maar gewoon aan Nessah probeer uit te leggen waarom ze waarschijnlijk een 2e weigering aangerekend heeft gekregen. Maar ik zal jouw een plezier doen en me niet opgeven als vrijwilliger tijdens SGW wedstrijden.

Overigens voor Nessah heel banketstaaf en raar dat er eerst 1 weigering staat en daarna 2.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:35

Mootje schreef:
Uit stilstand springen is tegenwoordig een weigering volgens de reglementen, Jetske. Uit stap is er i.m.o. niet aan de hand!

Ooh dat wist ik niet ... heb vorige maand in VP nog zo'n achtie gahd en die is niet als weigering aangerekend (en dat was het wat mij betreft ook niet.) In de waterbak zag hij de uitsprong en stond toen een meter van te voren stil, toen drukte ik hem door en sprong hij toch.
Wist helemaal niet dat nu als weigering aan gerekend hoorde te worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:38

Volgens mij is het niet zwartwit op papier te zetten, en daarom moet je op lastige sprongen (water, afsprong etc) ook ervaren mensen zetten die het op waarde kunnen schatten.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:39

@Chartje: Weet ik :) Ik baalde alleen omdat ik dus wel echt dacht dat ik winst had, er stond maar 1 weigering op de uitslagen lijst.
@SaskiaStar: Ik vind het opzich ook niet erg als die opsprong als weigering genoteerd word hoor! Gaat mee meer om dat er op de lijst daar 1 weigering stond en ik wel 3 keer heb gevraagd of dit lijst echt definitief was ( op de lijst ervoor stond foutloos, dus toen kwam Rob blij naar me toe.. Maar toen bleek die niet definitief te zijn) Als er op die 2e lijst 2 weigeringen stond, sja dan had ik ook niet gebaald. Als zij het een weigering vinden is dat maar zo en klaar :) Het is een jury sport.. Alleen baal ik dat er daar dus 1 weigering stond en nu toch 2. Dat is het enige,maar niets aan te doen :) Volgende keer kijk ik bij twijfel gewoon niet op de uitslagen lijst maar op de online lijst.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:41

Overigens was bij mij de definitieve uitslag anders dan die op het internet is gekomen in het M. Op de def. lijst die hing bij het sercretariaat stond nl dat ik met Hetje een vrijwillige opgave had (iets waar ik natuurlijk niet over ben gaan klagen zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen :D ) maar op internet staat het (helaas voor mij) correct met uit. Eigenlijk raar wat de de uitslag die er hangt na de prijsuitreiking is de definitieve lijst en mag dan ook niet meer gewijzigd worden.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:41

SaskiaStar schreef:
Discutabel maar je bent afhankelijk van de beleving van een hindernisjury op dat moment en daar zitten vrijwillige mensen die vaak zelf de sport nooit beoefend hebben of betweterige tieners, die een tik voor de sprong bestempelen als dierenmishandeling.

Hier ben ik het niet mee eens. Van te voren worden bij de meeste wedstrijden alle hindernis jury´s heel goed ingelicht over regels en hoe ze moet beoordelen.
Je ziet vaak zat dat de hindernis jury beter op de hoogte is van de regels dan de ruiters zelf.
Het is gewoon niet makkelijk hindernis jury te zijn. Je moet in nog niet eens 1 min beslissen of er goed is aangereden en wie de sprong op dat moment rijd. Dan is het niet raar dat als je al een tijd zit dat het wel eens fout kan gaan. Dat is heel menselijk

@ nessah kan ik me voorstellen ik baalde ook heel erg toen ik het op het internet zag.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:49

Het ging toch raar met de lijsten, ze hebben wel 2 keer een nieuwe opgehangen en ik ben van ongeveer plek 15 naar de 5e gegaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:56

Nessah schreef:
@Chartje: Weet ik :) Ik baalde alleen omdat ik dus wel echt dacht dat ik winst had, er stond maar 1 weigering op de uitslagen lijst.
@SaskiaStar: Ik vind het opzich ook niet erg als die opsprong als weigering genoteerd word hoor! Gaat mee meer om dat er op de lijst daar 1 weigering stond en ik wel 3 keer heb gevraagd of dit lijst echt definitief was ( op de lijst ervoor stond foutloos, dus toen kwam Rob blij naar me toe.. Maar toen bleek die niet definitief te zijn) Als er op die 2e lijst 2 weigeringen stond, sja dan had ik ook niet gebaald. Als zij het een weigering vinden is dat maar zo en klaar :) Het is een jury sport.. Alleen baal ik dat er daar dus 1 weigering stond en nu toch 2. Dat is het enige,maar niets aan te doen :) Volgende keer kijk ik bij twijfel gewoon niet op de uitslagen lijst maar op de online lijst.

Is inderdaad heel banketstaaf maar vind het sowieso altijd zuur als je eigen ervaring anders is als de beschouwing van de hindernisjury maar eerst foutloos dan1 weigering dan 2 weigeringen is echt heel vervelend.

Succes op de volgende wedstrijd!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:49

__Marloes schreef:
pol013 schreef:
wahahaha mijn water foto is echt verschrikkelijk.
Het lijkt of mijn paard zwaar mishandeld uit de waterbak komt en bang kijkt. In werkelijkheid grabbel ik mijn teugels bij elkaar, zeg ik 'braaf hoor' (met een duidelijk gearticuleerde O) en geeft hij even een knipoog(oor) naar mij van 'ja, hé baas'.

Laat hem eens zien? :))

Ja daaag }:0

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:21

De organisatie heeft samen met de uitslagen een brief naar de knhs gestuurd en het voorval rondom hindernis 8 uitgelegd (van al die uitsluitingen). Nu krijgen die mensen als het goed is geen minpunten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:24

Dat is in ieder geval positief! En hopelijk voor de organisatie (parcoursbouwer) een eye-opener dat niet iedereen alles snapt zonder uitleg!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:24

Het staat ook in de reglementen dat het verplicht is om bij de hindernissen een duidelijke schets te hangen. KNHS doet nog wel beetje moeilijk maar denk dat het wel goed komt :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:27

TeeGee schreef:
Hoe ging Scum en aanhang??? *nieuwsgierig*
Of heb ik het verslag gemist?

Ik heb er niet aan gedacht om het hier te plaatsen :o. Ik heb jou trouwens gezien op het water, de opsprong daarna en nog zo'n bankje :j

Kort verslagje.
Zaterdag was niet zo best. Fijne dressuur (5e), springparcours had meer ritme mogen hebben (maar ik vond het ook niet zo'n fijn parcours). En de cross ging goed tot aan de trakhener...
Zondag met Kaatje. Dressuur ging heel fijn (1e), springparcours foutloos en de cross ook foutloos ruim binnen de tijd.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:35

Goed van Kaatje!!

Jammer dat Online niet wou aanpakken, vorig jaar ging het toch heel goed? Hij was toch al m?

Bankje?? Mijn water ging niet zo soepel :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:45

Nee, vorig jaar heb ik er B mee gecrosst. Toen ging het inderdaad heel goed in Vlietlanden. Hij heeft het niet op gaten, dus daar gaan we wat aan doen.

Voor het B en L stonden daar een bankje. Of was dat misschien een picknicktafel voor het M?