[SGW] SGW Oudkarspel, 5 & 6 juni, voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

Re: SGW Oudkarspel, 5 & 6 juni, voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:06

@Nessah: jij moet gelijk na mij springen en crosssen. :P

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:09

Ik kom zondag rond half 10. Het is de eerste keer dat ik kom kijken en fotograferen bij een cross, dus heeft iemand tips waar ik het best kan staan enzo? :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:40

Bij de waterbak kan je natuurlijk altijd mooie foto's maken.

Ik zie net dat het zondag 30 graden gaat worden met héél veel regen.
Waatschijnlijk dus zo'n enorm hete, broeierige dag die 's middags eindigd in onweer... %)

Ik ben blij dat ik al 's morgens op tijd moet starten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:58

30 graden en veel regen dat kan volgens mij niet samen. Of ben ik dan heel gek?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:02

Jawel, dat betekent de eerste helft van de dag een tropische hitte, de 2e helft van de dag een tropische regenbui ;)

Oh, het lijkt wat mee te vallen, zie ik nu. Die regen valt vooral in het zuiden van het land. Dit de verwachting voor noord-holland:
http://www.buienradar.nl/weersverwachti ... &lon=52.63

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 19:07

@boooo, ik ben er nog nooit geweest, maar het is een open cross om de manee heen, misschien kun je zelfs van meerdere hindernissen foto's maken? :)

bij de waterbak kun je natuurlijk ook foto's maken, maar daar worden al zo vaak foto's van gemaakt...

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:23

Oke!

Dan zie ik het daar wel even!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:48

heleenxx schreef:
Jawel, dat betekent de eerste helft van de dag een tropische hitte, de 2e helft van de dag een tropische regenbui ;)

Oh, het lijkt wat mee te vallen, zie ik nu. Die regen valt vooral in het zuiden van het land. Dit de verwachting voor noord-holland:
http://www.buienradar.nl/weersverwachti ... &lon=52.63

Als het dan maar droog blijft tot een uur of 2 dan zijn wij wel klaar hahahahaha!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:56

Wat zou je zeggen van de hele dag, ik mag de hele dag stijljury zijn en ik houd het ook graag droog...........

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:59

gr_roos schreef:
Wat zou je zeggen van de hele dag, ik mag de hele dag stijljury zijn en ik houd het ook graag droog...........

Ook goed hoor!! Ik zal een verzoek in dienen boven!!
Zeg style jury's zijn die om te kopen hahahahaha!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:02

Nee en ik sta nog bekend als redelijk streng. Hoewel ik wel altijd op 1 lijn zit met de andere jury.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:10

gr_roos schreef:
Nee en ik sta nog bekend als redelijk streng. Hoewel ik wel altijd op 1 lijn zit met de andere jury.

Was ook maar een grapje hoor!
Maar kan jij me dan vertellen of de stijl in de cross te vergelijken is met het springen?
Of wordt dat heel anders beoordeelt?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:12

Nou hoop echt niet dat het 30 graden wordt. Vind ik iets te warm... Dat tropische broeierige is niet fijn. Helemaal niet als er daarna (onweers)buien komen.. Hoop dat t meevalt!
Ik had iets van 24-26 graden gehoord.. Naja we zullen wel zien ;)

Net afgesproken dat ik kwart voor 7 van huis ga! Kan ik van te voren cross lopen, tussendoor wordt zo krap en doe dat voor de 1e keer liever rustig aan :) Wel 1 voordeel zo vroeg.. Iig geen file's rondom A'dam!
Gaan jullie ook allemaal 's ochtends lopen of tussen dressuur en springen door?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:14

Wij gaan zaterdag lopen. Dan hebben we alle tijd. Doen het misscin 2x en kunnen dan ook een paar ruiters zien hoe die het op de hindernissen doen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:14

Roos, streng? Dat valt toch wel mee? Als je af en toe mensen voorbij ziet komen in de cross moet je af en toe wel 'streng' zijn!

Roxanne, met welk paard start je?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:20

Ja, wou ik eerst ook gaan doen. Zaterdag al lopen. Maar vertrek zaterdag al 7 uur met vriendin mee naar concours en zijn dan denk ik pas rond 3 uur terug. Voor mij is het goed uur rijden naar Oudkarspel. En moet die zatedag ook nog rijden en hier thuis boel dan en klaar maken voor zondag.. Dus dat wordt hem niet. :) Degene die mij les geeft moet ook in het M rijden dus vond dat anders ook wel leuk te zien, maar dat is 's ochtends al. Dus dat lukt niet! Volgende keer misschien.
Misschien vrijdag, maar weet niet hoelaat cross open gaat voor verkenning dus nog even afwachten! Anders vroeg uit de veren en dan lopen, ook geen probleem! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:22

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:25

Ponyparadijs, download even een rijstijl formulier. Als je aan de hand daarvan nog vragen hebt, hoor ik het wel.

Mootje, ik ben heel conseqeunt, kijk in principe niet naar de startlijst en overdadig zweep gebruik is bij mij eigenlijk altijd een onvoldoende, uitzonderingen daar gelaten, maar meestal schiet de ruiter de eerste keer aanrijden tekort. Daarna slaat de spanning toe=>teugels veel te lang of extreem kort, benen heeft de ruiter niet meer, de enige hulp is de zweep. Ik heb liever dat ze een brul geven dan dat ze er op los meppen....

Ik was met de bijscholing wel 1 van de strengste, viel me op dat de N-H'ers strenger waren dan de mensen uit het oosten. Ik heb ook hele duidelijke instructies gehad destijds van Pleun van der Marel en dat is nog steeds mijn leidraad.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:27

Mijn laatste B cross had ik allemaal achten van Pleun :D Ik vind het ook alleen maar goed dat er naar gekeken wordt hoor!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:28

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:30

Ik ga de cross gewoon na de dressuur lopen :) Heb er genoeg tijd voor!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:35

Mootje schreef:
Mijn laatste B cross had ik allemaal achten van Pleun :D Ik vind het ook alleen maar goed dat er naar gekeken wordt hoor!

Die cijfers kan ik ook wel kwijt hoor. Alleen zijn sommige hindernissen gewoon moeilijker te beoordelen dan andere. Bij Beukers heb je ruimte zat, net als op Texel, maar dijkgatsbos is veel lastiger beoordelen.
Ik snap ook niet dat mensen de 2 jury's gaan vergelijken. In tegen stelling tot andere onderdelen zie je allebei een ander deel van de cross en dat maakt veel verschil. In het begin kan een paard onwennig zijn, aan het eind kan ie het end in de bek hebben (ruiter vaak meer dan het paard). Dit heeft gewoon invloed op de wijze van rijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:37

Die beoordeling van Pleun was bij de overdekte drinkplaats van Maarsbergen. Wat ik ook jammer vind is dat heel veel mensen het formulier niet ophalen. Dan kan je niet weten wat er verbetert moet worden voor een voldoende of hoger cijfer!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:38

Heb je tijd genoeg als je tussen je dressuur en springen 2 uur de tijd heb? Heb zaterdag denk ik helaas geen tijd en vrijdagavond ook niet..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:39

Ja hoor. Als je flink doorloopt en hier en daar afsnijd ben je in half uur / drie kwartier wel klaar!