[SGW] SGW Markelo, 3 en 5 April - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daandriaan

Re: SGW Markelo, 3 en 5 April - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:22

Die van mij wordt gevlochten door een meisje op stal, echt zoo super!

Wij lopen voor de dressuur, zaterdagochtend.

Het dressuur is zeker op gras?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:25

haha, ik vlecht nog wel, maar het zijn altijd maar 5 van die grote knotten. Maar het tuig e.d poetsen voortijd doe ik echt niet! als je de cross uitkomt, dan ziet het er allemaal zo goor uit. Zonde van de moeite, dan doe ik het liever natijd. Evenals het paard wassen, daar begin ik ook niet aan voor de cross.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:26

Oh, ik poets mijn tuig wel altijd voor ik op wedstrijd ga! Onze douche is als het goed deze week klaar (met warm water *\o/* ) Dus ik was hem ook even van te voren :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:29

Mijn tuig poets ik niet. Het enigste wat ik poets zijn mijn laarzen. Als ik de cross uitkom is er nergens meer een schoon plekje te vinden. Dus kan beter alles natijd poetsen.

En ik heb het geluk met een donkerbruin paard zonder witte benen met alleen een klein kolletje. Waardoor ik hem ook echt niet ga wassen voor het crossen.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:12

Ik was alleen haar witte beentjes, voor de dressuur.
En vlecht natuurlijk ook in :D.

Spullen doe ik even snel met doekje.

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:19

Ik ga met mee Thamar (Thaampjee) als groom :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:19

sammie18 schreef:
Ik ga waarschijnlijk ook vrijdag lopen, eind van de middag of in de avond. Juventus kom jij ook bij mij in de buurt vandaan, omdat ik didam voorbij hoor komen(mijn paard staat in loil).

ik woon in Winterswijk (en mijn paard ook :D )
en binnenkort werk ik in Didam

ik wil hem wel wassen vantevoren hoor,.... (hij is VIES!) :+
en het tuig poets ik ook iedere wedstrijd,.. ben niet meer zo secuur als eerder dan haalde ik mn hele hoofdstel altijd uit elkaar, dat doe ik niet meer maar wel altijd alles poetsen (incl paard :-)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:27

Tuig poets ik juist vóór de cross. Kan ik alles nog even nalopen of het goed is en als je voor die tijd poetst heeft het tuig minder te lijden van viezigheid en zweet. Zelfde als met laarzen. Die moet je poetsen voor je gaat rijden en niet na.

Paard was ik maar wel en moet hem ook nog even scheren. Hij heeft de sokker van een tinker :P

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:31

Poets mijn tuig al 1x in de 2 weken, maar doe het nooit vlak voor de cross. Voor mijn laarzen kreeg ik juist het advies ze niet te vaak te poetsen. Maar poets ze altijd voor het rijden en spuit ze natijd af met water en ze zijn weer als nieuw.

Paard is bij mij nu zo vlekkerig. Gedeeltelijk nog wintervacht en gedeeltelijk al in de zomervacht en omdat hij is geschoren heeft hij nu zwarte en bruine plekken. Wel bijzonder, haha

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:39

Ik was ook altijd het paard voor een wedstrijd, dressuur of SGW maakt me niet uit. Vind het geen porum om met vieze sokken en staart weg te gaan :o Zelfde geldt voor mijn tuig, poets ik altijd voordien. Maar goed ik poets het sowieso elke keer na het rijden!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:41

malloesje schreef:
Ik was ook altijd het paard voor een wedstrijd, dressuur of SGW maakt me niet uit. Vind het geen porum om met vieze sokken en staart weg te gaan :o Zelfde geldt voor mijn tuig, poets ik altijd voordien. Maar goed ik poets het sowieso elke keer na het rijden!

Haha zo, echt netjes.

Fjordy haal ik uit de wei, borsteltje en klaar.
Maar ja, met die wintervacht en al die blubber buiten. Blijf bezig zeg O:)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:50

Het zijn gewoon de makkelijkste punten om te verdienen als je jezelf en je paard netjes presenteert.

Ik heb iig afgelopen weekend al de beentjes en oortjes geschoren dus wat dat betreft is Fari weer netjes!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:19

malloesje schreef:
Het zijn gewoon de makkelijkste punten om te verdienen als je jezelf en je paard netjes presenteert.

Ik heb iig afgelopen weekend al de beentjes en oortjes geschoren dus wat dat betreft is Fari weer netjes!

Heb je gelijk in, maar ben tevreden met 6/7 :).
Ga toch alleen 'maar' voor boven de 165 haha

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:22

Oja je krijgt natuurlijk ook weer verzorgingspunten in de B :+ Maar ik was Goldy's staart altijd voor de wedstrijd, en haar manen gaan in een hengstenvlecht, en de voorpluk wordt ook ingevlochten, dus geen extra werk voor mij :)

@tientjeh; Fijn dat ik met jou mee zou kunnen lopen, hoelaat zou jij dan gaan?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:28

ik heb Prins zijn sokken ook geschoren, amar hij is echt ANTI scheerapparaat (geworden) sinds deze winter,.. pff heb het eindelijk voor elkaar, maar zn oren lukt me echt niet (GRR), zelfs niet met praam,.. maar ik had een klein probleempje hahah, achter 2 witte sokjes, geschoren ging prima was ie heel braaf maar voor wilde ik alleen die lange haren even weghalen maar hij was me vervelend toen had ik zo een hap uit de "zwarte"sokjes :P dat ik ze van armoe allebei moest doen, want dit leek echt niet, dus nu lijkt het net zo'n poedel hahaha, LANG LEVE DE BEENBESCHERMES en springschoenen, valt het niet meer zo op,...

tja sommigen scheren altijd de zwarte voetjes ook, ik eigenlijk nooit, vind het ook geen gezichthaha, gelukkig groeit het snel

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:39

De 'gekleurde' voetjes scheer ik ook niet behalve de kroonrand, kootholte en sokken.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:04

Ik scheer nooit zelf, moet ze altijd laten scheren.
Maar als ik de oortjes uit scheer van me vos lijken ze echt ezelsoren ;o.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:13

heb ook alleen tot sokjes-hoogte gedaan inderdaad (de zwarten ook), effe wennen hahahah
wilde alleen de kroonrand doen,.. en kootholte

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:18

Ik scheer de benen niet.
Ik knip de sokkies af, en dan ziet het er ook wel netjes uit :D.
&de grootste plukken die uit de oren steken, maar ik wil ze wel graag helemaal uitscheren, maar dan lijkt het alsof ik op een ezel zit (a)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:18

Iedereen heeft het over wassen en zo. Nou.. Ik meld me dan ook maar.. Die koe van mij moet wel gewassen worden, anders zou ik me toch echt wel schamen in de dressuurring := makkelijk punten verdienen? Als mijn bonte 1 poepvlekje heeft (tijdens inrijden over ze been gemest bijvoorbeeld) heb ik de 6 al wel te pakken. Dan wordt het ook echt niet meer hoger :n maar goed, dat is een andere discussie. Ik ga nog wel ff benen opscheren.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:28

Mijn vosje poept altijd over haar achterbenen heen, en ook door haar staart.
Echt heel irritant, maar ze is gewoon zo gestresst ..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:55

Dat heeft mijn merrie ook. Kun je volgens mij vrij weinig aan doen. Misschien baby olie aan de onderkant van de staart? Dat het een beetje weg glijd? En veel drooghooi (en water tegen het uitdrogen). Staart zo lang mogelijk in een invlecht/vlecht laten zitten helpt ook nog wel eens :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:58

malloesje schreef:

Same here.
Bovendien heeft Jer zo'n ontzettend dikke staart dat ik die wel moet wassen en sprayen wil ik er iets mee beginnen. Ik doe er verder niet heel veel aan, ben bang dat er dan zoveel haren uitkomen. Dus dag voor de wedstrijd gaat ie altijd even lekker onder de warme douche. Benen heb ik laatst geschoren, alleen zijn oren nog een beetje bijwerken. Zijn manen moet ik ook nog even bijknippen, trekken gaat niet dan flipt ie de pan uit. :o

peanutbutter schreef:
Tuig poets ik juist vóór de cross. Kan ik alles nog even nalopen of het goed is en als je voor die tijd poetst heeft het tuig minder te lijden van viezigheid en zweet. Zelfde als met laarzen. Die moet je poetsen voor je gaat rijden en niet na.

Doe ik ook, oké dan na de cross nog maar een keertje.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:57

Ik ga ook vrijdag cross verkennen! :)
Direct om 3 uur geloof ik, want heb vanaf 5 uur verjaardag :j

Gister nog crosstraining gehad en hij ging zo fijn, stoere pony! :+:

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:35

Ik ga misschien ook nog parcour verkennen vrijdag!

Ben heel benieuwt hoe het erbij ligt!
oja, nog een vraagje, is de cross vergeleken met heino zwaar of niet? daar ben ik mijn 1e keer mee geweest en die vond ik wel mee vallen!