[SGW] Trainingen Rob Janssen voorjaar 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Trainingen Rob Janssen voorjaar 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:29

Spierpijn!!!
Maar wel een super training gehad!! Een heel enkele sprong ging wat hard, maar verder had ik het gevoel dat de lijnen echt van mij waren! En dat voelde erg goed.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:07

Ook hier: heerlijke training gehad.

Af en toe nog wat moeite met de afstemming tussen té enthousiast ergens op af gaan en iets te veel de handrem erop houden.
Ook weer leerzaam om te voelen hoe makkelijk een paard weer van een hindernis af kan klauteren als het eens mis gaat.
Al met al doet hij best stoer mee.

Crossen is niet alleen goed voor je dressuur maar ook voor je billen(spieren) :+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:46

Hester had gisteren de tweede cross training met Zephyr. Dit was de actie van het droppie op het boompje de zandbak in:

Afbeelding
Hij sprong heel dapper zonder weigeren. En was daarna zo blij dat hij er was dat hij een paar blije bokken maakte. Alleen na dergelijke sprong zat zusje niet meer stabiel genoeg om die uit te zitten. En is in het zachte zand geplofd. Ze hebben wel een super training gehad hoor!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:51

Kan me heel goed voorstellen dat dat niet meer echt uit te zitten was na die sprong.
Zoals je gister al opmerkte: je valt daar wel zacht...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:51

Ha ha ha! Dat is wel een supergave foto zeg!
Ik zie hier wel wat van Nickjes springmanieren terug.
Heeft Hester niets aan haar val overgehouden?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:52

Rob was erg enthousisast over Zephyr, hij vond het een goed paard!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:54

marieke, als je interesse hebt in het foto-album van onze training gister, moet je even je emailadres pb-en. Dan stuur ik je de link.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 08:55

wat een geweldige foto Nick! Kan me voorstellen dat dat voor Hester te gek was.

Ik heb ook heerlijk getraind, Ojee pakt echt zo super aan :+: Nu nog wat vloeiender en beter op elkaar afgestemd raken en dan komt het helemaal goed :))

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:32

Hester heeft er niks aan overgehouden, ze viel echt gewoon met een plof in het zachte zand...
Rob zei inderdaad na de training nog tegen mn vader dat we zuinig op hem moeten zijn en opletten dat hij een betere opleiding krijgt dan zijn moeder. Maar toen wij met Nick bezig waren, kenden we Rob nog niet... Nu wel!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:44

Zijn moeder krijgt nu toch ook een goede opleiding. Vorig jaar ging je nog als een katapult rond met een pessao bit. Nu ging je, af en toe wat hard maar nergens echt gek, op een normaal bit.

Dat zachte zand was daar een zegen en een vloek geloof ik. daardoor remde de landing flink af (met bijna een val bij mij) maar als je valt val; je wel zacht....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:46

Ja, Nick krijgt nu ook een betere opvoeding. Maar we zouden het samen veel makkelijker hebben als we vanaf het begin anders aan de gang geweest waren. En dat is hoe we met Zeph aan de gang zijn. Dus ik verwacht dat Hester me binnenkort voorbij komt stuiven op wedstrijden, op een nette manier dan he?!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:56

Dat is altijd het moeilijke hé. Ik heb dat met genoeg andere dingen zo. 'Als ik dat eerder geweten had dan hadden we het anders gedaan'.
Eens verkeerd aangeleerd is toch moeilijker.

Maar voor Hester is het nu dan echt; nieuwe ronden, nieuw kansen.

Ben nu ook zo blij dat ik het van het begin af aan bij zowel springen en sgw goed aangepakt heb (met een goede trainer dus).

Kwam van de week nog iemand tegen die suggereerde dat ik mijn paard maar eens naar **** moest brengen. Die zou hem wel even leren geen balken aan te tikken in het parcours. Nee dank u :(

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:03

Oew, dat soort praktijken zijn niet zo lekker... Wij zijn heel erg blij met Rob!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 10:03

Dat gevoel ken ik maar al te goed. Maar gelukkig komen er idd nieuwe rondes en nieuwe kansen, en van je fouten leer je. Ik had ook graag 10 jaar terug geweten wat ik nu weet, maar over 10 jaar denk ik dat ook weer.

Nick, je bent wel goed bezig zo.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:48

Ik heb gister heel fijn gereden bij Rob, zat in het eerste uur. Paard pakte erg fijn aan. :):) Had verwacht dat ze veel kijkeriger was. Maar dat viel dus reuze mee.
Had een enorme adrenalinekick nadien... bij aankomst thuis was ie uitgewerkt helaas. := Moest 't paard nog in de vlechten zetten en alles schoonmaken voor vandaag (voorrijden op ORUN-examen).

reeskees schreef:
Puera heeft van de hele groep ook een lading foto's gemaakt. Matty, ik ben erg benieuwd hoe de fotos er in het echt uit zien ;)

Foto's zijn wel aardig gelukt, had per ongeluk de kleurinstelling laten staan op 'levendig' dus ze knallen van 't scherm af. :D
http://picasaweb.google.nl/mattyfeenstr ... April2009#

Gave foto van Zephyr, Nickeltje. :D Jij ging ook wel fijn zo te zien, 't zag er mooi gecontroleerd uit!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:52

Heeee op die foto' s staat mijn zusje er ook op :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:58

Mooie foto's Matty!
Ik spot mezelf ook nog een aantal keren.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:06

Thanks! :) Ik heb deze camera nog niet zolang en ik vind 't leuk om plaatjes te schieten. Zoals je kunt zien kan ik nog wel wat oefening gebruiken want nog steeds zijn Ineke en Kees te snel. :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:12

Oh, maar dat ligt aan Kees hoor! :D

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:18

Ik heb idd echt heerlijk getraind! 2de keer voor Zephyr en dan al gewoon overal overheen vliegen waar ik hem op af stuur... Het gaat nog wel wat ongecontroleerd met wat vreemde en hoge sprongen, maar dat heeft denk ik gewoon zijn tijd nodig....

Ik weet tenminste wel zeker dat hij de hoogte makkelijk aan kan :D Hij springt overal met extra ruimte }>

@Nickeltje: Ik kom je echt niet voorbij hoor, ik heb nog niet eens een startkaart en als ik die ooit een keer heb moet ik nog dressuur en springen winstpunten scoren....

Voor mij dit seizoen nog geen officiele cross....

Mijn doel is om dit seizoen een oefencross te rijden 8-) Hopelijk ga ik dat halen, maar eerst nog maar even onder leiding van Rob trainen!!!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:36

Simmie schreef:

Haha ja, die is erg snel inderdaad. :D Maar met een beetje kunst en vliegwerk kan ik hem ook op 't goeie moment klikken... moet ik alleen niet tegen de zon in fotograveren. ^)

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:22

Puera schreef:
Simmie schreef:

Haha ja, die is erg snel inderdaad. :D Maar met een beetje kunst en vliegwerk kan ik hem ook op 't goeie moment klikken...

:D ~~}>

Simmie en Matty, mooie foto's +:)+

Nickeltje, het zag er bij jou ook super uit, je had mooi controle +:)+
Lielle, fijn dat Ojee het ook zo goed oppakt.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:29

Mooie foto's Puera! :j

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:11

Ik heb nog gemaild of ik er evt 9 mei nog tussen kan in Lelystad! Dat is mooi dichtbij. in Juni gaan we weer een compleet weekend naar Rob :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:26

Ik heb me afgemeld, Hester, dus mijn plaatsje is vrijgekomen. Hopelijk kun je er nog tussen. :)