[SGW] Regiotraingen regio West 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMieKe_89

Re: Regiotraingen regio West 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 09:38

Neee daar moet je toch de tijd voor nemen? :D

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:41

Ik heb ook snacks hoor! Tot morgen allemaal!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 16:01

En ik ben weer terug.
Volgens mij hadden we bijna allemaal onze problemen vandaag. In het lijntje in het bos reed ik als eerste weg, maar na 4 sprongen stond ze ineens op de rem. Wilde weer terug naar de rest, en er was echt niets mee te beginnen. Ik heb het hele bos bij elkaar geschreeuwd :o, was zo boos!! Achter een ander paard aan deed ze het later (natuurlijk) wel, en als er al een paard was geweest die ze zag deed ze het ook. Verder wel lekker gereden, niet super. Ben benieuwd naar de foto's!
De taart was volgens mij ook wel lekker, en de saucijzenbroodjes ook!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:00

De taart en saucijzenbroodjes waren heerlijk, inderdaad :D

Ik ben dus ook weer terug, heb er achteraf helemaal geen goed gevoel bij, eigenlijk.
Ik heb minder dan een jaar geleden mijn eerste crosshindernis gesprongen met Olivier, sindsdien doet hij altijd zijn best voor me en springt hij alles.
Vandaag heb ik me laten verleiden om te moeilijke sprongen te maken. Een greppel vind hij eng, maar doet hij toch meestal wel voor me, een heksenoog hebben we nooit eerder gesprongen. Vandaag moest hij een flink heksenoog springen met een hele dikke greppel ervoor. Met direct er achteraan de haaientanden boven weer een reuzengreppel, daarna nog een punt.
Na 2 weigeringen kwamen we met een verschrikkelijke sprong door het heksenoog heen, daarna een absurde wapper over de haaientanden en over de punt.
Hij deed het, maar was daarna compleet van de rel. Wilde niks meer springen.
Met andere woorden, het was echt veel te veel voor ons. Ik ben bang dat mijn paard zijn vertrouwen vandaag flink is kwijt geraakt, en daar baal ik van.
Daar komt bij dat Snoekiej ook wat weigeringen had, Annemieke de balen had na een aantal weigeringen en vallen. Ik vind het eigenlijk niet normaal.
Ik ben blij dat ik voor Hernen al had afgezegd, die dag gaan we crossen bij Ronald Beukers, kunnen we weer even het vertrouwen terug krijgen, misschien. ;(

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:04

Wat jammer Heleen.
Rob laat ons ook nooit en te nimmer dat heksenoog met greppel springen. Hij vindt dat geen eerlijke hindernis voor de paarden. Zelfs de ervaren combi's mogen dat ding niet springen van hem. Het zijn eigenlijk 2 heel verschillende hindernissen in 1 samengevoegd wat verwarrend is voor de paarden. Kan me voorstellen dat Ol niet wist wat hij er mee moest, het toch voor jou deed en daarna van de leg was.
Hopelijk komt het vertrouwen snel weer terug.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:15

Ja, ik vond het eigenlijk ook een idiote hindernis. We mochten van Rom niet de picknicktafel ervoor springen, die vond hij gevaarlijk, omdat er geen goede grondlijn was. Volgens mij was die heel wat simpeler te springen dat dat malle heksenoog. 8)7

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:22

Ik weet dat ik over het geheel tevreden zou moeten zijn, maar ik heb helaas toch geen heel lekker gevoel over gehouden aan de training..

Hij begon wel echt super fijn!! Hij trok er heel erg lekker aan, keek niet echt ergens naar, ging in 1x het water in zonder miepen. Alleen later begon hij een beetje moe te worden, en ik onzeker voor de nog pittige sprongen op het einde. Resultaat was een stop en val op het heksenhoog met gat. Die en de haaientand toen maar overgeslagen. Maar later toch helemaal het ritme kwijt, en ging hij alleen nog maar staan draken. Verder achter Karen en mijn vader achter gereden ging hij wel weer..

De taart was heeerlijk Shanouk :D
Echt smullen!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:28

Dat lijntje achteraan met dat malle heksenoog hebben wij niet gedaan :n.

Wij hebben echt een goede les gehad :-). Lijntje helemaal rechts met de heggen en de greppels ging als uit het boekje +:)+, eigenlijk bij iedereen uit het groepje dus die hebben we gewoon lekker 2 keer gedaan :D. Rest van de lijntjes ging ook helemaal prima :-).

Kev trok ook goed op de sprong aan, die werd nog helemaal een soort van enthousiast op zn oude dag :)) . Zowel Rom als Pleun merkten nog op dat Kev er zoveel beter uit zag dan het jaar daarvoor :-).

Snoekiej, nog bedankt voor de taart :Y) :9

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 17:29

Ja, dat heksenoog en die haaientand waren twee pittige sprongen na elkaar! Ik vond het heksenoog een beetje eng, omdat ie wel breed was, maar dat ging gelukkig goed. Voor mij lag het moeilijke echt in het wegrijden. Wat dat betreft was het natuurlijk wel goed om naar Lunteren te gaan, want op de meeste terreinen heeft Vorstin nergens moeite mee. Maar ik heb niet echt het idee dat het iets verbeterd is :\ Ik blijf wel iedere dag buitenrijden, want ik leer het tenminste sneller oplossen.

* Vervelend dat ie het vertrouwen daarna kwijt was Heleen! Het laatste lijntje met die op en afsprongetjes ging wel goed toch?
Het lastige met dit terrein is dat er een hoop rotsprongen tussen staan, en dan krijg je gauw zo iets.

* Gelukkig maar Annemiek :D Kan me voorstellen dat je baalde, maar je lag er ook echt wel af op alle echt lastige dingen! Kan me voorstellen dat Zoef dat gewoon nog eng vindt. Verder deed hij het wel heel fijn :)

* Nog gevonden dus Apple :P? Fijn dat het allemal zo lekker ging! Het zag er ook goed uit hoor, lekker beheerst!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:46

Dat lijntje met die heggen en greppels ging bij ons allemaal eigenlijk ook wel goed. Ik had daar met Olivier ook lekker het ritme te pakken, overal 3 galopsprongen tussen en de greppels sprong hij daar nog braaf. Toen had ik nog een goed gevoel! :D

Sjanoek, dat laatste lijntje ging niet lekker. Olivier aarzelde bij iedere sprong, en probeerde alle greppels te vermijden. Hij wilde echt niet meer.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:47

Dat vind ik dus het grote nadeel van zijn lessen, hij vraagt teveel van de minder ervaren combinaties. Heb liever dat het een keer iets minder moeilijk/heftig is als dat er een combinatie compleet de weg kwijt raakt en met een k*tgevoel afstapt.

Maar er zijn imo waaghalzen die met hem dwepen omdat ze van hem eigenlijk altijd alles mogen doen als je aangeeft dat je het durft. Heb al meerdere malen in lessen mijn hart vast gehouden als ik weer een zichzelf overschatte ruiter op een te moeilijke hindernis zag afrijden. Paarden met een koeler karakter en die van zichzelf wat onvoorzichtig zijn die vergeven het je wel, maar die hele voorzichtige die kan je juist overbluffen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:49

lunteren blijft een poedersuiker terrein zeker voor beginnende combi's

roos : ik blijf er bij dat ik met rom nooit deze ervaringen eb gehadg , vind het namelijk ook een plus dat ie zelf ook nog wat doet te paard qua sgw.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:51

Aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat hij de grenzen op zoekt. Ik heb wel voldoende vertrouwen er in dat als hij aangeeft dat wij als combinatie dat kunnen dat dan ook wel lukt. Hij zegt trouwens ook altijd dat als je iets niet ziet zitten dat je het dan niet moet doen, maar aan de andere kant staat hij ook altijd open voor wat nieuwe dingen.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:53

Nelis, daar ben ik het wel mee eens.
Ik heb niet echt een persoonlijke voorkeur voor de een of de ander hoor.
Maar ik vind het wel super dat Rom zoveel hart voor de sport heeft, en hij doet er nog zo veel mee inderdaad!
Hij heeft echt veel verstand. Rom is een oude wijze man, die soms wel eens een verkeerde beslissing neemt misschien :D
Hij heeft ontzettend veel ervaring, zowel nationaal als internationaal met Chantal.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:56

Grenzen verleggen is goed, anders kom je nooit verder. Van te voren vond ik dat heggen / greppel lijntje ook behoorlijk pittig, dit bleek een makkie.
Dat heksenoog en die haaientanden bleken echter vele grenzen te ver, terwijl hij juist zei dat dat makkelijke sprongen waren. Volgende keer luister ik naar mijn gevoel, dan hoef ik niet meer het vertrouwen te verliezen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:57

ik denk dat je als ruiter zelf ook een stuk verantwoording heb,
en dus ook zelf dingen in moet kunnen schatten, en niet blind op een instructeur af moet gaan als je jezelf er niet 'safe'bij voelt

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:58

Nou sorry hoor, maar ik heb het paard van Annemiek nu een paar keer gezien en die is écht nog niet toe aan een greppel/haaientand of greppel/heksenoog!!! Daar maak je veel mee kapot en in mijn ogen ben je echt geen goede instructeur als je dat niet in de gaten hebt.

Jonge paaren train je op gehoorzaamheid op makkelijke en lage hindernissen, zodat ze fouten kunnen maken en daarvan kunnen leren!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:59

Ik moest trouwens echt lachen om Kev, die werd helemaal enthousiast van die lijntjes rechts in het veld. Kon niet meer stilstaan, dribbelen, achteruit, dus uiteindelijk maar zsm dat lijntje met die hagen/greppels helemaal rechts gesprongen.

Later, helemaal links, hadden we ongeveer hetzelfde. Eerst in stap het hele lijntje bekeken. Daarna wou Kev niet meer stilstaan en ging alle kanten op waarop Rom zoiets had van 'ga jij dan maar eerst'. Dus daar vertrok Kev in een blij galopje naar het beginpunt _O-
Wat een verschil met dat paard twee seizoenen terug dat over alles moest nadenken en eigenlijk liever niet bij de groep vandaan wilde :-)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:02

nelis schreef:
ik denk dat je als ruiter zelf ook een stuk verantwoording heb,
en dus ook zelf dingen in moet kunnen schatten, en niet blind op een instructeur af moet gaan als je jezelf er niet 'safe'bij voelt

En dat heb ik bij mijn instructeur dus wel. Tuurlijk schat je zelf dingen in maar mijn instructeur zal me nooit vragen iets te doen waar we niet aan toe zijn. En ik wil dus juist wel iemand waar ik blind op kan vertrouwen. Ga er niet voor niets heen.

En Lunteren is een prima terrein voor beginners, maar dan wel aangepast! Met de jonge paarden doen we die lijn met greppels en hagen altijd in stukken. Eerst 1 greppel een paar keer, dan een haag met een greppel en zo verder. Uiteindelijk kun je dan het hele rijtje rijden en hebben de paarden een enorme boost aan zelfvertrouwen gekregen. Andere lijntje kan wel in 1 x, want dat kun je uit stilstand nog doen en dat is juist super leerzaam voor de beginners/jonkies!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:04

Leuk Apple, fijn dat je lekker ging. Volgens mij zijn er ook weer mooie foto's gemaakt?

Nelis, je hebt gelijk dat ik mijn eigen verantwoordelijkheid heb. Volgende keer zal ik zeker mijn grenzen zelf meer gaan vast leggen. Maar aan de andere kant moet je wel op een instructeur kunnen vertrouwen, en als die zegt dat het een makkie is, dan wil ik dat ook wel proberen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:14

heleen ik denk dat je altijd het beste op je eigen gevoel kunt afgaan, maar dit is ook een "leer"moment zeg maar.

Ik persoonlikl vind lunteren minder geschikt voor jonge combi's of paarden maar dat is mijn mening.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:15

Wel jammer dat zo'n leermoment ten koste gaat van het vertrouwen van je paard en bovendien makkelijk voorkomen had kunnen worden. Ik zou enorm balen!! Maar dat doet Heleen ook als ik het zo lees.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:18

Inderdaad ;)

Ik heb de neiging om mijn paard excuses aan te bieden voor vandaag. Ik ga hem zo maar omkopen met een grote bak slobber :D

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:23

SGWuppie schreef:
Wel jammer dat zo'n leermoment ten koste gaat van het vertrouwen van je paard en bovendien makkelijk voorkomen had kunnen worden. Ik zou enorm balen!! Maar dat doet Heleen ook als ik het zo lees.

had voorkomen kunnen worden , maar aan beide kanten.

Ik heb ook wel is in mijn 1e seizoen trainingen een ietwat minder moment gehad, omdat ik of zelf overmoedig werd of omdat ik voor dingen toch nog niet klaar was. in mijn optiek leer je daar van,zodat je volgende keer wel even nadenkt en je samenmet je paard weer vertrouwen op bouwt.

Ik denk niet dat je dit soort dingen alleen bij een instructeur neer kan liggen, omdat je op een persoon in het midden heel wat zelfverzekerder kan overkomen dan je daad werkelijk bent.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:27

Dat klopt, maar als ik het zo lees hier, en via bp, is er nog geen enkele instructeur geweest die iemand over dat heksenoog heeft laten springen. Zomaar ons groepje moest er overheen en de rest van de dag heeft ook niemand die mogen springen. Dat vind ik dan toch wel een beetje vreemd. Dat veel instructeurs deze sprong levensgevaarlijk vinden, en dat wij er vandaag overheen werden gestuurd.
Ok, ik had kunnen weigeren, en dat heb ik niet gedaan. Dus daarom ga ik dan nu maar slobber maken voor mijn paard ;)