[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aldislamp2

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:46

Daaph: goed dat Cas braaf was, hopelijk volgende week ook op cross, kan inderdaad dat hij een mannenhand nodig heeft :). Geniet van je vakantie!
Evelyntje: Dat kan ik geloven zo een helemaal nieuw zadel, dat is altijd leuk (buiten de prijs).
Prietpraat: denk ook dat het enige dat gaat helpen veel springen is, wel raar dat ze zich zo ineens overspringt. Mijn zus haar paard doet dat ook en bij haar helpt het van het basistempo net iets hoger te leggen, anders komt ze teveel in de voet.
Antonius: Kan ook niet zeggen dat je iets misdoet, zijn echt lichte fouten die ze maakt met voorbeen, misschien inderdaad van iets te paniekerig te reageren op je ophouding. F zijn paard doet dat ook en die heeft heel veel baat bij lage neusriem en rubberen stang, sinds hij dat gebruikt is hij veel meer ontspannen in jumping.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:09

lage neusriem kan ik idd nog wel eens proberen, dat kost niet veel, als ik hem dan maar 1x gebruik...

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:39

En kan je nog makkelijk verkopen ook daarna ;)

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:16

Hoi hoi, ik had (en heb nog steeds) examens dus reageer even minder maar heb wel bijna alles bijgelezen :). Binnenkort kan ik eindelijk ZELF terug rijden! Hehe, nog even! Alle paarden zijn ook weer uit de lappenmand en de merrie dat ik wilde dekken (dat springpaard) geraakt niet vol dus wie weet zelfs 3 paarden volgend seizoen :+ (damn dan heb ik nog een nieuwe trailer nodig...).

Jammer dat het springen minder ging PP, mijn merrie oversprong zich vroeger ook altijd enorm en inderdaad: elke dag 100 x super lage sprongetjes vanuit een heel "lui" tempo zodat ze het niet meer spannend vinden en zelfs saai, dat helpt wel. Maar kan bij voorzichtige paarden een werk van lange adem zijn :).

Daaph: goed dat Cas zo fijn ging! Misschien kan je hem na een tijdje ook terug opnemen? Nu hij éénmaal uit die negatieve "spiraal" geraakt is om het zo te zeggen heeft hij misschien door dat meewerken beter gaat dan tegenwerken...? Hopelijk gaat de cross ook goed! Proficiat nog van je andere paard :) !

Ik ben ook niet van de limburg overigens maar wel al meer in de buurt ;).

Antonius: ik vind het ook heel netjes gereden! Het zijn inderdaad details... en over die dure lesgevers die dan niet veel te zeggen hebben weet ik ook alles :+. Ik wil niet veel commentaar rgeven want zou heel blij zijn als ik zelf zo'n rondje kon rijden, maar bij de 1 zou het misschien kunnen helpen (misschien ook niet want daar wordt ze misschien enkel heter van) als je ze iets vroeger al begon te galloperen in haar "jumping ritme", tot ze daarin wat meer tot rust is gekomen, en dan pas de 1 aanrijden? Mijn merrie was vroeger ook heet en heb ooit wel een fijne trainer gehad die me daarmee kon helpen, en dat was één van zijn tips. Echt al een volte of 3 bijna (terwijl de vorige bvb nog bezig is aan zijn parcours) in je parcourstempo rond galloperen, dan voelt het al minder "ingrijpend" misschien voor haar.
Die andere fout, ja ik denk misschien wel dat dat met het "terugnemen" ervoor te maken heeft, maar begrijp ook dat het soms niet anders kan. Met mijn merrie kon ik dan gewoon blijven volgen en die kwam vanzelf terug maar begrijp dat niet alle paarden dat doen :). Gaat ze snel plat springen als je ze wat meer zelf laat regelen?
Ik vind het tempo trouwens absoluut niet te snel! We zijn niet allemaal J*os L*ansink om ze op te spannen als een elastiekje voor de sprong te brengen op de centimeter, en onze paarden zeker niet allemaal C*umano. Heb van alle goeie trainers die ik al gehad heb altijd de tip gekregen vlot te rijden. Met een beetje fijn paard moet je alles gewoon op één vlot tempo kunnen rijden. In de 110-120 proeven deed ik vroeger dan ook standaard een pas minder op de lange lijnen (en mijn merrie heeft dan al een klein galopje).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 06:23

Les van W.illy om 8u smorgens is toch wel heeeeel erg vroeg :O

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:04

Nie klagen hé Daaphh, ge hebt 3 maand om uit te slapen ;)

Steph: 3 paarden rijden, ge gaat uw werk hebben!
Bedankt voor de tip om al vroeger in 'jumpingtempo' te galopperen, nu ik erover nadenk, heb ik dat bv in tongeren wel gedaan, en nu niet, dus wie weet kan dit idd helpen. Het beue is gewoon dat ze tijdens het inspringen NOOIT een balk pakt, al zet ik ze bij wijze van spreke op haar gat onder de sprong en dan is het zo klote dat ze het in het parcours wel eens durft doen...
Goh, ik denk dat ze op zich wel uit zichzelf zou terugkomen op de sprong zonder dat ik veel doe, lijkt mij wat 'eng' omdat ik graag controle heb, maar kan ik wel eens proberen. Vervelend dat ik er thuis niet mee 'kan' springen om te oefenen, door haar peesblessures train ik geen springen om het risico te beperken, maar wil dus wel zeggen dat ik zeer beperkt in 'oefenmogelijkheden' ben...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 12:46

Twas wel vroeg... Half 6 opstaan...

Iemand enig idee waar ik de proef b9 kan vinden? Staat niet ip equibel/lewb. Is er een andere site vr communitaire ?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:05

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 13:50

Held!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:01

Ik heb ze ook maar meteen opgeslagen, je weet maar nooit.
moet wel google translate erbij hebben :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:33

Ze geven voor volgende week hoog zomer :o! Tga snikheet zijn in arv.lle. Tkan ook nooit eens iets tussen de twee zijn daar :+.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:37

Hahaha dan zal het waarschijnlijk de dag voor het springen/cross eens goed regenen, weer zo modder als vorig jaar omdat de grond te hard is om het in te dringen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:00

Tot nu toe lijkt het droog maar héél warm te zijn.

Gisteren een topspringlesje gehad :D, canch ging heel fijn, nog steeds helemaal happy :D.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:18

Super, ben jaloers, was om 23u nog op de baan :(... Sjans dat 'k zondag nog wat met balkjes en kruisjes was gaan spelen, topvoorbereiding voor de jumping morgen ;).

Ik heb 'vrijkaarten' gewonnen voor Arville. Als 'k tijd heb ga ik wel eens gaan zien! Lijkt me supermooi evenement alleszinds!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:22

PP: geeft energie hé zo een goed lesje!

Evelyn: is zeker eens de moeite om te zien!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 10:02

Ohh super dat het goed ging je springles!

Zeker eens gaan kijken in Arville! Echt een mooie cross/rand animatie.

Ik heb nog maar snel een nieuwe short gekocht voor Arville.. Als het er echt zooo warm gaat zijt..

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:07

Ik ga eindelijk kleur krijgen op mn benen :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 15:37

Hahaha,
Ik heb alleen maar kleur op mijn benen aan de voorkant, maar de achterkant is nog kei wit... Ziet er maar gek uit!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:52

Veel plezier in Arville allemaal, en veel succes! Met dit weer wordt het in elk geval genieten :) ik ben deze week gestart met mijn eerste rijles BE, volgende week nog drie keer en dan al direct examen. Dat is best stresserend :p Parallel parkeren op 30 cm, dat wordt toch wel nog dé uitdaging… Maar dan ben ik eindelijk van niemand meer afhankelijk om met ponylief op zwier te gaan *\o/* Hier staat het rijden op een iets lager pitje, vrij heftige periode gehad (werk enz), vanavond toch maar eens terug een paar hindernisjes springen :) Maar tegen Ciney zouden we er wel terug tegen moeten kunnen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 18:19

Veel succes met je examen voor het rijbewijs ! Het parkeren was ook oor mij het moeilijkste deel.. 1x moeten terug gaan omdat ik op 33cm zit _-:(

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:15

Hihi, Daaph heeft blok-benen... Krijg je van te studeren in 't zonneke, mij welbekend ;). Ik was nooit bruiner dan tijdens de blok!

Amai da's ammel rap na mekaar lene! Maar komt wel goed! Eigenlijk zijn 't een paar truukjes die je moet doorhebben en dan gaat alles goedkomen ;). Succes!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:16

Veel succes op jumping vandaag!

Heb jij dan 4 blokken van twee uur les? Ik had 2 blokken van 4 en dan ook direkt examen na de tweede blok. Kwas gekraakt, 4 uur in die auto en dan examen. Was er gelukig wel meteen door. Maar twas geen pretje, has beetje ongelukkige veriode gekozen, begin december en examen was om 4 u een donderdag in gent :D. maar tis goed verlopen :)! Keep calm and drive the van :D komt wel goed ;)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:39

Vier blokken van twee uur idd :) vier uur lijkt mij wel heel lang. Vond twee uur wel voldoende. Blijkbaar is dat bij hen het normale stramien, 4x2u in één a twee weken. En ze hebben bijna 90% slaapkans in eerste examentijd dus dan hoop ik maar dat het een goed systeem is :P 't amusement op jumping. Ik studeerde ook altijd buiten, dan had ik het gevoel dat er toch nog iets "positiefs" was. Pony liep hier gisteren ook superfijn dressuur :D . Kan daar zo belachelijk gelukkig van worden :o Was een handelaar op stal die een paard kwam afleveren die zei "zadel hem maar af! Wat moet ge der voor hebben, ik pak hem zo mee". Ja nee dank je :Y)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 10:22

Ik had geen rijschool gevolgd..

Pff de uren van marchin... Twas zoeken ze..
Moet op zaterdag om 20 vr 6 dressuur rijden. De rest pas op zondag.. Zo stom die dressuur. Konden ze ookwel op zondag zetten

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:03

Idd rare uren, gelukkig rij je op en af!

Ik vod 4 uur ook heel lastig maar daar deden ze het alleen zo, nuja ik was er in 3 dagen vanaf, had dinsdag 4u les en donderdag 4u les en dan examen.