[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_s

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:12

Iedereen een gelukkig en sportief 2016!

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:32

Is er iemand bekend met de SGW Middenbeemster. Ik heb al lopen zoeken bij 'bekende sgw's' maar daar zag ik deze niet staan. Of kan ook zijn dat ik een beetje scheel heb zitten kijken.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:56

Is er iemand bekend met de SGW Middenbeemster. Ik heb al lopen zoeken bij 'bekende sgw's' maar daar zag ik deze niet staan. Of kan ook zijn dat ik een beetje scheel heb zitten kijken ☺

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:24

Ik heb voorlopig even op de planning

Ermelo(indoor), Maarsbergen, Renswoude, Castenraij, Ede, Ermelo

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:22

De beste wensen nog voor iedereen!

Ik ben weer blij, paardlief is weer fit en we zijn fanatiek aan het opbouwen om in maart extra sterk terug te komen op wedstrijd. Daarnaast gister enorm leuk nieuws gekregen :) ik ga in 2016 gesponsord worden door Gentle Touch sportmassage, super gaaf! Nog meer reden om dit jaar te knallen!

Ik stond op de lijst voor Ermelo en Utrecht (indoor), maar ga Ermelo denk ik toch afzeggen. 2x vlot achter elkaar past nog niet geheel in ons opbouw schema en daarnaast heb ik een familieuitje die zaterdag, zal ik een keer niet de spelbreker zijn haha!

Streep; ik weet helaas niks over de oefencross in Middenbeemster. Maar als manage Beukers zich ook hier in mengt (zoals alle crossen in die regio) zal het vast een leuke cross zijn!

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 07:51

Thx @vainqueur ik hoorde gisteren tijdens het springen in Weesp dat het een leuke cross is. Een soort indoor maar dan buiten. We gaan het gewoon een x proberen. Ik zat ook nog te denken aan maarsbergen maar ik hoor van iedereen dat dit wel een pittige cross is om mee te beginnen dus dan sla ik die maar even over en dan pakken we het amsterdamse bos mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 07:53

Maarsbergen is vooral veel massief ogende hindernissen. Maar zeker niet technisch gebouwd. Was de eerste cross voor mijn man en hij heeft hem simpel foutloos uit gereden. Terwijl hij pas een half jaar sprong en pas een paar crosslesjes had mee gepakt.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:23

daarin heeft susan gelijk maar als je paard nog niet veel heeft gezien is het best wel heftig. Ik vind het open veld met dat soort hindernissen dus best wel pittig voor de eerste cross. Het ligt dus ook erg aan je paard.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:50

_Elke schreef:
daarin heeft susan gelijk maar als je paard nog niet veel heeft gezien is het best wel heftig. Ik vind het open veld met dat soort hindernissen dus best wel pittig voor de eerste cross. Het ligt dus ook erg aan je paard.

Plus dat het voor een onervaren ruiter echt wel indruk kan maken die massieve hindernissen.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:08

Hoe massiever de hindernis hoe beter die van mij springt

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:12

@elke je kent mijn paard tis Blufje :-) dus ik ga naar het Amsterdamse Bos. En ik hoorde dat middenbeemster een indoor cros is maar dan buiten dus niet voor punten dus ik begin bij het amsterdamse bos.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:55

Topperrrr!! Blufje kan dat en jij ook dus knallen! :)

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:57

Ik heb ook mijn lijstje gemaakt van de wedstrijden die ik zeker wil rijden
Amsterdams Bos
De schal
Markelo snorre wind
Bathem
Lozeman _ Putten
Ermelo
Dijkgatbos of Norg
Texel
Lisse
Bathem

Mis ik dan nog een leuke B cross? Eentje waarvan jullie zeggen die moet je echt rijden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:17

Volgens mij heb je een leuk lijstje. Misschien Hattem? Mooie cross en ik vond de B hartstikke goed te doen :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:33

Ik kom weer even binnenvallen :D

Ik ga dit jaar voor het eerst BB rijden en ik heb nu op de planning staan om naar Renswoude en Vlietlanden te gaan. Nu vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met de cross in Vrouwenpolder? :) deze valt in hetzelfde weekend als de dressuurselectie dus moeten even kijken of hij leuk genoeg is om de selectie ervoor te laten schieten :)

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:01

Thx @elke ik zat net op YouTube op de tv crossen te kijken en we zien steeds tante cor of je pa. Zo leuk. Kan niet wachten totdat de eventingschool weer begint.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:03

BB in Renswoude is een mooie opstap om echt te starten. Meeste andere oefencrossen vind ik vaak niet goed overeenkomen met wat je in een wedstrijd ook tegen kan komen. Dan is de overstap naar echt starten ineens wel erg groot. Al is Vlietlanden ook wel mooi gebouwd volgens mij. Vrouwenpolder ken ik niet.

Castenray en Ysselsteyn vind ik ook altijd leuke crossen, die bij ons jaarlijks op het programma staan. Waarschijnlijk wordt Castenray de eerste keer M voor mijn man, gaat hij in Maarsbergen en Renswoude (thuiswedstrijd :D ) nog L starten. Sowieso staat Texel ook vast op de planning. Verder hebben we nog niet gekeken waar we allemaal heen gaan.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:06

Yesss hij is binnen!!

Afbeelding

Ben super benieuwd wat ik er allemaal uit kan halen! :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:51

_Elke schreef:
Yesss hij is binnen!!

[ [url=m/tf1d8a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben super benieuwd wat ik er allemaal uit kan halen! :)

Cool! Ik heb eenzelfde samenstelling:) rijd er nu een jaar mee en echt super handig en interessant! Ben benieuwd hoe jij er mee werkt! Laat je dat weten? :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 00:22

Cool Elke!

Ik heb hem ook net voor kerst/verjaardag gekregen!
Pas een keer een beetje meegereden.
Moet mij nog goed inlezen. Dus as iemand tips en tricks heeft.
Afbeelding

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:01

Gaaf elke. Ik wil er ook graag 1 maar die blijft nog even op mijn verlanglijst staan

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:09

Leuk dat jullie dat ook hebben! Voor mij is het ook nog erg zoeken hoe en wat. Al wel wat filmpjes gekeken maar moet nog goed lezen hoe ik dat nou op paardensport krijg geïnstalleerd.

Heb wel vannacht 62% rustig geslapen hihi

Gaat het bevestigen makkelijk? Maken jullie het ook een beetje nat onder het zadel?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 12:41

ik maak gebruik van contactgel, maar het moet goed nat zijn ervaar ik.
Ik ga ook eens filmpjes bekijken ;)
Bij mij was het even een gedoe om hem te installeren, maar is uiteindelijke gelukt. Heb hem dus ingesteld op horseriding. Maar echt een profiel aanmaken voor je paard is niet. Want je kan niet zijn gewicht of zo invoeren.

Een andere vraag.
maandag 29 februari heb ik les om 10:00 van R.ob met Warempel met een vriendin.
Echter heb ik met R.ob afgesproken dat ik het andere paard Vino ook meeneem en daarmee om 12:00 les neem bij hem. Ben vooralsnog alleen, iemand die misschien met mij mee wil doen in een les? Wordt anders zo zwaar, met zijn tweetjes of drietjes kan je altijd even op adem komen.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:10

CalvinenGino schreef:
ik maak gebruik van contactgel, maar het moet goed nat zijn ervaar ik.
Ik ga ook eens filmpjes bekijken ;)
Bij mij was het even een gedoe om hem te installeren, maar is uiteindelijke gelukt. Heb hem dus ingesteld op horseriding. Maar echt een profiel aanmaken voor je paard is niet. Want je kan niet zijn gewicht of zo invoeren.

Een andere vraag.
maandag 29 februari heb ik les om 10:00 van R.ob met Warempel met een vriendin.
Echter heb ik met R.ob afgesproken dat ik het andere paard Vino ook meeneem en daarmee om 12:00 les neem bij hem. Ben vooralsnog alleen, iemand die misschien met mij mee wil doen in een les? Wordt anders zo zwaar, met zijn tweetjes of drietjes kan je altijd even op adem komen.

Waar heb je les?:)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:10

Ik heb haar vacht wat nat gemaakt. Werkte ook prima!

Eerst half uur lopen kloten want ik drukte steeds op verbinding met app ipv sensoren. Beetje dom en ik maar denken dat hij geen contact kan maken haha

Uiteindelijk dus gelukt en lekker gereden. Zag ik op de pc een hele wirwar van streepjes hahaha stond ook de GPS aan in de bak :+ haha dat hoeft niet echt als je indoor rijdt. Maar goed was wel interessant.

Zaterdag springles bij Gert dus dan maar weer es kijken wat ze allemaal doet qua lijf en stress etc

Ik weet niet waar je les hebt calvinengino maar is dit in een vakantie of gewoon?