[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:26

We zijn niet zo heel goed in dressuur, maar wil toch graag een keer een wp in de Z. Frits heeft van zichzelf geen mooie houding en komt ook gruwelijk in verzet als ik er teveel mee bezig ga

edit: foto, vorig jaar tijdens een B proef http://img524.imageshack.us/img524/5459/afbeelding28.jpg
Laatst bijgewerkt door bvw op 23-09-10 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:27

Ik heb met Calypso ook winstpunten in de Z gehaald, dus waarom zou jij dat niet kunnen?
En dat ze in eerste instantie in verzet gaan tegen het moeilijkere werk is op zich niet vreemd. Geen enkel paard vind het fijn als je aan zijn spieren komt. Maar ik zou niet opgeven, anders krijg je je winstpunt idd nooit :+ De aanhouder wint :D

edit: Persoonlijk vind ik die foto niet Z1 waardig :o

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:29

ons record is 201, dus dan moet 204 toch ook kunnen?
Ik ben nu wel druk aan het trainen en hij gaat gelukkig al beter. Ben dus ook heel benieuwd hoe het zondag gaat

edit: foto was ook niet B waardig
Laatst bijgewerkt door bvw op 23-09-10 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:30

Zoals al gezegd, de aanhouder wint :D Maar als ik die foto zie, dan moet er voor de Z1 nog wel heel veel gebeuren :o

Maar het blijft sowieso lastig als je daarnaast ook crosst en springt, om ook de dressuur op Z1 niveau te houden/krijgen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:31

@ Bvw: Jer gaat wel ook in verzet als er weer wat meer gevraagd wordt hoor. Kwestie van -begeleid- doorzetten (bij ons dan). Deze foto vind ik ook niet Z1 waardig, maar je bent alweer een jaar verder toch?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:31

rowo schreef:
Maar het blijft sowieso lastig als je daarnaast ook crosst en springt, om ook de dressuur op Z1 niveau te houden/krijgen.

Dat is een ding wat zeker is!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:33

Ik zal wel even een recente foto zoeken. Vind B met hem ook moeilijk rijden omdat je niks met je zit kunt doen. Hij loopt nu veel ronder en met een mooie swing. De sb, travers enz loopt hij met twee vingers in de neus.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:33

Persoonlijk, als ik hoger kom en de winstpunten WIL hebben in de dressuur, dan zou ik er voor kiezen om het springen en crossen op een lager pitje te zetten.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:35

De aanhouder wint bvw ;)
Ik hoop met Jipje ook nog eens ooit een winstpunt in het Z te rijden, maar gezien de foto van Frits heb ik Jipjes houding behoorlijk mee :o Probleem bij hem is wanneer er spanning bij komt hij helemaal over de rooie kan gaan ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:36

Frits wordt daar juist soepel van en zijn humeur blijft een stuk beter. Als ik alleen met de dressuur bezig ga kan ik niks meer met hem! Wil hij ook niet meer bij me komen en ik wil toch wel vriendjes blijven ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:39

Ter afwisseling kun je natuurlijk wel een sprongetje maken etc, maar echt alles doen en ook op Z1 dressuren voor goede punten, is voor de meesten moeilijk.

Maar goed, ik ben nog maar B en L2 (zaterdag debuut), dus ik moet nog wel ff tot de Z :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 09:40

Lisse staat voor mij op losse schroeven ivm werk -O-

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:41

Moet je in het weekend werken Mootje?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:42

rowo schreef:
Ter afwisseling kun je natuurlijk wel een sprongetje maken etc, maar echt alles doen en ook op Z1 dressuren voor goede punten, is voor de meesten moeilijk.

Mwah, het is zeker moeilijk te combineren. Maar ik heb dit jaar met Jer ook 224 en 218 gereden en een week later ons L-debuut in de cross gemaakt ;) Dressuur is toch de basis van alles, dus ik train Jer 3 x per week op Z-niveau en dan nog 1-2 keer per week een tandje minder/buitenrit. Wil dus alleen meer afwisseling mbt springen/crossen erin brengen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:43

Ai, toch nachtdienst Mootje?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:44

@ noor: t is ook niet onmogelijk :D Als een fijn paard hebt kan het zeer zeker wel.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:47

Ik moet dus alleen wel in de gaten houden dat ik dat fijne paard niet overvraag! Hij biedt zoveel aan, maar daar moet je wel zuinig op zijn natuurlijk.

Nou, zal mezelf eens nuttig gaan maken.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:56

Noor en Margreet heel veel succes vandaag, ook ik hoop natuurlijk op een positieve uitslag!!
Simmie succes vanmiddag en ook al vast voor morgen!

Ik vind eigenlijk wel dat een paard makkelijk dressuur op Z niveau moet kunnen en daarnaast nog moet kunnen springen en crossen. Misschien komt dat omdat ik toch wat andere ambities heb dan de meeste van jullie en dus ook andere eisen stel aan mijn paarden.
Wanneer je op twee of drie sterren niveau wil meerijden moet je toch echt een goede Z dressuurproef kunnen rijden en ook nog eens een M/Z springparcours. Daarbij natuurlijk ook nog lekker een dikke cross ;)
Mijn paarden lopen beide Z dressuur en M springen in de cross lopen ze twee ster en M. Ik vind juiste dat hoe beter je ze aan de dressuur hebt je hier ook profijt van hebt bij het springen en in de cross.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 10:02

Billy, Helemaal mee eens :j
Ja, waarschijnlijk van 12 zaterdag middag tot middernacht.

:= Ik heb Cees net gemaild of als ik moet werken zaterdag ik in de B paarden op zondag kan starten (ivm open plekken in de B)! Wie weet komt mijn B debuut toch een seizoen eerder.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:05

billy1 schreef:
Ik vind eigenlijk wel dat een paard makkelijk dressuur op Z niveau moet kunnen en daarnaast nog moet kunnen springen en crossen. Misschien komt dat omdat ik toch wat andere ambities heb dan de meeste van jullie en dus ook andere eisen stel aan mijn paarden.
Wanneer je op twee of drie sterren niveau wil meerijden moet je toch echt een goede Z dressuurproef kunnen rijden en ook nog eens een M/Z springparcours. Daarbij natuurlijk ook nog lekker een dikke cross ;)
Mijn paarden lopen beide Z dressuur en M springen in de cross lopen ze twee ster en M. Ik vind juiste dat hoe beter je ze aan de dressuur hebt je hier ook profijt van hebt bij het springen en in de cross.

Maar jij hebt ook wel een bepaalde kwaliteit paarden :) Verder ga ik helemaal mee in wat je zegt hoor, maar t is natuurlijk wel afhankelijk van je paard en ook van de (kwaliteiten van de ) ruiter.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:07

Dat zou wel een leuke bijkomstigheid zijn dan Mootje ;) Wanneer is Lisse, dit weekend?

Ik wil dit weekend wel weer gaan starten in Neede, heb gisteren de paarden weer gereden en gelukkig waren ze braaf. Heb Mythy maar wel even omgezet naar L hc dat kan hij ook wel zonder trainen ;)
Verder is hier dit weekend kermis, altijd super leuk maar ik weet echt niet of ik daar dit jaar naar toe ga, ben nog helemaal niet in de stemmig om gezellig te doen ;(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:08

Leuk dat je daar gaat starten Dorien, wie weet zie ik je nog wel!

En kan me voorstellen dat je kop er niet helemaal naar staat, maar misschien is het wel goed voor de afleiding?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:10

rowo schreef:
Maar jij hebt ook wel een bepaalde kwaliteit paarden :) Verder ga ik helemaal mee in wat je zegt hoor, maar t is natuurlijk wel afhankelijk van je paard en ook van de (kwaliteiten van de ) ruiter.

Dat is natuurlijk ook wel een beetje waar maar mijn volbloed is echt geen dresuur topper :o Gelukkig mag ik zelf promoveren wanneer ik dat wil en kan ik hem ook in de Z dressuur rijden (dat is ook een veel betere training voor de twee sterren proeven) Maar wat ik dan wel weer heel erg leuk vind is dat hij al wel een winspunt in de Z heeft behaald :D
Over de kwaliteiten van de ruiter laat ik me maar niet over uit ;)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:13

rowo schreef:
Leuk dat je daar gaat starten Dorien, wie weet zie ik je nog wel!

En kan me voorstellen dat je kop er niet helemaal naar staat, maar misschien is het wel goed voor de afleiding?

Ja misschien wel maar ik heb eigenlijk geen zin om midden in het dorp door iedereen aangekeken te worden en daar in huilen uit te barsten.

Ik ben er zondag iig de hele dag. 's morgens met Myth in het L en daarna Reus in de M. Ik kijk wel of het lukt, wanneer het niet goed voelt sop ik gewoon, ik heb ze twee weken niet gereden en ben zelf ook zeker nog niet top dus ik voel gewoon wat ze aangeven. Wil wel graag starten omdat ik dan weer even iets heb om naar toe te werken en naar uit te kijken. Wilk echt zo graag weer met Myhty de cross in, heb hem het afgelopen jaar wel gemist in het terrein!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:15

Dan zie ik je zondag vast wel, want ik ben er om half 8 al :+ En Neede is ook een goede afleiding!
En midden tussen al mensen in huilen uit te barsten is idd niet wat. Maar misschien kun je iets overleggen met vrienden dat als het niet gaat ze met je naar huis gaan?

Ik heb je nog niet vaak zien rijden, maar aan je prestaties en klasseringen te zien zul je toch wel een bepaalde mate van talent en kwaliteit hebben :D