[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 07:16

Hilde_ schreef:
Oscar x Kennedy

qua afstamming toch behoorlijk dressuurbloed?

Scum

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:04

Het is nu later Hilde. Waar blijven die foto's? :D

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:14

Hilde is weer mooi in haar bedje gedoken......

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:23

Volgens mij ook ;)

Goede morgen :))

Het heeft behoorlijk heftig geonweert en geregent gisteravons/nacht..

Lotte als ik jou was zou ik het niet doen ;) kans op een bleseure is dan des te groter, mijn paard gaat ook apart op een ander land als ik op vakantie ben :j geen zin om een paard op stal te heben staan s'nachts en dan verrot getrapt te worden :n

Zo heb de afwas al gedaan, zo even stofzuigen :) en dan richting stal :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:51

Goeiemorgen!
@Hilde: Gefeliciteerd met het veulen! En ben benieuwd naar de foto's!
@WL: Ik zou haar gewoon een uurtje later op de wei gooien dan, dan kan ze de volgende keer weer met haar vriendjes spelen ;)
@Vief: Balen van je koude douche!
@Andrea: Fijn dat je Twizz nu weer lekker op kunt pakken!
@PB: Heeft ze dit jaar ook een veulen gehad?
@LZ: Gaat alles goed met jou en Armani?

Ik had gisteravond dressuurles, maar ging niet helemaal lekker. Normaal gesproken heb ik op woensdag altijd priveles, maar zij is eind maart bevallen van een dochter, dus zij is al vanaf begin maart niet meer geweest. Nu ga ik tegenwoordig naar de dressuurles op de vereniging, maar dat is allemaal zo soft en heb het idee dat ze me niet altijd helemaal snapt. Dus heb privejuf maar is een berichtje gedaan dat het onder hand weer tijd wordt dat ze weer komt, anders kan ik helemaal niks meer :P Nou ja, vanavond neem ik Jipje maar mee naar oefenspringen om te kijken of hij nog normaal een parcours kan lopen :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:10

Zal toch wel JN :)

vief idd balen van je koude douce :(

Ik ga me aan kleden en richting paard :wave:

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:24

Hilde_ schreef:
We hebben een hengstveulen! :D *\o/* *\o/*

Balen Vief :(:)
Ik lees morgen wel bij, kruip nu mn bed in!

gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:25

goeiemorgen :wave:

@ vief: dan was je direct goed wakker ;) Wel balen hoor!!

@ corien; onweer ja? Hier is het NOG steeds mooi weer...
Rijd ze!

@ hilde: gefeliciteerd met jullie veulen :D

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:30

Ik was even lekker mijn bed ingedoken ja. :D

Het is indd dressuurbloed. :)

Ga nu eerst uk rijden, daarna komen foto's. ;)

Las het nieuws van Adelinde net, wat ontzettend sneu ;(

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:32

Gefeliciteerd Hilde, toch altijd fijn als het weer goed is gegaan!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:33

Leuk Hilde, gefeliciteerd!

Hier ook NOG zon maar ik vrees het ergste :=

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:33

Ja zeker fijn. :) Veulen heeft de melkbar gelukkig al gevonden. :D
Ik vind het een schatje. :+:

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:45

Vooral als ze nog zo klein zijn :+: Een paar maanden verder kunnen ze ook enorm vervelend zijn :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:40

@Hilde, gefeliciteerd :D !! Wat leuk!! Heb je al een naam?
@Vief: Brrrrrrr := ... heb je een geiser of een boiler?
Wij hebben een geiser en die waait soms wel eens uit.. Als je dan staat te douchen en het stormt lekker buiten, krijg je opeens ijskoud water _O-

Het zonnetje schijnt hier wel weer even :) .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:46

Veulen zijn :+: Ik wil zondag nog weer ff bij de onze gaan kijken.

Ik las iets over samen in de weide? Bij ons gaat altijd alles samen. Als er een nieuwe bij in komt gaat die eerst met 1 van de andere 2 erin en dan later de andere erbij. Is nog nooit wat ernstigs gebeurd :)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:01

Nee nog geen naam. :Y)
Tis echt een knoepert van een veulen. Vanmiddag gaat ie lekker de wei in. :) Hoop dat ie zo lief blijft, die van vorig jaar was echt een monster :=

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:18

WolinLotte schreef:
Ik zit met een dilemma :\ ...

Morgenavond mogen bij ons alle paarden het land op, ze gaan dan met z'n allen tegelijk los en dit is natuurlijk een groot spektakel, want ze gaan in een knoerd-harde galop van voor naar achter... en weer terug.. Dat ze zo hard gaan galopperen vind ik niet erg.. maar als ze terug komen, gaan ze racen en zijn ze volledig in extase en remmen dan pas op het laatste moment voor de schrikdraden, dit geeft nog wel eens slippartijen en ook is er vorig jaar een paard door het draad gegaan (we blijven met zn allen op een rij voor het draad staan).. Nu is Wolin geblesseerd geweest en mag ze van mij gewoon gek doen en hard gaan, maar ik wil haar niet meer in een slippartij hebben (hierdoor is ze geblesseerd geraakt - collateraalbanden). Vorig jaar heb ik Wolin erbij gegooit toen alle paarden met hun kop aan de grond stond en de rust weer wedergekeerd was. Wo ging toen even in haar eentje gek staan doen, dit duurde 5 minuten en toen was het etenstijd :D ..
Nu wil de eigenaresse van de stal dat ook Wolin gewoon met de meute mee gaat, ik zie dit daarentegen niet zo zitten, met name niet omdat het hier al geregent heeft en de bodem hard is (er ligt dus een klein water/modderlaagje bovenop) en ze zullen, zoals elk jaar, weer vrolijk in extase terug komen racen van achter naar voren (ze kunnen enorm vaart maken, we hebben een heel groot land).. Ik snap wel dat de eigenaresse dat wil; Gelijke monniken, gelijke kappen. Ze is ook bang dat als Wolin erbij komt dat alles nog een keer aan de kletter gaat. Ze vond het nogal raar dat ik wel mee deed aan een crosstraining en dan Wo niet met de rest op het land wilde gooien, het grote verschil hiertussen is dat de training op een gecontroleerd tempo ging, op droog zand was en er totaal geen scherpe bochten zijn gemaakt (of slippartijen) en ik zorgvuldig heb gekeken of Wo nog goed liep de dagen erna. Ik kreeg net wel een sms van haar; dat als ik het echt niet zag zitten, dat ik wel een uurtje later mocht of vrijdag.. Maar als ik een uur later ga, dan gaan de meeste paarden er al weer uit (je moet immers eerst opbouwen ;) ) en ik wil wel dat ze elkaar weer tegelijk kunnen besnuffelen en rangorde kunnen bepalen.

Nou nou... wat Lotte al niet bezig houdt :o , maar ik vind het echt lastig om te beslissen.. waar doe ik goed aan? :\ Hersenkraker %) ( _O- hersenen werken hier weer op topsnelheid). Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ;) ...

@Rowo: Dit is wat mij een beetje bezighoudt :) .. Ben niet echt een trut met paarden wat betreft het land, maar vind het wel onnodig om ze zo te laten knallen met alle gevolgen van dien.. Ik denk dat ik toch wel wat later ga dan de rest.. dan staat alles rustig en weten ze ook inmiddels waar de omheining zit en wanneer ze moeten terugkomen ;) .

@Hilde: Haha, ben benieuwd wat voor naam hij krijgt ;) , helaas.. Easter kan niet meer :))

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 11:44

Goeiemorgen :)
Gefeliciteerd Hilde :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:19

WolinLotte schreef:
@LZ: Je bent inderdaad een tijd niet geweest, alles goed met jou en je paardje? ;)

Ik zit met een dilemma :\ ...

Morgenavond mogen bij ons alle paarden het land op, ze gaan dan met z'n allen tegelijk los en dit is natuurlijk een groot spektakel, want ze gaan in een knoerd-harde galop van voor naar achter... en weer terug.. Dat ze zo hard gaan galopperen vind ik niet erg.. maar als ze terug komen, gaan ze racen en zijn ze volledig in extase en remmen dan pas op het laatste moment voor de schrikdraden, dit geeft nog wel eens slippartijen en ook is er vorig jaar een paard door het draad gegaan (we blijven met zn allen op een rij voor het draad staan).. Nu is Wolin geblesseerd geweest en mag ze van mij gewoon gek doen en hard gaan, maar ik wil haar niet meer in een slippartij hebben (hierdoor is ze geblesseerd geraakt - collateraalbanden). Vorig jaar heb ik Wolin erbij gegooit toen alle paarden met hun kop aan de grond stond en de rust weer wedergekeerd was. Wo ging toen even in haar eentje gek staan doen, dit duurde 5 minuten en toen was het etenstijd :D ..
Nu wil de eigenaresse van de stal dat ook Wolin gewoon met de meute mee gaat, ik zie dit daarentegen niet zo zitten, met name niet omdat het hier al geregent heeft en de bodem hard is (er ligt dus een klein water/modderlaagje bovenop) en ze zullen, zoals elk jaar, weer vrolijk in extase terug komen racen van achter naar voren (ze kunnen enorm vaart maken, we hebben een heel groot land).. Ik snap wel dat de eigenaresse dat wil; Gelijke monniken, gelijke kappen. Ze is ook bang dat als Wolin erbij komt dat alles nog een keer aan de kletter gaat. Ze vond het nogal raar dat ik wel mee deed aan een crosstraining en dan Wo niet met de rest op het land wilde gooien, het grote verschil hiertussen is dat de training op een gecontroleerd tempo ging, op droog zand was en er totaal geen scherpe bochten zijn gemaakt (of slippartijen) en ik zorgvuldig heb gekeken of Wo nog goed liep de dagen erna. Ik kreeg net wel een sms van haar; dat als ik het echt niet zag zitten, dat ik wel een uurtje later mocht of vrijdag.. Maar als ik een uur later ga, dan gaan de meeste paarden er al weer uit (je moet immers eerst opbouwen ;) ) en ik wil wel dat ze elkaar weer tegelijk kunnen besnuffelen en rangorde kunnen bepalen.

Nou nou... wat Lotte al niet bezig houdt :o , maar ik vind het echt lastig om te beslissen.. waar doe ik goed aan? :\ Hersenkraker %) ( _O- hersenen werken hier weer op topsnelheid). Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ;) ...

Ja met Armani gaat het erg goed, we hebben nu wedstrijd pauze, en hebben lekker wat buiten gereden in het bos.
Heb gister voor het eerst op het gras gereden wat erg goed ging :D Vorgie week wat gesprongen en het gaat nu erg goed, hij is vbeel sterker geworden :D We starten 15 mei voor het eerst buiten.

Lotte: Ik snap je helemaal met je dilemma, ik zou dan ook veel voorzichtiger zijn. Denk dat ik hem ook pas later in het land zou doen.
Hilde: gefeliciteerd
Jn: mmm balen dat het niet helemaal lekker ging.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:32

Fijn dat het goed gaat Ilse!! :D

Wo gaat waarschijnlijk gewoon later erop, eerst maar even de rest uit laten razen :j .

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:01

Leuk Hilde! :)
Das wel minder vief! :z

Hier heeft het gister behoorlijk wat geflitsten gedonderd, maar nu ziet het er allemaal nog goed uit. :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:05

Snap dat je voorzichtig bent Lotte, ik zou het zelf ook eng vinden. Mijne stond met een maatje maar dat ging al veel te gek in de wei. Nu staat dus, helaas, in zn eentje nadat ie 4 maatjes heeft versleten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:16

Gefeliciteerd Hilde!

Zou Wolin ook later erpas bij zetten Lotte. Ik zou geen risico nemen met blessure's.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:04

Veulentjes zijn altijd leuk Hilde! Gefeliciteerd!
Lotte: Ik zou het er ook niet op hebben hoor als ze zo gaan rennen en slippen. Risico op blessure's is dan wel erg groot zeker als ze er al gevoelig op zijn. Zou er goed over nadenken wat je ermee gaat doen.
Onze paarden staan helaas ook apart in de wei omdat we anders naar de veearts kunnen. We hebben ze ook liever bij elkaar maarja dan maar niet samen in één wei.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:11

Onze paarden zijn gelukkig niet zo moeilijk :D
Die kunnen gewoon met zijn 13'en bij elkaar. Al staan sinds er meer merries zijn wel de ruinen (en de pony's) apart omdat die anders de hengstige merries maar bleven dekken := Woll maakt er trouwens maar een potje van. Die is met dit mooie weer echt om de haverklap heel lang hengstig :roll: Gelukkig merk je er met rijden niet zo veel van.. Ze pist alleen wel echt alles onder. Verder is het een beetje een sullie in de wei. Ondanks dat ze een grote merrie is doet ze totaal geen moeite om een beetje hoog in de rang te komen. Vindt het prima wanneer ze als laatste eruit wordt gehaald en schopt alleen van zich af als het nodig is. Wel ideaal :) Ruintjes die ik heb gehad waren veel speelser, die zaten altijd onder de krassen en wondjes.

Waterprobleem is gelukkig weer opgelost, CV was uitgevallen.
Vanavond weer lekker douchen dus :D

Hilde: Gefeliciteerd met het veulentje!! :)
Ben benieuwd naar foto's :j