[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TeZzz

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:21

Goeiemiddag!

LZ: leuke foto's! Armani is echt leuk! Haha!
Rowo: gelukkig maar het meevalt! Alleen wel balen dat ze dan 2 weken op stal moet staan...
Ingrid: balen van je rooster... mijn rooster is per week weer anders behalve de woensdag omdat ik dan een dagopdracht heb. Maar heb meestal van half 11 tot half 3 zo ongeveer.

Vanochtend even naar Miriam geweest Lachen Vanmiddag beetje niksen, vriendje komt zo nog wel langs Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:25

Vief: Nee kan niet s'ochtends rijden, nouja kan wel. Maar dan mag hij daarna niet meer naar buiten(rare regel), en dan heb ik liever dat ie lekker de hele dag naar buiten kan, dan dat ik hem s'ochtends rij en hij dan binnen moet staan voor de rest van de dag. In de winter is dat een oplossing want dan staan ze toch niet buiten.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:13

Rowo: Tjee zeg, het zit jou ook niet mee met de paarden Ach gut Gelukkig is het niet te ernstig met Zetje, 2 weken is nog te overzien toch? Hopelijk breken ze de stal niet af, scheelt in ieder geval dat ze samen op stal staan.

Ingrid: Scheelt dan dat het over een paar weken wel weer winter is Tong uitsteken

De jonge vos is echt akelijk braaf! Heeft nog geen bokje gegeven, ik begin nu haast argwaan te krijgen Knipoog Zal ook wel komen doordat ik het echt rustig opgebouwd heb, heb er nu pas een paar keer echt serieus op gereden zonder te longeren. Ze is gelukkig ook niet gillerig naar het veulen, volgens mij vind ze het wel even lekker om van die kleine opdonder verlost te zijn.
Zal binnenkort even foto's maken!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:16

Ingrid: inderdaad een rare regel. Kan me voorstellen dat je hem graag buiten wilt hebben. Het scheel dat het straks wel kan.

Wat een heerlijk weer vandaag. Ben net terug van een paar daagjes camping. Ik heb vanmorgen Merel gereden en ze liep erg fijn. Is voor haar ook wel lekker geweest, een paar daagjes kalm aan. Morgenochtend nog even rijden en dan weer terug naar de camping en zondagavond weer naar huis.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:20

Wat leuk dat ze zo braaf is Andrea Haha! Goed plan om foto's te maken!!

Het is inderdaad heerlijk weer Wow!
Eindelijk weer lekker in hempjes naar buiten! Zo even snel mijn rijbroek aantrekken om voor het eten nog even te rijden.
Heb Wol wel een beetje gemist.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:23

@ ingrid: das idd wel een erg vreemde regel. Weet je ook waarom?

@ andrea: k ben benieuwd!!

Nou.. Zetje niet gereden. Ze had wat bulten op haar rug, precies bij zadel. K kon het niet over mijn hart verkrijgen en heb ze toch buiten gezet voor 2 uurtjes, in de beschermers dat wel. Bloos Best erg.... Ze zijn gelukkig heel rustig en staan steeds met de kop aan de grond. Zo meteen maar weer naar binnen doen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:00

Rowo: Ja dat is zo omdat de mensen in de omgeving anders gaan klagen. Is hie rnatuurlijk midden in de randstad, dus nouja de manege ligt midden in een dorp. En we moeten een stuk door het dorp heen om naar het land te gaan.
Er is een hele rechtzaak geweest, ze moesten de paarden maar met de trailer naar de wei brengen inplaats van lopend.
Ze zijn gelukkig zover gekomen dat nu s'ochtends in een keer alle paarden naar buiten gaan en dan de rest van de dag niet meer.
Eind van de middag mag je je paard weer gaan halen maar je moet wel altijd 2 paarden meenemen.
Ik vind het ook echt belachelijk maar de stal kan er niks aan doen, we moeten er maar mee leren leven.
Heb dan liever dat ie lekker de hele dag naar buiten kan. Dat rijden van mij stelt toch nooit zoveel voor en zeker niet s'ochtends vroeg Clown

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:13

Rowo: jeetje jij hebt ook pech met je paardjes. Gelukkig dat het van Zetje nog meevalt.
Andrea: fijn dat ie zo braaf is Lachen

Hier is het nu ook wel lekker weer, zonnetje komt mooi door

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:30

@ Anthea: Jeetje, das balen! Huilen
@ Rowo: Beterschap met de paardjes! Ach gut

Ben stiekem heel trots op Ramona, normaal als ik ging wandelen begon ze na 10 minuten te staken,
omhoog gaan en achteruit en niet meer vooruit willen, Clown
maar dankzij de tips van mijn lesgever heeft ze 2 keer geprobeerd te staken,
maar heeft ze haar staking gestaakt, Duivel
ik heb een heel rondje kunne wandelen zonder dat ze vervelend deed!
Gek beest! Pling

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:55

Rowo en Anthea: Wat balen allemaal zeg, jullie hebben wel pech met de paardjes!

Ik heb vanmiddag voor het eerst weer thuis gereden. Ik zag er al die weken echt enorm tegen op, omdat hij hier thuis de meeste 'trauma's' heeft en dan vooral in de bak. Ben dus begonnen in het weiland, omdat hij daar nog de meeste ruimte heeft en hij nog niet zo veel hoeft te buigen. Stappen lukte nog wel, maar nooit dat ik hem alleen in draf kreeg...! Mam was er wel bij en die heeft de longeerlijn + zweep gepakt en dan wil hij wel. Hij moet gewoon het vertrouwen een beetje terugkrijgen in het werken. Want het zit nu vooral nog tussen de oren, hij denkt dat hij pijn krijgt als hij gaat draven of galopperen en gaat hij dus staken. Het komt wel weer goed, het heeft allemaal gewoon tijd nodig Lachen

Verder was het op stage ook wel leuk vandaag, de laatste schoolgroep voorlopig. Volgende week wordt de tentoonstelling afgebroken en eind september komen de schoolgroepen pas weer. Vanavond hoef ik lekker niks meer, en het hele weekend vrij Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:57

Dat is fijn Rosalie!! Hopelijk is snel alles weer goed!!

@ ingrid: jeetje zeg, wat een gedoe. Moet je zover met de paarden, om ze naar de wei te doen? Lijkt me ook niet bepaald fijn

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:24

Doei! ik ben weer thuis. Super brak van de afgelope week, feesten en gek doen Clown. Mijn stem is ook behoorlijk naar de knoppen.

Vanmiddag beide paardjes gereden. Gingen heel fijn Ja.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:08

rowo en anthea Ach gut het zit niet mee.
andrea: ben benieuwd naar foto's :d wel mooi dat het zo goed gaat.
kim: fijn dat ze allebei goed gingen.

Heb vandaag gewerkt en serieus we hebben met 2 man de hele dag ( van 9 tot 6) BBQ's en salades gemaakt voor vant weekend! pfff had het wel gehad hahaha.
Daarna mars gereden, die ging lekker.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:36

rowo, balen zeg van Zetje.
Andrea, fijn om te horen dat het zo goed gaat, ik ben ook benieuwd naar je foto's
Kim, hahaha, je hebt flink genoten deze week, fijn dat je paarden goed liepen
Ilse, iedereen wil dit weekend nog de zomer vieren, het zal morgen wel heel druk worden in de slagerij
Ingrid, wat jammer dat je niet zelf kan bepalen wanneer je je paard in de wei zet.

Ik heb zojuist gereden, Undercover was braaf. Ik zat er wat laat op en ik kon echt merken dat het minder lang licht blijft.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:45

Ja dat denk ik ok wel nathalie! Maar werkt wel lekker zo;n dagje, de dag is namelijk zo om!

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:01

Dat klopt, wachten totdat de dag om is duurt zo lang!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:40

Rowo: Het is niet heel ver, maar je bent wel al gauw 20-30 minuten onderweg, ze staan ook nog in het achterste land.
Je moet ook nog een stuk over de weg en dat is waar de problemen zijn met de bewoners.
Vind het niet heel erg dat ik zo'n eind moet lopen, ben eigelijk al blijd at ze naar buiten kunnen.
Ze gaan ook vrij vroeg naar buiten dat is ook wel lekker.

Zo net gehockeyt na 8 weken, heb nu al spierpijn jeetje zeg Bloos
Nu lekker douche en slapen.
Morge me wedstrijdoutfit kopen dan kan ik in oktober een wedstrijdje rijden met pd.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:07

Ing lekkere regel dan Boos! ben blij dat wij dat niet hebben Haha!

Ik ga richting bed.. Bloos

vanmorgen met pech gestaan me vriendlief zijn auto.. en ik wou toch wel erg graag naar huis.. omdat ik al mee rdan 30 uur wakker was ( zelf op de dag gewerkt en s'nachts met hem mee Slapen ) dus dat ging lekker, Auto is gelukig nu wel gemaakt Haha!

Truste dames

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:18

hahaha nog ff snel wat bijlezen en nu maar snel slapen, moet er om 06.30 uur uit. Ga een dagje naar Warner Bros en zondag ga ik met rebecca een buitenrit maken met de NVVR in hattem, hopen dat er nog wat staat van de cross, kan ik wat meepikken, volgens de organisator van de NVVR staat er wel het een en ander, dus zie wel. En zowieso is het ook leuk vertoeven ook al staat er niks.. Tong uitsteken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:29

Goeiemorgen Doei!

Jeetje zeg Ingrid, 20 tot 30 minuten? Wat een pokke eind zeg. Hoeveel paarden staan daar dan? K heb medelijden met degene die ze buiten moet zetten dan.
Ik doe hier de stal deur los en binnen 10 sec heb ik ze in de wei, ideaal!

Nou ik ga maar eens richting Enschede, ff nette kleren halen voor stage.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:55

Ik ga richting den haag Haha! schrijven bij de junioren Haha! en young riders Haha!

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:32

Goedemorgen!
Corien, dat klinkt leuk!
Rowo, succes met shoppen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:28

Rowo: het is 10 minuten over de weg. De paarden die in het voorste land staan zijn er dan ook al, Er zijn 5 stukken, staan ongeveer 5-6 paarden per stuk.
Het zijn 2 stukken achter elkaar, als je dus in het achterste land staat moet je eerst nog door het stuk wat daarvoor ligt.
Het zijn best wel grote stukken land. En zeker nu het stuk getrapt is, is het niet echt ideaal lopen met al die gaten.
De mensen van stal zetten ze altijd buiten en nemen gewoon 6-7 paarden tegelijk mee dan hoeven ze maar 1 keer te lopen.
Je kan de paarden eigelijk net zo goed loslaten ze weten echt wel waar ze heen gaan zo s'ochtends vroeg. maja dan zit je met dat stuk over de weg.

Net m'n wedstrijdoutfit gekocht. heb wedstrijd jasje en blouse van br voor 30 euro, is toch geen geld zo 2e hands. Ziet er nog heel goed uit.
Heb geen broek kunnen vinden, want wil met leren zitvlak en die hadden ze niet.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:16

Doei!
Goeiemiddag,

het is echt lekker weer nu Haha! ben ook al klaar met werken dus ga zo even lekker rijden Lachen
Heb alles braaf bijgelezen Haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:48

Goedemiddag!

Hier is het ook heerlijk weer. Heb net al eventjes lekker in de zon gezeten Cool