[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:08

oei, lar..a had precies problemen met haar galopwissels :7, heel slechte punten voor die onderdelen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 17:42

Jammer dar ze niet vol is!
Jaa amai 3,5 is niet echt een top score

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:50

Al veel pogingen gedaan PP? Van wie proberen jullie te dekken?

Wanneer zijn jullie van plan aan te komen in arville? Ik wil graag woensdag rond de middag vertrekken zodat ik er rond 16,17u ben.
Mag ik per pb mss jullie tel nrs? Als ik daar volledig gedesoriënteerd ben, dat ik een hulplijn kan bellen :+

Waar ga je dit weekend op jumping PP?

En Daaphh wat gaat Dirk springen met cas?

Ik zondag nog eens op jumping, geen 30° van deze keer, dus ik hoop op max 1 balkje om mij wat vertrouwen te geven. Heb deze keer wel een filmer mee.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 17:59

Wij komen normaal ook woensdag aan. Na Dirk zijn werk vertrekken we.

Dirk gaat morgen springen met cas! Ben
Eens benieuwd! Volgende week marchin!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:46

Succes op jumping allemaal! Ik heb mij juist ingeschreven voor volgend weekend zie, kwestie van er niet meer onderuit te kunnen ;).

Verder las ik iets over een merrie die niet drachtig wil worden (of een hengst met luie zwemmers?), Cas die getemd wordt en waar (ont)spannende tijden voor aanbreken (ont -afhankelijk van voor wie ;)) en lichte stress voor internationale wedstrijden, supercool!

Geniet er allemaal van!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 08:17

Cas was zeer zeer braaf! 2de rondje zelfs iets te braaf want hij kwam niet overal aan het bit. Stukjes achter het bit trok hij soms ne balk dus dat komt ook wel weer inorde! Ben benieuwd of hij ook zo gaat luisteren op de cross volgende week.

Succes op jumping!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:20

Twas hier geen succes :(, kweetnie wat ze opheeft maar ze overspringt zich de hele tijd nu en ze durft nie meer door springen en ik ben er nu ook bang op omda ze zo gigantisch hoog springt (echt tot over de piquetten op ne sprong van 90 cm). Mottig dus :(. Daarnet dan nog beetje gaan helpen op jumping om er beetje weer in te komen. Waren beide goede rondjes!

Heel fijn van casje! Volgende week de grote test!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:02

Goed zo Daaphh van cas! Mss heeft hij gewoon een mannenhand nodig... Er zijn zo paarden die eerder vrouw of net man verkiezen.

Evelyntje wat ga je rijden volgende week?

Jammer PP, ik zou denken om gewoon heel veel thuis, zowat alle dagen gewoon mini sprongetjes van 50cm te springen net zolang tot ze 'normaal' springt.

Hier beetje in dubio. Het gevoel over mijn rondje zit eigenlijk wel goed, ze pakte goed aan, ze had energie en toch 2 balken... 1e was direct op 1e sprong, was wel oxer cube en ik heb daar veel fouten op gezien, 2e was dan opnieuw een oxer, hindernis 5. Weet zelf niet goed wat er fout ging, hierbij het filmpje, als jullie tips hebben? Ze moet sowieso wat tempo hebben, dus naar jumpingnormen rij ik wel wat vlot...

http://www.youtube.com/watch?v=vNhaB3ysIJ8

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:32

Ik vind het twee onnodige fouten eigenlijk, en al zeker die eerste. En bij die tweede fout kan ik ook niet echt zeggen wat is mis is.

Kga mij focussen op mijn eigen kleine spookje om te springen nu, tis daar ook werk genoeg aan :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:51

Het enigste verschil dat ik zie is dat je bij die 2 oxers nog wat "harder" moet regelen voor je afstand voor de sprongen en bij de andere het eerder vanuit een vloeiende lijn of niet zo "hard" moet regelen
Ik zeg niet dat het mis is, maar dat is misschien het verschil tussen de andere sprongen.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:26

Jammer PP, dat ze zo onder de indruk was... Denk idd dat er weinig anders opzit fan km's maken, maar daar moet je wel tijd/ zin in hebben natuurlijk. Versta dan wel dat uw eigen voske voor gaat!

Oei, filmpjes beoordelen heb ik geen kaas van gegeten... Ik vind t net gereden, en ze ziet er geen al te simpele uit. Zou t kunnen dat ze in haar 'verzet' net niet voldoende meekijkt en zo haar voorbeen wat verkeerd inschat?

Ben ingeschreven voor de 90 vrijdag in t overdijk. Hopelijk woe tijd om naar de springles te gaan...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:15

Veel succes alvast voor vrijdag!

Ik rij woensdag ook springles :), dan zie ik je mss dan!

er vertelde mij gisteren trouwens iemand dat er vanaf september de donderdagavond twee extra springlessen gaan zijn, van b.art ol.aerts. Kan mss handig zijn voor u als je keer een woensdag nie kan?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 09:35

Het valt me eigenlijk op dat er veel in het topic zitten van jullie kanten maar bijna niemand van Limburg. Haha.

Vandaag eindelijk laatste examen ! Heb er nu wel stilletjes genoeg van!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:01

ik ben van Limburg, wel van nederlands Limburg...maar toch!!
Ik lees ook mee, maar het gaat een beetje snel voor mij merendeel van de tijd, dus weinig reactie :o

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:41

Evelyn: 'probleem' met deze is dat als ze 'proper' loopt naar jumpingnormen, dan zit ze wat laag in energie en springt ze soms wat te weinig omhoog. Als ik ze dan wat feller rij, is ze super gevoelig in de mond en van het minste dat ik een halve ophouding maak, komt ze omhoog met haar hoofd. Ik moet dus proberen die hoeveelheid energie te krijgen, zonder dat ze zo gevoelig wordt... Maar ik heb nog geen enkele lesgever gevonden die hier concreet iets over kan zeggen, ik heb er al enkele gehad maar om mij dan voor €50/uur te zeggen dat ze wat lager moet blijven in het hoofd, ja dat weet ik ook, maar er is nog niemand die mij écht heeft kunnen helpen om en energie, en hoofd goed te krijgen.
Soms lukt dat dan 'vanzelf' en loopt ze 0, maar soms gaat het niet en dan hebben we dus enkele balken. Heb nu nog vaak het gevoel dat ik geluk moet hebben en controlefreak als ik ben, vind ik dat niet leuk :+
Jumping is van de 3 onderdelen hierdoor het meest stresserende voor mij...

Daaphh: alé vooruit, bijna gedaan! en dan vakantie? vakantiejob?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 11:46

Nop geen vakantiejob, echt gewoon 3maanden vakantie :)

Ik vind jumping ook het stresstrends. Ze blijven bij mij wel meestal van de balken af, tenzij ik ze echt heel mis zet, maar ik haat oxers!! Echt ik vind dat ze dat moeten verbieden, enkel rechtjes en kruisjes. Op de cross heb ik minder een probleem met "oxers" maar in de jumping, verschrikkelijk...

Nog 10dagen en dan is het arville *\o/* *\o/* dat is altijd voor mij de start van de vakantie

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:57

Goh, ik merk wel op jumping dat dit stilaan de limiet voor mijn paard is, 1m15-1m20 dus dan pakt ze al makkelijker een balk. Tot L was het uitzonderlijk dat ze een fout maakte, zelfs met de kop erop, had ze dan nog wel genoeg overschot.

Pff stressen ja Arville ;)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:59

Tis goed dat nu regent want da was daar nu wss al beton. Tzou wel nog zo tot donderdag moge, regenen zodat het de grond kan indringen en zo de grond beetje malser maker. Nuja ze doen daar wel hard hun best om de bodem zo goed mogelijk te maken.

Ik haat ook oxers, ik ben het met u eens daphne :Y). Wat een luxe! Maar ik vond vakantie job leuk, dat was namelijk paardenkamp geven, vandaar dat ik Evelynetje ken, zij deed da ook hier in wareg.m :D. Zo was dat toch leuk werken tussen de paarden ;).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 12:02

Arville staat het parcours wel maar 110 he! Maar als de ondergrond gelijk vorig jaar is dan....
Inderdaad want ze waren al een machine gaan halen voor de grond bij die van Tongeren.
De 1* moet nu wel als eerste springen. Il dacht vorig jaar ergens tussen in

Een vakantiejob tss de paarden als paardenkamp lijkt me wel leuk maar wat niet moet vzn thuis moet niet :p kan ik wat extra aandacht aan die van mij geven.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:40

Zou ze dan niet het type zijn om met iets hackamore-achtig te springen? Weet niet hé, maar soms zijn ze daar net iets minder van op hun tenen getrapt.

Ik vind de regen wel ok vandaag. En dan vanaf morgen wel alleen maar 's nachts als het kan :).

Ja, die ponykampen... Nostalgie :) en goed verdiend, haha!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:50

'k Ben geen expert in filmpjes bekijken, 'k moet zelf nog zoveel leren! :)

Vandaag osteo geweest voor Shuddy, hij was niet altijd zo braaf. := Maar hij heeft dat al niet graag zo aanrakingen op plaatsen waar hij het niet graag heeft. 't Is echt een chagrijn op dat vlak. :+ Maar goed, hij is nu helemaal losgemaakt. :j

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:16

Ooh, maar mijn 'commentaar' moet ook met een heel zoutvaatje genomen worden hoor ;). Boven mijn niveau al dit ze!

Maandag komt er iemand voor nieuw dressuurzadel op te meten! Helemaal happy, ze was per mail zeer slecht bereikbaar, maar nu lukt het dus toch vrij snel om te komen!!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:20

Wie komt er voor het zadel?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:48

Oh maar ik zit niet in hoor met commentaar! Anders zou ik geen filmpje zetten hé :+
En ik vind ook niet dat ik slecht gereden heb, anders zou ik het mss niet getoond hebben :D
Maar eens de hoogte van de sprongen quasi op limiet van paard zit, komt het meestal op kleine details aan en dan is een frisse kijk wel eens handig.
Heb al gedacht om eens te proberen met een rubber bit, zodat de inwerking nog zachter is. Maar wil er nu ook niet meer mee experimenteren vlak voor arville...
hackamore geen idee van, heb daar nog nooit mee gereden. Ik wil dat op zich wel eens proberen, maar ken niemand die dat heeft, en kopen om mss maar 1x te proberen is ook zo zot...

Voorkeur voor bepaald dressuurzadel Evelyn? Ik heb een prestige doge, zit heerlijk!

Regen vandaag zit ik ook niet mee in, mijn gras staat al rost!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:06

Ha nee, 't is misschien niet het beste moment om dingen te gaan uitproberen. Ik heb geen echte hack, maar zo'n Rambo Micklem hoofdstel, die je zo als sidepull kan gebruiken, maar ook met bit extra aan de neusriem vast (sorry voor de knullige uitleg :7 een google'tje is aangeraden) waardoor je combi van op neus/ op lagen inwerking krijgt. Mijn oudje met hyper-gevoelige mond liep daar veel beter op. Als die van u in ne cob past, mag je da wel eens lenen als je wil?

Ik kreeg M.ari.lle Ro.vers aangeraden van dressuurlesgeefster die cursus zadelpasser/-maker is aan 't volgen... Zij meet Harry Dabbs en Custom aan en die eerste lijken helemaal wat ik zoek en wat bij ons zou passen. Ben benieuwd! Is potverdikke den eerste keer in mijn paardenleven dat ik een splinternieuw zadel laat aanmeten, 't voelt alsof kerstmis eraan komt {:} (alleen nog maar even verder facturen maken, dat ik de cadeau zelf kan betalen, haha)