[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:05

Me pa zit de TOER te kijken :+

Lau juist zat mannen die ik "wel" aantrekkelijk vind hahaha
haha dus ook al een kruis verhoor :P
Wel fotos maken he!!

Ik heb net echt op het fijnste paard van de wereld gereden :P :D Hij liep echt gruwlijk lekker!!
Morgen lekker naar het strand!

Kwam snoek ook nog tegen kwam uit der werk flink staan kletsen! :D

Nu ff snel deken op doen bij danny want er komt weer honde weer aan :(

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:31

Op de WDR komt zo eerst dressuur (GP), dan cross (rond 16.25), dan springen en dan nog 4spannen. Geloof dat de WDR ook een site had waarop je het kon zien. Dus ook al zit je pa dan de tour te kijken kun je het toch nog zien op je pc corien!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:36

Ik ga snel kijken op me kamer :P

Zo heb net even geluk ben net als een speer terug naar het land gereden om meneer zijn dek op te doen, doe de deur achter me dicht en hozen :oo niet nomaal!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:50

Kreeg vanmiddag pas een mail dat we morgen ergens anders crosstraining hebben.
Eerst zou die op stal zijn, dus wij hadden de trailer weggebracht voor onderhoud.
Dus ik proberen een andere trailer te regelen, maar stalgenootje zit op de Zwarte cross, dus die krijg ik niet te pakken.
En staleigenaresse heeft een jong paard dat bang is voor mijn paard, dat kan ook niet.

Heb echt een beetje een baaldag vandaag. :o

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:51

Danielle waar woon jij ergens eigenlijk? Waar heb je morgen crosstraining?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:54

In winterswijk, de training is verplaatst naar Diepenheim!
Dus een oefencross onder begeleiding.

Ik zie nu dat je in Laren woont, dat wordt de eerste echte oefencross voor ons. :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:02

Oh als jullie nog een terrein zoeken om te trainen, bij ons is dus sinds dit jaar een nieuw terrein aangelegt.
www.stalhietbrink.nl
Verschilt van beginners tot Z niveau. Ik dacht zo dat je ook alleen kunt komen als je een afspraak maakt, weet ik niet zeker.

Evt. kan ik ook vragen voor een groepstraining.

Vind het zelf echt een fijn terrein, mooie opbouw van kleine tot hele brede greppel, hoge en lage afsprongen, technische lijnen, echt voor elke combinatie geschikt. :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:21

Was idd erg gezellig met Corien :D

Lau, ben benieuwd naar Diddle! Je showt wel ff een foto he :D?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:29

Diddle komt dinsdag.... Hier liep alles beetje in de soep door het weer, dus nu dinsdag maar. ^)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:53

Leuk Lau, ben benieuwd naar Diddle.

Danielle, dan mag je je bij mij opgeven voor de tripalon. Ik ben namelijk de wedstrijdsecretaresse en grotendeels organisatie.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:54

Jammer Lau! Je bent natuurlijk erg nieuwsgierig naar haar. :D Wel foto's posten he!

Papa is al begonnen aan de voerkar, goed werk haha. Vanochtend begrafenis gehad en net Caap even gelongeerd. De rest van de dag en avond kom ik niet meer overeind, ben echt moe.
Morgen ga ik lekker met mama naar het bos, ook wel eens leuk voor de afwisseling. :)
Wendel vind de mannen nog steeds niet leuk, hopelijk is ze drachtig anders weet ik niet of ik haar nog een keer terug doe. Dan wordt het zo'n laat veulen.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 16-07-11 16:56, in het totaal 2 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:56

Had me een paar dagen terug opgegeven. :j Bij de B paarden.

Leuk evelien, en je vader is goed bezig! :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:35

Zo weer thuis van concours.
Dres liep een half uur in, dus toen im daar kwam meteen maar opgezadeld.
1e proef liep hij lekkerder dan anders, galop ook goed maar iets wild 180 punten. 2e proefje was enger en rechtergalop wilde hij niet, hadden we 176. Dus ond 1e puntje is er :)
Toen springen, stond lastig veel hekjes etc eronder. Meneer was knettergek maar we hadden masr 1balkje dus ook hiet onze eerste winstpunt :)
Zo even alle spullen opruimen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:38

Goed gedaan! :) Jammer van de 2e proef..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:42

Super toch Mendy!

Pfff ik zit studieboeken te bestellen. Maar voor vak moeten we 10 boeken kopen waarvan 5 er meer dan 120,-euro kosten :oo

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:51

Duur grapje!

Zie net dat er de 31ste nog een concours in Santpoort is, zit me nu te bedenken of ik dat te ver vind. :+ Er is niets in de buurt, alleen Well (1 parcours) en Santpoort (2 parcoursen). Beide zeker 1,5 uur tuffen.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 16-07-11 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:52

Pff dat is nogal een bedrag. :oo

Is de cross van Bathmen goed te doen voor een onervaren paard?? Of barchem?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:54

Bathmen en Barchem zijn beide vrij dik.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:55

Bathmen in de B is niet zo moeilijk vind ik. Persoonlijk denk ik dat Barchem moeilijker is.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:57

Oh ik zie nu dat de 23e diepenheim is, ik denk dat ik daar maar mee begin? :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:57

Neede dan Danielle? Die is ook niet zo moeilijk.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:59

EvelienH schreef:
Duur grapje!

Zie net dat er de 31ste nog een concours in Santpoort is, zit me nu te bedenken of ik dat te ver vind. :+ Er is niets in de buurt, alleen Well (1 parcours) en Santpoort (2 parcoursen). Beide zeker 1,5 uur tuffen.

Dat is bij mij om de hoek. Ik wilde misschien ook mee doen, alleen staat de merrie nu nog bij de hengst en er is me aangeraden om 6 weken niet met haar te springen, als ze vorige week drachtig gescand was dan had ik misschien wel gedressuurd.

Santpoort is dit jaar voor het eerst ook KNHS, er zijn ook tuigpaarden tussendoor (tenminste dat was andere jaren zo en dat is dit jaar ook weer het geval dacht ik) John Maarse is wel een fijne eerlijk parcoursbouwer.

Concours maak deel uit van het dorpsfeest, dus meestal veel publiek die weinig van paarden weet en alles geweldig en hoog vindt ;)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:59

Dan heb ik al een wedstrijd gepland staan met mijn andere paard..
En dat is nog voor de tripalon, en wil die eerst rijden om een beetje uit te vogelen hoe het ook alweer moet haha.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:17

Dat is dan weer erg jammer van je Hapje Corien
Vief wat ben je toch streng voor je vriendje ;)
Noor heeft lekker hardgelopen
Mo heeft juist een luierdagje
Caro raar dat hij zo vreemd reageert op een passend zadel
Danielle dat is wel balen dat je nu geen trailer hebt
Itsme super van je beide wps
Dat is een duur geintje Lau

Bij het lopen van Renswoude leek de bodem behoorlijk okay en het was bij ons al die tijd droog. Dus besloten om met grote stiften in toch te gaan en anders deed ik alleen lage dingen en de waterbak. Wel zag ik bij het losrijden een andere ruiter met paard en al onderuit gaan, geen idee hoe het gebeurde maar toen besloten om op het gras mijn grondtempo laag te houden. Losrijden begon rampzalig. Ik had geen rem en niet een beetje niet maar gewoon echt niet. Iedere keer maar weer minder charmant stilgezet, gewacht tot ze ontspande en dan weer verder. Opeens na een stomme langsloper op het hegje bij het losspringen besloot Ferrose dat luisteren toch fijner was en daarna heerlijk alles op het losrijdstukje kunnen springen.

Begin van de cross ging ze erg twijfelend weg (maar goed in Putten in Maart stond ik nog voor hindernis 1 stil omdat ze terug wilde := dus we gaan vooruit) en bleef wat twijfelend maar met bij iedere sprong een tikje ter aanmoediging bleef ze wel doorgaan. Bij 3 (die hoge bult aan de renbaan) ook het smalletje meegenomen en toen naar boven. Bos in vond ze heel vreemd en uit net zo (maar ik moest zelf ook goed zoeken waar ik er ook alweer uit moest :+ ). Na 7 nog iets kleins extra's gesprongen omdat ik totaal van mijn lijn geweken was maar het paste er prima tussen. Voor de boom bij de waterbak een stop (ze blokkeerde op het water), rustig opnieuw aangereden en ze liep braaf door een stapte ook zo het water in (jee want dat is zeker nog niet gewoon). Boom in het water ook een stop daar snapte ze echt niks van. Tweede keer aanrijden ging ze ook echt van jij zegt dat we dit doen baas maar ik vind het 10x niks. Skyjump heb ik ook meegenomen en ging vrij simpel. 12 (berkenboompje) en 13 (andere boompje met wat takjes ervoor) gingen dan weer heel makkelijk. 14 ben ik over de boom gegaan maar vond ze heel eng, waarschijnlijk weer het water in het slootje maar ook daar ging ze heel aarzelend maar wel door. Piano ging uit het boekje en het smalletje erachteraan ook. Waterinsprong bij 16 ging ook simpel en toen doorgereden naar de piano en die afgestapt en ze ging zonder moeilijk doen (en met wat aanmoediging van het publiek) zo het water in *\o/* . Volgende water en wijnvaten ook heel simpel. Hoefijzer vond ze heel eng maar ik had haar al een paar keer bijgeprikt en ze wist dus dat ik stilstaan ervoor niet zo zou waarderen dus uit bijna stilstand heeft ze die gesprongen. Ik ben echt supertevreden. Ik heb volgens mij dit keer precies op het randje van wat Ferrose en ik kunnen gereden en zeker van wat Ferrose nog net aankan qua lef.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:23

EEf je pa is goed bezig dus! das best een eind, is er hier niks dan in de buurt?
Lau jammer dat ze dinsdag komt!! zo das een duur grapje!

zo me been is blauw viel me vanmorgen pas op!! tis helemaal naar me enkel gezakt en die is dus nu pik zwart :=
Dus nu een mooie coolpack er op.

Ben al de hele middag me kamer (helewand met kledingkast) aan het schoon maken en kleding uit pluizen := wat een werk..