[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingridje16

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:59

Ik vind het ook wel erg duur, voor 30 euro heb je wel de grote bak dus 25x65.
Voor de normale bak betaal je 15 euro. Dus die zou wel genoeg zijn voor een dressuur les, maar voor springlessen heb je de grote bak nodig, daar staat ook al het materiaal.

Ze proberen er denk ik gewoon mee te zeggen dat ze geen instructeurs van buiten af willen. Ik snap het opzich wel, als iedereen mensen van buiten af inhuurt hebben zij geen werk meer. Maja wel balen, op de andere stal had ik echt een hele leuke en goede instructrice, die zou ik graag terug willen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:02

Als je hier in de buurt die prijs zou vragen, komt er geheid geen kip (is vaak ook juist wat ze willen, maar dat terzijde).

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:20

Doei! hallo allemaal,

Ik ben er ook weer even. Ik zit vanaf dinsdag al in Leeuwarden (introductie week van mijn nieuwe studie). Het is hier echt super leuk. Ik zit in een apartementje van een vriend, maar hij is vertrokken (hij is nog vrij, dus is weg met vrienden). Dus ik heb het apartement voor mij alleen Haha!. Echt super relaxed!
We hebben echt een super leuk groepje! Dat is ook meteen mijn modul groepje voor de eerste 9 weken, dus helemaal top.
Dinsdags avond kroegentocht gedaan (waren lam Nagelbijten / Gniffelen ). Woendag morgen wijnproeferij (dus meteen weer aan de drank Haha! ) en savonds naar NOA (nog lammer Nagelbijten / Gniffelen ). Maar super gezellig. En overdag dingen op school, je de wegwijs maken etc.
Nu lijkt het net of ik altijd veel drink en lam ben, maar dat is ech niet zo hoor Tong uitsteken.
Vanochtend vroeg gingen we sporten. Haha was wel grappig, iedereen moe en brak. We waren net met het eerste spel bezig en toen brak 1 meisje haar pols Nagelbijten / Gniffelen. Vet sneu.
Vanavond slaap ik weer thuis, en morgen ochtend ga ik hier weer heen Lachen.

Gelukkig wou mijn papa deze week de paarden longeren voor mij, ik heb zondag wedstrijd. Beetje verkeerd gepland zegmaar Clown.

Verder:
-Kwam ik leuke foto's van Ilse tegen met haar nieuwe topper.
-Las ik dat Hilde een rustig rooster heeft met veel gaten.
(ik ken het, ik heb volgende week vrijdag 2 uur les en dan ben ik weer vrij Clown , en dat hebben we meerdere dagen. Schuif het dan zo dat ik een dag vrij ben Clown ).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:33

Ingrid: Met de bak afhuren bedoel je dan dat er ook niemand anders in mag?
Anders huur je m toch niet af en neem je gewoon les ook al rijden er anderen bij in. Ik bedoel je staat daar op stal dan mag je er ook gewoon rijden toch en dat er dan iemand wat naar je roept hebben zij verder niks mee te maken.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:18

hoi hoi.. vanavond prive les gehad bij Edwin.. Ging echt heel erg fijn..... Ik longeer Remember nu bijna elke ochtend extra (hij kan slecht met zijn energie omgaan...) Het werkt wel.. Hij is nu veel rustiger en ontspannender.... Ga zo lekker slapen.. Ben kapot!1

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:48

ingrid: 30 euro! zooo niet normaal, hoeven ze hier ook niet te doen.
ben je lid van de vereniging, dan mag je gebruik maken van de bakken ( binnen/buiten/crossterrein) dat zit bij de prijs in zeg maar.
kim: zo dat klinkt gezellig Haha! maar mooi dat je het zo leuk vindt. en een aardige papa heb jij! haha
bv: mooi dat het zo werkt Haha! en fijn dat de les goed ging.

Heb vanavond ook priveles gehad, heb armani mee genomen, zeggen sommige het is een 3jarige, maarja rijd er wel op en wil gelijk goed beginnen met rijden, dus hup hij mee naar les, ging erg lekker en weet nu hoe ik het moet aanpakken Haha!. heb trouwens een half uur les.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:06

Bianca: gaaf zeg! Hopelijk kan hij je goed helpen! Lachen
Ingrid: fijn dat je lekker hebt gereden Lachen
Kim: klinkt als een leuke introductie week! Haha!
BV: fijn dat je les zo goed ging!
LZ: fijn dat jou les ook goed ging Lachen

Vanmiddag lekker bij m'n vriendje geweest Lachen Morgenochtend even langs Miriam, stallen doen en de paardjes even gedag zeggen Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:36

Wat fijn dat Armani het zo fijn aanpakt Ilse Haha!

Net ff coupon geschreven voor de tripalon in laren... Eens zien of Zetje crosspaard wil worden Cool

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:38

peanutbutter schreef:
Ingrid: Met de bak afhuren bedoel je dan dat er ook niemand anders in mag?
Anders huur je m toch niet af en neem je gewoon les ook al rijden er anderen bij in. Ik bedoel je staat daar op stal dan mag je er ook gewoon rijden toch en dat er dan iemand wat naar je roept hebben zij verder niks mee te maken.

Als je les heb moet je dat afhuren en mag er dus niemand anders bij.
Je mag niet lessen zonder de bak af te huren, ik heb er geen problemen mee als iemand erbij rijd als ik les heb maar dat mag dus niet.
Zijn ze heel streng in.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:38

Wij zijn met Yentil weer bij de da geweest voor foto's. Bij haar linkervoorbeen zijn de sesambeentjes niet helemaal glad, maar zijn ze wat onregelmatig, voor de ene kreeg ze een 2 en de ander zat tussen 2 en 3 in. Rechtervoorbeen was wat slechter, daar had ze een echte 3 en een 2. Ook gecontroleerd op hoefkatrol en daar had ze rechts een 3 en links een 2.
Het komt door belasting, en het ene paard is er gevoeliger voor dan het andere. Ze hoeft niet gelijk op rust, want ze heeft er (nog) geen last van. De da daar zei ook dat er best paarden op hoog niveau presteren die ook zo op de foto's staan. Maar ze lopen wel verhoogd risico op kreupelheid.
Ik baal er echt gigantisch van, Yentil waarvan we altijd te horen kregen van mensen die er verstand van hebben dat ze zo mooi op de benen staat. En dan nu dit.

Rowo: wat ongelovelijk kl*te van Coriana zeg! Hopelijk dat het een beetje mee gaat vallen!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:39

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:09

Hij is echt heel erg leuk, Ladyzwien!!!

Vervelend Anthea, ik heb even gemist waarom je naar de kliniek bent geweest voor foto's.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:12

@heleen: ze zou verkocht worden en werd met de klinische keuring afgekeurd omdat ze te lang onregelmatig liep na de buigproef en op de kleine volte op de stenen liep ze ook wat gevoelig

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:21

Oh ja, nou herinner ik het me.
Dat is toch wel erg balen zeg! Verdrietig

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:48

Goedemorgen
Leuke foto's LZ!
Ga zo maar eens richting school, nu wel optijd me wekker gezet, dan mis ik nu hoop ik niet de bus Clown

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:38

goedemorgen

ik zal zo ook richting het werk. wordt een druk dagje

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:46

GoeiemorgeN Doei!

Jeetje zeg Anthea! Das wel onwijs balen zeg! Wat gaat er nu met Yentil gebeuren dan?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:49

30 Euro voor het huren van een bak?!?!?!
*valt bijna van stoel af*

Trouwens, bij 15 Euro val ik ook al bijna van mijn stoel af.

Ik betaal daar 6 Euro voor, en dan heb ik een 20*60 bak voor mezelf, met hindernismateriaal als ik dat wil gebruiken.

Anthea; balen zeg! Hoe oud is Yentil? Want een 2/3 op latere leeftijd klinkt eigenlijk niet zo erg.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:37

Goedemorgen,
Rowo, leuk Tripalon!
Ilse, wat een leuke foto's van Armani OK dan!
Anthea, wat jammer van Yentil. Wat gaan jullie nu doen?

En idd 30 euro voor het huren van een bak! Wat een absurd bedrag, Bij ons het is het ongeveer 5 euro voor het afhuren. Maar dat verschilt per binnenbak.

Ik ben gisteravond te laat gaan slapen en ik voel me niet echt fit, komt er net een collega binnen en roept, jeetje, wat zie jij er fit uit. Altijd fijn als je gevoel overeenkomt met de werkelijkheid! Clown

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:16

Yentil is nu 11. En ze is 3x Z geweest dus opzich is het wel logisch dat er dan wat is versleten, want door belasting slijt het altijd, alleen bij de één wat meer dan de ander. Dat is bij mensen ook zo. Maar het is ook niet perse gezegd dat ze er last van krijgt, maar ze loopt alleen wel verhoogd risico. Maar ze kan zo iig niet verkocht worden, ik zou zelf iig nooit een paard/pony kopen die zo op de foto staat.

30 euro betalen om een bak te huren vind ik echt absurd veel! Waar ik privé les heb, moet ik 's winters 2,50 extra betalen omdat ik dan gebruik maak van de binnenbak (die is niet van mijn instructrice) En op de club kan ik altijd gebruik maken van de bakken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:20

Nou.... ik kom net terug van de kliniek met Zetje. Ik had er verder nog maar niks van gezegd, want ik wou eerst weten wat het was.
Ik zou gister les hebben, maar ging niet door. ik wou de peesbeschermer om doen en zag dat de pees weer wat overvult was en dat na een nachtje op stal. Niet goed dus... Hebben we ff wat gestapt en gedraafd, niet kreupel en na de tijd was het weer dun. Maar ik wou toch zekerheid hebben, of het nou echt slecht wat of dat het toevallig zo was. Vanmorgen had ik dus een afspraak.
Godzijdank is het niets ernstigs. Haar pees is nog wat lichtjes beschadigd door de klap die ze er tegenaan heeft gegeven. Ik moet 2 weken ff rustig aan doen, mag wel rijden maar dan alleen beetje stap en draf en geen gekke dingen. Het was alleen wel het beste dat ze op stal bleef. En aangezien dat voor Coriana ook eigenlijk het beste is nu met de breuk, moet dat maar ff voor 2 weekjes. K vind het niet bepaald grappig en komt mega slecht uit, met mijn 40 urige stageweek. Eens zien hoe dat loopt. Anders moeten ze maar 24/7 in de wei.

@ anthea: rocky werd met zijn 13e ineens kreupel en heeft ook altijd hoog in de sport gelopen. Hij had een kapot straalbeen (3tje). Dat kapotte komt dus na verloop van jaren toch wel bovendrijven. Hij mag nu alleen nog beetje gereden worden en hooguit B en L, zolang ie niet kreupel is. Je weet dus neit hoe het met Yentil gaan zal.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:35

Morgen Doei!

Kim: Klinkt inderdaad super gezellig! Tof ook dat je zo'n leuk groepje hebt en een appartementje voor jezelf alleen klinkt echt relaxt Haha!
LZ: Wat een leuke foto's! Vind het echt een aansprekend paardje Lachen
Anthea: Kan me voorstellen dat je er van baalt Ach gut Zou ook niet gelijk van het ergste uitgaan. Mss heeft hij er nog wel heel lang geen last van.
Ing: 30 euro voor een bak huren???! Wow!
Nat: Je voelde je vast gelijk een stuk fitter Haha!
Rowo: Gelukkig valt het mee! 2 weken op stal lijkt me inderdaad 3x niks Misschien kun je anders idd beter een stukje van de wei afzetten ofzo..

Gisteren UT-eindfeest gehad (laatste dag van de 9 dagen durende introductie hier) was dus een groot feest op de uni en het was echt super gezellig Haha! Beetje jammer alleen dat ik pas om 6.00 uur sliep Clown Maar net uit bed gerold dus wel de nodige uurtjes slaap gehad. Zo maar eens eten, hier een beetje opruimen en dan weer richting Diepenveen.. Lekker even op Wollebaal rijden Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:41

Veel plezier met rijden Vief! 6 uur is een mooie tijd Knipoog

En dat afzetten wil helaas niet. Zetje wil nog wel eens sprintjes trekken en dan kan ie zich op z'on klein stukje alleen maar eerder blesseren.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:28

Zo ook weer terug vanuit leiden, 2 uur in de bus gezeten, hele grote file in oud ade. pff.
Heb wel leuke klas, maar 11 mensen lekker rustig. Heb echt een verschrikkelijk rooster. zit elke dag tot een uur of 6-7 uur op school.
Begin dan wel pas 12 uur maja daar heb ik weinig aan, ben liever beetje op tijd thuis.
Zeker als ik hockey heb s'avonds heb ik dus geen tijd meer voor Pd.
Is gelukkig maar voor 2 weken dan hopen dat het wat beter is.
heb ook vast uitleg gekregen over de studie, maar snapte er weinig van, moet echt nog ff inkomen na de vakantie.

Startkaart ook weer ontvangen gelukkig nu wel met de goede naam erop dus zijn we daar ook weer vanaf.

Heb nog een filmpje van vorige week van het parcourtje springen, het valt mij nog mee hoe hard hij gaat eigelijk.
Valt me wel weer op hoelang me beugels zijn, het lijkt zo kort als ik erop zit. Heb nu ook niet meer dat ik uit evenwicht raak ofzo.
Maar ze mogen nog wel korter, goed voor de volgende keer Clown
http://www.myvideo.nl/watch/4984701
(owja de camera heeft kuren dus dat tikje is geen achtergrond geluid maar een storing in de camera)
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 29-08-08 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:32

Thanks Rowo! Dat is dan idd ook geen oplossing..
Hoop dat het op stal laten gaat lukken Lachen

Ingrid: Dan ga je toch gewoon 's ochtends rijden?