[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:16

Huh :P?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 13:28

Er was iets van inschrijvingen dat veranderd moest worden. De vlp had daar een mail naar gestuurd naar de deelnemers. Maar in die mail stond het voorbeeld van D.irk. Met daarin al zijn gegevens nog ingevuld. Dus zijn adres, geboortedatum, bankrekeningafschrift echt alles ook van icarus.. Vind niet dat ze dat mogen doorsturen zonder daar effe over te vragen of dat wel oke is

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:32

Je kan daar klacht over indienen, das schending van de privacy! Ze mogen dat niet delen aan derden. ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 13:34

Denk niet dat Dirk zoo ver wilt gaan. Maar vindt dat toch echt een no go hoor...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:55

Huh oei ja idd dat lijken mij idd privé gegevens! Ik zou da wel doorgeven hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:43

Dit is effectief schending van de privacy, en als dit in verkeerde handen komt heb je zo de poppen aan het dansen. Hier zou ik echt wel stappen in ondernemen. Niet onmiddellijk via gerechtelijke weg, maar wel zelf via een aangetekend schrijven ze in gebreke stellen en bekijken waar ze mee over de brug komen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:53

Daar ben ik mee eens! Is ook leerstof van mij, schending van de privacy is overtreding van de wet! ;)
Kan je inderdaad mee in de moeilijkheden komen als dit in handen valt van de verkeerde persoon.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:04

Ik heb die mail ook gekregen en met mij iedereen die zich ingeschreven heeft denk ik... Vond het al heel vreemd, dacht eerst nog dat het als 'voorbeeld' was maar idd, dit is schending van privacy...

Seg Daaphh ander vraagje: koop jij in arville ter plaatse stro? Want ik kan van thuis wel kleine pakjes meedoen, eigenlijk te zot om ginder te kopen... hooi neem ik sowieso van mezelf mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:07

Ik zou er niet vrolijk van worden als informatie zoals adres, telefoonnummer en chipnr van mijn paard en andere vertrouwelijke informatie worden verspreid. De kans is minimaal dat die gegevens uitkomen bij een persoon die weet "oh, ze zijn dan weg" en even gaat inbreken, maar het gaat om het principe.

Icaro kan zeker vanaf juni weer in het werk. Alle zwelling is compleet verdwenen, de wonde is zo goed als dicht, hij beweegt lekker soepel en heeft nergens last van. Op 5 juli ga ik een bewegwijzerde rit van ongeveer 30k meedoen. Alles op eigen tempo en die afstand moet hij wel aankunnen. Ijzers zitten er ook net nieuw onder. Hij is alleen aardig spekjes aan het kweken, maar eigenlijk misstaat het hem niet.
Over gedrag ben ik heel blij dat ik de stap heb gezet. Het is nog steeds hetzelfde paard, dus zelfde geintjes, zelfde humor, zelfde irritante trekjes maar hij is véél rustiger met spelen. Hij dolt nog steeds maar niet meer onophoudelijk prullen en proberen uitdagen. Naar Henkje en Kootje, de 2 shetjes is hij ook een stuk vriendelijker. Waar hij voor de castratie de laatste tijd constant in de clinch ging met Henk zijn het nu weer gewoon maatjes. Kootje valt hij ook niet meer aan, die mocht weer schuilen onder zijn staart tegen de vliegen 8-)

Ik kan met een gerust hart er weer invliegen!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:20

Wat goed dat je terug aan het werk kan gaan met hem! En zeker dat zijn gedrag naar de schattie ook positief veranderd is.

Nee ik pak geen stro mee en koop ook geen daar. Meestal is er wel genoeg vind ik. Voor de eerste dag zelfs te veel en dan halen wij altijd uit de stal zodat we de rest van de dagen kunnen bijstrooien. Je kan voor zekerheid ene meepakken maar wij doen dat nooit. Hooi wel 1pak per dag meestal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:24

Naar de schattie? Mijn beestjes zijn allemaal schatties ja :P

Krijgen jullie alleen stro ter beschikking ter plekke of moet je dat op voorhand aangeven? Niet iedereen heeft zijn paard daar even graag op staan.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:26

Hahaha ik bedoelde shetties

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:59

Genoeg stroo vind je? twee-drie plakjes, daar komen ze geen vijf dagen mee ver? Ik koop zeker twee keer stroo bij. Die van s zijn wel ook gewend van veel stroo te hebben. En op wedstrijd probeer ik genoeg probervstrobte hebben, dan maken ze zich nie te vuil, met al dat wit ;).

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:02

Goed om weten Daaphh, ga voor zekerste toch baaltje stro meedoen, heb hier toch liggen. Hooi eet ze niet zoveel... Betalen jullie trouwens ook mesttaks op voorhand? Ik heb nu inschrijving en elektriciteit betaald, mesttaks nog niet...

Varekaj: super zeg dat je binnenkort terug met Icaro kan beginnen! Nog mooi op schema voor de oefencrossen!
Je kan op wedstrijd ook kiezen voor houtkrullen trouwens... Als je maar genoeg betaalt, kan alles ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 22:36

Misschien is het een verschil dat die van ons sowieso altijd buiten staan (24/7)en dat we zoveel mogelijk proberen ze aan de hand te laten grazen.. Maar wij komen er wel mee toe. Op het laatste is de stal wel niet meer zoooo proper maar ook niet om te zeggen vettig. Halen wel altijd het mest en vuile plekken weg.
Nee betalen we niet opvoorhand denk ik. Ik hiop dat Dirk de elektriciteit heeft betaald maar van zijn betalingsbewijs kon ik dat niet direct opmaken...

Thuis staan ze op schavelingen en matten als ze ooit in de stal komen

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:05

Bij mij loopt ze ook 24/24 buiten, met in de schuilstal enkel rubberen matten. Maar ze vindt het altijd wel leuk om veel stro te hebben op wedstrijd :)
Met een schimmel moet je wel een propere stal hebben :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 11:01

En vergeet vooral je paspoort niet terug op te halen na de wedstrijd.
Dirk is zijne al een x vergeten in Nederland en toen hem in Frankrijk vertrok was hij die ook al weer vergeten. Gelukkig stuurde ik hem dat nog, maar hij was al vertrokken en kon een 50km terug rijden....
Nu is hij wel een vergeetkop soms

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:22

Ah dus je moet je paspoort afgeven aan begin van de wedstrijd? Bij mij is dat nu enkel nog BWP boekje want FEI paspoort is niet nodig voor een internationale wedstrijd in België zelf.
Hoe gaat dat eigenlijk concreet, wij komen toe op woensdag, dan melden we ons aan? Is er een startlijst voor de keuring of hoe weet je wanneer je moet lopen?
Ik heb van de keuring al foto's zien passeren van mensen in hele maatkostuums, ik hoop dat zoiets niet verplicht is, en je ook gewoon nette broek en t-shirt mag aandoen?
Wanneer weet je de startvolgorde voor dressuur? Stel dat je als 1e dressuur moet rijden, zit er dan nog wat tijd tussen de keuring en dressuurproef?
Toch wel spannend zenne ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 11:37

Mmm, ik geloof dat jet het boekje op het sectieraat moet afgeven ( In Nederland stond de afgelopen 2 altijd een DA voor je de stallen in mag en dan moesten we dat daar af geven, maar in arville is dat niet zo denk ik)
Op woensdagavond komt er een lijst met wie wanneer moet lopen voor de keuring.
http://www.arville.be/timetableNL Hier is een tijdsschema.
Voor de keuring apprecieren ze het toch wel dat je niet in uw rijbroek afkomt met nog hooi op ofso :p gewoon netjes gekleed. En vergeet de jury niet te groeten en te bedanken. Ik deed dat vorig jaar niet ( moest toevallig lopen voor iemand) en daar waren ze heel boos om :P

Edit: Misschien als het mogelijk is om een auto mee te nemen? ik vind voor 5 dagen eten meenemen zoo moeilijk en wij gaan altijd naar de supermarkt daar. Super makkelijk er is ook een lekker restaurant (niet op arville zelf maar wat verder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:22

Wat een organisatie zeg :)) Je zou daar haast meer stress voor krijgen dan voor de wedstrijd zelf.

Mijn paddock is klaar voor de vakantie, nu alleen nog genoeg water voorzien. Ben echt blij om weer een vrolijke groep van 4 musketiers te hebben. En yep, ondanks alles toch nog op schema voor de oefencrossen :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:47

Haha ja idd hele organistaie :D! Je zal het wel allemaal zien antonius :j, wijst allemaal zichzelf wel uit :j, oefen wel alvast maar op opdraven ;).

Tis wel zo, bij de eventing maken ze veel tralala van die kreuring, paarden moeten spik en span zijn, de voorbrenger ook netjes, moet eigenlijk de ruiter zijn die loopt en de juries enzo staan daar met hun pak en goed op :P. Blijkbaar in jumping dressuur is da nie zo een heel 'spel'.

Heb er wel al zin in! heb dit jaar nog niet teveel moeten groomen en ben er lijk zo wat uit :+, nu zal er wel rap weer me weg zijn ;).

Gisteren nog springles gehad met noorit, pfff heb gezweet ze %) , ze was zoooo nerveus, en ze begon dan nog eens veel te hard te springen. Maar we blijven oefenen tot het goed komt :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 09:58

Jaa Inderdaad paarden moeten gevlochten zijn, met kopstuk blabla... Het was toen een geval van iemand die moest terug gaan voor zijn werk snel (dokter) dus mocht wel.

Ik kijk er ook naar uit om te gaan! Heb al afgesproken met S.arah dat ze langs ons komen staan(of toch proberen) tentje tussen ons in en leuke avonden! Ik hoop dat er niet zoveel modder is gelijk de andere jaren. En dat de parking terug is waar hij 2jaar terug was! Vorig jaar was het zo ver van de stallen tot de parking!

Als je nog ergens iets nodig/twijfelt hebt Anthonius, je mag altijd een berichtje sturen of op Arcille zelf effe bellen ofso.

Maar wel met een goed gevoel afgesloten? Ga je eigenlijk met deze ook crossen of niet?

Dirk en cas hebben hun eerste jumping dit weekend samen, de week daarachter op cross, ik ben benieuwd! Op training gaat alles al heel goed, maarja op het vreemde weet je nooit met hem, al merk ik wel dat hij goed begint te luisteren. Kan met blits gewoon weg stappen en hij doet niets meer.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:26

Ben benieuwd hoe het zal gaan op vreemd terrein met cas!

Hm ja uiteindelijk wel iets beter, maar hij moest het wel lager zetten want ze bleef haar overspringen.

Wij staan ook altijd samen op cross :j, ze weten dat al in arv.ille ook de groep van wareg.m :+.

Julien staat eerste vorlopig na dresusur, voor j.ung met sam :oo!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 16:31

Ik ben ook benieuwd :P hahaha... Ik vind het een goede pauze voor mijn examens om Dirk een beetje te zien zweten :p

Jaa ik had het ook gezien! Wat een score zeg!! Ik denk dat het bijna onmogelijk wordt om zo een score nog te verbeteren (kan natuurlijk altijd). Hopelijk kan hij die score zo houden tot zondag! Al weet ik niet echt wat de prestaties van deze combinatie al zijn geweest

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:14

Verdorie :( weer geen drachtige isle :(, pfff da ga wss nooit meer lukken :(