[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:45

Ook M?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:03

SusanH schreef:
Ook M?

Nee

kyrkelover

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:07

Ik hoop echt dat die kalender gewoon snel online komt :+
Vandaag voor het eerst onze jonge pony mee genomen naar het cross terrein WOOOW wat een dier!!
Maar daarover later meer.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:51

Klinkt tof kyrkelover!

En leuk sim, wie weet is Amsterdamse bos dan wel wat voor ons!

Twee dagen wachten vind ik lang genoeg. ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:57

Er was de hele dag een flinke computerstoring dus zal wel over het weekend getild worden voor de kalender er op staat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:01

Gok dat mijn man nog 1 wedstrijd L wil starten voor het gevoel, maar dan snel over naar het M.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:16

Leuk susan, en hoe gaat het bij je eigen rijden?

Ik heb al wat flarden van de kalender gezien maar werd er niet echt wijs uit. In ieder geval winterswijk is niet meer de eerste.

Ik wil zelf halverwege overstap maken naar het M. Ach we zien wel.

Jullie nog indoor crossen? Ik in Ermelo en sta voor Utrecht op de wachtlijst.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:20

Goed hoor. Heb hem dressuurmatig lekker aan het lopen. Helaas pas twee keer kunnen starten, eerste keer net geen winst. Tweede keer twee winstpunten.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:03

Susan netjes

ik start dinsdag in Nijkerk indoorcross en dan nog in Ermelo. Daarna wil ik wat trainingen gaan doen en dan is het seizoen alweer

mijn plan is 1 B cross en dan naar de L maar dat ligt aan de kalender van begin seizoen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:40

Ga 10 januari weer. Gemiddelde ligt op eens per maand starten. Meer is lastig icm weekenden die ik ook moet werken. Wil in februari of maart nog wel een extra wedstrijd opgeven. Zou geinig zijn als ik dit jaar L kan starten. Ben met ons vorige paard gestrand op B + 6 omdat hij toen een blessure kreeg en niet meer op wedstrijd kon. En wie weet ga ik ook nog springen weer. Maar daar moet ik wel weer een drempel voor over.

Mijn man gaat woensdag op stal starten met kerstspringen. Moet je in duo's starten. Ze verzinnen ieder jaar iets nieuws ( ik heb twee jaar terug de sixbar gewonnen, hoogtespringen met een triple bar en een muur) benieuwd wat dit weer is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:52

Iemand al enig idee wanneer de kalender online komt trouwens? Kan ik vast een beetje kijken welke weekenden ik door moet geven als wens om vrij te zijn. Datum van de B/L wedstrijd bij ons op stal weet ik al wel. Dan ben ik weer de hele dag hindernisrechter.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:03

Klinkt goed bij iedereen!!
Ik ben vooral in afwachting van de nieuwe kalender zodat we kunnen gaan beginnen met plannen van alle wedstrijden.
Mijn jonkie loopt 28 december de indoor cross training in de Mortel. Maar aangezien ze nog nooit gecrosst had en pas een 5 tal keer gesprongen wilde we toch even kijken of dat wel ging.
Treasure is een C pony.
Want ja als je een hoop geld betaald en het is te veel voor de pony of je gaat steeds de stop op of net wat is voor niemand leuk.
Dus wij op naar Ysselsteyn om te kijken hoe ze het aan zou pakken.
Nadat we wat warm gereden hadden en een sprongetje gedaan op naar de waterbak.
Nou ja daar ging ze eigenlijk direct in... uitspringen was ook geen opgave dus eens gekeken wat ze zou doen als we wat dingen achter elkaar zouden doen.
Nou zie hier het resultaat :+

Toen maar eens begonnen met het B/L pony rondje te lopen (ik ga altijd te voet mee op te helpen indien nodig en voor de cameravrouw uit te hangen)
Nou echt waar die pony ging me per sprong meer verbazen.
Fel wit hek dus ik dacht nou daar zal ze wel naar kijken, en toen gebeurde dit (let niet op mijn reactie was echt verbaasd)

Nou ja dan het lijntje boompje afsprong maar proberen om te kijken wat ze daar van zou vinden :O

Ik gevraagd of Gijs de heg durfde te springen, we dachten het ergste wat kan gebeuren is dat ze stopt en dan krijgt ze een klopje en springen we een lage andere hindernis. Maar dacht houdt toch voor de zekerheid mijn camera gereed...

Toen kwam ze een paar paarden in de wei tegen en moest ze echt laten zien dat haar papa een arabier is.... *\o/*

Nou dan het lijntje er na maar eens proberen.... uiteraard met staart op de rug

Nou ook prima dan het laatste lijntje van de cross in Ysselsteyn zowel de B paarden als L paarden versie..

Kerstbomen zijn spannend }:)
En hier wordt je toch vrolijk van *D *D *\o/* <3

En als laatste het leven van een filmvrouw is niet altijd gevaarloos...

Ze zal overigens alleen de training mee lopen en dan weer een hele poos niet crossen en in het dressuur en springen uitgebracht worden. Duurt nog maaaanden voordat ze uberhaupt mag crossen, maar dit uitstapje was in ieder geval ERG leuk.

Oepss het is wel een heeeel lang bericht geworden :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:22

SusanH schreef:
Iemand al enig idee wanneer de kalender online komt trouwens?

Begin volgende week. Ws morgen al.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:38

Dat is mooi! Hebben we leuk iets om naar uit te kijken en kunnen we vast een globale planning maken :) moet lang van tevoren vrij aanvragen, dan is het wel handig als we vast weten welke wedstrijden we zeker weten niet willen missen.

Kyrkelover: ik had zelf gewacht tot de indoortraining om te bekijken hoe de pony het oppakt. Maar wij zijn wat dat betreft sowieso best behoudend, mijn man rijdt alleen crosstrainingen onder begeleiding van een instructeur. Pony pakt het wel heel makkelijk op en doet het braaf, maar juist daarom zou ik er voorzichtig mee zijn. Het zijn behoorlijke sprongen voor een pony die nog geen ervaring met crossen heeft. Maar goed, zoals ik al zei wij zijn wat dat betreft misschien wel heel voorzichtig als het op crossen aankomt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:00

Het terrein van Ysselstyn kennen we erg goed.
Hebben daar ook al vaker trainingen gedaan met paard en andere pony.
Ruitertje wat er op zit is zelf ook M cross dus het is niet dat wij als stelletje leken aan de slag zijn gegaan. Pony heeft ook al parcoursje gesprongen, maar pakt zulke dingen gewoon heel simpel op.
En tja ik wacht niet met zoiets want ik weet hoe verschrikkelijk irritant het is als je bijvoorbeeld met 4 man crossles hebt en eentje wil niks, kan niks doet niks. Voor jezelf niet leuk maar ook zeker voor je mede crossles genoten niet.
Overgrote deel van de sprongen is overigens gewoon B/L pony's. En was het dat niet dan kwam het niet door de hoogte of breedte maar gewoon door het lijntje.
Voor de fikse sprongen moet je in het andere gedeelte van het bos zijn, maar daar hebben we nog niks te zoeken met deze pony en zijn we dus ok uiteraard niet geweest :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:15

Wij zijn inmiddels ook geen leken meer (mijn man is M startgerechtigd inmiddels) en staan al jaren gestald op een terrein waar standaard hindernissen staan van BB tot Z en hoger, maar zoals ik al zei wij zijn wat dat betreft gewoon erg behoudend. Als er gecrosst gaat worden is dat altijd met instructie erbij :j . Zo doet iedereen het weer op zijn of haar eigen manier.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:11

Dat is zeker zo voor iedereen is dat anders. Moet ook zeggen dat ik begot niet zou weten wat we in dit geval aan instructie gehad hadden. Maar laten we wel wezen iedereen heeft daar zijn eigen gebruiken in.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:02

Ik train voor crossen en ook springen altijd met instructie. Ik wil commentaar hebben zodat ik weet wat ik moet verbeteren zodat ik het op wedstrijd voor elkaar heb. Als ik een ander paard heb ziet die ook de eerste hindernissen met mij in de les.

Dressuur heb ik natuurlijk niet altijd les maar zeker 2x per maand liefst vaker. Bij mij sluipen er anders gemakzuchtigheidjes in

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:36

Gaaf dier, springt netjes. Wees er maar zuinig op.

Ik heb morgen indoor cross in Nijkerk. Benieuwd hoe ze het doet, cross doet ze erg goed maar binnen is ze altijd erg heet. Dus benieuwd hoe deze combi gaat.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:53

Ik heb vandaag lekker gespeeld in de indoorcross. Paard was bloedfanatiek. Dus lekker kort kunnen draaien en een scherpe tijd neergezet. Ontdek ik daarna dat het op stijl is := paard en ik hebben in elk geval genoten

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:50

Haha lache Joki _O- Als je idd maar lekker hebt genoten!! :D :D

Nu lekker plannen met de nieuwe kalender die uit is!! :j *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:07

Jeetje Maarsbergen al in maart! Dat wordt voor ons de eerste van het seizoen dan gok ik.

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:17

Jammer dat Markelo snorrewind alleen maar B heeft.
Ik ken alphen Chaam niet, staat die bekend als 'pittig' gebouwd of.. Dan weet ik of ik daar evt een debuut wil maken, of niet :P
En wat vinden jullie van Maarsbergen? Ik heb dit jaar wel in Maarsbergen gereden (B) en vond het een mooie cross. Wat is jullie ervaring met bijv de L?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 20:16

Ik ga de laptop eens pakken ;)
Alphen staat bekend als heftig. Moet zeggen vorig jaar er ook L gestart, en het is echt de heftigste die ik gehad heb het hele seizoen!
Ik wil komend jaar M starten maar dan niet in Alphen :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:19

Chaam en maarsbergen staan bekend als dik.

Ik heb beslist dat ik mb als eerste pak en die B start en dan in markelo de overstap naar de L maak