[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:55

:wave: ik lees wat over groeps- en priveles. Ik ben ook een redelijk bedrag kwijt aan lessen, heb iedere week priveles dressuur, en regelmatig spring- of crossles. Groepsles doe ik alleen bij de trainingen van Rob, verder heb ik wel regelmatig met 2 (max 3) personen les bij Rob thuis, en dat bevalt ook goed. Clubles doe ik al zeker 20 jaar niet meer, dat voegt IMO weinig toe. Dan rijd ik liever een paar weken zonder les, en sowieso is het logistiek een hoop gedoe, dus we zijn al jaren lid van een papieren vereniging.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-09-10 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:55

Zijn ze het ook niet al vergeten?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:02

bvw schreef:
Zijn ze het ook niet al vergeten?

Nee :+ Gister begonnen ze er nog over...

@ lielle: t is maar net wat je wilt denk ik ook. K ga niet echt naar de clubles om wat te leren, maar vooral jonge paarden wat sprongetjes te laten maken en VOORAL voor de gezelligheid. Wij hebben een hele gezellige vereniging en doen veel samen, das me ook wat waard :D maar das wel persoonlijk natuurlijk.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:07

ik vind het ook fijn dat ik zeker weet dat ik droog kan rijden ;)

Mandy als ze het er gister nog over hadden dan wordt het vast trakteren...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:15

SUSSIE @ ik wil beiden doen, maar ik moet even zien hoe het met de dienst uitkomt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:16

Ik ben alleen lid van deze vereniging i.v.m. de binnenbak. Kost wel klauwen vol met geld trouwens.. Hiervoor was ik ook van een papieren vereniging, scheelde behoorlijk in de kosten!!
Groepslessen volg ik al jaren niet meer (wel met Nudine een tijdje gedaan). Probeer regelmatig dressuurles te volgen (14,- voor 3 kwartier), springen is voor mij gratizzz en crosslessen ook met enige regelmaat.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:21

Ik ben nog nooit lid geweest van een vereniging met groepslessen. Dat was, waar ik vandaan kom, ook helemaal niet gebruikelijk, sterker nog; die zijn er niet eens! Daar zijn gewoon stallingen met binnen- en buitenbak en de mogelijkheden voor (prive)instructie. Voor wedstrijden word je dan gewoon lid van een papieren vereniging.
Nu ik verhuist ben naar een ander deel van het land merk ik wel dat dat veel meer leeft/normaal is. Gelukkig sta ik op een stal met buiten- en binnenbak dus heb geen vereniging nodig om droog te kunnen rijden. En groepslesssen moet ik al helemaal niet aan denken. Voor de gezelligheid hoef ik het ook niet te doen, want er is genoeg gezelligheid bij ons op stal gelukkig!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:39

Hier in de buurt is het bij de ponyclubs wel normaal dat er in ieder geval dressuurgroepslessen worden gegeven. Bij de ponyclub waar ik in het bestuur zit worden er daarnaast ook nog springlessen en crosstrainingen georganiseerd. Eigenlijk is er geen lid dat niet aan de spring- of dressuurlessen meedoet.
Bij de landelijke rijverenigingen hier in de buurt zijn er maar 2 verenigingen die ook groepslessen geven en daar is weinig animo voor. De vereniging waar ik bij zit heeft geen lessen, is echt een papieren vereniging want zelfs bij de jaarlijkse wedstrijd hoef je als lid in principe niet te helpen omdat die samen met het KWPN wordt gehouden. Ik heb zelfs ook geen behoefte aan groepslessen. En als ik een binnenbak nodig heb laden we ze op en gaan we ergens zelf rijden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:40

Leuk dat je mee kan doen in Diepenheim Rowo!
Fijn dat je nog een sollicitatie gesprek hebt Simmie. +:)+
Sussie fijn gereden!
Jeetje Noor. Dat is ook goed baalen... Zit je nog langer in spanning. :(:)
Kom je bij mij in de kring Bianca. Neuderuiters is een leuke vereniging en de accommodatie is fijn, de binnenbak is daar ook op zondag open. Dat mis ik wel bij onze vereniging.

Heb er ook nog over gedacht om te gaan switchen naar Nijkerk vanwege 1 van de springinstructeurs. Maar onze club is gezellig en ken de meesten nog van de ponytijd, vind switchen dan op de 1 of andere manier ook wel weer lastig.
Dressuurles ga ik wel heen, voor de gezelligheid en hebben ook fijne instructrice. Springles ga ik dan niet heen, klikte niet zo met de instructeur. Ga het denk ik van de winter weer eens proberen. Nu wel 1 keer in de 2/3 weken priveles met springen en 1 keer in de maand dressuur. Maar daar ben ik nu nog beetje zoekende mee. :)
De selecties zijn dan inderdaad heel dichtbij voor jou Bianca. Wordt wel veel als je allebei wilt gaan doen. Ben je bijna elke week op wedstrijd in november/ december. Ik denk dat ik voor het springen ga, maak ik wel de minste kans. Maar ik vind het wel het leukste. :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:49

Middag!! :wave:

@Noor: Jeetje dat is ook wel balen.. in spanning zitten afwachten is echt helemaal niks :n .
@Simmie: Wat goed van je sollicitatiegesprekken!! Ik ga voor je duimen ;) ...
@Rowo: Fijn dat je mee kan doen in Diepenheim!! :)

Ik heb helemaal geen les meer op het moment, al een jaar niet meer. Iedereen die bij mij op stal les geeft vind ik ronduit slecht :o , vind ze ongeloofwaardig en als ik ze vraag om inhoudelijke uitleg, blijft deze gewoonweg uit.. waarom je iets doet of vraagt weten ze me dan niet te vertellen.. Ik hoef geen les om trucjes te leren rijden. Een heel enkele die van buitenaf komt vind ik goed :) .
Zou er ook niet aan moeten denken om in een groepsles te rijden :n ..

Heb heel de dag meegelopen op de Hartcatheterisatie.. erg interessant!! Maar ook behoorlijk vermoeiend, heb gigantische spierpijn in m'n schouders en m'n voeten zijn echt helemaal beurs :+ . Wolin zo maar even verblijden met daglicht.. die heeft de hele dag op stal gestaan helaas, gaat helemaal tegen mijn gevoel in, maar het is wel even noodzakelijk.. Die knie moet even rust krijgen om de ontstekingsremmers hun werk te laten doen :(:) . Arm dier...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:56

Oh jak! Hartcatheterisatie. Heb ik nare herinneringen aan.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:01

SANN @ volgens mij zijn het twee wedstrijden per maand, twee nov, twee dec en twee januari, althans heb het ff vlug bekeken, dat vind ik op zich wel meevallen. 1 proef is helemaal niet echt veel en 1 parcours ook niet echt. Idd allemaal mooi dichtbij de stal dus wel lekker idd.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:09

Simmie schreef:
Oh jak! Hartcatheterisatie. Heb ik nare herinneringen aan.

Ja, het is wel gekoppeld aan hartproblematiek en hier een lange geschiedenis in hebben.. kan goed begrijpen dat het geen leuke herinneringen ophaalt...

Was wel superinteressant, knap wat een hart allemaal kan (een hart kan zelf bypasses maken namelijk).. Veel nieuwe artsen ook weer ontmoet en uitleg gekregen.. Morgen heb ik feest van heel het hartcentrum, dus dat wordt gezellig ;) .

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:47

ik heb 2x de week priveles dr-spr en 1x verenigingsles dr met z'n 4en..en dan ga ik nog 1x voor mezelf naar buiten...
ik vind het wel prettig op die manier..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:49

Ik betaal voor mijn dressuurles 15 euro (half uur)
Voor springles betaal ik 50 euro per uur, en crosstraining weet ik niet wat prive zou kosten!
Clublessen (dressuur) kosten bij ons trouwens 150 euro per jaar. Maarja, ik maak er echt geen gebruik meer van omdat Vorstin dan nooit lekker gaat.

Fijn dat je zo heerlijk hebt gereden Sussie!
Lotte, je kan toch gewoon zelf iemand vragen om langs te komen voor les? Of mag dat bij jullie niet? Klinkt interessant dat Hart

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:53

Papieren vereniging heb je er bij ons in de buurt maar 1 of 2 van, de rest allemaal met clublessen.
Met priveles les ik overigens met mijn nichtje, zelden les ik alleen.

Ik merk wel dat er veel verschil zit onderling tussen de mensen hier.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:55

bianca1980 schreef:
SANN @ volgens mij zijn het twee wedstrijden per maand, twee nov, twee dec en twee januari, althans heb het ff vlug bekeken, dat vind ik op zich wel meevallen. 1 proef is helemaal niet echt veel en 1 parcours ook niet echt. Idd allemaal mooi dichtbij de stal dus wel lekker idd.

Net even gekeken, maar klopt idd. Ik maak het zelf veel omdat ik andere concoursen leuker vind, o.a. kerstconcours. Daarom wou ik dus selectie niet en dressuur en springen. Wou ook ff soort wedstrijd stop houden na de SGW's, heb me dus nog niet heel erg bezig gehouden met wedstrijden na 6 november. :)

Papieren verenigingen heb je bij ons in de buurt ook minder.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:39

Noor: Wat balen zeg!

Dressuurles kost mij gelukkig niets. Probeer 1x per week af te spreken met Jan, maar ben blij als eht eens in de 2/3 weken lukt.
Springles heb ik al een hele tijd niet gehad. Wil het liefste weer terug naar B.R. maar ja... Ben nu wel weer op zoek naar een goede en wou laatst Richard Kapeijn bellen (vroeger 6 jaar les van gehad) maar ben zijn nummer kwijt en kan het ook nergens vinden. Beetje kneuzig :P
Maar gaf voor springles rustig 80,-euro per uur uit iedere week. Was iedere cent waard.

Polo is erg mooi. Hebben net foto's gemaakt van een 3 en 4 jarige als die op de computer staan laat ik ze zien en heb de polo daar aan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:54

peanutbutter schreef:
Ben nu wel weer op zoek naar een goede en wou laatst Richard Kapeijn bellen (vroeger 6 jaar les van gehad) maar ben zijn nummer kwijt en kan het ook nergens vinden.

Die zit volgens mij hier in de regio PB.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:56

KLopt Utrecht. Heb er echt jaren gelest en hij is echt super.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:56

Ik zit echt supernerdie aan mijn studie, even een schouderklopje voor mezelf ;) Paardjes heb ik niet gezien vandaag. Morgen weer even rijden en hopelijk gaat vrijdagochtend mijn crosstraining door!!!!

€80,-- voor een les vind ik wel héél veel hoor, PB! Ben benieuwd naar je polo :D Leuke prijs, heb je tenminste wat aan!
Simmie, alvast héél véél succes voor morgen!! :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:59

Dan heb ik de goede voor me PB.

Dank je Noor! Dat je daar aan denkt! Je hebt zelf al genoeg aan je hoofd en voor jullie is het een nog spannendere tijd!

caro29

Mijn Bijleesactie:
@ Simmie Veel succes en hopelijk zit er wat voor je bij
@ Kim Sofie gaat beter springen. Zij lijkt niet meer met zo enorm veel lucht te springen of lijkt dat zo op de foto
@ Noor veel sterkte. Domme actie om verkeerde afspraak te maken

Over de Orun. Ik heb alleen de 1e fase en heb zo'n 4/5 jaar les gegeven met pauzes er tussen. Ben er nu wel even klaar mee. Ben wel weer spring/dressuurjury.
Over lessen. Ik heb 1x in de 14 dagen springles. Dat kost 35 euro per uur en max 4 in de les. Ik les met zijn tweeën. Les is super. Als je ziet hoe de merrie in 4 lessen al enorm is verbeterd in het springen.. Binnenkort gaat de ruin ook mee. Verder les ik momenteel niet maar wil nog goede dressuurles vinden aangezien ik weer richting de Z ga en les dan wel belangrijk vind. Vereniginglessen zowel bij mijn vorige club als huidige vond ik zonde vd tijd. Is meer sociale contacten onderhouden.

Net naar les geweest en dat ging top!

_lautje_

Voor dat segment was 80,- heel weinig :+
Maar die lessen teer ik nu nog op. Heb daar zoveel geleerd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:01

Simmie schreef:
Dank je Noor! Dat je daar aan denkt! Je hebt zelf al genoeg aan je hoofd en voor jullie is het een nog spannendere tijd!

Spanning stijgt nu ook wel tot het hoogtepunt hoor ;( Probeer me maar op andere dingen te richten (paard, bokt, werk, bokt, studie, euh bokt), want we kunnen echt alleen maar afwachten..