[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:30

De clinic was van meneer Goudsmid.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:00

@ Noorwijdenes: lekker zo'n dagje.
@ Heleenx: Leuk zo'n clinic.
Ik vind persoonlijk het commentaar van jury's van de oudere garde ook veel beter, (zelfs met mijn baggerhouding die lanfgzaamaan iets beter begint te worden :o ) ik heb het idee dat zij ook liever echt opgerichte paarden zien, terwijl bij sommige jongere jury's vaak de paarden die met hun kin op de borst lopen heel hoge punten krijgen, maar dat is natuurlijk maar een mening ;).
Wij hebben hier in de regio ook een jury die vroeger mijn moeder al jureerde in het z, en alhoewel hij echt geen punten cadeau geeft vindt ik zijn commentaar heel erg goed onderbouwt, hij jureert ook vaak op de regio's en hippiade's.
@ JN: Ja jurysport he, sommige jury's hebben hun diploma bij een pakje boter gekregen lijkt het wel.... :P , daarom ben ik ook blij dat ik niet alleen dressuur doe.
@ Corien en mistid: Ik houd ook niet van 2-fasen parcoursen, ze zijn idd heel krom.
@ Snoekiej: echt gaaf zeg.

Vandaag gesprongen in Nieuwe Wetering, beide parcoursen gingen erg lekker, we reden simpel en relaxt rond met een lekker tempo, helaas lieten we het aan het eind van beide parcousen een beetje liggen door er alsnog 2 stomme stijltjes af te stoten, terwijl ik die oxer's en dubbels nou juist moeilijker vind :+.

En over dat 1.20 verhaal, ik weet niet of het aan mij ligt of aan de wedstrijd, maar het leek of heel het parcours op 1 m stond, en toen ik met lospringen even een stijltje van 1.20 wilde springen voor ik de ring in ging werden we door iemand die bij de organisatie hoorde toegeschreeuwd dat hij lager moest,ik ben maar niet in discussie gegaan met die erg "vrolijke" mevrouw, maar ik dacht dat je 10 cm hoger mocht springen dan je wedstrijdhoogte (in mijn geval 1.10)?
Dus de wedstrijd stond heel erg laag :+ of ik heb een verkeerd idee van wat 1.20 is :+ .

Ils_K

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 22:40

Zo meld zich ook weer... :o.

Heb het erg druk op dit moment, heb 3 baantjes ( tot 17 april dan weer 2) en vlieg van werk naar werk ( 2 collega;s geopereerd) Tussendoor nog langs stal, dus druk druk.

Zal eens even bijlezen....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:44

Heleen, Dhr. Goudsmit is inderdaad een erg kundige man. Hopelijk kan je nog wennen aan het zadel!
Kim, Leuk dat de schimmel naar huis komt.
Noor, lekker hoor zo'n nietsdoe-dag
Evie, Je mag inderdaad 10cm hoger springen dan het parcours. Zeiden ze dit na meting met de stok?
JN, Vreemde gang van zaken. Jammer dat de punten niet matchten met je gevoel.

Ik had vandaag ruzie met mijn paard. Ik wilde zijn sokken scheren, maar meneer kan niet tegen geluid. Ik heb uiteindelijk een praam erop gezet en zijn hoofd geknipt. Ik kon nu wel alleen zijn oren dubbelslaan en knippen (zonder praam). Het rijden daarentegen ging weer super!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:20

Mo:
Ze had geen stok en heeft niets gemeten , die mevrouw zat langs de kant en vroeg af en toe of ze het bit van iemand even mocht zien, aangezien ze mijn moeder niet al te vriendelijk toeriep om hem weer lager te hangen, ben ik maar niet met haar in discussie gegaan...
alhoewel ik iemand anders ook hoorde zeggen dat zei dat niet zomaar mocht zeggen maar eigenlijk een meetlat bij zich zou moeten hebben voordat ze zoiets roept.

Ik knip de sokken van Bam altijd gewoon bij, die van mij doet niet lastig met scheren maar ik heb gewoon geen tondeuse, ik weet niet hoe groot de sokken van jouw paard zijn, maar misschien gaat dat makkelijker?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:21

Dhr. Goudsmid ken ik ook wel. Idd een hele kundige man.
Je mag idd 10cm hoger springen dan in het parcours.
Had overigens normaal gesproken ook in Nieuwe Wetering moeten springen vandaag. Stond niet al te moeilijk dus?

Vandaag Challenge weer zadel opgebonden en hij was zóó braaf. MN moeder heeft foto's genomen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:23

Ik heb echt een hekel aan paarden die overal moeilijk over doen. Hij moet gewoon niet zo zeuren :D Het had ook gekund met de schaar. Mijn compromis was het hoofd met de schaar en de sokken met de tondeuse.

Hmm, om de vrede te bewaren heb je goed gehandeld ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:32

@ PB: Ik vond de hoogte echt ontzettend meevallen, ook het parcours stond wel makkelijk gebouwd.
@ Mo: Om die 10 cm vond ik het niet echt waard om te gaan discussiëren, en ruzie met zo iemand krijgen bereik je ook niks mee.
Dat je paard niet zo moet zeuren heb je inderdaad ook wel gelijk in, zodra jij je gaat aanpassen aan de eisen van je paard is vaak het einde zoek bij veel mensen...
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 21-02-10 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:33

Hier doen ze er niet al te moeilijk over. Maar vind het wel abnormaal hoe sommigen inspringen. Tegenwoordig staan overal staanders van Hippo Holland bij het inspringen, en daar staat op hoe hoog het is. Gister werd op de regio voor het Z-D op 1.45m ingesprongen. Die hoeven maar 1.10m in het parcours. Dat moet niet nodig zijn. Kon dat mooi zien tijdens het losspringen.
Ik heb een steil op 1.30 als hoogste ingesprongen, dat is 10cm hoger dan in het parcours. Hoger is toch niet nodig.

Ik heb ook een hekel aan die mieperds.

Ben benieuwd naar de foto's PB!

:(:) Ilse

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:40

Ik hou nooit van hoog inspringen. Ligt ook wel erg aan het paard, maar zoals Hetje rijd ik alleen lage stijltjes en vlak voor ik de ring in ga een laag oxertje. Anders gaat hij veels té springen in het parcours.
Afbeelding
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:42

Wat is hij stoer PB!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:46

Wauw PB!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:46

:+:
Ben ook echt helemaal gek van hem. Tweede keer dat hij zadel, hoofdstel en peeskappen om heeft. Op het zadel na kan je hem gewoon laten opzadelen door een kind. Maar zadeltje gaat ook al heel simpel. MOrgen denk ik een beetje licht bijzetten en longeren.

Het wordt echt een holsteinertje.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:52

Echt een knap dier, ik hou wel van die Duitser's ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:56

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:00

Ga je hem nog met een andere naam starten, of houd hij zijn stoere naam?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:15

Ik ben bang dat het dit blijft :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:32

Gaaf dier hoor PB!

Ik verbaas me er altijd over hoe hoog mensen inspringen. Oefenen doe je toch thuis?
Paar keer een steiltje, dan een oxertje en vlak voor binnenkomst nog een steilsprong is mij genoeg. Ik wil juist graag even het vertrouwen hebben voordat we de ring in gaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:05

Goede morgen!!

PB gaaf beest zeg!!!
Evie lekker dom dan :+

Idd over inspringen bij de B paarden word het soms ook wel erg hoog neergezet bij somige personen :+

Ik ga snel richting werk :wave:

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:22

Goedemorgen!

Over het inspringen is inderdaad altijd veel te doen. Sommige trekken hem zo hoog op dat ik niet meer spring. Ik zit in de L, niet in het Z. Op de manege waar ik hiervoor stond, sprongen er veel kinderen in de oefenklassen. Oefenklasse 50/60 werd zo opgetrokken naar 90cm. Ik kende de vaste jury nogal goed, dus heb er iets van gezegd. Meteen is toen een jurylid met meetlint komen controleren (tevens bit- en zweepcontrole) }>

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:40

Goedemorgen!

@ PB: gaaf beest hoor. Op die eerste foto loopt hij er echt zo bij van: kijk een hoe braaf ik ben ;)
@ Heleen: dhr. Goudsmid ken ik ook wel ja :j Daar heb je wat aan!
@ Evie: je komt af en toe figuren tegen... Jammer van de balkjes, maar wel een goed gevoel overgehouden gelukkig.

Ik doe ook niet teveel bij het inspringen. Ik sta er af en toe ook van te kijken hoe hoog sommigen losspringen. En dan ook nog in volle vaart erop af... brrrrrrrrr.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:55

Goeiemorgen!
Heb even vlug bijgelezen, wedstrijdrijders gefeliciteerd met de winst dit weekend!
PB, leuk paard zeg! Fijn ook dat hij het zo relaxed oppakt.

Ik verbaas mij ook wel eens over het inspringen. Soms staan er hindernissen waar ik gewoon niet over durf. Ik hou het ook bij wat lage sprongetjes, dat vind ik beter voor het vertrouwen.

Ik zou vandaag (eigenlijk de hele week) vrij zijn, maar ik werd vanmorgen gebeld of ik vandaag kon invallen bij een ander filiaal van de bakkerij. No problemo, wat extra centjes zijn niet verkeerd :P

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:58

Goedemorgen!

@LZ: Succes met je drukke schema's! Hopelijk wordt het snel weer wat rustiger.
@Evie: Balen van je balkjes en wel raar van die mevrouw inderdaad. Maar gelukkig wel een fijn gevoel.
@PB: Stoere foto's van de schimmel hoor!

Ik spring ook nooit hoog bij het losspringen, wil graag met vertrouwen de ring in en dat krijg ik niet wanneer ik hoog losspring. Maar bij ons wordt er ook regelmatig erg hoog gesprongen tijdens het losspringen, heel soms worden deze mensen door de jury erop aangesproken, maar vaak ook niet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:09

Extra centjes zijn altijd fijn Rosalie! Ik heb vanacht alleen gedroomd dat ik een tweede baan moest nemen (wat een nachtmerrie): op zaterdag bij een slagerij.. Brrr. Vraag me niet hoe ik erop kom, maar ik werd niet vrolijk wakker.
Allemaal een goed diploma halen hoor!! ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:10

Ik merk wel dat het wisselt waar en door wie het wordt gedaan.
De ruiters die zichzelf heel wat vinden en een paar paarden landelijk Z/ZZ rijden die zijn vaak lomp. Maar de echte toppers (die gewoon bezig zijn met opleiden) doen het weer niet. Dan kan je ook gewoon fijn rijden