[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:58

jah zondag ben ik daar zoiezo, met het L en met het M

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:00

ladyzwien schreef:
tuigers vindt ik geweldig op concour dan, hoe meer lawaai je maakt hoe beter ze hun best gaan doen, vindt dat echt geweldig. we zijn vorig jaar een paar ik naar tuigpaarden dag geweest met een stel vriendinnen erg gezellig Haha!

Aah!! Dus jij komt 3 mei ook ff langs in Roden? Tuigpaarden? Ik geloof dat mijn buurman denkt dat ik 4/5/6/7/8 of hoeveel hij er dan meewil ga vlechten! Nou, dankje, laat iemand anders maar vlechten, ik was wel!je verdiend echt goed bij die man, een half uurtje bezig om 4 paardjes te wassen en dan Geld, geld! 10! Tuigpaardenseizoen heeft hij zo'n 20 wedstrijden, 200 euro, en dan nog eten van hem krijgen, tsjonge! Dat verdiend eigenlijk goed, nooit zo op gelet eigenlijk! Ik gaf alles meteen weer uit aan prutdingen! Ik heb echt zin in nieuwe seizoen! Mijn hart ligt gedeeltelijk bij de tuigers! Vind ze echt super!
@_san_ zag in je profiel dat je ze ook rijdt, ook zadelrubrieken, hoe oud moet je daarvoor ookalweer zijn? Mijn buurman wil graag dat ik een tuiger voor hem ga rijden Lachen . Heb er ook al 1 uitgezocht! Unaniem, zegt je misschien wel wat? Die mocht dan ook op wedstrijd, alleen denk dat ik dat nog niet mag, en ik ken Jet wel, en zij mij ook, dus dan ben ik de l*l als het niet mag!

Is er trouwens al een tuigpaardenmensen topic??

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:03

@Ingrid: Mooi dat je tevreden was. Ik zou vragen p je een paar proeflessen mag, of nog wat vaker mag proberen. Misschien weet je het dan zeker Cool
Laatst bijgewerkt door mistid op 15-02-08 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:06

TG: Gefeliciteerd!! Haha!
Mistid: Wat een leuk baantje!
Ingrid: Fijn dat het een leuk paard was. Maar als je twijfelt zou ik het niet doen
Als je niet zeker bent van jezelf is een jong en onervaren paardje toch wel erg lastig..

En ik duik nu echt mijn bedje in. Ben nu wel beetje op Dromen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:08

@Vief: Ja verdiend heerlijk! Snel klaar, en je verdiend lekker voor een kind Tong uitsteken !

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:16

Oja! helemaal vergeten!!! Wij kunnen 4 crosslessen volgen dit jaar! In Roden, lekker dichtbij. Heeft een meisje opgezet die op de manege stond waar onze ponyclub thuishoort, die reed bij Dolving, maar hielp altijd bij onze wedstrijden enzo. Vind het echt zo gaaf! En dat waren ze vergeten in de nieuwsbrief te zetten! Stelletje malloten Tong uitsteken ! Haha! Maar ben echt very very happy!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:33

Miriam schreef:
Tezz: Pas op hoor, er zijn foto's van jou op de roze creatie... Haha!

Owja? Tong uitsteken Daar weet ik niks van.. Tong uitsteken

Goeieavond trouwens!

LL: he wat vervelend zeg Ach gut
Snoekiej: balen zeg! Hopelijk komt het snel weer goed Ach gut
Ingrid: fijn dat je het een leuk paardje vond Lachen Maar idd als je twijfelt zou ik het ook niet doen..

Wat betreft de kleuren van paarden maakt het mij echt niks uit. Vind schimmels altijd wel gaaf. Verder maakt het mij echt niks uit. Money is een vos met alleen een kolletje. Hij is eigenlijk meer rood dan vos, heeft echt zo'n mooie rode gloed, dat vind ik ook heel gaaf! Hij liep trouwens ook weer fijn vandaag Ja

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:02

Ja ik twijfel niet aan het paard, want dat vind ik gewoon een super leuk ding.
Maar twijfel meer aan m'n eigen kwaliteiten.
Ga morge wel ff met m'n intructrice overleggen wat die der van denkt.
Die heb me immers zien rijden, ik heb er zelf geen beeld van hoe ik rij.

En ook omdat Voll gewoon een deuk in me zelfvertrouwen heeft geslagen.
Me pa was helemaal verliefd op het paardje, ik zelf ook wel maja ga eerst maar ff overleggen met mensen die er verstand van hebben.
Het paardje is van de hoefsmid die ken ik al heel lang en die vertrouw ik ook gewoon.
Zo'n hele leuke paarden vent.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:12

Je moet niet aan jezelf twijfelen. Maar wel handig om ff aan iemand te vragen! Wij waren gewoon zo tevreden over Kino, die hebben we meteen gekocht Lachen . En jij leert het paard en het paard leert jou, zo denk ik eigelijk. (Kan zijn dat ik te nuchter ben, met kwaliteitenspel werd ik door 16 van de 22 mensen uit mijn klas als "Nuchter" gedaan!)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:23

Ingrid: bij twijfel idd niet doen. Dat bespaart je een hoop moeite.
Als je nog nooit een jong paard hebt opgeleid, zou je in het begin (naar mijn idee) iedere keer dat je rijd les moeten hebben, en echt goeie begeleiding hebben. Als je iets fout doet bij een jong paard, is het erg moeilijk om dat er weer uit te krijgen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:24

Belangrijkjste Ingrid is dat je prettig voelt bij het paard en dat hij je aanstaat. Opzich zegt africhtingsgraad van een paard niks. Als een paard maar eerlijk en braaf is. Dan hoef je neit twijfelen of het wel of niet zal gaan. Belangrijk is wel dat je voldoende en goed begeleiding krijgt.
Het probleem met oudere paarden is vaak dat ze weggaan met een reden. Als een paard fijn is blijft hij vaak wel.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:27

Ingrid: Een jong paard opleiden klinkt heel leuk en dat is het ook maar het is alleen leuk als je zelf voldoende ervaring hebt. Dat is mijn mening. Denk heel goed na wat je wil en wat je kan.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 00:00

Ja ik heb twinkel ook zelf ingereden, maja dat vind ik niet echt hetzelfde.
Nouja het is wel hetzelfde maar toch anders.
Had bij dit paardje wel een heel veilig gevoel.
En de basis kent hij al wel alleen verder nog niks.
Had net m'n intructrice aan de lijn en die vond ons heel leuk samen.
Maja ik wil ook geen paard verpesten.
Maja nu kwam ze met het idee om de eerste 2-3 maanden hem 2 keer per week zelf te berijden en dan lessen en dat zei hem dan 3 keer rijd.
Dan is ieder geval de basis gewoon goed en kan je rustig aan elkaar wennen.
Maar ben nog lang niet uitgekeken, heb nog meer paarden op het oog.
Maar ben eigelijk al een beetje verkocht.
Maja ga niet weer overhaaste beslissingen nemen.

Mistid: Ja idd, het paard leert van jou en jij leert van het paard. En van fouten moet je leren.
Alleen fouten bij een jong paard vind ik wel weer een probleem.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 01:53

dat is wel een fijne oplossing van je instructrise ingrid als je het dier echt leuk vind.. Succes met je beslissing, net terug uit de kroeg, was nie zo heel veel aan

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:11

Goedemorgen!

Ja inderdaad vond het ook wel een goed oplossing.
Maja ze zij al het is maar net wat je wilt.
Me vriendin zei ja je koopt geen paard om er iemand anders op te laten rijden.
heeft ze opzich ook wel gelijk in, maar het is maar voor een paard maanden en dat heb ik dan liever dat ik zelf 2 jaar loop te knoeien en dat het uiteindelijk nog niet lukt ook.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:20

Goeiemorgen!
@ Ingrid: Dat is ook een goede oplossing! Zij geeft jou ook les, en dan kent ze het paard ook, en kan ze je nóg beter helpen!
Over jou en je vriendin: Ik vind dat jij daarin gelijk hebt!!

Ik ga de Boer-zoekt-vrouw laarzen kopen!! Vind ze zo leuk en heb precies genoeg geld!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:46

Goedemorgen!
@Ingridje: Als je het paard maar wel vertrouwt dan kom je ook al een heel eind. Maar zo met je instructrise is misschien ook wel een goede oplossing! Succes met je beslissing!
@TG: Jammer van je 2 balkjes en gefeliciteerd met je baan!
@LL: Wat een pech heb jij ook met de paardjes Ach gut Hopelijk knappen ze snel weer op! En ook jij gefeliciteerd met je baan!
@Vief: Jij bent ook wel een nachtbraker Tong uitsteken Maar wel knap dat je toch nog naar je college bent geweest!

Ik ben gisteren naar het springen in Zwolle wezen kijken. Niet echt veel bijzonders gezien, de jongens van Schroder reden erg goed en hadden fijne paarden mee en die Hendrik-Jan Schuttert reed ook goed. Voor de rest niet echt iets aparts gezien.
Zo alvast even rijden en vanmiddag nog werken. Het is wel lekker weer buiten, maar ook nog erg koud Bloos

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:32

Brr wat is het koud!
Stond om half 9 al op te ruimen, toen had ik alles al gevoerd. Bevroor toen wel! Dus ff tegen de pony aan gesaan, kreeg ik het al een stuk warmer van!

Ik ga straks weer met de jonge aan het werk, gooi er een oud zadeltje op en ga hem dan longeren. Bodyprotector maar aan en cap op, kan ik ook nog een poging tot doen om erop te rijden Knipoog . Of iig er even op zitten!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:04

gisteren was wel ff gezellig, zo terug naar stage en dan met vreindin van justin ff buitenritje maken, vanavond daar uit met hun 2 en nog iemand, zal wel uur of 3 worden en dan morgen om half 7 weg richting wormerveer

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:07

Doei!

ik zag jou gister san Vork kwam langs in de Qliner in eh hoogkerk geloof ik, enn toen zag ik jou Tong uitsteken

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:19

Oja Hilde! Ik moet nog ff wat aan je kwijt Tong uitsteken .
Schrik niet!

Oké hier komt het: Vorig jaar of 2 jaar terug was ik echt bang voor jou Bloos . Ik zei toen een keer: "Maar daar is dat grote enge meisje die zo goed kan rijden en dan heb ik vast weer geen winstpunt of prijs" Bloos Gestoord Nagelbijten / Gniffelen .

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 14:09

Hahaha Vork
Ik ben ook heel eng Duivel

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 14:10

Heb vanochtend al lekker gereden, was er ook nog van afgevallen.. Bimob schrok ergens van, en dan draait die zo om, maar geen pijn ofzo Knipoog

Ga nu even het dorp in..

Doei!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:48

Goeiemiddag!
Jemig wat was het vanochtend koud op de fiets! Vorstin heeft lekker losgelopen, en heb haar een kwartiertje gelongeerd. Voor de rest een hoop paarden gepoetst, gelongeerd en losgereden.
Vorstin heeft nu ook een wilgentak in dr stal, ze staat op zaagsel (gaat hoesten van stro) en had niets te knabbelen. Nu heeft ze toch iets te doen!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:54

Fjordy kan ik voorlopig niet meer rijden, hij is tekort.
Hij is in September voor laatst bekapt, maar door al dat buiten rijden enso .

Je merkt echt dat hij er last van heeft.
Denk toch maar op IJzers zetten dan Nagelbijten / Gniffelen