[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:36

Rosan, succes met het vinden van een nieuwe baas. Voor ons is ie een beetje te klein.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:40

Heeft iemand foto's van Hattem?
En hoe staat het parcours in Hattem?

Jaja, er bood zich gisteren zomaar spontaan een enthousiaste groom aan, wat betekent dat mijn vaste groomy (en a.s. hubby) niet mee hoeft en ik dus een stukje verder kan rijden.
Hattem here we come!

(ja, ik heb al op de website www.sgw-hattem.nl gekeken)

Gaan er trouwens nog andere bokkers naar Hattem?

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:14

ik rijd met een Kieffer vhz

kitty -> ik ga naar hattem ( pony's) als het allemaal meezit, ben er nog nooit eerder geweest dus kan je niets vertellen over het parcours.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:29

Hee Lielle, waarom niet naar Princenhage?? Ik zit toch straks niet als enige bokker in princenhage... HELP!!!
Scum, Bitwise, kan ik nog op jullie rekenen??

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:36

mmm jammer genoeg is nederland voor mij echt te ver...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 10:47

miss_jumpy schreef:
Hee Lielle, waarom niet naar Princenhage?? Ik zit toch straks niet als enige bokker in princenhage... HELP!!!

Rob is niet zo kapot van de cross daar, mn de afstanden in het M zijn niet zo best. Hij vond dat ik beter naar Diepenheim kon gaan.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:56

hm, daar kan ik weinig tegen in brengen vrees ik, want ik heb er alle vertrouwen in dat Rob dat goed kan beoordelen! Ik moet zeggen dat ik zelf altijd heel graag rij in princenhage, maar dit soort geluiden wel al vaker heb gehoord... Gelukkig heb ik daar in het B nog niet zo'n last van, met allemaal enkele sprongen!

Maar je gaat dus naar het M?! Gaaf!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 11:00

Ja Als Gorssel goed gaat zaterdag, mag ik het in Ysselsteyn in het M gaan proberen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:15

miss_jumpy schreef:

Princenhage was vorig jaar in het B en L iig wel heel goed te doen. Het M en Z heb ik maar een paar hindernissen van gezien. Ik moet je helaas teleurstellen. Online mag voorlopig alleen maar dressuur doen, en Ienie gaat ook niet mee daarheen

Tenemieke, Princenhage is niet zo gek ver van de Belgische grens af. En Hooge Mierde, daar rijden ook altijd veel Belgen mee.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:28

ja hooge mierde kwam ik normaal kijken dit jaar maar degene waarmee ik meeging ging op het laatste moment niet meer rijden...
en ken er veel dat daar al geweest zijn.
maar papa vind het ni zo fijn om verder dan Belgie te rijden

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:37

Emaartje schreef:
nog even wat anders wa tik er niet bijvermeld heb over mijn nieuwe paard way die ik nu 1,5 maand heb..nu lijkt me het dusleuk om met hem te gaan crossen,maar nou heeft hij wel gallen vochtophopingen aan de benen en kleintjes in de kogels je ziet ze zo niet ,maar je kunt ze wel voelen hij heeft er geen last vna ofzo,maar bij de keuring toen zei de da dat het een gewrichtsslijtage is is het dan wel verstandig om met hem te gaan crossen!!!en zijn gallen altijd een gewrichtsslijtage?

en wat zouden jullie doen!!!zal wel niet verstandig zijn of niet..zal endurance dan minder zwaar zijn..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 12:40

Emaartje, voorlopig moet je om echt te kunnen crossen nog een wp in het springen halen (en een in de dressuur?). Ik zou eens rustig gaan trainen met je paard, en hem klaar maken voor een B dressuur- en springproef. In die periode ontdek je wel hoe fit hij is en hoe veel last hij van die gallen heeft. De tripalon is niet meer dan een buitenrit, daar zou ik me geen zorgen over maken.

Wb het verschil tussen endurance en sgw, ik denk dat dat in belasting niet zoveel uitmaakt, al vraagt springen wel meer van gewrichten.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:50

liele bedankt...ik denk inderdaad dan dat crossen te zwaar gaat worden voor hem...terwijl dat ze het wel gedaan hebben eerder...maar om het paard naar de jut te rijden..denk dat endurance dan voor de belasting van hem gewrichten minder zwaar zal zijn..dus denk er eerst goed over na..ik zal eerst eens een paar keer kijken ergens

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:52

raar dat je in nederland eerst een WP moet hebben.
bij ons in Belgie kan je gewoon crossen zonder een WP in dressuur of springen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 12:53

ik vind het wel een heel goede regeling eerlijk gezegd. Je hebt dan iig wedstrijdervaring en je kunt een B parcours met max 1 balk rond rijden. Het geeft een klein beetje garantie dat je voorbereid de cross in gaat.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:56

ja daar zit eigenlijk wel iets in. bij ons zie je soms rare stoten gebeuren.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:13

weten jullie misschien waar je leder-verf kan halen?
alleen in ruitersportzaken of ook in andere winkels?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 13:54

een schoenmaker?

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:05

dan ga ik daar is even heen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:10

Ik cross nu met een springzadel, maar heb het eerste jaar met mijn pony met een wintec gecrosst.
Wel ideaal met schoonmaken.

Ik heb vandaag bericht gehad van de verzekering en mijn pony wordt afgekeurd voor de sport.
Nu koop ik hem terug, hij kan nog wel recreatiepaard spelen en ik heb graag zelf in de hand wie er op zit.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet wat de prijzen zijn van een recreatie pony.
Hij is 14 jaar. Hij mag nooit meer springen en crossen. Ook hard galopperen is niet meer mogelijk. Dressuur zal wsl niet meer worden dan L niveau. Hij was Z2 klaar, iets wat ie voor 99% zeker niet meer zal lopen.
Het is wel een echte E pony met zijn stokmaat van 1,52.

Ik ben benieuwd wat ie waard is zodat ik evt nog in discussie kan gaan als de verzekering hem belachelijk hoog inschat. Ik denk zelf dat 900 euro wel maximaal is.
Zijn pees is voor ruim 60% verlittend. Ik neem aan dat ze bedoelen dat die pees voor 60% uit bindweefsel / littekenweefsel bestaat.
Als dat niet het geval is hoor ik het graag.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:29

Ik was net even over bokt aan het dwalen en toen vond ik dit bij paardenpraat

De doorzichtige rijlaars

Afbeelding

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:52

hahah die laars is leuk! hahaha moet je wel altijd 2 dezelfde sokken aan doen

2 foto's van woensdag van het halfuurtje rijden.. Ik zie nu dat ik niet netjes rechtop zit ..maar ga ik dus opletten..Maar iz zo moeilijk omdat ik nog maar 1x in de week mag rijden en nog maar zo kort..

Met zn allen ik ben de tweede van links(met roze shirt )
Afbeelding

Deze is een beetje donker maar de eigenaresse kan noog niet zo goed met t toestel overweg
Afbeelding

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:34

Leuke foto's hoor en zo stom zit je er nou ook weer niet op hoor!
Whahah ik vind die doorzichtige rijlaarzen wel leuk eigenlijk
Zouden ze duur zijn?

Maar gisteren dus les gehad van Emmy, mijn moeder kwam speciaal voor Emmy het dressuurzadel brengen, want Emmy past niet echt in m'n vzh zadel (18 inch en blokjes, waardoor ze niet meer kan drijven )
Maar het dressuurzadel paste ook niet, want de beugels konden nog maar vier gaatjes korter en dat was dus niet genoeg..
Snel de springbeugels van m'n andere zadel gehaald en die eraan gedaan, moesten uiteindelijk nog 6 gaatjes korter en ze zaten al op springmaat *grinnik*
Maar Emmy vond Sam erg lastig nageven (HAD ik het niet gezegd mam en paps ) Maar ze had het elastiek nog in de auto liggen en toen hadden we dat er omgedaan, was wel benieuwd hoe Sam het zou vinden, want behalve met een martingaal heb ik nog nooit met een hulp-iets gereden..
Maar hij vond het niet eens raar ofzo en deed braaf z'n kopje naar beneden.
Omdat hij al niet zo'n makkelijk nekje heeft en al snel hoog en dan met zo'n knikje wil gaan lopen is het dan erg moeilijk om hem erdoorheen te houden omdat je dan geen goeie verbinding met z'n mond hebt, en hij vanuit die houding ook gemakkelijk onder het werk uit kan komen..

Maar het zag er dus leuk uit en zo kon Emmy zich ook wat beter op andere dingetjes concentreren..
Maar hij begon echt fijn te lopen en op het laatst zelfs met z'n neus gewoon bijna op de grond
En die passen die die maakte Gewoon bijna paardenpassen
Ik helemaal blij

Daarna nog even gevraagd of Emmy de keertwendingen wilde doen, was ff wat proberen natuurlijk, want Emmy heeft toch net weer wat andere hulpen en eigenlijk snapte ie het ook nog niet echt, hij stapte een pasje over en dan draaide die zich gewoon om zo van: "Zo je wilde toch dat we die kant op gingen?"

Maar er kwamen nog een paar hele nette keertwendingen uit
En ik weet nu ook waar ik goed op moet letten, eerst even een stukje wijken om hem goed aan m'n been te krijgen, dan de stelling omzetten (en niet te veel binnenbeen, dat deed ik dus vooral fout, waardoor hij naar buiten viel..)
Nou ik ben benieuwd heb het zelf nog niet gedaan omdat het gewoon genoeg was voor hem, maar het klonk op het laatst echt logisch
Toen ik er nog even op, elastiek hadden we toen al helemaal niet meer nodig en heb hem er echt helemaal doorheen gereden en echt lekker los en ontspannen laten lopen! Volgende keer vraag ik of m'n moeder het op de film wil zetten, kunnen jullie meegenieten
Emmy en ik hebben nu besloten om gewoon een keer per week met het elastiek te rijden, zodat hij in het begin gewoon niet gelijk heel sterk wordt ofzo, hierdoor verpest hij het vaak al in het begin en vind ik het erg lastig om aan mezelf te werken, rechtop zitten, niet constant drijven en goed op m'n armen letten...

Vanmiddag maar even lekker een buitenritje maken ofzo..
En dan morgen wedstrijd, heb er wel vertrouwen in!

En ik heb Emmy al beloofd dat als ik echt te groot voor hem ga worden zij hem mag hebben

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:35

GvdT, ik denk dat je naar prijzen voor slachtpaarden moet kijken, want dat is wat de verzekering ervoor zou krijgen als ze hem zelf hadden opgehaald. Ik kan die prijzen even niet vinden, maar wat je noemt lijkt me redelijk tot hoog...?? Het zal niet uitmaken waarop je pony afgekeurd is denk ik.

PietPiraat, die doorzichtige laarzen... Wat hebben mensen soms toch rare ideeen!!

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:40

ik weet niet hoe duur ze zijn

klinkt goed vief, fijn dat je nu weet wat je fout deed.
Waar heb je morgen wedstrijd?