[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 23:21

Ik denk dat elkaar enige poos niet zien ook weer uw relatie spannend en geen sleur maakt. Nu 6/8wekrn is nu ook wel weer erg lang.

Ik vind niet dat een partner kan zeggen iemand te doen stoppen met zijn/haar hobby. Je moet ergens je ei inderdaad kwijt kunnen. Als ze dat zouden doen en ge zou daar in meegaan geeft dat volgens mij alleen maar frustratie en ruzies. Wat niet wilt zeggen dat ge geen rekening met elkaar moet houden.
Maar als mijn vriend me ooit dat zou verbieden mag hij ook zijn koffers maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:29

Kan ik niet tegen hem zeggen, ik woon namelijk in zijn huis :)) Hij vindt het niet zo heel erg dat ze er zijn, wel dat ik er best wat tijd aan spendeer. Hij is zelf zo'n type dat voor de lol even 50km gaat fietsen als hij een jaar niet meer op een fiets heeft gezeten en dat soort dingen. Hij klaagt na een avondje uit wel eens dat hij de dag erna murw is, maar vroeger naar huis komen en minder drinken komt niet in hem op :+
Het hele systeem van regelmatig les volgen en dagelijks "trainen" gaat er dus niet echt in. Als echte paardenleek is hij er van overtuigd dat je wekelijks 1m20 kan gaan springen en de rest van de week je paard 24/7 in het land te laten "want ze kunnen daar toch makkelijk overheen?"

Dat ik die vrije crossen wil doen, dat vindt hij dan wél weer heel leuk, net zoals springen. Het nut van dressuur ziet hij niet en als ik wedstrijd heb (dressuur of springen) dan is hij er 9/10 gewoon niet. Ofwel heeft hij zelf wedstrijd, ofwel is hij naar werk maar merendeel van de tijd gaat hij liever een pint drinken. Zo ga ik komende maandagavond mijn eerste lading hooi ophalen, ik moet niet eens vragen of hij mee wil gaan helpen met laden en lossen, want da's gewoon een rechtstreekse nee.

Dus ja, hoe ik het ga verantwoorden dat ik ga crossen is 1 ding (dat is stiekem wel stoer) maar hoe ik het verkocht ga krijgen dat ik dan toch echt 3 à 4x/week Icaro in het werk ga zetten, da's wat anders.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:38

Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat jij jouw hobby's enkele weken on hold zet als hij thuis is en dan ook maar bij hem blijft, om dan enkel 'jouw' ding te doen als hij er niet is?
Sowieso, voor mij zou het niet werken om zolang apart te leven. Mijn man heeft op zijn vorig werk continue s nachts gewerkt, dus we zagen elkaar alleen in het weekend. Maar in de week 'deed ik mijn zin' zoals, ik keek tv naar wat ik wou, ik maakte eten wat ik lekker vind en dan in het weekend moesten we terug rekening houden met elkaar... Nee, dat liep niet goed. Moest ik enkele weken alleen zijn, ik zou me nadien nog moeilijk terug kunnen aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:53

Dat aanpassen gaat beter dan verwacht eerlijk gezegd. De eerste dagen schup ik 'm opzij en baal ik dat ik onze mega zetel niet meer voor me alleen heb, maar ik ben wél blij dat hij dan weer de poets doet :D
In eerste instantie had hij idd die gedachtengang, en zeker als er kinderen zouden komen. Na een paar hele heftige discussies is dat onderwerp nu van de baan en heeft hij ingezien dat het idd niet rechtvaardig en eerlijk is als ik alles steeds on hold moet zetten.

Zonet zei hij via telefoon dat hij baalt dat hij er niet is als ik die 2 vrije crossen ga doen, blijkbaar vond hij de cross stage vorig jaar met Giel in Baarle-Nassau heel erg leuk om te zien. Dat is toch een aangename verrassing. Als ik officiële crossen zou starten wil hij wel mee als supporter, omdat dat een halve/hele dag is en er is gewoon meer te zien dan 2 minuten rondje rijden. Had ie dat nu niet direct kunnen zeggen!

Cross Heusden valt nét tussen 2 examens in, dus ik ga wachten met inschrijven. Op donderdag heb ik 1 herexamen en de dag na de cross een 2e, en het zijn 2 aardig dikke kleppers om te studeren. Is alles tegen het einde van de inschrijvingsperiode volzet, jammer dan. Ofwel moet ik een hele strakke studeerplanning maken zodat ik die vrije dag me kan veroorloven.

Er staan voor de zomer ook 2 bewegwijzerde wandelingen op de planning van elk +/- 30km in de regio.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:07

Wanneer moet Dirk rijden Daphne? Zo spannend zeg!! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 11:26

Tussen 3-4u normaal gezien! Ik vind het ook spannend! Ik weet dat jumping hun minste onderdeel is dus hoop echt dat hij en Icarus de stress kunnen inhouden. 1balk mag ook nog maar 2balken is ook geen kwalificatie meer...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:30

Ben je daar om te kijken of moet je thuis je spanning onder controle houden ;)

Jumping na de cross vind ik sowieso veel zenuwslopender dan cross als laatste...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 11:49

Nee het is +- 600/700 km rijden dus beetje ver..
Ja na de cross heeft Icarus na de sprongen de neiging soms om door te lopen en wat vlakker te springen...

+ ik zit in examens, daar zou mama niet mee kunnen lachen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 16:00

Helaas helaas.. Op de 1vn de 3spronh twijfelde Icarus maar sprong toch, had de balk mee maar Dirk dacht dat het een weigering was dus hij trok hem er uit. Opnieuw aangereden en toen ws alles goed... Dis 4vr de balk 4vr de "weigering" en 4 vr tijd! Zo stom! Ik had het hem zo gegund!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:48

Heel jammer |( wat heeft dit voor de uitslag gedaan? Nog mogelijkheden op te kwalificeren voor wk?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 16:55

Eind uitslag weet ik (nog) niet.
Ja hij heeft nog wel lange 1*. Arville, Jardy, Renswoude,... Maar het is natuurlijk leuker als je die kan rijden zonder de stress vr het WK

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:04

Jammer, maar mooie prestatie op zich!

Ik ben vandaag wezen trainen in meer. Was erg leuk! Heb alleen stukje grond gekocht voor een trakhener-achtige hindernis, hihi... Daarna pakte ze wel mooi aan, dus eind goed al goed. Was ook de eerste keer dat ze (na een paar keer te zijn doorgegaan) echt lol had in het water en ni anders wilde dan galopperen! Zo blij mee! Nu in t kort nog s nr artevelde en kijken of haar attitude veranderd is dan ;)...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 18:12

Dirk was toch nog 4de met zijn strafpunten.
Ohh goed dat ze daarna toch nog aanpakte! Hopelijk is artevelde ook een goede training!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:33

Ah jammer voor Dirk!

Ik ben héél zacht uitgedrukt in moordmodus. Gisteren ben ik uitzonderlijk niet naar de weide gegaan, paarden hadden eten en drinken genoeg. De 2 shetjes staan op het stuk weide aan de straat, Icaro en Tibor op het grasstuk ernaast. Elk hebben ze aparte drinkton en schuilstal.

Er is voor de 3e keer op rij vandalisme gepleegd, waarbij onbekenden mijn weide hebben betreden. De stroomdraad boven de poort van de shetjes lag namelijk op de grond, en die hangt op 1m70 hoogte (de poort is tot 1m50 hoog). Geen enkele van mijn paarden kon daar op dat moment bij + netstroom en ijzerdraad, daar blijven ze wel af :P Al mijn spul uit het berghok op de weide van Icaro lag overal verspreid over 40 are.
Nu vertelde een buur dat er gisteravond brand is gesticht in de veldkapel iets verderop en er zijn ook al jongeren gesignaleerd met loodjesgeweren die reeds gekend zijn voor vandalisme en die schieten op alles wat beweegt. Aangezien er al stenen in mijn weide geworpen zijn, stroom is afgekoppeld en nu dit en dat brandje mag ik er van uitgaan dat het bewuste daden zijn en geen toeval. Morgen dus maar de politie bellen en melding maken.

De paarden staan nu allemaal samen op 1 stuk, met extra slot op de weide. Als ik er 1 betrap die wat aan mijn weiland uitvreet wat niet hoort, die is niet jarig...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 19:49

Zo he! Vervelend!! Heb je foto's gemaakt al "bewijs" voor bij de politie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:29

Ik kan met mijn huidige gsm geen foto's maken, er zit geen geheugenkaartje in. En ik had de boel al opgeruimd voor ik de buur sprak. Er is niks weg, het enige wat ik hoop uit de grond van mij hart is dat Tibor en Icaro niet van de zak bietenpulpkorrels hebben gegeten. Hun water was op toen ik aankwam, maar ze hebben niet extreem gedronken toen ik hun ton vulde. Ze waren even levendig en vrolijk als altijd en er lag op verschillende plekken nog verse mest + Icaro heeft normaal geplast iets later. De zak was kapot (net zoals de zak krachtvoer en zemelen, helaas) maar er lagen best veel pulpkorrels gewoon op de grond. Aan de 2 balen hooi die er nog lagen zijn ze ook niet geweest. Ze staan 24/7 op meer dan voldoende gras, waarschijnlijk is dat de redding in dit verhaal. De buren zijn op de hoogte en er woont een DA op 500m vogelvlucht die zelf ook paarden heeft in geval van nood.

Ik vertrek 20 juni voor 10 dagen op reis, ik heb morgen een loodzwaar examen. Mijn leerstof is in 1 klap uit mijn hoofd verdwenen en kan ook niet zeggen dat ik nu nog rustig thuis kan zitten.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:06

dju toch :(!!!! Echt kaka, hij zal wel balen zeker :(. Hopelijk in arv.lle meer geluk (en minder druk)

Fijen van je training evelyntje! Behalve dan de aanraking met de grond :D.

Ik ga zondag mn grenzen verleggen, ik ga 95 cm starten 8-) 8-) 8-) :D

wel niet met canch, dat blijft eeuwig 90 cm.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:13

Evelyn: klinkt als leuke training! Zijn er foto's gemaakt?

Daaphh: wel nog zeer goeie uitslag maar blijft wel zuur wellicht. Denk dat VM zijn kwalificatie wel behaald heeft met zijn hengst? Hoeveel mogen er gaan naar Wk? Heb je een idee hoeveel er zich proberen te kwalificeren?

Varekaj: amai das wel straf van die vandalen!! Zit je dichtbij een woonwijk met je wei? Enig teken dat je 2 toch van de bietenpulp zouden gegeten hebben? Hopelijk lukt je examen toch nog goed vandaag!!

PP: you go girl :D je kan dat wel, is maar 1 bolleke hoger!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:18

Varekaj: dat is inderdaad heel lastig, zou er ook niet mee kunnen lachen. Wij hebben het ook ooit eens gehad van die vandalen, hadden de weide draad opengelegd en dan achter de paarden gezeten en daardoor zijn die in het drijfzand gesukkeld. De brandweer heeft ze toen moeten komen redden. Spijtig genoeg ook nooit gevonden wie het waren. Hopelijk kan je ze eens op heterdaad betrappen... Snap niet wat ze er aan vinden. Examen toch nog een beetje gegaan? Gelukkig gaat het al veel beter met Icaro :)

Antonius: kan geloven dat je daar niet goed van was, zo jong nog en een stom accident. Een paard laten opgroeien is inderdaad minder vanzelfsprekend dan het lijkt. Hoe loopt de verkoop van het huis?

Daaph: jammer van Dirk, maar toch ook een knappe prestatie hé!

Evelyntje: leuk dat er vooruitgang is en dat je een goed gevoel had, beide er plezier in hebben is toch het belangrijkste ;)

Mijn naam is trouwens de naam van mijn 'oud' paard. Beetje speciaal maar er zit een betekenis achter. Is het tweede paard van onze stal met die naam, blijkt dat er vroeger een heel succesvol renpaard was met die naam en vandaar dat ze die gekozen hebben voor Ab.ner waar Mie.ke Lun.sken.s vroeger nog mee gereden heeft en die had bij zijn geboorte dezelfde naam, maar zij heeft die laten wijzigen. En als er succesvolle paarden zijn geweest met een bepaalde naam dan komen die terug bij ons en krijgen ze een II er achter, bij paarden waar het minder goed verliep wordt de naam niet meer gebruikt.

Wij zijn zaterdag gaan cross trainen op de terreinen van Vi.nc.ent Mar.te.ns. Viel een beetje tegen qua hindernissen die er stonden en vooral de bodem die beenhard lag. Wel een heel knap water voor wie dit graag wil oefenen, je kan daar op verschillende manieren inlopen/springen. Maar paarden deden het goed en hadden er zin in, we hadden er 2 mee, die van mijn man die uit blessure komt en dan mijn Tiestje waar F mee rijdt. Zondag dan op jumping geweest met Tiestje en en de crosstraining had hem deugd gedaan want was een goed parcours, liet zich goed rijden, spijtig genoeg zijn dubbels nog wat moeilijk en op de 2de een balkje.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 12:44

VM heeft zijn kwalificatie voor de 1* maar hij heeft nog geen 2* met dat paard gereden. Die is precies heel lang uit geweest na vorig WK. Iemand een idee waarom? Die schimmel heeft hij ook zijn selectie voor 1* mee maar niet voor de 2*. Er zijn 12 plaatsen en rond de 30 kandidaten, maar of ze allemaal zo daar na streven gelijk Dirk weet ik nu ook niet.

Goed dat ke een trapje hoger gaat! Zou mezelf ook meer moeten uitdagen op jumping...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:24

Jij gaat dat goed doen PP met uw topmadam :D

Klopt het dat er relatief weinig hengsten meedoen in eventing in tegenstelling tot springen en dressuur? Enige speciale reden daarvoor?

Examen ging naar mijn gevoel redelijk, maar ik moet zeggen dat dat dit jaar geen reden hoeft te zijn om te vieren. Gevoel en werkelijke punten kunnen ver uiteen liggen, het hang er gewoon van af hoe ze verbeteren en waar ze belang aan hechten. Ze gebruiken een verbetersleutel met kernwoorden, en als je alles uitlegt in eigen woorden en het is juist, dan kan je nog steeds buizen omdat je bijvoorbeeld de terminologie niet gebruikt hebt. Of de terminologie klopt wel, maar de volgorde niet (bijvoorbeeld verschil in prioriteit ofzo).

Ik heb vandaag de politie gebeld voor een melding, en die ging het doorgeven aan de wijkagent zodat ze daar ook een extra oogje in het zeil houden. Er is geen schade, maar ik wil gewoon niet dat mijn dieren op straat terecht komen omdat eentje ze opjaagt of de stroom afzet. Of erger, dat ze zich op de weide begeven en een trap of beet krijgen. Voor wie met paarden om kan zijn ze geen probleem, wie er geen ervaring mee heeft kan het serieus aan de stok krijgen met Icaro en Tibor. Die 2 drammen dan als een tank op speed. Het is wss inderdaad geen toeval dat al die dingen nu gebeuren en dat er dan kapelletje in de fik wordt gestoken. Al een geluk dat mijn fles bofix thuis staat...

Antonius: de zak was 3/4 vol en lag verscheurd net buiten de stal. Er lagen heel veel korrels op de grond in de stal en aan de deur, maar het leek me gewoon te weinig om de volledige hoeveelheid te zijn die in de zak zat.
De smid is vandaag langs geweest terwijl ik solliciatie had, die had vast gebeld als er iets mis was. Ik ga zo dadelijk een avondje hooi laden en lossen, dus dan ben ik ook ter plekke.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:17

Pfff Varekaj, vreemd volk op uw wei is al om zot te worden, als ze dan ook nog eens van die 'vandalenstreken' gaan uithalen... Wijkagent is al wat! Hopelijk valt uitslag van de examens wat mee.

PP komt wel in orde die 95, met die krachtpatser! Denk dat die niet kijkt naar 5cm meer... (maar ik schrijf toch ook mooi 90 in volgende jumping :') dus ik snap uw gevoel!).

Aha, Aldis Lamp II dus (net even gegoogled waar de splitsing dan hoorde ;)), ik moest altijd denken aan "Haldis een pintje"... Leuke traditie om namen te recyclen!

Helaas geen foto's van zondag. Ik heb er toch geen. Alle andere combinaties hadden wel minimum 1 groom mee inclusief fototoestel/ gsm := , maar ik was weer alleen op schok, haha. Misschien verschijnen er wel eens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 07:30

Ah ik ben dan toch niet de enige die bijna altijd alleen op pad moet. Soms is dat leuk met die rust, soms is het stressen om alles rond te krijgen en duimen dat alles goed afloopt.

Die magische 5cm altijd, dat voelt alsof je ineens een berg moet overwinnen :)) Maar ik ga er ook van uit dat PP en Canch dat prima kunnen (zegt diegene die 60-70 hobbelt). Op de foto's ziet het er allemaal zo relax uit en vol vertrouwen, ga ervoor!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:33

Tis niet met canch he, tis met het andere paard ;).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 12:05

Anonius; heb je ook die mail van Ar.ville gehad met bijna al de gegevens van D.irk in? VInd ik toch niet kunnen hoor....