[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:26

Kijk ook regelmatig trainingsfilmpjes van haar. Zo helder en een fijne methode om te trainen lijkt me.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 22:18

ahh ik twijfel zo!!

Joki

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:31

Vera heb je wat meer info voor mij

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:44

Ik ben ook wel geïnteresseerd in meer info, kosten, groepjes of prive en waar

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:17

Allemaal al volledig afgekickt van het cross-seizoen? gaat het met de dressuur en springwedstrijden?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:51

Goed hoor. Ben nu 1 keer gestart, twee winstpunten, voorlopig hou ik het bij dressuur. Mijn man gaat binnenkort ook weer dressuur en springen starten.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:51

CalvinenGino schreef:
Hallo,

Gezien ik echt nog een amateur ben in de cross, lijkt me leuk om hier te kletsen over Crosstrainingen, ervaringen en vraag en antwoord over alles rondom SGW!! /3

Back to the beginning.

Ik ben dit jaar begonnen met crossen. Ik heb altijd al vaker willen springen en crossen maar nooit de stappen genomen om het te doen. Ik reed iemand anders zijn paard, en deze bracht ik dressuurmatig uit op wedstrijden. Nu sinds april dit jaar heb ik het paard overgenomen. En nu ben ik gestopt met de dressuurwedstrijden en me gaan richten op springen en crossen.

Mijn paard werd altijd een beetje flegmatiek, en in de ring sloot hij zichzelf af voor me. Met als resultaat dat hij de proef lekker uitliep op zijn tempo. Langzaam aan sprokkelde we onze winspunten bij elkaar en zijn we geeindigd in de L1 +11.

Nu heb ik elke week springles op de club, wat ontzettend leerzaam is. We zijn echt geen springtoppers. Maar ik merk dat Decor steeds meer begint mee te denken. En dat is zo leuk om te merken.
De cross, dat is waar Decor zich thuis voelt. Maakt niet uit wat je voor zijn neus neerzet. Meneer kijkt nergens naar, houd het hoofd koel en doet het gewoon.

We hebben nu twee cross trainingen gehad, in Baarle-Nassau en drie oefencrossen gereden. Twee keer merselo en broekelo. Ook ben ik in Asten gestart bij het oefenspringen Klasse 60CM. Decor vondt het de moeite niet om echt te springen. Het was veel te laag in zijn ogen. Maar we hebben wel de barage morgen rijden, en daar hadden we 1 balk. Ik was super trots op ons. En Decor vond het niet zo spanndend. En we zijn allebei verslaafd! Als we nu de bossen ingaan, is meneer helemaal wakker en hyper, maar nog steeds super te rijden.

We blijven zo lekker aanklooien, en mijn droom is om ooit een echte SGW te starten. Als ik daar lef genoeg voor heb. Want eerlijk is eerlijk, ik vind de hindernissen af en toe dood eng. Maar als ik eenmaal bezig ben, dan ga ik er ook voor.

Conclusie:
Ik ben heerlijk aan het genieten van alle tijd met mijn paardje, en ik kan me ook niet voorstellen dat ik deze verandering met een ander paard ooit gedaan zou hebben. :o

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:53

Joki schreef:
Allemaal al volledig afgekickt van het cross-seizoen? gaat het met de dressuur en springwedstrijden?

Erg benieuwd naar de kalender 2016 :D

Hier lekker rustig. Morgen eerste wedstrijd weer na het crossen. Eerste keer L2, dressuur dus. Daarna nog wat springlesjes gepland en dan vanaf eind december gaan we weer wat vaker op spring wedstrijden rijden.

Denk dat in ook in februari indoor crosje ga rijden als voorbereiding

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:48

Naar de kalender 2016 ben ik ook erg benieuwd

Elke succes met je wedstrijd

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:19

Leuk om weer wat te horen van jullie! Fijn dat jullie lekker bezig zijn, en Hanneke, leuk dat je wilt gaan crossen!! :)

Wij hadden na Lisse nogal wat pech, blessure opgelopen tijdens de cross. Na een hoop onderzoeken in de kliniek en met de chiropractor zijn we achter het probleem en is de behandeling en revalidatie gestart. Hij heeft in Lisse een kleine glijer gemaakt in de landing van 1 hindernis, hier was zijn lichaam waarschijnlijk niet klaar voor waardoor zijn borstkas een flinke ruk aan de banden rondom borst heeft gegeven. Door de blessure van de banden zijn 2 facet gewrichten in de hals gaan ontsteken wat nog meer pijn gaf en hij de overgang tussen hals en borst heeft vastgezet. Als gevolg, hij hier kreupel in zijn hele lichaam. Gelukkig niks aan de benen gekregen door compensatie oid, maar na het inspuiten van de gewrichten en losmaken door de chiropractor zijn we nu rustigaan weer wat training aan het oppakken (zeg ik heb er 4 x op gezeten). Hij blijft gelukkig elke dag verbeteren maar vindt het ontspannen van die onderste halswervels toch nog lastig. Met deze vooruitgang hoop ik begin volgend jaar weer voor wedstrijden te gaan trainen en volgend seizoen ons topjaar in het L af te sluiten en over te gaan naar een stapje hoger en wat meer uitdaging. Maar eerst weer fit zijn!! Dat zal betekenen dat ik de indoorcross eind december over moet slaan :( helaas. Had ik wel veeeel zin in.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:32

Volgend seizoen hoop ik fanatieker te kunnen gaan crossen naast mijn TREC kalender.
Eigenlijk al een klein beetje besloten voor de TREC alleen de selectie wedstrijden en (hopelijk) het WK in Spanje te rijden en mij verder komend seizoen te gaan richten op de SGW. Nu eerst weer lekker dressuren! As zondag weer voor het eerst sinds tijden de dressuur ring in (L1)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:28

Wiiiii vanavond kalender vergadering!! Dan kunnen we weer plannen en los gaan op de voorbereiding!! *\o/* *\o/*

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:31

Kan niet wachten tot hij online komt !!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:50

Joeehoeeee ben benieuwd!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:38

Kalender ziet er top uit. Wel keuzes maken gelijk al aan het begin van het jaar.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:39

Echt?? Waar te vinden? Misschien via pb??

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 21:52

Waar waar :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:58

Ik zie nergens een kalender??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:02

kyrkelover schreef:
Ik zie nergens een kalender??

Die is ook nog Niet online geplaatst.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:05

Ok ja omdat je zei ziet er goed uit dus ik dacht moooi plannen. Weet je wellicht wel waae en wanneer het bk /nk voor ponys is

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 08:01

Ik zie dat winterswijk is verhuist naar juni... (op fb)

Hoop dat er wel z'n cross in je begin is.. Inkomertje :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 08:16

Kun je amsterdamse bos rijden elke. Die is het eerste weekend van april.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:50

Echt benieuwd wanneer hij online komt, ga mooi dit outdoor seizoen voor de eventing en de 'normale' wedstrijden komen op een laag pitje

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:18

Sim schreef:

Volgens mij hebben ze daar geen L paarden? Of dit jaar wel?

Afgelopen jaar was de eerste half maart.

Nou we zien wel..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:00

_Elke schreef:
Sim schreef:

Volgens mij hebben ze daar geen L paarden? Of dit jaar wel?

Afgelopen jaar was de eerste half maart.

Nou we zien wel..

Dit jaar wel.