[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:47

PB, over dat 1.20 in de barrage. Hoe vaak worden de barrages niet ingesloten gereden. Ik heb in al die jaren slechts 1x meegemaakt dat de barrage aan het einde was en er dus werd verhoogd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:49

Haha, heel erg bedankt idd!! Ze krijgt er zeker een super fijn beest aan.
Ingesloten barrage heb ik niet heel vaak, maar rijd ook meestal in Brabant.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:10

Hier is het bijna altijd ingesloten barrage, behalve met de kampioenschappen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:52

Hoi,

@ pb ik begrijp dat het leuke paardje verkocht is.

Wij hebben hier eigenlijk bijna altijd vanaf de klasse L doorstartbarrage. Je bent over de laatste en je galoppeert zonder rustpauze zo door naar de volgende. Verhogen doen zij hier niet.

Ben net terug van de manege. De ruin is niet kreupel. Was erg druk op de manege dus had maar een heel klein stukje om te longeren. Daarna de merrie gereden maar daar ben ik na een kwartier weer vanaf gestapt. Was enorm vervelend. Zag alleen maar spoken. Heel af en toe heeft zij zo'n bui en vandaag was het weer zover. Aangezien ik mij niet helemaal fit voelde en geiiriteerd raakte door het gedrag ben ik maar gestopt.Morgen gaan we met alleen de merrie en dan zal het wel weer goed zijn.
Straks weer naar de manege want krijg kopers voor een pony (als de mensen opkomen draven want vaak genoeg komt men na het maken van de afpraak gewoon niet)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:56

Caroline, tweefasen parcoursen hebben we hier bijna niet. Heel soms het tweede parcours. Jammer dat het rijden niet ging. Goed dat je bent afgestapt!
PB, Ik rijd nagenoeg altijd in noord en zuid-holland. N-brabant heb ik nog nooit alleen gesprongen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:57

Wij hebben hier in de buurt eigenlijk altijd ingesloten barrage. Dus je krijgt dan weer 45 seconden om te starten na je foutloze basis parcours. Word dus ook niet verhoogt.

PB: Deze cap heb ik dus speciaal voor het springen. Voor de dressuur hou ik de cap die ik nu heb :). Ook een blauwe.
Maar ik hou ook mijn blauwe pikeur jasje voor de dressuur. Dus heb dan een spring en een dressuur outfit ;).

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:16

caroline78 schreef:
Mooie cap Kim. Die staat bij mij ook op mijn verlanglijstje maar dan in het zwart. Moeders vindt hem spuuglelijk maar zij hoeft hem niet op :D

Dat klinkt heeel bekend :+ .

Idd mooie cap Kim, jammer van je punten maar fijn dat je een goed gevoel had!
PB werd verboden te rijden.
Nog wat stoute en lieve paarden.
Een mooi verslag van Shanouk +:)+
Iets over Gert en beleren, ik heb Meno zelf gedaan, ben er in maart ofzo opgegaan, en toen heel rustigaan, 1, 2x per week erop, zodat hij het tussendoor steeds wat kon verwerken. Hoe ik de rest heb gedaan weet ik al nieteens meer, was toen nog een Ukje en het zadel werd er gewoon opgeknoopt en mij werd niets verteld of ze beleerd waren of niet, ik was proefpersoon voor de pony's bij de buurman (was vroeger handelaar). Heb de meest uiteenlopende figuren onder mijn kont gehad toen.
Een oepsmomentje dus Noor, klinkt wel leuk!
Fijn dat de Lupicor verkocht is :)
Fijn dat de ruin niet kreupel is Caroline, jammer dat de merrie vervelend was.
Doorstart hebben we idd veel hier, 2-fasen stik je de laatste tijd ook in. Vind 2-fasen nooit echt leuk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:11

Ben net pas wakker.. heb vanacht heel de nacht op centrum eerste hulp gezeten met mijn moeder.. Ze is bekend met hartklachten, maar vanacht was het weer raak (de laatste keer was op tweede kerstdag).. Pols variërend van 211-220 en ze was gewoon beroerder dan beroerd.. kwam beneden en wist niet wat ik zag.. Gelukkig was de ambulance er mega snel.. Inmiddels gaat het weer beter en ze is gewoon thuis.. Maar ik ben wel flink pissig geworden op de cardioloog, het is namelijk al de zoveelste keer en het komt steeds vaker terug en het is ook steeds heftiger.. Ik wil niet steeds mijn moeder in deze toestand vinden. Een hart kan veel hebben, maar niet als het zo vaak, zo lang en zoveel heftiger wordt :\ ... Deze week staat er dus een afspraak bij de cardioloog. Was me wel weer een nachtje :\ .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:13

Wl, jeetje dat was weer aardig schrikken!
Ik begrijp niet dat sommige artsen zo laks reageren. Goed dat jij hem hebt laten weten dat je het er niet mee eens was. Als je ziet hoeveel mensen zich wel laten afschepen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:13

@ mo dat is geen 2 fase. Volgens mij is het iets wat men hier in Drenthe zelf heeft verzonnen. Je rijdt klassiek parcours en zodra je foutloos bent rij je gewoon naar de 1e van de barrage. Dat zie je vooral bij avondconcoursen
@ mistid. Ik heb een hekel aan 2 fase. Vind ik oneerlijk want wanneer je in de 2e fase een balk heb dan heb je nog wp maar als je een balk in de 1e fase heb dan schijn je dat niet te hebben maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst 2 fase heb gereden. Als jury vind ik het ook niks.

Pony is gelukkig wel verkocht. Hele leuke pony die al bijna 2 jaar te koop stond. Amper een reactie op gehad. Volgend weekend komen zij hem halen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:24

Goede middag!!

Brr ben aan het ontdooien :+

Heb jackson buiten gereden ging wel aardig :+ dribbel dribbel en nog een sdribbelen :=
Lasko nog even gereden ging goed, wissels gingen ook weer beter als gister :)

MO fijn dat je kennis dat leuke paard van PB heeft :D
WL wees blij dat je een medische achtergrond hebt en dat je wat weet en kan zeggen!! wel sneu voor je mam!

Wij hebben hier bijna geen 2 fase binnen zeker niet, allen wel eens in wassenaar buiten.
En altijd in gesloten barage, en idd wat kim zegt je krijgt 45 seconden, en dan kan je gelijk door rijden :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:11

He wat naar, Lotte! Klinkt serieus!

Vanmorgen een dressuurclinic gereden, was wel leuk. Instructeur / jurylid van de oude garde. Lette erg op mijn houding en benen, ook wel eens goed :P
Ik heb voor het eerst met mijn nieuwe zadel gereden. was wel even wennen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:18

Hey iedereen,
Toch nog maar even een berichtje hier. Vandaag echt de gaafste dag ooit gehad. Het is vandaag niet zulk top weer, dus we zijn naar het Knysna Elephant Park geweest. Niemand had er zin in, behalve ik. En wat was het gaaf zeg! We mochten de olifanten eerst voeren. Wat een lange slurven zeg, en grappig hoe ze dat voedsel van je afnemen. De kleintjes kwamen steeds dichterbij om het uit de emmer te pakken, kleine brutaaltjes! Toen het eten op was, gingen de olifanten weer hun eigen weg. Wij liepen erachter aan en kregen tegelijkertijd wat informatie. De olifanten waren heel rustig. We mochten echt alles. Ik heb ze overal geaaid (grappig feitje: De huid van een olifant voelt heel ruw en hard, maar de huid is wel supergevoelig. Zelfs een vliegje kunnen ze al voelen) en eronder gestaan, echt alles. Het was zo gaaf. Zulke mooie en indrukwekkende beesten, en zo dicht kom ik nooit meer.
Op Hyves staan weer foto's, want uploaden via Photobucket gaat echt heeeeeeeeeeeeeeel sloom

@ Lotte, heel veel sterkte :(:) Kan me heeel goed voorstellen dat je het gehad hebt met die cardio

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:21

Zo Lotte, dat is idd ernstig naar! Logisch dat je nu een keer boos wordt op de cardioloog!

caroline78 schreef:
@ mistid. Ik heb een hekel aan 2 fase. Vind ik oneerlijk want wanneer je in de 2e fase een balk heb dan heb je nog wp maar als je een balk in de 1e fase heb dan schijn je dat niet te hebben maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst 2 fase heb gereden. Als jury vind ik het ook niks.

Pony is gelukkig wel verkocht. Hele leuke pony die al bijna 2 jaar te koop stond. Amper een reactie op gehad. Volgend weekend komen zij hem halen

Inderdaad. Ligt er net aan hoe de coupon wordt ingevuld, wordt de tweede fase op de coupon gezet terwijl je een balk in de eerste hebt (bijv 1 t/m 9 ingevuld en 10 t/m 14 leeggelaten), dan heb je geen winst, maar vullen ze de nummers van de tweede fase niet in, krijg je wel je winst (dus alleen bijv 1 t/m 9 en verder niets). Ik vind twee fasen ook niet eerlijk om die reden, vind dat ze de tweede fase als barrage moeten zien en dat alleen de eerste fase voor winstpunten is.

Fijn dat de pony verkocht is!

Juryleden van de oude garde kun je idd nog een hele hoop van leren Heleen! Wat voor zadel heb je, dat heb ik volgens mij gemist :o ?

Ik heb Yoeri net voor het eerst sinds een poosje weer gereden, in de buitenbak, zo rot als hij de laatste tijd deed zo lief was hij nu. Geen stap verkeerd gedaan. Meno heeft zichzelf vanmiddag verwond in de longeerbak, had bloed, dat was nieteens zo erg maar er zit een bultje op zijn achterbeen en daar komt het bloed uit. Stopte wel snel met bloeden. Hebben het afgespoeld en Acederm erop gedaan, morgen weer kijken. Liep wel regelmatig maar liever een dag stil dan dat het erger wordt als je die dag wel gaat rijden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:22

Wauw gaaf Shanouk!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:31

Snoekiej gaaf hoor!! had de foto's gezien :D echt gaaf!!!

Mistid daarom vind ik 2fase dus ook niks, word hier gelukkig niet veel gedaan :)

Ga zo lekker wat eten en lekker op me bed tv kijken, heb het koud. :o

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:16

Ik vind een 2 fasen parcours juist wel fijn. Gewoon eerste 9 hindernissen foutloos. En dan meteen door op tijd. Blijf je meteen in het ritme :).
Eerste fase telt toch alleen mee voor WP?

Vanmiddag beide paarden lekker gereden :). Volgend weekend komt de schimmel thuis. Dus dan kan ik er zelf helemaal mee bezig :).

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:22

Nee Kim, tweede fase is ook voor winst. Ben je in de tweede fase uitgebeld heb je gewoon verlies. En ben je foutloos heb je winst.

Leuk dat de schimmel volgend weekend thuis komt!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:29

Kim tis idd wel zo je kan gelijk door :)
Idd wat mistid zegt klopt, Vind het eignelijk wel krom :+

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:08

:wave: Hallo.
@Lotte: Wat schrikken van je moeder!!! Gelukkig dat het uiteindelijk toch is gelukt om een afspraak te maken bij de cardioloog! Kan me voorstellen dat het ook voor jou niet fijn is om je moeder zo aan te treffen :(:)
@Kim: Wat leuk dat de schimmel volgende week naar huis komt.
@Caroline: Fijn dat je de pony verkocht hebt! Wel jammer dat de merrie niet helemaal fijn wou meewerken, maar morgen weer een dag.
@PB: Fijn dat de lupicor verkocht is! Hoe voel je je ondertussen? Ben je weeer wat aan het opknappen?
@Heleen: Lekker gereden dus bij de clinic!
@Corien: Fijn dat de paardjes braaf waren!
@Snoekiej: Klinkt weer erg gaaf daar zeg!

Wij hebben gisteren op de vereniging dressuurwedstrijd voor de pony's gehad, dus daar ben ik gisteren de hele dag druk mee geweest. Vandaag met Jipje naar dressuurwedstrijd geweest. 1e proef lekker gereden en voor mijn gevoel ook winstpuntwaardig, helaas 173 punten. 2e proef was prut en dus ook prut punten. Snapte de gedachtengang van mevrouw de jury niet helemaal, degene voor mij moest zich melden bij haar en werdt aangesproken over het feit dat ze het paard wel erg ruw aanpakte tijdens de proef, maar wint vervolgens wel :? Maar ja, volgende keer weer beter.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:20

Huh, dat is inderdaad wel erg vreemd. :?

Wat gaaf Snoekiej! Ik ga straks je foto's op hyves eens even bekijken. Het klinkt in ieder geval erg goed allemaal! Ga je ook nog een safari te paard maken?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:21

Benthe dat is idd raar en vreemd, kon je de dame niet aanspreken bij de prijsuitrijking? ze moeten dan anwezich zijn..

Heleen welk zadel heb je nu??

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:24

Een Jeremy Rudge zadel. Engels zadel, op maat gemaakt. Nog niet zo bekend hier.
Ligt er goed op Olivier, maar ik moet zelf nog wel heel erg wennen. Het is ook nog niet 100% zeker dat ik hem ga kopen. Ik mag hem een weekje op proef, als het me toch niet bevalt, gaat hij kosteloos terug naar de zadelmaakster, dan houdt zij hem als testzadel.
Superdeal dus.
Maar ik hoop wel dat ik eraan ga wennen en er lekker in kan zitten. Olivier heeft van zijn oude zadel wat witte haren op zijn rug gekregen, daar wil ik liever niet meer mee rijden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:32

Aha dat is wel balen van zijn zadel zeg!
Nou goed uitproberen dus ;) ken idd het merk niet.

Ik ga richting bed :) lekker tv kijken :wave:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:36

@ Heleen: fijn dat de clinic goed ging. Van wie had je les? En een nieuw zadel is altijd even wennen, hopelijk kun je hem houden.
@ Benthe: inderdaad erg vreemde gang van zaken!
@ Snoekiej: gave verhalen en mooie foto's! :)

Vandaag een hele luie hang dag gehad die ik straks lekker tv-kijkende in bed ga afsluiten :)