Hier mag het ook regenen, maar wel voor mijn tuin! Weide is nat van zichzelf, dus zelfs als het 3 maand niet regent, blijft die groen
tot nog toe geen drup regen en het is hier helder dus heb er hard hoofd in... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tot nog toe geen drup regen en het is hier helder dus heb er hard hoofd in...
In het begin had ik ook steeds een mooie groene weide en werd het pas krap rond eind augustus, nu moet ik op dit moment al opletten. Er zijn in najaar en winter 2013-2014 fiks wat werken gebeurd in de buurt, met uitdiepen + verbreden van een aantal grachten + betonweg aanleggen. 250m voorbij mijn weiland hebben ze een basisgrachtje uitgebouwd tot een heuse sloot van 2m diep en 1,5m breed, waar nu dus al het grondwater naartoe gaat omdat dat een lager punt is. Ik had een geboorde put van 12 à 14m diep, maar ik vrees dat een nieuwe handpomp zetten weggegooid geld is. De oude is stuk, maar ik gok erop dat de put ook zo goed als leeg staat nu.
! Ik zou al denken dat het de paardenbeul was :/. Vorige week hebben ze op stal bij wie ik groom ook jaarling moeten laten inslapen, was proberen over de afsluiting te springen en been gebroken
. En twas zo een mega lief ding
, helemaal nie lijk de moeder.
. Ik heb t er maar druk mee. Gisteravond nog n lelijke gehecht, strekpees af bij jaarlinghengst... Opfok is klant van me, en eigenaar wilde eigenlijk laten inslapen maar ik vond dat wonde faire kansen had! Vervelend verhaal want ik had geen contact gehad met eigenaar, maar had met tussenpersoon gebeld (zo gaat dat dan...) en voelde al dat hij bij eigenaar zou aandringen op euthanasie! Ben dan met eigenaar opfok overeen gekomen dat we t sowieso gaan proberen en als het toch op te veel kosten/ miserie uitdraait, gaat hij de kosten op zich nemen (en laten we m alsnog gaan, maar dan heeft hij de kans gehad!) Was er wel blij mee want had er een hard hoofd in om dat diertje nu al op te geven...
Nu is het grijs met een heel klein waterzonnetje dat probeert erdoor te komen. De extra zuurstof en koelte doen goed, de beestjes zullen ook blij zijn.
, niet genoeg vr de bodem.
Zo'n toppertje! Vroeger ook koliekoperatie gehad bij vorige eigenaar, hij was ontsnapt en hele voerton krachtvoer opgegeten.
Hij was vaste klant in de bosdreef bij de vorige eigenaar. Ik vaste klant in Merelbeke en bij mijn dierenarts...
Ieder jaar staan we daar bijna... 2013 miltruptuur, 2014 koliek, ... Die koliek in de kliniek zelf lichtjes hervallen ook. Hopelijk zet de trend zich niet voort!!! Want hij ziet mentaal af om in Merelbeke te staan.
Nuja tis voor z'n eigen best!
Hij wilt te graag bij mij blijven hihihi
Haha
Hij slaapt dan ook gewoon aan boord, vaak zijn ze steeds een week op zee en alleen dag of 2 aan land om terug op te vullen. Gaan bezoeken zit er dus 99% van de tijd niet in.